Olen miettinyt, että ostais Nikon D60 kameran ja siihen tulee mukaan AF-S DX VR NIKKOR 18–55 mm -objektiivi.
15 vuotta sitten ostin Nikon F-401x -järjestelmän ja siitä on jäänyt seuraavat objektiivit:
AF Nikkor 35-70 mm ja Sigma DL zoom 75-300 mm
Yhteensopivuus D60:n kans?
Googlettanut olen ja olen saanut sellaisen tuntuman, että sopivat, mutta tarkennus pitää tehdä käsin!?!?!?
Nikon D60 / vanhat objektiivit
6
1778
Vastaukset
- gffgd
Ihan oikein olet ymmärtänyt. Tuo automaattirakennuksen puute johtuu siitä, että D60 rungossa ei ole tarkennusmoottoria.
Jos tuo Nikkor on 35-70/2.8, niin tuota puutetta kannattaakin ehkä hieman harmitella. Jos joku pimeämpi, niin tuo 18-55 VR on varmasti parempi. Tuon Sigma 75-300:n tilallekin saa edullisesti laadukkaamman putken (Nikkor 55-200)...kun otetaan huomioon filmiruutua pienempi kenno, niin tuo putki kattaa saman alueen.
D80 voisi kuitenkin olla parempi vaihtoehto ja sitä saa nyt melko edullisesti...siinä pelittää automaattitarkennus vanhemmillakin putkilla.- kiva...
...kuulla!
- tuon Dkasikympin
Nyt alkaa sitten sen käytön harjoittelu. Järjestelmäkameraa (Nikon F-401x taisi olla) käytin parikymppisenä reilut 10 vuotta sitten, on kyllä ehjä vieläkin.
- kuvat räiskitty
kuvat räpsitty ja D80 pelittää automaattisesti niin uuden kuin vanhankin Nikkorin kans kuin Sigmankin kanssa...
...aurinkoista viikonloppua odotellaan ;) - johnie
Moi,
Harkitsen käytetyn Nikon D70 tai D70s ostoa. Olen yrittänyt selvittää onko siinä automaattitarkennus rungossa vai objektiivissa, mutta en ole vielä onnistunut selvittämään.
Tiedättekö miten on asian laita? Eli toimiiko D70:ssä automaattitarkennus vanhoilla putkilla, kuten D80:ssä toimii (mutta D60:ssä ei)?
Kiitos! - D70 ja D300
johnie kirjoitti:
Moi,
Harkitsen käytetyn Nikon D70 tai D70s ostoa. Olen yrittänyt selvittää onko siinä automaattitarkennus rungossa vai objektiivissa, mutta en ole vielä onnistunut selvittämään.
Tiedättekö miten on asian laita? Eli toimiiko D70:ssä automaattitarkennus vanhoilla putkilla, kuten D80:ssä toimii (mutta D60:ssä ei)?
Kiitos!D70:ssä on rungossa tarkennusmoottori. Samoin kuin D80:ssä. Eli kaikki AF ja AF-S optiikat tarkentaa ja mittaa valon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324631Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152618Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252435Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642433- 321817
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321631Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501315- 661294
- 821241