Rasvaatteko koirienne tassuja?
Jos,niin millä ja kuinka usein?
Kiitos kaikille vastaajille etukäteen!
Tassujen rasvaus
8
5293
Vastaukset
- Musti
Kyllä kannattaa rasvata varsinkin näin talvella.
Minä rasvaan aina kovalla pakkasella, suojaa
paleltumiselta. Eivätkä tassut halkeile.- PikkuBeagle
Mulla on koira (beagle) ja se on sairastanu 2
tassutulehusta. Johtuivayko nuo tulehdukset
siitä, että en oo ikinä rasvannu sen tassuja,
koska se nuolee kaikki rasvat tassuista pois.
Eli voiko koirani sairastua jos se nuolisi rasvat
tassuista?
Itse voisin ruveta käyttämään Erisan- voidetta. - iiris:)
PikkuBeagle kirjoitti:
Mulla on koira (beagle) ja se on sairastanu 2
tassutulehusta. Johtuivayko nuo tulehdukset
siitä, että en oo ikinä rasvannu sen tassuja,
koska se nuolee kaikki rasvat tassuista pois.
Eli voiko koirani sairastua jos se nuolisi rasvat
tassuista?
Itse voisin ruveta käyttämään Erisan- voidetta.Meillä oli taannoin koira jolla oli jatkuvasti tulehduksia tassuissa. Eläinlääkärillä käytiin monet kerrat, mutta ei sieltä mitää pysyvää apua saanut.
Sitten aloimme leikata kaikki karvat pois tassun pohjista. Pitkän ulkona oloajan tai uimisen jälkeen tassut huuhdottiin vedellä, kuivattiin hyvin ja öljyttiin ruokaöljyllä. Siihen loppuivat tulehdukset.
Ei ole vaarallista vaikka koira nuolisikin ruokaöljyt pois ja se usein imeytyy niin hyvin ettei se lähde kokonaan pois nuolemalla.
Tassujen ympärille voi kääriä rasvaamisen jälkeen hetkeksi vaikka sideharsoa tai puuvillakangasta (näin kuulemma saadaan paras tulos). - PikkuBeagle
iiris:) kirjoitti:
Meillä oli taannoin koira jolla oli jatkuvasti tulehduksia tassuissa. Eläinlääkärillä käytiin monet kerrat, mutta ei sieltä mitää pysyvää apua saanut.
Sitten aloimme leikata kaikki karvat pois tassun pohjista. Pitkän ulkona oloajan tai uimisen jälkeen tassut huuhdottiin vedellä, kuivattiin hyvin ja öljyttiin ruokaöljyllä. Siihen loppuivat tulehdukset.
Ei ole vaarallista vaikka koira nuolisikin ruokaöljyt pois ja se usein imeytyy niin hyvin ettei se lähde kokonaan pois nuolemalla.
Tassujen ympärille voi kääriä rasvaamisen jälkeen hetkeksi vaikka sideharsoa tai puuvillakangasta (näin kuulemma saadaan paras tulos).Täytyypä heti kokeilla...:) Kiitti neuvoista...!!!
- Olive
PikkuBeagle kirjoitti:
Täytyypä heti kokeilla...:) Kiitti neuvoista...!!!
meillä on ikuinen tassurumba menossa, kun
koiralla on allergiaa mikä taasen aiheuttaa
furunkkelipatteja tassuväleihin.koiran
polkuanturat on kanssa aina tosi kuivat ja
halkeilee...eli rasvausta tarvitaan joka päivä.
Tummeli ("utarevoide"), jota saa ainakin
apteekeista (ja agrimarketista)on tosi hyvä tassu
rasva. se on sellainen ekstra rasvainen
voide.sitä voi laittaa esim tassujen pohjiin
yöksi ja sukka päälle niin koira ei nuole sitä
pois taikka se ei hankaa sitä mattoihin etc. toi
ruokaöljy on kanssa varmaan kova sana...siitä
vaan rasvailemaan..:) - mä*
iiris:) kirjoitti:
Meillä oli taannoin koira jolla oli jatkuvasti tulehduksia tassuissa. Eläinlääkärillä käytiin monet kerrat, mutta ei sieltä mitää pysyvää apua saanut.
Tassujen ympärille voi kääriä rasvaamisen jälkeen hetkeksi vaikka sideharsoa tai puuvillakangasta (näin kuulemma saadaan paras tulos).lehmän utarerasva jota laitetaan koiran
anturoihin autta varmasti!!!ja sitte laitat vaan
jotkut töppöset koiralle jalkoihin, ni kyllä
passaa!!!=) - tipsula
mä* kirjoitti:
lehmän utarerasva jota laitetaan koiran
anturoihin autta varmasti!!!ja sitte laitat vaan
jotkut töppöset koiralle jalkoihin, ni kyllä
passaa!!!=)lehmien tissivoiteella minä rasvailen koirani
tassuja.muuten ne ovat karheat aivan kuin ihmisen
iho jos ei rasvaa ja on kuiva iho. joten
tissivoidetta kehiin.
- iiris:)
Rasvaan koirien tassuja ihan tavallisella tuoksuttomalla perusvoiteella (esim. aqua/novalan).
Talvella, varsinkin kovilla pakkasilla olen melkein joka ilta rasvannut koirilta tassut, kesällä taas hieman harvemmin, tarpeen mukaan, eli silloin kun tassunpohjat tuntuvat kovin karkeilta ja pitkän vedessä lutraamisen jälkeen.
Joskus olen käyttänyt myös tavallista ruokaöljyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t553693- 312074
- 391991
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171701Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401492Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251462- 781409
- 1361131
Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901115Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221093