Kouluammunta

voitaisiin

minun puolesta kieltää ja samoin pika-ammunta. Minä ammun mieluummin kuvioo ja vakioo. Ne voisikin helposti yhdistää samaksi lajiksi. Ensin 20 ls 20 sekunttista, sitte 20 ls kymmensekunttista ja lopuksi 20 ls kuvioo samaan tauluun. Kohdistussarja voisi olla kouluammuntaa. Taulukin voisi olla hiukan nykyistä koulutaulua suurempi, että eritasoisten ampujien piste-erot pienenisivät. Huippuampujia varten taulussa voisi olla napakymppi, joka ratkaisisi tasapisteet.

Mitä mieltä?

Minusta tämä olisi helevetin hieno idea.

11

2411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taulut

Keskusta menee ihan tohjoksi tolla laukaisu määrällä. Miksi koulu ammunta(30 30ls) ja pika-ammunta pitäisi kieltää vaikka et itsesiitä pidä.
      Voihan ne silti jättää joku muu harrastaa niitä.
      Kouluammunta on mielestäni kaiken ammunnan perusta. Ajatuksesi saa muuten täyden tukeni.
      Hienoa että joku miettii uusia lajeja, varsinkin kun niitä voi toteuttaa olemassa olevilla laitteilla.

• Tadzio de Santis

Ratalaitteet ja kääntyvät taulut eivät myöskään ole aina käytettävissä. Taas tarvittaisiin se ympärivuorokautinen päivystys.

Minä ammun enimmäkseen kouluammuntaa. Kuvioammuntaa joskus, tosin en kääntyviin tauluihin. Minulla tulee vasempaan eli ainoaan toimivaan korvaan äänimerkki kun on lupa ampua. Oma systeemi, tein koneella äänitiedoston josta nuo merkit kuuluu.

• . ...

Kuvioammunta pitäisi kieltää, varsinkin laji Pienoispistooli! Akkojen urheilupistoolista miehille apinoitu laji, jota ei edes ammuta muualla kuin Suomessa (siis miehet pienoispistoolia). Varsinkin sen kuvio-osuus, typerää tähtäinten säätelyä ja ammuntaa ladonkokoiseen kymppiin. Pitäisi olla 60 ls kouluammuntaa vaan siinäkin lajissa. Vakiopistooli asia erikseen, se on miesten laji! Vapaapistoolista puhumattakaan (olympialaji ja myös kouluammuntaa).

• Tadzio de Santis

Minustakin kaikki sellaiset lajit voisi kieltää, mistä en juuri itse satu tykkäämään. Pitänee laatia listaa kun joutaa.

Pistetään alustavaa kiellettävien asioitten listaa:
        -parturi
        -valkosipuli
        -kissa
        -jasper pääkkönen
        -olli lindholm
        -matti "köyhät kyykkyyn" vanhanen
        -jääkiekko
        -jalkapallo
        -koripallo
        -koff
        -tarralenkkarit
        -televisio
        -ruger mk 2 ja 3
        -aamuvuoro

• pannaan kaikki
        Tadzio de Santis kirjoitti:

Minustakin kaikki sellaiset lajit voisi kieltää, mistä en juuri itse satu tykkäämään. Pitänee laatia listaa kun joutaa.

Pistetään alustavaa kiellettävien asioitten listaa:
        -parturi
        -valkosipuli
        -kissa
        -jasper pääkkönen
        -olli lindholm
        -matti "köyhät kyykkyyn" vanhanen
        -jääkiekko
        -jalkapallo
        -koripallo
        -koff
        -tarralenkkarit
        -televisio
        -ruger mk 2 ja 3
        -aamuvuoro

itse olen myös ihan samoilla linjoilla että kaikki pitää kieltää. Ehdottaisin että kiellettävien asioiden lista tehdään aakkosjärjestukseen.
        Vaikkapa tähän tapaan: autot, aseet,alkoholi,ampuminen...
        bioska,bensiini,beettasalpaaja..
        jne jne. Sitten kun kaikki kiellettävät asiat on aktiivisten kansalaisten toimesta listattu toimitetaan lista eduskuntaan ja se hyväksyy yksimielisellä enemmistöllä kaiken kieltävän lain. Sen jälkeen on turvallista ja mukavaa kun kaikki on kielletty eli myös naapurisi kaikki puuhat ovat lainvastaisia..

• eikä tuumaakaan periksi
        pannaan kaikki kirjoitti:

itse olen myös ihan samoilla linjoilla että kaikki pitää kieltää. Ehdottaisin että kiellettävien asioiden lista tehdään aakkosjärjestukseen.
        Vaikkapa tähän tapaan: autot, aseet,alkoholi,ampuminen...
        bioska,bensiini,beettasalpaaja..
        jne jne. Sitten kun kaikki kiellettävät asiat on aktiivisten kansalaisten toimesta listattu toimitetaan lista eduskuntaan ja se hyväksyy yksimielisellä enemmistöllä kaiken kieltävän lain. Sen jälkeen on turvallista ja mukavaa kun kaikki on kielletty eli myös naapurisi kaikki puuhat ovat lainvastaisia..

Minun mielestä riittäisi jos kiellettäisiin väritelevisio. Väritelevisiosta kaikki pahuus johtuu.

• vilosohvi

on vielä vähän väärinymmärretty Suomessa,ainakin Tuusulassa ja Kauhajoella.Kannattaa miettiä tarkoin.

• Akseli.s

Jos ammmunta kielletään niin kielletään samalla autoilu. Tien päällä menehtyy kolareissa varmasti enemmän ihmisiä kuin ``ampumavälikohtauksissa````

• kuugeri

moro mitäs äiät:D

• sniper2

ei täs:D mitäs sä

• pisla_jäbä
        sniper2 kirjoitti:

ei täs:D mitäs sä

ootko ennenki sniputellu:DD

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      169
      6117
    2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      61
      4663
    3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      45
      4417
    4. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      64
      4249
    5. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      68
      2662
    6. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      61
      2172
    7. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      133
      1642
    8. odotatko vielä viestiä minulta...

Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan
      Ikävä
      129
      1504
    9. Joroinen räjähdys

Ja siellä räjähti sähköpakettiauto,joka teki suuret tuhot.
      Hybridi- ja sähköautot
      48
      1453
    10. Kova ikävä parittelukumppania täällä korvessa

Mutta muuten kyllä on rauhallista.
      Ikävä
      34
      1318
    Aihe