MINÄ - MUITA PAREMPI

hande

Heti alkuun on sanottava että en tarkoita tätä henkilökohtaisesti. Paremminkin retorisesti.
Miksi meidät on näin rakennettu?
Jokaisessa meissä asuu pieni despootti. Ihminen joka tietää ja osaa kaikki asiat paremmin kuin muut.
Juuri paremmin kuin sinä.
Välttämättä sitä ei tuoda esille näkyvästi, osa koskaan.
Nyrkkiä puristellaan housun taskussa, tyylikkäästi Lasolia nautiskellen.
Osa saatananmoisina riivinrautoina.
Kai se on osa evoluutioa?
Kissa tietää, mutta kun se ei osaa puhua...

10

484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kasvatettu

      aikoinaan olemaan nöyriä ja vaatimattomia.
      Vasta viime vuosina on "opetettu" tuomaan itseään esiin.
      Kapinamieli "puhkeaa" kypsällä iällä kukkaan kun on siihen saakka vaiennettu.
      Kukas sen kissan hännän nostaa ellei itse?

      • hande

        Meidät 50- lukulaiset on opetettu seisomaan välitunnin jälkeen siististi parijonossa.
        Mutta entäs kun alkaa uusi välitunti?


    • Heikunkeikku

      Eiköhän se ole yksilöstä kiinni, miten mitäkin asiaa ajattelee ja käsittelee.
      Kirjoitit, että JOKAISESSA meissä asuu despootti.
      Mistä tiedät? Onko joku kertonut, että se on niin, vai oletko itse ajatellut, että sen TÄYTYY olla niin? Ja miksi se olisi niin?
      Mutta mikä on sun mielipide siitä, jos sanotaan, että JOKAISESSA meissä asuu pieni taiteilija?

      • hande

        Sitä kutsutaan. Jokaisella se on. Piilevänä, tai vähemmän. Pitääkin olla. Joillakin se saa megalomaniset mittasuhteet, kuin näillä parilla viiksimiehellä 40- luvulla.

        Siitä taiteilijasta
        Jokainen ihminen osaa piirtää ja laulaa.
        Kysymys onkin vain siitä onko Suuri Johdatus nostanut nämä leimaaviksi luonteenpiirteiksi.


    • hande

      Lähetetään tänne kehittyäkseen paremmaksi ihmiseksi.
      Monet meistä jäävät tässä luokalle, ehdot tulee usialle.
      Mutta kunhan tulee se seuraava kerta...

    • hande

      Oli 70- luvun lopulla sellainen kappale.
      Jos muistatte Mika ja Turkka Malin balladin.
      Siinä kerrottiin miehestä, joka pyysi kaikkea anteeksi. Olemssaoloaankin.

      • lapsi turkka ja sukunimi on

        mali-turkka mali-markka tuli!


      • hande
        lapsi turkka ja sukunimi on kirjoitti:

        mali-turkka mali-markka tuli!

        Itsekin.
        Annoin lapselleni maailmankuulun sarjakuvahahmon nimen.Se oli tosiaan erikoista silloin.

        No, ehkä se antoi ponnahduslaudan elämään.
        Nyt hänellä on kaksi akateemista loppututkintoa suomesta ja yksi ulkomailta.
        Hän on toimittaja, eikä tunne katkeruutta valintani suhteen.


    • joutis

      On asioita joissa tiedän olevani hyvä enkä aina viitsi sitä edes peitellä.

      On eri asia olla hyvä tai omasta mielestään hyvä.

      Omahyväisissä asioissa en ole edes yrittänyt sijoittaa itseäni millekään asteikolle.
      Ei kiinnosta.

      Jokaisella on taatusti vahvoja ulottuvuuksia!

    • MINÄ-sanasta kai se vastaus löytyy.
      Kissalla ei ole "MINÄÄ"

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe