Kouluammunta

voitaisiin

minun puolesta kieltää ja samoin pika-ammunta. Minä ammun mieluummin kuvioo ja vakioo. Ne voisikin helposti yhdistää samaksi lajiksi. Ensin 20 ls 20 sekunttista, sitte 20 ls kymmensekunttista ja lopuksi 20 ls kuvioo samaan tauluun. Kohdistussarja voisi olla kouluammuntaa. Taulukin voisi olla hiukan nykyistä koulutaulua suurempi, että eritasoisten ampujien piste-erot pienenisivät. Huippuampujia varten taulussa voisi olla napakymppi, joka ratkaisisi tasapisteet.

Mitä mieltä?

Minusta tämä olisi helevetin hieno idea.

11

2207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taulut

      Keskusta menee ihan tohjoksi tolla laukaisu määrällä. Miksi koulu ammunta(30 30ls) ja pika-ammunta pitäisi kieltää vaikka et itsesiitä pidä.
      Voihan ne silti jättää joku muu harrastaa niitä.
      Kouluammunta on mielestäni kaiken ammunnan perusta. Ajatuksesi saa muuten täyden tukeni.
      Hienoa että joku miettii uusia lajeja, varsinkin kun niitä voi toteuttaa olemassa olevilla laitteilla.

    • Tadzio de Santis

      Ratalaitteet ja kääntyvät taulut eivät myöskään ole aina käytettävissä. Taas tarvittaisiin se ympärivuorokautinen päivystys.

      Minä ammun enimmäkseen kouluammuntaa. Kuvioammuntaa joskus, tosin en kääntyviin tauluihin. Minulla tulee vasempaan eli ainoaan toimivaan korvaan äänimerkki kun on lupa ampua. Oma systeemi, tein koneella äänitiedoston josta nuo merkit kuuluu.

    • . ...

      Kuvioammunta pitäisi kieltää, varsinkin laji Pienoispistooli! Akkojen urheilupistoolista miehille apinoitu laji, jota ei edes ammuta muualla kuin Suomessa (siis miehet pienoispistoolia). Varsinkin sen kuvio-osuus, typerää tähtäinten säätelyä ja ammuntaa ladonkokoiseen kymppiin. Pitäisi olla 60 ls kouluammuntaa vaan siinäkin lajissa. Vakiopistooli asia erikseen, se on miesten laji! Vapaapistoolista puhumattakaan (olympialaji ja myös kouluammuntaa).

      • Tadzio de Santis

        Minustakin kaikki sellaiset lajit voisi kieltää, mistä en juuri itse satu tykkäämään. Pitänee laatia listaa kun joutaa.

        Pistetään alustavaa kiellettävien asioitten listaa:
        -parturi
        -valkosipuli
        -kissa
        -jasper pääkkönen
        -olli lindholm
        -matti "köyhät kyykkyyn" vanhanen
        -jääkiekko
        -jalkapallo
        -koripallo
        -koff
        -tarralenkkarit
        -televisio
        -ruger mk 2 ja 3
        -aamuvuoro


      • pannaan kaikki
        Tadzio de Santis kirjoitti:

        Minustakin kaikki sellaiset lajit voisi kieltää, mistä en juuri itse satu tykkäämään. Pitänee laatia listaa kun joutaa.

        Pistetään alustavaa kiellettävien asioitten listaa:
        -parturi
        -valkosipuli
        -kissa
        -jasper pääkkönen
        -olli lindholm
        -matti "köyhät kyykkyyn" vanhanen
        -jääkiekko
        -jalkapallo
        -koripallo
        -koff
        -tarralenkkarit
        -televisio
        -ruger mk 2 ja 3
        -aamuvuoro

        itse olen myös ihan samoilla linjoilla että kaikki pitää kieltää. Ehdottaisin että kiellettävien asioiden lista tehdään aakkosjärjestukseen.
        Vaikkapa tähän tapaan: autot, aseet,alkoholi,ampuminen...
        bioska,bensiini,beettasalpaaja..
        jne jne. Sitten kun kaikki kiellettävät asiat on aktiivisten kansalaisten toimesta listattu toimitetaan lista eduskuntaan ja se hyväksyy yksimielisellä enemmistöllä kaiken kieltävän lain. Sen jälkeen on turvallista ja mukavaa kun kaikki on kielletty eli myös naapurisi kaikki puuhat ovat lainvastaisia..


      • eikä tuumaakaan periksi
        pannaan kaikki kirjoitti:

        itse olen myös ihan samoilla linjoilla että kaikki pitää kieltää. Ehdottaisin että kiellettävien asioiden lista tehdään aakkosjärjestukseen.
        Vaikkapa tähän tapaan: autot, aseet,alkoholi,ampuminen...
        bioska,bensiini,beettasalpaaja..
        jne jne. Sitten kun kaikki kiellettävät asiat on aktiivisten kansalaisten toimesta listattu toimitetaan lista eduskuntaan ja se hyväksyy yksimielisellä enemmistöllä kaiken kieltävän lain. Sen jälkeen on turvallista ja mukavaa kun kaikki on kielletty eli myös naapurisi kaikki puuhat ovat lainvastaisia..

        Minun mielestä riittäisi jos kiellettäisiin väritelevisio. Väritelevisiosta kaikki pahuus johtuu.


    • vilosohvi

      on vielä vähän väärinymmärretty Suomessa,ainakin Tuusulassa ja Kauhajoella.Kannattaa miettiä tarkoin.

      • Akseli.s

        Jos ammmunta kielletään niin kielletään samalla autoilu. Tien päällä menehtyy kolareissa varmasti enemmän ihmisiä kuin ``ampumavälikohtauksissa````


    • kuugeri

      moro mitäs äiät:D

      • sniper2

        ei täs:D mitäs sä


      • pisla_jäbä
        sniper2 kirjoitti:

        ei täs:D mitäs sä

        ootko ennenki sniputellu:DD


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe