Tuli tämäkin ihme sitten koettua. Firman pihalle hyytyi..... (autopalveluvakuutus taitaa olla tarkein vakuutus, näissä sähkövermee kapineissa)
Vikakoodi 99 eli "immobilizer system malfunction" eli tuttavallisesti "ajonesto vika"
Tuolla alhaalla keskustelimme "ennakoivasta huollosta".
-taas vahvistava kokemus siitä, että odottamattomiin vikoihin ei voi etukäteen varautua ja suuri osa ennakkohuollosta on siis rahanhaaskausta.....
Avensis "paareilla" korjaamolle!
30
9231
Vastaukset
- ile D4D
Hain tuossa googlella Sir John Maynard Kaynesin tunnetun aforismin "In the long run we are all dead" taustoja, mutta en sen suurempaa viisautta keksinyt kuin että "in the short run shit can happen".
- säilyykö viesti kauan
joku muu olis kirjoittanut samanlaisen viestin, niin olisiko viesti vielä paikallaan? Olisi haukuttu maanrakoon koko hemmo välittömästi.
- 320tkm
jo sulla takana, pikkusiskon megane vuonna 2000 hinattiin 4 ketraa ensimm. vuoden aikana korjaamolle, 4. kerta toden sanoi ja vaihtoi auton sitten pois.
.....ei maailma tähän kaadu.
Tämä kirjoitukseni on täällä siksi, että osallistun mielelläni Tojotan kestävyyteen ja luotettavuuteen liittyviin avauksiin.
Olen myös sanonut, että en katsele Tojo-lasein asioita, enkä ole mielestäni mikään "uskovainen", vaan kerron aina asiat rehellisesti, niin kuin ne ovat tapahtuneet.
Halusin vain sanoa, että nyt minäkin tiedän, miltä esim. pikkusiskostasi on tuntunut........
PS. ilman kaverin apua olisin ollut ihan hukassa. -ei mitään kokemusta eikä puhelinnumeroita kännykässä tääaisen asian varalta....- 463 tkm
takana ! Mun veljen kummin kaiman tyttären pojan vävyn sedällä oli Pösö, mikä hinattiin 7 kertaa 2 viikon aikana tieltä pois !!!
- vielä mitään
463 tkm kirjoitti:
takana ! Mun veljen kummin kaiman tyttären pojan vävyn sedällä oli Pösö, mikä hinattiin 7 kertaa 2 viikon aikana tieltä pois !!!
mun kummipojalla on hieno vanha puuauto (varmaankin Pösö tai Rellu), jota se vetää narulla päivittäin. Olispa silläkin Tojo, niin säästyisi moiselta harmilta.
- Ville Vaitelias
... jos hyytyi firman pihalle eikä keskelle ei mitään kesälomareissulla. Mulla on kosla hyytynyt muutaman kerran kotipihalle. - No iloa edes naapureille, kun hinuri saapui :-)
- hinataan
Tojo-Kölli kirjoitti:
Kuulemma kotipihasta ei hinata ilmaiseksi vakuutuksen piikkiin......
Kolme ja puoli vuott sitten multa hinatiin wv polo pihasta koneen hajotua käynistyksessä ja vakutus maksoi.
hinataan kirjoitti:
Kolme ja puoli vuott sitten multa hinatiin wv polo pihasta koneen hajotua käynistyksessä ja vakutus maksoi.
......oli hinausfirmalta.... liekö OP-Pohjolan ominaisuus, kommentti tuli vasta sen jälkeen, em. hemmo oli kuullut vakuutusyhtiön nimen....
- Ville Vaitelias
Tojo-Kölli kirjoitti:
Kuulemma kotipihasta ei hinata ilmaiseksi vakuutuksen piikkiin......
...vakuutuksen piikkiin. Hinurin vaan pitää merkitä hakuosoitteeksi joku muu kuin kotiosoite. Esim. läheisen kaupan piha tms. :-). Aiheesta jouduin kerran konsultoimaan vakuutusyhtiön kanssa, kun kosla hyytyi appelan pihaan. Sanoivat, että asiaa harkitaan tapauskohtaisesti. No, silloin ei onneksi tarvinnut hinata, saatiin kotikonstein kuntoon :-)
- Toyopep
Terve , Tyly kommentti, ei ajonesto hyydy vaan auto ei käynnisty. Britti Avessa tietyn ajanjakson ongelma. Uutta avainta kehiin ja koodaus päälle. t.Toyotaaa
...auto käynnistyi, hätäsenä miehenä nostin kytkintä jo varmaan lähes startatessa :-) (eli ei käynyt kuin joku 3s) -auto liikku 2m ennen sammumista ja vikakoodi 99 = ajonesto!
