Hiiden ryteikössä

hengissä sentään!

Kirjoitin aiemmin tälle palstalle kokemukseni otsikolla "nimetön pahuus asuu metsässä". Olin eräällä paikalla, lähes läpitunkemattoman kuusikon reunalla nähnyt jo useamman kerran tumman hahmon sivusilmällä, joka sitten katosi aina suoraan katsoessa. Jotenkin hahmo tuntui liittyvän tuohon kuusikkoon. Joku suositteli menemään ryteikköön, ja sain kuin sainkin itseni rohkaistua menemään sinne. Kokemus oli sanalla sanoen karmea. Jatkuvasti väristykset kulkivat pitkin selkää. Tuntui, että herätän "koko metsän" rytistellessäni eteenpäin ja oksia katkoen. Vähän joka puolelta tuntui myös kuuluvan rytinää. Pelästyin jo, että jossain lähellä olisi karhu, ja taputin lujaa käsiäni, kuten oli opetettu karhun karkoitukseksi. Silloin tuli lähes paniikinomainen tunne, että minua tuijotetaan. En halunnut nähdä sitä tummaa hahmoa, joten pyrin keskittämään ajatukseni näkökentän keskelle ja katsomaan vain eteenpäin. Olin kuitenkin päättänyt tutkia pusikon, joten jatkoin matkaani.

Ja se ryteikkö ei tuntunut loppuvan koskaan. Pohja muuttui soiseksi ja märäksi, ei sentään upottavaksi. On melkein mahdotonta arvioita, miten pitkään siellä kului aikaa, koska menetin jotenkin ajantajuni. Myös suuntavaistoni meni, koska lopulta pois päästyäni olin aivan eri paikassa, kuin luulin. Enkä minun ei kannata kertoa kaikkea, mitä siellä koin, koska ette kuitenkaan uskoisi, mutta nyt voin kyllä sanoa, että kävin Hiiden pesässä. Se metsä oli kuin elävä olento.

27

2262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aritta

"Se metsä oli kuin elävä olento."

Koska niinhän se on.

• :))

missäs tää paikka on? olis kiva käydä siellä!:>

• tunnettu tila

Vaikuttaa siltä, että jouduit metsänpeittoon. Entisajan ihmisille tuo ilmiö oli tuttu kokemuksena, tai ainakin tarinoista, eikä se ihan vieras ole nykyisinkään.

Metsänpeittoon joutuneelta voi mennä ajan- ja paikantaju. Usein kerrotaan, että ympäristö on jotain aivan muuta kuin mitä sen pitäsi olla, esimerkiksi tunnet metsän hyvin, mutta oletkin yllättäen vieraalla paikalla. Jotkut kertovat jopa käyneensä toisessa ajassa, esimerkiksi keskellä kaupunkia ollut pieni metsikkö ei loppunutkaan, vaan jatkui ja jatkui - kaupunki oli kadonnut! Ennen nämä kokemukset yhdistettiin metsänhaltijoihin, nykyisin joskus UFO:ihin.

Wikipediassa on artikkeli aiheesta, tosin tietosanakirjamaisen kuivakka:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Metsänpeitto

Omakohtaisia kokemuksia ja keskustelua aiheesta löytyy täältä:

http://www.hiitola-foorumi.net/viewtopic.php?t=295

• Saraka

Tämmöinen keskustelu aiheesta löytyi:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001149&posting=22000000017070780

On muuten kiinnostavaa, että käytät sanaa Hiisi. Hiisihän on alun perin tarkoittanut pyhää metsää,jonne ei ole saanut mennä, ja sittemmin myös olentoja, kuten metsänhaltijoita eli metsähisiä. Eli juuri niitä, jotka aiheuttavat metsänpeiton. Jännittävää, että mainitset kertomuksessasi paitsi metsänpeiton oireita, myös oudon olennon. Mistä muuten sait sanan Hiisi?

Ehkä olet mennyt paikkaan, jonne et kuuluisi? Entisaikaan ihmiset tekivät kaikenlaisia taikuuksia, kuten piirsivät talojensa nurkkiin hannunvaakunoita, hakaristejä ja tähtiä, ja kiersivät pihapiirinsä ympäri palavan tuohuksen kanssa, ihan vain pitääkseen metsän vaaralliset voimat poissa. Ehkä tämä metsä johon tunkeuduit, halusi vastaavalla, maagisella tavalla pitää ihmisten uhan poissa? Ehkä se oli jonkinlainen metsänväen viimeinen linnake?

