siis ravintolaan ja antoi jokainen takista narikkaan 10 euroa. narikan pitäjä sai 30 euroa, mutta alkoi empimään, että otti miehiltä liikaa. hän käski tarjoilijan luokseen ja käski palauttaa miehille 5 euroa. no..tarjoilija mietti, että miten nyt saan jaettua 5 euroa tasan kolmelle miehelle ja ajatteli, että antaa jokaiselle euron ja pitää itse 2 euro ja näin tehtiin.
siis miehet maksoivat takeista 9 euroa eli 27 euroa (3 kertaa 9 on 27) ja tarjoilijalla on 2 euroa eli 27 plus 2 on 29 euroa. MISSÄ ON YKSI EURO....ei ymmärrä..kuka selittää
kolme miestä
7
5615
Vastaukset
- Jii Hoo
Takit maksoivat 25€
Miehet saivat 3€ takaisin ja tarjoilijalla on 2€
25 3 2= 30€- kattos
takit maksoivat 9 euro, kun saivat eupn per takas
- fiksummat
selittäkää!! -haluaa kans tietää
- näin...
"arvoitus" kirjoitti:
Tuohon 27e (9e 9e 9e) sisältyy jo se tarjoilijan ottama 2e. Sen sijaan puuttuvat 3e tästä 27e:sta löytyvät miehiltä, eli laskutoimitus on alunperinkin 27e 3e, eikä 27e 2e.
- Controller
näin... kirjoitti:
Tuohon 27e (9e 9e 9e) sisältyy jo se tarjoilijan ottama 2e. Sen sijaan puuttuvat 3e tästä 27e:sta löytyvät miehiltä, eli laskutoimitus on alunperinkin 27e 3e, eikä 27e 2e.
Näin se menee:
Miehet maksaa 27 euroa, josta menee narikan kassaan 25 euroa ja tarjoilijalle 2 euroa eli ei sen vaikeampaa ;)
- tiia--
siis jos miehet on antanut yhteensä 30 e ja narikkamies haluaa palauttaa 5 euroa hänelle jää siten 25 euroa.
tarjoilija vie miehille eurot eli 3 25 = 28 ja tarjoilija pitää 2 euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338586Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5368824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72203Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1601194Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17836Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40754Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57742Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68716- 46705
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647