FIAT DUCATO 2.0JTD

MISSÄ VIKA

Missä mahtaa olla vika kun ajossa auton lämmitykset yht´äkkiä puhaltaa kylmää vaikka lämmitykset on täysillä hetken puhaltaa kylmää sitten taas lämmintä näin mennään koko ajajan,nestettä on normaalisti missä siis vika osaako kukaan kertoa järkiselitystä ongelmaan.Auto oli juuri huollossa ja sen webastoon asennnettiin uusi vesipumppu voisiko vika johtua tästä onko systeemiin jäänyt ilmaa vai mikä on.Kiitos jo etukäteen asiantuntevista analyyseistä joita olen saanut täältä aiemminkin,niin että kylää täällä on tietoakin.

6

3491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmuudella

Voi sanoa, että järjestelmässä on ilmaa. Korjaa vika pian, ettet riko konetta.

• sarape

Ilmausputki pitäisi olla paisuntasäiliön vieressä tai lämmityslaitteen kennon yläkulmassa (riippuu vuosimallista)

Kysynpähän tietoa, kun luin että sinulle asennettiin polttoainelämmitin:

Jos asennan Eberbähin, niin minne se Ducatossa laitetaan, miten siihen lyhyeen putkeen moottoritilassa saa väliin Webaston/Eberin? Jos jollakin on asennettu, niin kertoisitteko miten (kuvia mielellään), kiitos.

• sarape kirjoitti:

Ilmausputki pitäisi olla paisuntasäiliön vieressä tai lämmityslaitteen kennon yläkulmassa (riippuu vuosimallista)

Kysynpähän tietoa, kun luin että sinulle asennettiin polttoainelämmitin:

Jos asennan Eberbähin, niin minne se Ducatossa laitetaan, miten siihen lyhyeen putkeen moottoritilassa saa väliin Webaston/Eberin? Jos jollakin on asennettu, niin kertoisitteko miten (kuvia mielellään), kiitos.

Minulla on hiukan samaa vikaa kuin ketjun aloittajalla eli matka-ajossa lämmityslaitteesta tulee enimmäkseen lämmintä ilmaa, mutta välillä hetkellisesti aika viileätä. Ducatoni moottori on kyllä 2.3 JTD. Sen sähköisessä manuaalissa on kuvallinen yksityiskohtainen ohje, kuinka jäähdyttäjän neste vaihdetaan ja ilmaus suoritetaan. Kuvan ja ohjeen mukaan siinä kohdassa, missä letku menee lämmityslaitteeseen, letkun vieressä on ilmausruuvi (bleed screw). Mutta minulla ei ole siinä sellaista ruuvia. Eikä siinä ole edes sellaista metalliosaa näkyvissä, johon kuvan mukaan letku ja ruuvi kiinnittyvät. Kaksi letkua vain menevät vierekkäin seinän läpi ohjaamoa kohti. Myöskään paisuntasäiliön toisella puolella ei ole mitään ilmausruuvin näköistä. Siellä letkut liittyvät suoraan muovisen säiliön pohjaan ja kanteen.

Osaisiko siis joku neuvoa, onko ilmaus tällaisessakin konstruktiossa tarpeellinen toimenpide ja jos on, kuinka se tehdään? Minullekin on hiljattain asennettu Webasto, missä yhteydessä jäähdytysnestettä jouduttiin lisäämään. Se ei ole missään edellisen kirjoittajan mainitsemassa lyhyessä putkessa vaan ymmärtääkseni melko pitkien uusien letkujen päässä jossakin näkymättömissä.

• kajuutassa kylmää

Minun ducato 2.0jtd -03 on sama vika. Välillä tulee lämmintä ja välillä kylmää. Säiliössä on nestettä riittävästi. Miten ilmaus tapahtuu?

• osku999

Ilman ohjaus läppä siellä temputtaa. Nopeaa lämpötilan muutosta ei kennostossa synny. Ottaa vaan välillä suoraan ilmaa ohi lämmönvaihtimen.

• Aikoinaan Fordin custom cab kuorma-auton lämppäri kun teki tuota, niin kansipahvi oli palanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      66
      4500
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3505
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3208
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2628
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      47
      2523
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2139
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      22
      2014
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      197
      1913
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      395
      1552
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1418
    Aihe