Sitä ihmettelen, että kun tämä Aveni on melko lailla alkusarjan autoja (käyttöönotettu tammikuu 98), niin tämä tyyppivika iski vasta näin pitkän ajan jälkeen? -no mullahan autot kestää. Varman ranskalainenkin auto kestäisi :-)- Toyopep
Tojo-Kölli kirjoitti:
...auto käynnistyi, hätäsenä miehenä nostin kytkintä jo varmaan lähes startatessa :-) (eli ei käynyt kuin joku 3s) -auto liikku 2m ennen sammumista ja vikakoodi 99 = ajonesto!
Sitä ihmettelen, että kun tämä Aveni on melko lailla alkusarjan autoja (käyttöönotettu tammikuu 98), niin tämä tyyppivika iski vasta näin pitkän ajan jälkeen? -no mullahan autot kestää. Varman ranskalainenkin auto kestäisi :-)Ei nyt saa loukkaantua pienistä vinkeistä. ps. 20 v .toyota mekaanikkona ja homma jatkuu .......?
Toyopep kirjoitti:
Ei nyt saa loukkaantua pienistä vinkeistä. ps. 20 v .toyota mekaanikkona ja homma jatkuu .......?
pikemminkin oikein ymmärtänyt.......laitapa uudestaan selvemmin..... Toyota asentajana sinun pitäisi se tietää, että ajonesto ei ole niin nopea, että se ei ensin käynnistyisi, ennenkuin se katkaisee polttoaineen syötön todettuaan ongelman auton ja avaimen välissä (jo liikkeelle päästyään näin ei pitäisi käydä, mutta kun olen niin sairaan nopee :-)......)
Kirjoitin "Avensis....hyytyi firman pihalle"
-näin tapahtui, liikkui 2m.....
Kirjoitin "Vikakoodi 99"
-mikä sitten jos ei ajonesto?
Sinä kirjoitit: "Uutta avainta kehiin ja koodaus päälle."
-kerro tarkemmin? Tojolla ovat jo kokeilleet elvyttää ajonjestoa lähes käyttämättömällä vara-avaimella....
PS. avaintietokonetta kokeillaan seuraavaksi, kunhan saadaan sellainen Poriin, ovat kadonneet Rinta-Joupin ja Autoluojuksen hyllyiltä, joten jonkin sortin tyyppivika tosiaan on......- Toyopep
Tojo-Kölli kirjoitti:
pikemminkin oikein ymmärtänyt.......laitapa uudestaan selvemmin..... Toyota asentajana sinun pitäisi se tietää, että ajonesto ei ole niin nopea, että se ei ensin käynnistyisi, ennenkuin se katkaisee polttoaineen syötön todettuaan ongelman auton ja avaimen välissä (jo liikkeelle päästyään näin ei pitäisi käydä, mutta kun olen niin sairaan nopee :-)......)
Kirjoitin "Avensis....hyytyi firman pihalle"
-näin tapahtui, liikkui 2m.....
Kirjoitin "Vikakoodi 99"
-mikä sitten jos ei ajonesto?
Sinä kirjoitit: "Uutta avainta kehiin ja koodaus päälle."
-kerro tarkemmin? Tojolla ovat jo kokeilleet elvyttää ajonjestoa lähes käyttämättömällä vara-avaimella....
PS. avaintietokonetta kokeillaan seuraavaksi, kunhan saadaan sellainen Poriin, ovat kadonneet Rinta-Joupin ja Autoluojuksen hyllyiltä, joten jonkin sortin tyyppivika tosiaan on......Joo, toyota asentajana tiedän sen että ave käy 2 sekunttia ja sammuu kun avain ei juttele ecu,n kanssa. Ja lähes käyttämätön vara-avain on se just millä ei koodata mitään uusia avaimia.Vastaus tohon ongelmaan luki jo tossa aikaisemmassa kommentissa.ps täällä helsingissä ei oo ensimmäistäkään avain tietokonetta hajonnu.
