Alkoholin myynti alaikäisille

Alaikäiset, ootteko koskaan saaneet ostettua mistään alkoholia? Jos ootte niin mistä ja kysykö myyjä edes ikää tms?

Itse sain 16v. ostettua laivan (Silja Line) baarista siideriä.. Kakskin eri myyjää myi.. Eivätkä ne kysyneet yhtään mitään..

Mietin vain miten tavallista se on, että alaikäisille myydään? Kaupoissahan ainakin ollaa tosi tarkkoja asian suhteen..

Mietin myös, että miksi ne moivät mulle.. Tiesivätkö he tai siis olettivatko he kuitenkin, että olen alaikäinen, mutta myivät että saisivat rahaa vaikka se onkin laitonta? Vai luulivatko he että olen oikeastikin täysi-ikäinen?? Periaatteessa kaikilta nuoren näköisiltä ihmisiltähän pitäis kysyy henkkarit..

Ovatko muutkin alle 18-vuotiaat saaneet ostettua laivalta? Myydäänkö laivoilla siis yleisestikin alaikäisille vai olinko jokin poikkeus?
Ilmoita

baarissa usein tarkempia. Kaupasta nyt saa 14-vuotiaatkin kantaa niin paljon ku jaksaa viedä, siellä kukaan mitään kysele.
5 VASTAUSTA:
kyllä kaupoissa kysytään, en ite ainakaa oo saanu ja kyllä tutuiltaki, jotka on jtn 18-23 joutuu kysymään ja näyttämään henkkarit. laivalla on asia erikseen, siellä saa kuka tahansa ihan mitä tahansa.
......... kirjoitti:
kyllä kaupoissa kysytään, en ite ainakaa oo saanu ja kyllä tutuiltaki, jotka on jtn 18-23 joutuu kysymään ja näyttämään henkkarit. laivalla on asia erikseen, siellä saa kuka tahansa ihan mitä tahansa.
laatikon. Laitat scream naamarin naamaan niin ei kysytä!
meiän kyläkaupalta kirjoitti:
laatikon. Laitat scream naamarin naamaan niin ei kysytä!
munki pitää sit varmaa koittaa jtn naamaria:DD homoa ku täällä päin ne on vittu koko ajan kimpussa.
........ kirjoitti:
munki pitää sit varmaa koittaa jtn naamaria:DD homoa ku täällä päin ne on vittu koko ajan kimpussa.
turhaa yrittäkään jostain prismasta tms...

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

possut itkee.
+Lisää kommentti
en enää ole alaikäinen, mutta alaikäisenä on tullut ostettua niin laivalta, baarista kuin kaupastakin :)
eivät ole kysyneet siis papereita.

ja luulen että ovat pitäneet minua täysi-ikäisenä alaikäisenäkin.

