Missä mahtaa olla vika kun ajossa auton lämmitykset yht´äkkiä puhaltaa kylmää vaikka lämmitykset on täysillä hetken puhaltaa kylmää sitten taas lämmintä näin mennään koko ajajan,nestettä on normaalisti missä siis vika osaako kukaan kertoa järkiselitystä ongelmaan.Auto oli juuri huollossa ja sen webastoon asennnettiin uusi vesipumppu voisiko vika johtua tästä onko systeemiin jäänyt ilmaa vai mikä on.Kiitos jo etukäteen asiantuntevista analyyseistä joita olen saanut täältä aiemminkin,niin että kylää täällä on tietoakin.
FIAT DUCATO 2.0JTD
6
3343
Vastaukset
- varmuudella
Voi sanoa, että järjestelmässä on ilmaa. Korjaa vika pian, ettet riko konetta.
- sarape
Ilmausputki pitäisi olla paisuntasäiliön vieressä tai lämmityslaitteen kennon yläkulmassa (riippuu vuosimallista)
Kysynpähän tietoa, kun luin että sinulle asennettiin polttoainelämmitin:
Jos asennan Eberbähin, niin minne se Ducatossa laitetaan, miten siihen lyhyeen putkeen moottoritilassa saa väliin Webaston/Eberin? Jos jollakin on asennettu, niin kertoisitteko miten (kuvia mielellään), kiitos. sarape kirjoitti:
Ilmausputki pitäisi olla paisuntasäiliön vieressä tai lämmityslaitteen kennon yläkulmassa (riippuu vuosimallista)
Kysynpähän tietoa, kun luin että sinulle asennettiin polttoainelämmitin:
Jos asennan Eberbähin, niin minne se Ducatossa laitetaan, miten siihen lyhyeen putkeen moottoritilassa saa väliin Webaston/Eberin? Jos jollakin on asennettu, niin kertoisitteko miten (kuvia mielellään), kiitos.Minulla on hiukan samaa vikaa kuin ketjun aloittajalla eli matka-ajossa lämmityslaitteesta tulee enimmäkseen lämmintä ilmaa, mutta välillä hetkellisesti aika viileätä. Ducatoni moottori on kyllä 2.3 JTD. Sen sähköisessä manuaalissa on kuvallinen yksityiskohtainen ohje, kuinka jäähdyttäjän neste vaihdetaan ja ilmaus suoritetaan. Kuvan ja ohjeen mukaan siinä kohdassa, missä letku menee lämmityslaitteeseen, letkun vieressä on ilmausruuvi (bleed screw). Mutta minulla ei ole siinä sellaista ruuvia. Eikä siinä ole edes sellaista metalliosaa näkyvissä, johon kuvan mukaan letku ja ruuvi kiinnittyvät. Kaksi letkua vain menevät vierekkäin seinän läpi ohjaamoa kohti. Myöskään paisuntasäiliön toisella puolella ei ole mitään ilmausruuvin näköistä. Siellä letkut liittyvät suoraan muovisen säiliön pohjaan ja kanteen.
Osaisiko siis joku neuvoa, onko ilmaus tällaisessakin konstruktiossa tarpeellinen toimenpide ja jos on, kuinka se tehdään? Minullekin on hiljattain asennettu Webasto, missä yhteydessä jäähdytysnestettä jouduttiin lisäämään. Se ei ole missään edellisen kirjoittajan mainitsemassa lyhyessä putkessa vaan ymmärtääkseni melko pitkien uusien letkujen päässä jossakin näkymättömissä.
- kajuutassa kylmää
Minun ducato 2.0jtd -03 on sama vika. Välillä tulee lämmintä ja välillä kylmää. Säiliössä on nestettä riittävästi. Miten ilmaus tapahtuu?
- osku999
Ilman ohjaus läppä siellä temputtaa. Nopeaa lämpötilan muutosta ei kennostossa synny. Ottaa vaan välillä suoraan ilmaa ohi lämmönvaihtimen.
Aikoinaan Fordin custom cab kuorma-auton lämppäri kun teki tuota, niin kansipahvi oli palanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174566
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842519Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731657Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella281500Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641207- 211159
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon221125- 117978
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42942- 171924