Toyopep kirjoitti:
Joo, toyota asentajana tiedän sen että ave käy 2 sekunttia ja sammuu kun avain ei juttele ecu,n kanssa. Ja lähes käyttämätön vara-avain on se just millä ei koodata mitään uusia avaimia.Vastaus tohon ongelmaan luki jo tossa aikaisemmassa kommentissa.ps täällä helsingissä ei oo ensimmäistäkään avain tietokonetta hajonnu.
...jos avain "hajoaa", miksi auto ei lähde käymään vara-avaimella? tai sillä kolmannella avaimella?
PS. Soita Rinta-Joupille Poriin, että eivät turhaan vaihda autostani avaintietokonetta. Porissa ne niitä nimittäin vaihtelevat. Kolme kuulemma oli ollut varaosahyllyllä parhaimmillaan, mutta nyt ei löynyt ainuttakaan.Toyopep kirjoitti:
Joo, toyota asentajana tiedän sen että ave käy 2 sekunttia ja sammuu kun avain ei juttele ecu,n kanssa. Ja lähes käyttämätön vara-avain on se just millä ei koodata mitään uusia avaimia.Vastaus tohon ongelmaan luki jo tossa aikaisemmassa kommentissa.ps täällä helsingissä ei oo ensimmäistäkään avain tietokonetta hajonnu.
...edellisiin viesteihin.
avaintietokone = avaimen tunnistin
vara-avain = toinen pääavaimista- Toyopep
Tojo-Kölli kirjoitti:
...edellisiin viesteihin.
avaintietokone = avaimen tunnistin
vara-avain = toinen pääavaimistaKyllähän toi vika avaintietsikkaan viittaa kun tuli noita selvennyksiä mitä on jo kokeiltu. Toivotaan että saat aven toimimaan.
Toyopep kirjoitti:
Kyllähän toi vika avaintietsikkaan viittaa kun tuli noita selvennyksiä mitä on jo kokeiltu. Toivotaan että saat aven toimimaan.
...että taas toimii. Huomenna saan hakea auton pois.
-koska korjaaja on myös ystäväni, juttelimme pitkään aiheesta. Kävi ilmi, että ECU on myös vähän "kronkeli" (hankala) nollautumaan, kun vikakoodi on 99. Eli asentaja oli tutkinut, että avaimen/lukijan signaali on ok, mutta ECU ei vaan suostu hyväksymään sitä. Kunnes tänään, vähän ennen sulkemisaikaa, kaikki loksahti kohdalleen.
Pallo tässä pitäisi kai heittää myös valmistajalle (Toyota motor corporation), että miksi vikakoodi 99 ECU:sta poistuu..... sanoisko satunnaisen määrän jälkeen onnistuneita koodauksia (kuulemma korjausmanuaalikin sanoo, että tee "näin" vain jos on tarpeelista......)
Ilmeisesti minun pitää koodata vielä se harmaakin avain, kun sen jostain löydän, mutta nyt kuulemma kaikki on OK.
PS. PRKL, kolmen, nejän tonnin auto ja toiminto, jota normaalikäytössä ei tarvitse, aiheuttaa noin paljon harmaita hiuksia. Jos moisen voisi ohittaa, niin tekisin sen. (jos olisi mahdollista, varkaat tekisivät sen?)
Jos joku noin vanhan ropposen haluaa varastaa, niin varastakoot. Sitä varten on taas vakkutus....- päisään..
Tojo-Kölli kirjoitti:
-koska korjaaja on myös ystäväni, juttelimme pitkään aiheesta. Kävi ilmi, että ECU on myös vähän "kronkeli" (hankala) nollautumaan, kun vikakoodi on 99. Eli asentaja oli tutkinut, että avaimen/lukijan signaali on ok, mutta ECU ei vaan suostu hyväksymään sitä. Kunnes tänään, vähän ennen sulkemisaikaa, kaikki loksahti kohdalleen.
Pallo tässä pitäisi kai heittää myös valmistajalle (Toyota motor corporation), että miksi vikakoodi 99 ECU:sta poistuu..... sanoisko satunnaisen määrän jälkeen onnistuneita koodauksia (kuulemma korjausmanuaalikin sanoo, että tee "näin" vain jos on tarpeelista......)
Ilmeisesti minun pitää koodata vielä se harmaakin avain, kun sen jostain löydän, mutta nyt kuulemma kaikki on OK.
