Olen hankkimassa vahvistimen, kotiteatterikaiuttimet ja saunaan kaiuttimet. Minkälainen vahvistin pitää olla että saunaan saadaan musiikki samalta vahvistimelta?
Ei tarttisi olla kovin kallis vahvistin ja kotiteatteri. Saunaan venekaiuttimet.
Saunaan kaiuttimet
3
958
Vastaukset
- missä on
Mikä vahvari vaan jossa on b-kaiutin sarja liitännät ja toiminto. Aika monessa löytyy. Sitten kun vielä ratkaisee mysteerin että miksi saunassa pitää musiikkia kuulla,varsinkin kun mainitsemasi venekaiuttimet todennäköisesti eivät ole varsinaisesti mitään äänentoiston parasta a-ryhmää....
- saksma-55
Olen pitänyt saunassa kaiuttimia 80-luvun alusta saakka(rakennusvaiheessa johdotettu)...autokaiuttimet kestävät hyvin saunaolosuhteissa.
Omat kaiutinlähdöt olen kytkenyt pääkaiuttimien kanssa valinnaiseksi kytkentäyksiköllä.
Edullisia kaiutinlinjan jakolaitteita valintakytkimellä saa netistä.
Kaiuttimeni (4kpl)olen kytkenyt ambiofonisesti,
siten että varsinaiset kaiuttimet on upotettu alaslaskukattoon ja ambiofonikaiuttimet takaseinän nurkkiin 45`kulmassa.
Ääni kuulostaa tosi hyvältä ja tasapainoiselta.
Saunakuuntelussa on sama mahdollisuus kuin muuallakin... on/off kytkin toimii.
Rentoutumista keholle ja MIELELLE!!!!!
- Matias.
Noissa kotiteatterivahvistimissa ei välttämättä ole B-kaiuttimille liitäntää kuten kaksikanavaisissa yleensä on.
Venekaiuttimet on myös 4 ohmisia etten niitä lähtisi enää kotiteatterikaiuttimien rinnallekaan kytkemään.
Tuohon voisi hankkia toisen vahvistimen noille saunan kaiuttimille ja ohttaa siihen ohjauksen rca-johdolla kotiteatterivahvistimelta (line out)
Kaksikanavainen riittänee? Siihen nuo venekaiuttimet kiinni. En usko että kohtuuvolumella kaiuttimien ohmitkaan haittaa, vaikka kotivahvistimet on yleensä tarkoitettu 8 ohmisille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1958778
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265008- 524502
- 734046
- 543399
- 513286
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.573106Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262776Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422555- 432541