olen siis baarissakin ollut 17 vuotiaana. ja sielläkin sain ostettua
Ilmoita
mulle ei meinata vielkään myydä vaikka oon täys ikänen.
perjantaina siwasta kävin hakeen kaljaa,
niin myyjä kysy paperit.
no näytin ne ja se katteli niitä siinä pari minuuttia.
sanoin si sille et oonko mä noin kaunis. :D
si se vaan tokas et ei taida olla ihan sun paperit mutta myi silti :D
Ilmoita
En ole viitsinyt koittaa ostaa. Mutta ravintolassa kaverini kanssa tilattiin meille viiniä ja saatiinkin. Olemme 15 ja 17v.
Ilmoita
jostain siwasta saa ainakin ostettuu mopokortillakin :D
Ilmoita
Olen 16-vuotias. Kävin kesällä syömässä eräässä Suomen kaupungin hienossa ja kalliissa ravintolassa. Ei siellä papereita juuri kyselty. Baareissa on kyllä myyty, kunhan on päässy sisälle. Itse ei tarvi kyllä ostaa yleensä alkoholia. Täysi-ikäinen poikakaveri hoitaa ostot.
Ilmoita
Olen 15v ja saan juotavaa kaikista tavallisista kaupoista ilman papereiden kysymistä, johtunee siitä että olen lähes pari metriä pitkä ja itseäni vanhemman näköinen. baariinkin pääsee yleensä helposti, varsinkin kun menee sinne hieman vanhempien kavereiden kanssa, yhdessä baarissa portsari tuntee jo minut ja kaverini kanta-asiakkaina. Alkossa olen käynyt 3 kertaa koittamassa ja kahdella kerralla sain leijona pullon haettua ilman kyselyjä. viime kerralla kysyi paperit ja sanoin niiden uhohtuneen autoon (on toiminu kerran prismassa) mutta alkon täti käski kipasemaan autolta hakemassa :P.
tavallisesta kaupasta nyt saa melkein kuka tahansa.
Jos hakee isompaa erää kavereille niin kannattaa mennä heti perään uutta kierrosta kaupaan ja sanoa myyjälle et kaveritkin näköjäään saunomaan tulossa niin pitää vielä kontti kaljaa hakea lisää. myyjä ei ihmettele mitään vaan toivottaa hyvät saunaillat.
laivalla kontrolli tuntuu olevan varsin satunnaista, tax freestä saa helposti mutta baarissa saattavat alkaa kyselemään jos on nuoren näköistä seuraa.
eka kerta kun kokeilin kaupasta olusia hakea oli vähän pokassa pitämistä mutta kaljat tuli, olin tuolloin siis vielä 14 ja siitä lähtien kaupassa käyny kun on tullut jano.
1 VASTAUS:
sivasa varsinki toimii ku niillä et useimiten paljo muuta menekkiä oo, kattovat läpi sormien¨. Siva ainaki meillä keikkuu kaljan myynnillä, ei siellä tätejä kiinnosta kenelle ne menee kuhan vaan meene. Kysyin kerran asiasta niin vastaava sanoi että ei ole heidän päänsärkysä...
+Lisää kommentti
Seurasin ns. vakimyyjiä, myivät surutta. Minä sain kenkää kun olin liian tarkka, myynti väheni...
Ilmoita
Joo... en oo itsekkään viittinyt yrittää mut kumminki 15v ja 180cm pitkä et pitäs vaa uskaltautuu...
voiks tulla jtn. seurauksia jos yrittää alaikäsenä ostaa alkoholia ja kärähtää??
3 VASTAUSTA:
Ei kun et kärähdä. jos myyjä kysyy henkkareita niin ET näytä, vaan sanot et unohtu. Sillon myyjäl ei oo mitään näyttöö sun alaikäisyydestä. Mut itse topikkiin, oon ite 15v ja 180cm, et kannatasko yrittää? Mul on kyl hakijoitaki mut sais halvemmal kaljat ku ei hakuja tarvis maksaa.
kaljasieppo kirjoitti:
Ei kun et kärähdä. jos myyjä kysyy henkkareita niin ET näytä, vaan sanot et unohtu. Sillon myyjäl ei oo mitään näyttöö sun alaikäisyydestä. Mut itse topikkiin, oon ite 15v ja 180cm, et kannatasko yrittää? Mul on kyl hakijoitaki mut sais halvemmal kaljat ku ei hakuja tarvis maksaa.
Noh, itse sain kerran ostettua paikallisesta Siwasta mäyräkoiran ja pari lonkeroa. Ei myyjä kysynyt mitään, joten otin samalla mukaan askin tupakkaa.