PS. PRKL, kolmen, nejän tonnin auto ja toiminto, jota normaalikäytössä ei tarvitse, aiheuttaa noin paljon harmaita hiuksia. Jos moisen voisi ohittaa, niin tekisin sen. (jos olisi mahdollista, varkaat tekisivät sen?)
Jos joku noin vanhan ropposen haluaa varastaa, niin varastakoot. Sitä varten on taas vakkutus....niin outoa juttua heittää taas. kyl sitä ajon estoa tarvitaan jatkuvasti.
päisään.. kirjoitti:
niin outoa juttua heittää taas. kyl sitä ajon estoa tarvitaan jatkuvasti.
...Avensis on ensimmäinen auto, jossa minulla on ajonesto.
Kaikki edellisetkin autot (lue kulkuneuvot) ovat liikuttaneet minua paikasta A paikkaan B ihan ilman ajonestoa. Ja varkaatkaat eivät niitä vieneet......
Ja jotain näsäviisauksia yrität, niin fakta on se, että jos Ave käynnistyy ja käy yli 5 sekuntia, ajonesto sitä ei sen jälkeen enää pysäytä.- niin näyy olevan
Tojo-Kölli kirjoitti:
Jos joku noin vanhan ropposen haluaa varastaa, niin varastakoot. Sitä varten on taas vakkutus....köllille olla kaikki toyota korjaamon asentajat tuttuja kavereita. Pitäisiköhän minunkin vaihtaa toyotaan, niin ei olisi itsellänikään kavereista pulaa, kun päivät seisoskelisin korjaamolla odottamassa omaa toyotaani asentajalta pois. saako huollon pojilta ilmaiset pulla-kahvit odotellessa?
- siinäpä se
Tojo-Kölli kirjoitti:
...Avensis on ensimmäinen auto, jossa minulla on ajonesto.
Kaikki edellisetkin autot (lue kulkuneuvot) ovat liikuttaneet minua paikasta A paikkaan B ihan ilman ajonestoa. Ja varkaatkaat eivät niitä vieneet......
Ja jotain näsäviisauksia yrität, niin fakta on se, että jos Ave käynnistyy ja käy yli 5 sekuntia, ajonesto sitä ei sen jälkeen enää pysäytä.autovarkaatkin tienneet, jos saa toyotan käymään yli 5s. niin ei se enää sammu.
- uudempaan
ennenkuin vikakierre todella alkaa, säästyt noilta hinaamisilta ja uskallat lähteä pidemmällekin matkalle ilman TI-korjaamoa.
300tkm kohdalla. -turha varoitus. Mitään kallista ei ole tämän jäkeen mennyt. Ja tätä kyseistä vikaa on ollut tämän ikäluokan Aveissa kuulemman ihan ajokilometrimäärään katsomatta....
- anna vanhan mennä
Tojo-Kölli kirjoitti:
300tkm kohdalla. -turha varoitus. Mitään kallista ei ole tämän jäkeen mennyt. Ja tätä kyseistä vikaa on ollut tämän ikäluokan Aveissa kuulemman ihan ajokilometrimäärään katsomatta....
ja siirry jo nykyaikaan, ei vanhojen autojen omistamisesta jaeta palkintoja ja kunniakirjoja. Tärkeintä mielestäni on auton turvallisuus ja kai sinunkin on myönnettävä, että Avesi ei ole siinä kaikkein parhainta laatua.
anna vanhan mennä kirjoitti:
ja siirry jo nykyaikaan, ei vanhojen autojen omistamisesta jaeta palkintoja ja kunniakirjoja. Tärkeintä mielestäni on auton turvallisuus ja kai sinunkin on myönnettävä, että Avesi ei ole siinä kaikkein parhainta laatua.
..palkintoja uuden auton omistamisesta jaetaan????????????????
-ei varmaan ole parasta A-ryhmää, mutta kummalla haluat ajaa kolarin, minun Avella vai 2008 mallisella mopoautolla???????
PS. minulla ei ole tarkoitus ajaa kolaria millään kulkuneuvolla ja melko taita olenkin välttämään niitä, vaikka jos jo kamikaze yrittääkin ajaa pääleni....
- Anonyymi
Ave
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1023096Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä4982431- 891643
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501346Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä701218- 81963
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa17945- 33902
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal76852Tänään Uutisnuotassa !
Ähtärin valtuustoryhmien Kokoomus, Keskusta, SDP ja KD kannanotto 27.3.2025 Ähtärinjärven Uutisnuotassa: *Rakentavaa yh41777