miten citymarketissa on tämä osastopäälliköiden paikka... mitä kuuluu työnkuvaan (kodintavara- ja pukeutumisen osastoilla). Onko k-ryhmällä tällaisilla osastoilla hyllykartat vai pitääkö tavara hyllyttää oman mielen mukaan miten parhaiten näkee? Onko muuta kommentoitavaa k-ryhmän toiminnasta? Millaiset henkilökuntaedut?
cittarin
4
1974
Vastaukset
- töissä cittarissa
Kodin- ja pukeutumisenosaston päällikkö hoitaa tavaratilaukset ja osaston ulkonäöstä sekä tietysti asiakaspalvelusta. Päällikkö huolehtii myös siitä luonnollisesti, että tavaroita myydään omilla koodeillaan eikä tavaramäärät heittele (inventaariota kai, mutta hankala sanoa kun en ole kouluttautunut alalle). Kassoilta esim. juuri poistettiin meillä pikakoodit vessapapereille, koska koodeilla oli myyty vääriä paperipakkauksia.
Keskolla ja Citymarket-ketjulla on tarkat hyllykartat ja säännöt, millaiselta koko kauppa vaikuttaa ja näyttää. Yleensä siis tulee hyllykarttojen mukana vihkonen kuvia jostain täydellisestä uudesta Cittarista, johon on pyrittävä. Kesko saattaa lähettää joskus jonkun katselemaan paikkoja, mutta aika harvoin ymmärtääkseni. Muutenkin kaupat ovat hyvin kauppiaspainotteisia, joten samalla aika itsenäisiäkin verraten joihinkin muihin liikkeisiin. Toinen on K-kaupoille tyypillinen tyrkytys eli tuotteiden asettelu tyrkylle eli hyllynpäätyihin ja ostoskadun varrelle, mutta kuitenkin tyylikkäästi. Näistä massoistakin on hyvin tarkat ohjeet. Ne toimivatkin hyvin, kun olen kassavuoroja tehnyt niin näkee kun ihmiset tyrkytystuotteita ostavat, vaikka ne eivät olisi edes mitään hyviä tarjouksiakaan.
K-ryhmän toiminta on mielestäni varsin hyvää. Meillä ainakin on kaupungin halvin kauppa tutkimusten mukaan ja mukava työ-ympäristö. Cittarinketju valittiin viime vuoden 3. parhaimmaksi suuryritystyöllistäjäksi ja ihan syystäkin. Työntekijät saavat jopa lahjoja vähän väliä, jopa kassahenkilöt vaikka työsuhde olisi vain jonkun kahden kuukauden mittainen. Asiakaspalvelu on ketjussa tärkeää, joten siksi varmaan meitä hemmotellaankin, jotta ei tulisi mitään kyrpiintyneitä työntekijöitä, jotka tiuskivat asiakkaille. Voin ainakin itse suositella työpaikkana.
Henkilökuntaedut ovat normaalit suuryrityksen edut kaupanalalla eli jotain 8% alennusta elintarvikkeista ja 15-20% käyttötavaroista. Kesko on laaja ketju Suomessa, Baltiassa ja kohta varmaan myös Venäjällä, joten saat alennuksia aika monesta paikasta (ruoka-ostoksista autoon tai rakennustavaroihin). Ainoa huono puoli eduissa on, että plussatarjouksista alennuksia ei myönnetä, mutta toisaalta silloin tarjous onkin jo aika hyvä eli esim. televisiosta joku 100-200€ on enemmän, mitä saisit 20% hk-alennuksella.- Työpaikan vaihtoa
Tradekasta pois harkitsevana, oli kirjoituksesi kuin hunajaa mulle! :)
- ..jippii
Hyvin sut on manipuloitu vai oletko kenties rekrytoinnissa töissä?
- mutta korjaus
Muistetaan, että cittarissa elintarvikepuoli on kauppiaan oma yritys, ja se varsinainen cittari eli käyttötavarapuoli on ketjuohjauksessa toimiva yksikkö, kaikkea muuta kuin itsenäinen, siis.
Päällikkö tilaa tavaraa ja huolehtii osaston ulkönäöstä, oikeista koodeista, inventaareista ja asiakaspalvelusta, juu, mutta kyllä se kaikki on myyjien harteilla pääosin. Päällikkökin tekee niitä samoja hommia, ja sen lisäksi työvuorosuunnittelut ym. henkilöjohtamiseen liittyvät asiat.
Muuten kyllä meni, niinkuin kirjoitit. Ja pahantahtoisille tiedoksi: ilmapiiri ei ole sellainen asia, joka riippuu firman nimestä. Se riippuu kaikkein eniten ihmisistä, jotka siellä yrityksessä ovat töissä. Jos jossain työpaikassa on huono ilmapiiri, se on siellä työskentelevien ihmisten, niin työntekijöiden kuin heidän esimiestensä, aikaansaannosta.
Jostain kumman syystä asiakkaat muistavat tämän tästä sanoa, kuinka meillä saa aina apua ja ystävällistä palvelua, toisin kuin eräässä toisessa suuressa kaupassa. Kukahan heidät on mahtanut manipuloida niin sanomaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760