Oin 14 ja mul on tulos huomen sellaset pienet juhlat niin miten saisin sinne alkohilia kannattaako en sin kysyy et voiks joku humalaisista hakee mulle pari vai mitä ??
+Lisää kommentti
Oon 14v ja 178cm. Joskus saan ostettua kaupoista tai kioskeista ilman papereita, mutta aika harvoin kuitenkin.
Ilmoita
Järkkäätte täys kuseen ne baarit ja kaupat jos joku saa tietää että siellä on myyty alaikäisille
Ilmoita
oon 12 vedä kännit joka toinen päivä ostan malmin kujilta röökii viinaa ja nuuskaa
1 VASTAUS:
ootsä joku spuge vai
+Lisää kommentti
Mentii porukalla Pariisii, siel sai viinakaupast iha mitä vaa. Porukka oli 16-17 ikäsii :D
Ilmoita
Itse kävin Müncehnissä ja ostin olutta automaatista sekä ostin röökiä röökiautomaatista. Viina sain ostettua lähikioskista milloin vain.
1 VASTAUS:
Siellä on 16v
+Lisää kommentti
Katselet hetken kaupan pihassa olevia ihmisiä kunnes huomaat jonkun joka ravaa edestakaisin kaupaan ja kaupan taakse. Sitten kysyt häntä ostamaan sinulle mitä ikinä haluatkaan. Näytät hänelle että sinulla on rahaa niin hän kyllä hakee.
1 VASTAUS:
Juoksukaljat tulee halvemmax
+Lisää kommentti
Helposti aineskin täällä Tampereella. On vaikka kuinka monta ukkoa jotka hakevat mulle mitä vain mieleeni tulee. Ja jos ei ole rahaa mennään jonnekkin ja minä maksan sen pullon luonnossa. EI EI ja EI.
En maksa persereijälläni vaan mun perseelläni ne virvokkeet heille. Eli multa housut pois koivistani ja ne katselevat miltä 14 vuotiaan pojan munat näyttävät. Välillä joudut ottamaan myöskin paitani pois kun joku heistä sanoo. Mehän sovittiin ALASTON poika ei toi ole alaste ja minä riisun itseltäni senkin pois päältäni Ja hommat alkaa mulla eli joku runkkaa minua ja toinen tekee vitsan valmiiksi minua varten. Kun multa tulee spermaa saan myöskin vitsaa kun laukesin liian aikaisin heidän mielestä. Jokainen runkkaa minua, Piiskaa takapuoltani tai pistää minut tanssimaan vitsalla. Ja kun ei mulla toimi mun siitin ne kopeloivat minua kunnes ovat tyytyväisiä minuun. Ei poika pihtaa eli jätkät eiköhän mekin voitais, Ja ne piiskaavat minut vielä kerran joka ukko. Mulle vaatteeni takas ja he hakevat mulle viinaa kaljaa ciideriä. Eli kaikki minkä heidän mielestä olen ansainnut kun en pihdannut itseäni heiltä. minä myyn kavereilleni osan siintä mun lastistani, Ja menen grillin kautta kotiini takapuoli punaisena, Mutta elämääni hyvin tyytyväisenä.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Alkoholin myynti alaikäisille

Alaikäiset, ootteko koskaan saaneet ostettua mistään alkoholia? Jos ootte niin mistä ja kysykö myyjä edes ikää tms?

Itse sain 16v. ostettua laivan (Silja Line) baarista siideriä.. Kakskin eri myyjää myi.. Eivätkä ne kysyneet yhtään mitään..

Mietin vain miten tavallista se on, että alaikäisille myydään? Kaupoissahan ainakin ollaa tosi tarkkoja asian suhteen..

Mietin myös, että miksi ne moivät mulle.. Tiesivätkö he tai siis olettivatko he kuitenkin, että olen alaikäinen, mutta myivät että saisivat rahaa vaikka se onkin laitonta? Vai luulivatko he että olen oikeastikin täysi-ikäinen?? Periaatteessa kaikilta nuoren näköisiltä ihmisiltähän pitäis kysyy henkkarit..

Ovatko muutkin alle 18-vuotiaat saaneet ostettua laivalta? Myydäänkö laivoilla siis yleisestikin alaikäisille vai olinko jokin poikkeus?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta