Onkohan Jokihelmi vielä voimissaan? Siellä vuosien saatossa monet hauskat illat vietetty. Kannukseen kaikille terveiset ja voikaa hienosti. Ex-bilettäjä
Jokihelmi
22
2751
Vastaukset
- Nimimerkkki
Itse jokihelmi taitaa olla vielä "voimissaan" (?), mutta yöhelmi on vaihtanut omistajaa jo kahteen kertaan ja kulkee nyt nimellä kannus pub. Sisätiloja on laitettu uusiksi. Meni kyllä minusta huonompaan suuntaan tuolloin kaikinpuolin. Enpä itsekään enää kannuksessa asu, joten ei kyllä minua haittaa. Ihan kelvollinen ryyppypaikka kuitenkin. Vaihtelua Monolle.
- Salamanderiini
Minä asuin Kannuksessa silloin kun Ratsumies avattiin. Oli niin hieno paikka että. Juotiin Jallukolaa tyttöjen kanssa ja siihen aikaan muuten juotiin grogeja:)
Terveisiä kaikille Kannuslaisille jotka siihen aikaan kaunistivat kylänraittia noin vuonna 1979.
Himangan Urheilutalo oli myös kova sana minun nuoruudessani. 15-vuotiaana pääsi sinne ensi kertaa tansseihin. - suunnilleen
Salamanderiini kirjoitti:
Minä asuin Kannuksessa silloin kun Ratsumies avattiin. Oli niin hieno paikka että. Juotiin Jallukolaa tyttöjen kanssa ja siihen aikaan muuten juotiin grogeja:)
Terveisiä kaikille Kannuslaisille jotka siihen aikaan kaunistivat kylänraittia noin vuonna 1979.
Himangan Urheilutalo oli myös kova sana minun nuoruudessani. 15-vuotiaana pääsi sinne ensi kertaa tansseihin.Oli ne aikoja!Oltiin nuoria ja nättejä, enää vain nuoria. ekaan paukkuun täytyi jostain haalia viikon aikana rahat ja loppuillan herrasmeihet Kannuksessa tarjosi, Jallukolaa tietysti. Olin vielä alaikäinen mutta joka perjantai Kannukseen Ratsumieheen ja lauantaisin Himagalle discoon. Terveisiä vaan kaikille jotka tuon ajan muistaa ;) Minä muistan lämmöllä ja hymyissäsuin kannuksen poikia. Terv. kerran tyttönen naapurikunnasta
- e h
suunnilleen kirjoitti:
Oli ne aikoja!Oltiin nuoria ja nättejä, enää vain nuoria. ekaan paukkuun täytyi jostain haalia viikon aikana rahat ja loppuillan herrasmeihet Kannuksessa tarjosi, Jallukolaa tietysti. Olin vielä alaikäinen mutta joka perjantai Kannukseen Ratsumieheen ja lauantaisin Himagalle discoon. Terveisiä vaan kaikille jotka tuon ajan muistaa ;) Minä muistan lämmöllä ja hymyissäsuin kannuksen poikia. Terv. kerran tyttönen naapurikunnasta
Moi..
Onko parketti pääsiäiseksi vahattu ja liukas jos tulisin lomalla sinne pyörähtään?
Kyselee
: etelän Hannu - typsy
e h kirjoitti:
Moi..
Onko parketti pääsiäiseksi vahattu ja liukas jos tulisin lomalla sinne pyörähtään?
Kyselee
: etelän Hannujoka viikonloppu BILETETÄÄN-paras menomesta ikinä!!!!!!!!!!
- Ulkokannuslainen
Salamanderiini kirjoitti:
Himangan Urheilutalo oli myös kova sana minun nuoruudessani. 15-vuotiaana pääsi sinne ensi kertaa tansseihin.Himangalle liittyvät minunkin nuoruuden useimmat ja hurjimmmat =) bilemuistot. Muistan kun urheilutalon avajaisissa oli muistaakseni Erkki Liikanen =)) mutten päässyt paikalle. Mutta heti seuraavana viikonloppuna sinne tuli Alwari T. Oli lempparibändini tuohon aikaan. Himangalle tuli aika suuria tähtiä tuolloin ulkomailtakin. Jopa Abbaa oli kaavailtu euroviisuvoittoa ennen, seuraavasssa Nettilehti Doriksen sivuilta v. 2007:
"Himangan urheiluhallin kulta-aika kesti vuodesta 1976 yhdeksänkymmentäluvun alkuun. Oli Manowaria, Uriah Heepia, perunalaatikoiden päällä esiintynyttä Ian Gillania, Saxonia sekä kaikki kotimaiset tähdet.
Sex Pistols ja Abba ohi suun
Himangan Urheilijat haali ulkomaan magneetteja Ylitalon Helsinki-kontakteilla: pääkaupungissa päivystäneillä Antti Einiöllä ja Jorma Veneskoskella oli yhteydet tanskalaiseen ohjelmatoimistoon, joka kauppasi artistihankintojaan eteenpäin Eurooppaan.
– Kerran tilasimme Sex Pistolsinkin, mutta keikka peruuntui, koska bändi ei päässyt Suomeen. Esivalta koki yhtyeen esiintymisen liian negatiivisena. Sitäkin enemmän Ylitaloa harmittaa Abban menettäminen.
– Johtokunta ei hyväksynyt esittämäämme keikkasopimusta kalleuden vuoksi. Siinä meni jättipotti sivu suun, sillä Abba voitti euroviisut vain pari viikkoa kokouksen jälkeen. Rahaan kaatui Baccarankin saaminen. Kun keikka Himangalla ei toteutunut, yhtye ei tullut Suomeen ollenkaan.
Lähde:
Jouni Nikula
HIMANKA (KP) (Nettilehti Doris 11.9.2007)
Tavattiin käydä Lestillä lauantaisin ja Lampilla sunnuntaisin 1970-luvulla, joten nuorille tapaamis- ja hengailupaikkoja riitti, toisin kuin täällä kaupunkiympäristössä Etelä-Suomessa. Nuorten täytyy notkua ulkona ja odottaa 18-vuotispäivää, että pääsee baareihin. Tanssilavakulttuuri pitäisi herättää henkiin! Lestillä oli mukavaa, kun saattoi käydä vanhojen puolella jos ei halunnut huojua discossa. Kuinkahan moni muistaa esim. Hurriganesin esiintymisen Lestillä, oli muistaakseni 1975. - rensenbrink
Ulkokannuslainen kirjoitti:
Himangalle liittyvät minunkin nuoruuden useimmat ja hurjimmmat =) bilemuistot. Muistan kun urheilutalon avajaisissa oli muistaakseni Erkki Liikanen =)) mutten päässyt paikalle. Mutta heti seuraavana viikonloppuna sinne tuli Alwari T. Oli lempparibändini tuohon aikaan. Himangalle tuli aika suuria tähtiä tuolloin ulkomailtakin. Jopa Abbaa oli kaavailtu euroviisuvoittoa ennen, seuraavasssa Nettilehti Doriksen sivuilta v. 2007:
"Himangan urheiluhallin kulta-aika kesti vuodesta 1976 yhdeksänkymmentäluvun alkuun. Oli Manowaria, Uriah Heepia, perunalaatikoiden päällä esiintynyttä Ian Gillania, Saxonia sekä kaikki kotimaiset tähdet.
Himangan Urheilijat haali ulkomaan magneetteja Ylitalon Helsinki-kontakteilla: pääkaupungissa päivystäneillä Antti Einiöllä ja Jorma Veneskoskella oli yhteydet tanskalaiseen ohjelmatoimistoon, joka kauppasi artistihankintojaan eteenpäin Eurooppaan.
– Kerran tilasimme Sex Pistolsinkin, mutta keikka peruuntui, koska bändi ei päässyt Suomeen. Esivalta koki yhtyeen esiintymisen liian negatiivisena. Sitäkin enemmän Ylitaloa harmittaa Abban menettäminen.
– Johtokunta ei hyväksynyt esittämäämme keikkasopimusta kalleuden vuoksi. Siinä meni jättipotti sivu suun, sillä Abba voitti euroviisut vain pari viikkoa kokouksen jälkeen. Rahaan kaatui Baccarankin saaminen. Kun keikka Himangalla ei toteutunut, yhtye ei tullut Suomeen ollenkaan.
Lähde:
Jouni Nikula
Tavattiin käydä Lestillä lauantaisin ja Lampilla sunnuntaisin 1970-luvulla, joten nuorille tapaamis- ja hengailupaikkoja riitti, toisin kuin täällä kaupunkiympäristössä Etelä-Suomessa. Nuorten täytyy notkua ulkona ja odottaa 18-vuotispäivää, että pääsee baareihin. Tanssilavakulttuuri pitäisi herättää henkiin! Lestillä oli mukavaa, kun saattoi käydä vanhojen puolella jos ei halunnut huojua discossa. Kuinkahan moni muistaa esim. Hurriganesin esiintymisen Lestillä, oli muistaakseni 1975.Olin siellä minäkin lestillä katsomassa hurriganesia ja samaten himangalla kun siellä oli vähän myöhemmin albert järvinen ja royals
- Ulkokannuslainen
rensenbrink kirjoitti:
Olin siellä minäkin lestillä katsomassa hurriganesia ja samaten himangalla kun siellä oli vähän myöhemmin albert järvinen ja royals
Ollaan sitten hengitetty samaa ilmaa. Muistan itsekin olleeni katsomassa Royalsien keikkaa Himangalla tuolloin. Muistan tapauksen hyvin siksi, että kiinnittelin kyseisen keikan keikkajulisteita Kannukseen. Tosin julisteet käytiin aika pian pöllimässä seinistä.
:D - Karatekid
typsy kirjoitti:
joka viikonloppu BILETETÄÄN-paras menomesta ikinä!!!!!!!!!!
Siellä kellarissa on narikkamiehiäkin kaksi ja ravintolan puolellakin älytön määrä työntekijöitä. Ei taida kaikkien palkkoja maksaa ihan virallisesti heh!
- Kirsi Kukkanen
Ulkokannuslainen kirjoitti:
Himangalle liittyvät minunkin nuoruuden useimmat ja hurjimmmat =) bilemuistot. Muistan kun urheilutalon avajaisissa oli muistaakseni Erkki Liikanen =)) mutten päässyt paikalle. Mutta heti seuraavana viikonloppuna sinne tuli Alwari T. Oli lempparibändini tuohon aikaan. Himangalle tuli aika suuria tähtiä tuolloin ulkomailtakin. Jopa Abbaa oli kaavailtu euroviisuvoittoa ennen, seuraavasssa Nettilehti Doriksen sivuilta v. 2007:
Lähde:
Jouni Nikula
Tavattiin käydä Lestillä lauantaisin ja Lampilla sunnuntaisin 1970-luvulla, joten nuorille tapaamis- ja hengailupaikkoja riitti, toisin kuin täällä kaupunkiympäristössä Etelä-Suomessa. Nuorten täytyy notkua ulkona ja odottaa 18-vuotispäivää, että pääsee baareihin. Tanssilavakulttuuri pitäisi herättää henkiin! Lestillä oli mukavaa, kun saattoi käydä vanhojen puolella jos ei halunnut huojua discossa. Kuinkahan moni muistaa esim. Hurriganesin esiintymisen Lestillä, oli muistaakseni 1975.Höpö höpö pojat!
- Ennen kaikki ok
Kirsi Kukkanen kirjoitti:
Höpö höpö pojat!
Jokihelmi oli joskus tasokaskin paikka. Nykyään siellä vain humalaisia korvakoruhomoja Poutulta eikä naisia. Ei sitten tule käytyäkään..
- asdewq
Ennen kaikki ok kirjoitti:
Jokihelmi oli joskus tasokaskin paikka. Nykyään siellä vain humalaisia korvakoruhomoja Poutulta eikä naisia. Ei sitten tule käytyäkään..
onkohan portsarit ihan työkunnossa...
- järkyttynyt
pakko oli vastata tähän.kävin entisessä jokihelmessä syksyllä ja meinasi tippua silmät päästä!!mun mummon olkkarikin on paremmalla maulla "sisustettu". mut kai siellä sitä tasoa ei tarvita,ku ei vaaditakkaan..sääliks käy niitä jotka joutuu huvisa sieltä ettimään.
- joujouh
"Järkyttynyt" taitaa olla jostai kummastuksesta kotoisin,ei täältä kannuksesta kyllä yleensä lähdetä ravintoloihin sisustuksia katsomaan,eiköhän se jokaista ravintolassa käviää viihdytä enempi se seura jonka saa muista asiakkaista,kuin seinät tai sisustus ylipäätään.näin meillä ainakis.
- mertsing
Jokihelmen portsarit perseeen kyttääjiä
- kannus rules =D
ei tarvii,ku 200 kilometriä pois päin kannuksesta,ni oot jo sivistyksen paris.. heh,kunnon junttila. joujouh on oikee hyvä esimerkki.mut mihkä sitä osaa sieltä lähtee,ku muutakaan ei oo nähny,kun kannuksen perähikiän.
- gfdgvbvbcvbcvbcvb
Itse muutin Kannuksesta muutamia vuosia sitten ja viihdyn nykyisellä paikkakunnalla paremmin. En minä silti täällä kannuslaisille naureskele. Kyllä kaikki voi Kannuksesta halutessaan muuttaa pois, ei se ole mikään saavutus. Jotkut eivät vain yksinkertaisesti halua muuttaa Kannuksesta.
- joujouh
jos täältä menee tuon 200 kilometriä,sama mihin suuntaa,nii joka paikas on kyllä tasa tarkaa sillon perähikiällä,mistä itte mainitsit.
sinä se et oo tainnu elämää nähä ku tänne pitää tulla haukumaan vuosi sitte käymäänsä ravintolaa.näyttää nuo kannuksen asiat sua kiinnostavan aina vaan,vaikka perähikiäl ootkin.
- jep jep
ei taija tuo joujouh oikee olla suomen muista paikoista tietoinen,kun esim.jyväskylään on aikalailla 200 km. ni,eipä se nyt kovin "perähikiä" paikka oo.ainakin vähemmän,mis jouman asustelee.ei kovin vilkas oo toi mielikuvituskaan,kun pitää toisen sanoja lainailla.tais käydä aika luonnolle,kun joku arvosteli jotain rupusta kuppilaa.hah hah haaaa!!! piä putiikkis ihan rauhas.
- juojouh
200 km kohti jyväskylää kun jepjep taivaltaa nii varmaa oot viel keskellä ei mitään,eli jossain korves,kyllä jyväskylä on nähty,mut makunsa kullakin,ja myös sullakin,putiikkeja en muuten omista ja jokihelmes en ole käynyt sen toiminnan aikana ku yhen kerran mutta ei mun tartte täällä alkaa toisten yritystoimintaa mollaahan ,että revi siitä..mulla on aivan eri kuppilat listoillani...
- jep jep
meeppä takas koulunpenkille,ennen kun tuut esittää viisasta.säälittävää..
- juojouh
kyllä luulen et sinulla on kouluja vähemmän käytynä minulla.
vai että esittään viisasta,eiköhän tuo tieto ole aivan jokaisen saatavilla oleva fakta ?
olen minäkin sen verran reissaillu,et kilometrit on hallussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k502244Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖25988Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82952Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914- 68873
Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54853Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me121842Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10773vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22753Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49749