• kkkkkkjjjjjjjjjjjj

metsäkonetta ajavana voin tunnustaa että joskus kun mielikuvitus lähtee laukkaamaan tuntuu myös tuolta. Yöllä kun sammutat koneen ja kävelet sen vähäisen matkan autolle pilkkopimeässä kaikki rasahduksetkin tuntuvat 100 kertaa kovemmilta. Kun liikut metsässä moni eläin seuraa sinua katseellaan vaikka et itse niitä näkisikään,vaistoat vain jotain.kun pelko ja paniikki iskevät se ei ole silloin leikkiä vaikka nyt naurattaisikin....

• harrastaneena
        kkkkkkjjjjjjjjjjjj kirjoitti:

metsäkonetta ajavana voin tunnustaa että joskus kun mielikuvitus lähtee laukkaamaan tuntuu myös tuolta. Yöllä kun sammutat koneen ja kävelet sen vähäisen matkan autolle pilkkopimeässä kaikki rasahduksetkin tuntuvat 100 kertaa kovemmilta. Kun liikut metsässä moni eläin seuraa sinua katseellaan vaikka et itse niitä näkisikään,vaistoat vain jotain.kun pelko ja paniikki iskevät se ei ole silloin leikkiä vaikka nyt naurattaisikin....

olen usein ihmetellyt välillä ilmeneviä tuntemuksia, että kompassi näyttää väärin, ja täytyy ihan pakottaa itsensä noudattamaan kompassisuuntaa, eikä omaa "oikeaa" suuntaa.
        Tämä varmasti johtuu pelkästään aistifysiologiasta. Monilta mittarilentoa harrastaneilta olen kuullut, että siinäkin mielellään ohjaisi (esim. sankassa sumussa) konetta väärin, siis muulla tavalla kuin mittarit määräävät.

• ItiusItiliza

Minä kai olin sinua yllyttämässä menemään ryteikköön ja olen nyt pahoillani siitä koska se olikin tuollainen paikka! Onneksi selvisit sieltä etkä eksynyt lopullisesti. Tässä ketjussa on jo esitetty selityksiä kokemuksellesi ja olen samaa mieltä, ryteikkö on tuon tumman hahmon pesäpaikka. Noilla hengillä on taito aiheuttaa ihmiselle metsänpeitto, siis jonkinlainen aivofysiologinen ja diabeteskohtaustakin muistuttava tila jossa katoaa paikan ja ajan tajunta. Kummittelut ovat mystisyydessään ihmismieltä kiehtovia, siinä kun tapahtuu jotain jännittävää ja salaperäistä. Monet tottelevat kaikenlaisia henkioppaita ja uskovat niiden hyväntahtoisuuteen ottamatta selvää mitä ne oikeasti toimittavat ja mitkä ovat niiden tarkoitusperät. Mielestäni ne ovat ilmiselviä jos niitä kylmästi tarkkailee: ihmisten pelottelu, kiusaaminen, häpäisy ja vahingoittaminen. Ne pettävät ja valehtelevat hyväuskoisille, ja varsinkin naiset näyttävät menevän helposti lankaan, mistähän se johtunee?
      Ehdottaisin että et välittäisi hahmosta mitään etkä anna sen sinua pelottaa. Asukoon mörkö ryteikössään, eihän sille mitään mahda.
      Jos joku kuitenkin on kiinnostunut tutkimaan ilmiötä lisää, ehdotan ettei mene ryteikköön yksin ja pitää huolen että osaa tulla sieltä pois. Tutkiminen silloin kun jo tietää ennalta tuollaisen ilmiön vaikutuksen on tavallaan antautumista sen valtaan. Näihin otuksiin ei kannata suhtautua kevyesti, mutta ei myöskään liian vakavasti, pelolla tai innostuksella. Terve maalaisjärki on hyvä apu.

• HiidenSurma

Ilmoittakaa minulle metsänpeiton paikka, niin tulen sinne ja tutkin onko kyseessä aito hiidenmetsä jateen tarvittaessa hiidestä lopun taikka hätistän sen hevon kuuseen.

• palstalla..
        HiidenSurma kirjoitti:

Ilmoittakaa minulle metsänpeiton paikka, niin tulen sinne ja tutkin onko kyseessä aito hiidenmetsä jateen tarvittaessa hiidestä lopun taikka hätistän sen hevon kuuseen.

vastaukset näihin paikkatiedusteluihin ovat yleensä kiven alla. Asia tietenkin ymmärrettävä, jos kyseessä yksityisasumus. Saa nähdä miten käy tämän asumattoman korpialueen suhteen.

• dropthemirror

Tuossa parisen vuotta sitte kävi oikeasti niin että tuli eksyttyä Nuuksion takamaille ja vietettyä yö metsässä lopputalvella. Viimeiseen bussiin oli turha yrittää koska suunnasta ei ollut tietoakaan ja kartasta näki vielä vähemmän pimeän laskeuduttua.

Olihan se elämys kun ympärillä rasahteli ja metsää riitti pimeänä peittona joka suuntaan. Messissä siis vain pahainen reppu. Jossain vaiheessa tuli kuitenkin rauhallisen levollinen olotila, vaikka nukkumista tietenkin piti välttää lämpötilan ollessa lähempänä nollaa. Aamuhämärissä olin suunnistavinani auringon mukaan ja maisemat näyttivät äkkiä kovin tutuilta. Hyvän huolen pitivät keijut tai mitkä lie :)

• Jeps, gps-koordinaatit tuon metsän laidalta olis hieno juttu.

• on syytä

ensin selvittää, onko hiisi rauhoitettu otus.

• huomautus,
        on syytä kirjoitti:

ensin selvittää, onko hiisi rauhoitettu otus.

eipä anneta herra Castelmanille koordinaatteja, jos Hiisi on rauhoitettu.

• edelliseen::
        huomautus, kirjoitti:

eipä anneta herra Castelmanille koordinaatteja, jos Hiisi on rauhoitettu.

Castelman, lue Castleman (ehdinpäs, ennen kuin kukaan kerkisi moittimaan)

• Hiidensurma

...olla niin että hiis hiis hiidenmetsänpeittoon joutunut (ja sieltä hengissä sentään säilynyt) ei omaa juurikaan eräkokemusta ja on vain jotunut paniikkiin oudossa ympäristössä ja vilkkaan mielikuvituksensa ansiosta? Itse olen jonkin verran tarponut metsiä eräretkeillessä. Osan retkistäni olen tehnyt yksin enkä aina vaellusreittejä pitkin. Ikinä en ole törmännyt mihinkään rasahdukseen jota ei voisi luonnollisesti selittää ja nekin rasahdukset joiden aiheuttajaa en tiedä, ovat (todennäköisesti) luonnollisiä, metsään kuuluvia ääniä.
      En toki pilkkaa "nimetön pahuus asuu metsässä" -kirjoittajan kokemuksia, varmasti hänellä on ollut erittäin epämiellyttäviä tuntemuksia ja kokemus k.o pöpelikössä. Itse en kumminkaan usko hiisiin tai muihinkaan yliluonnollisiin asioihin. Jos onkin olemassa rinnakkaisia todellisuuksia tai 'tuonpuoleinen', siellä asuvilla on varmasti riittävästi puuhaa omassa universumissaan ilman että tulevat tänne mörköilemään.
      Jos saan paikan tietooni, olen valmis viettämään siellä vaikka yön yli videokameran kanssa (jos saan lainaksi kameran) ja todistaa ettei siellä ole mitään mikä kiusaisi ainakaan minua, mikäli hyttysiä tai muita önniäisiä ei esiinny kohtuuttomasti. Niiden välttämiseksi talviaika olisi lienee otollisin hiisipassiin. Päinvastaisessa tapauksessa päädyn hiiden suuhun á la blair witch project, saan skepsikseltä rahat paranormaalin ilmiön todistamisesta tai joudun hulluinhuoneelle tms.

• ItiusItiliza

Jos noilla tuonpuoleisilla otuksilla olisikin riittävästi puuhaa siellä missä ovat, niin ne eivät tulisi tölläämään ja pelottelemaan ihmisiä ryteikkönsä laidalle tai tekemään temppuja joillekin metsään eksyville. Alkujaanhan tämän aloittaja ei ollut paniikissa nähdessään mörön töllistelemässä häntä. Herkemmässä tilassa hän oli mennessään tahallaan ryteikköön ja alttiimpi pelottelulle. Osa kokemuksista saattoi olla hänestä itsestään ja pelostaan johtuvia. Tulihan jo esille miten metsänpeitto-ilmiökin toimii myös sairauden yhteydessä, eli vaikutukset ovat osin psykosomaattisia. Väitänpä että mörön aseena on taitava ja voimakas manipulaatio.
        Mitä enemmän näitäkin ilmiöitä tutkii, sitä enemmän hämärtyy psyyken ja fyysisen tilan raja. Jos nämä möröt tekevät ihmisen mielisairaaksi, ne voivat sairastuttaa myös ruumiillisesti ja myös tappaa...tavalla tai toisella. Siksipä varoittelenkin. Kummitukset ja hiidenpeikot ovat vain yksi laji monista henkimaailman ilmiöistä. Tämä oli paljon pahempi kuin minä aluksi luulinkaan yllyttäessäni aloittajaa tutkimaan ryteikköä. Olen yhäkin siitä pahoillani.
        Jotkut niitä näkevät, toiset eivät. Ihmisten herkkyys ja vastaanottavuus tuonpuoleisille on erilaista, toiset näkevät tahtomattaan, toiset voivat etsimällä etsiä niitä kameroittensa kanssa ja olla näkemättä. Mutta silti on sinunkin parempi jättää otus metsään. Entäs jos pahin oletuksistasi toteutuu? Älä leiki asioilla joista emme vielä tiedä tarpeeksi.
        Mutta ne täytyy noteerata koska niitä on että niitä osaisi varoa.

• HiidenSurma
        ItiusItiliza kirjoitti:

Jos noilla tuonpuoleisilla otuksilla olisikin riittävästi puuhaa siellä missä ovat, niin ne eivät tulisi tölläämään ja pelottelemaan ihmisiä ryteikkönsä laidalle tai tekemään temppuja joillekin metsään eksyville. Alkujaanhan tämän aloittaja ei ollut paniikissa nähdessään mörön töllistelemässä häntä. Herkemmässä tilassa hän oli mennessään tahallaan ryteikköön ja alttiimpi pelottelulle. Osa kokemuksista saattoi olla hänestä itsestään ja pelostaan johtuvia. Tulihan jo esille miten metsänpeitto-ilmiökin toimii myös sairauden yhteydessä, eli vaikutukset ovat osin psykosomaattisia. Väitänpä että mörön aseena on taitava ja voimakas manipulaatio.
        Mitä enemmän näitäkin ilmiöitä tutkii, sitä enemmän hämärtyy psyyken ja fyysisen tilan raja. Jos nämä möröt tekevät ihmisen mielisairaaksi, ne voivat sairastuttaa myös ruumiillisesti ja myös tappaa...tavalla tai toisella. Siksipä varoittelenkin. Kummitukset ja hiidenpeikot ovat vain yksi laji monista henkimaailman ilmiöistä. Tämä oli paljon pahempi kuin minä aluksi luulinkaan yllyttäessäni aloittajaa tutkimaan ryteikköä. Olen yhäkin siitä pahoillani.
        Jotkut niitä näkevät, toiset eivät. Ihmisten herkkyys ja vastaanottavuus tuonpuoleisille on erilaista, toiset näkevät tahtomattaan, toiset voivat etsimällä etsiä niitä kameroittensa kanssa ja olla näkemättä. Mutta silti on sinunkin parempi jättää otus metsään. Entäs jos pahin oletuksistasi toteutuu? Älä leiki asioilla joista emme vielä tiedä tarpeeksi.
        Mutta ne täytyy noteerata koska niitä on että niitä osaisi varoa.

...vaikken mihinkään yliluonnolliseen uskokaan. Suuri oli nimittäin hämmästykseni, kun tuttavani näytti miten hopeaseosteiset l-langat taipuivat maahan heittämäni avainnipun päällä. Toki ajattelin ensin että kaikki on suurta kusetusta, mutta jouduin taipumaan uskossani kun langat kääntyivät omassakin kädessäni. Vaimollani langat sen sijaan toimineet laisin. Tällä tuli todistettua se, että maailmassamme on sellaista, mitä ei ihmisaistein tahi mittalaittein ole _vielä_ havaittavissa ja se, että toiset ovat herkempiä kuin toiset. Mutta edelleenkään en usko mörköihin ynnä muihin jotensakin älyllisiin pahoihin tai hyviin henkiolentoihin tahi mörökölleihin. Ja edelleen olisin kiinnostunut edes metsänreunalla kurkkimaan näkyykö hiisiä.

• HiidenSurma
        HiidenSurma kirjoitti:

...vaikken mihinkään yliluonnolliseen uskokaan. Suuri oli nimittäin hämmästykseni, kun tuttavani näytti miten hopeaseosteiset l-langat taipuivat maahan heittämäni avainnipun päällä. Toki ajattelin ensin että kaikki on suurta kusetusta, mutta jouduin taipumaan uskossani kun langat kääntyivät omassakin kädessäni. Vaimollani langat sen sijaan toimineet laisin. Tällä tuli todistettua se, että maailmassamme on sellaista, mitä ei ihmisaistein tahi mittalaittein ole _vielä_ havaittavissa ja se, että toiset ovat herkempiä kuin toiset. Mutta edelleenkään en usko mörköihin ynnä muihin jotensakin älyllisiin pahoihin tai hyviin henkiolentoihin tahi mörökölleihin. Ja edelleen olisin kiinnostunut edes metsänreunalla kurkkimaan näkyykö hiisiä.

"Pyhäjärvellä kadonnut tyttö löytyi metsiköstä pahoin kylmettyneenä
        Julkaistu: 11:36

stt

Pyhäjärvi. Pyhäjärvellä runsas viikko sitten kadonnut 19-vuotias tyttö on löytynyt. Hän löytyi ryteikköisestä metsiköstä noin 400 metrin päästä lähimmästä metsäautotiestä keskiviikon vastaisena yönä.

Poliisin mukaan tyttö oli löydettäessä kylmettynyt ja liikuntakyvytön. Hänet kuljetettiin hoidettavaksi Oulun yliopistolliseen sairaalaan.

19-vuotias katosi 20. lokakuuta. Häntä on etsitty päivittäin sekä viranomais- että vapaaehtoisvoimin. Metsiköstä tiistaina illansuussa kuluneet avunhuudot johdattivat omaiset löytöpaikalle."

Hiidenryteikkö ja metsänpeittoko?

• ItiusItiliza
        HiidenSurma kirjoitti:

"Pyhäjärvellä kadonnut tyttö löytyi metsiköstä pahoin kylmettyneenä
        Julkaistu: 11:36

stt

Pyhäjärvi. Pyhäjärvellä runsas viikko sitten kadonnut 19-vuotias tyttö on löytynyt. Hän löytyi ryteikköisestä metsiköstä noin 400 metrin päästä lähimmästä metsäautotiestä keskiviikon vastaisena yönä.

Poliisin mukaan tyttö oli löydettäessä kylmettynyt ja liikuntakyvytön. Hänet kuljetettiin hoidettavaksi Oulun yliopistolliseen sairaalaan.

19-vuotias katosi 20. lokakuuta. Häntä on etsitty päivittäin sekä viranomais- että vapaaehtoisvoimin. Metsiköstä tiistaina illansuussa kuluneet avunhuudot johdattivat omaiset löytöpaikalle."

Hiidenryteikkö ja metsänpeittoko?

Juu, sama tuli minullekin mieleen. Miksi eivät avunhuudot kuuluneet aiemmin, kun aluetta haravoitiin? Olisi mielenkiintoista tietää miten eksyminen on tapahtunut ja miksi ei aiemmin löydetty. Vaikka onhan näitä vastaavia tapauksia paljonkin eikä ole hyväksi yrittää nähdä piruja joka paikassa.

• velvoittaa?
        ItiusItiliza kirjoitti:

Juu, sama tuli minullekin mieleen. Miksi eivät avunhuudot kuuluneet aiemmin, kun aluetta haravoitiin? Olisi mielenkiintoista tietää miten eksyminen on tapahtunut ja miksi ei aiemmin löydetty. Vaikka onhan näitä vastaavia tapauksia paljonkin eikä ole hyväksi yrittää nähdä piruja joka paikassa.

Tiedättekö, miksi lapset vannovat leikillään: "kautta kiven ja kannon, tai mörökölli minut vieköön"?

Minä tiedän. Olen kerran joutunut outoon tilaan metsässä, tuntemattomien olentojen luokse, ja joutunut siellä "kiville ja kannoille" vakuuttamaan, että jos tästä paikasta pois pääsen, niin en kerro kokemuksesta tai erityisesti tuosta paikasta, sen sijainnista kellekään. Sopimuksessa oli molemminpuolista kunnioitusta. Olennot päästivät minut menemään, ja minä lupasin pitää heidän salaisuutensa. Näin asioita, jotka eivät kuuluneet minun maailmaani, ja joita en olisi saanut nähdä. Arvostan nykyisin tuota paikkaa. Siitä on tullut ikään kuin "pyhä lehto", ja kauhistuisin, jos tietäisin, että se esimerkiksi aiotaan hakata. Vaikka voisin, en pettäisi lupaustani. Erikoinen yhtymäkohta todellakin on tämänkin jutun yhteydessä esiin tullut sana Hiisi, sillä Hiisi tarkoitti pyhää lehtoa.

Ehkä aloittaja ei joko kunnioituksesta, pelkonsa tai lupauksensa vuoksi halua paljastaa tuota paikkaa?

• olisikin
        velvoittaa? kirjoitti:

Tiedättekö, miksi lapset vannovat leikillään: "kautta kiven ja kannon, tai mörökölli minut vieköön"?

Minä tiedän. Olen kerran joutunut outoon tilaan metsässä, tuntemattomien olentojen luokse, ja joutunut siellä "kiville ja kannoille" vakuuttamaan, että jos tästä paikasta pois pääsen, niin en kerro kokemuksesta tai erityisesti tuosta paikasta, sen sijainnista kellekään. Sopimuksessa oli molemminpuolista kunnioitusta. Olennot päästivät minut menemään, ja minä lupasin pitää heidän salaisuutensa. Näin asioita, jotka eivät kuuluneet minun maailmaani, ja joita en olisi saanut nähdä. Arvostan nykyisin tuota paikkaa. Siitä on tullut ikään kuin "pyhä lehto", ja kauhistuisin, jos tietäisin, että se esimerkiksi aiotaan hakata. Vaikka voisin, en pettäisi lupaustani. Erikoinen yhtymäkohta todellakin on tämänkin jutun yhteydessä esiin tullut sana Hiisi, sillä Hiisi tarkoitti pyhää lehtoa.

Ehkä aloittaja ei joko kunnioituksesta, pelkonsa tai lupauksensa vuoksi halua paljastaa tuota paikkaa?

erinomainen syy välttää paikan kertominen, vala ja kunnioitus.

Toisaalta jos sellainen paikka todella olisi ja tieto tulisi julkiseksi, niin piankos siellä sitten olisi tasattu metsä asvalttikentäksi yleisen turvallisuuden nimissä tms :)

Että asioilla on aina monia puolia.

• saman?
        olisikin kirjoitti:

erinomainen syy välttää paikan kertominen, vala ja kunnioitus.

Toisaalta jos sellainen paikka todella olisi ja tieto tulisi julkiseksi, niin piankos siellä sitten olisi tasattu metsä asvalttikentäksi yleisen turvallisuuden nimissä tms :)

Että asioilla on aina monia puolia.

Kokeeko kukaan muu, että aloitusviesti loppuu vähän töksähtäen, kuin siitä olisi poistettu jotain? Ehkä aloittaja kirjoitti enemmän, mutta poisti osan sitten.

Aloitusviestin lopusta:
        "Enkä minun ei kannata kertoa kaikkea, mitä siellä koin, koska ette kuitenkaan uskoisi, "

Tässä kohtaa muuten säntillinen kirjoittaja vaikuttaa empineen, mitä hän asiasta sanoisi. Hän aloittaa lauseen sanalla "Enkä", mutta sitten muuttaa lauseen toiseksi, ehkä huomaamatta, että "Ehkä"-sanan tilalle on jäänyt sana "Enkä". Mitä hän alun perin halusi sanoa?
        "Enkä voi kertoa..."?

• näköjään ihmisillä

Kyllä on ihmeen kauas nykyihminen vieraantunut luonnosta kun metsääkin pitää pelätä ja keksiä kaikenmaailman hiisiloruja... Niin, metsä on elävä jos et sattunut tietämään.

• hiisiin

Ennen noihin Hiisiin yms. uskottiin paljon enemmän. Nykyään ollaan vieraantuneita kun ei uskota edes esi-vanhempien perinteitä. Kai kaikki tietää että metsä elää, koska siellä on eläviä juttuja niinku puut, mut kuka väittäis että metsä on olento? Kai tyyppi on kokenu jotain erikoista jos sen pitää erikseen sanoa että metsä oli elävä olento.

• mökke

Tuli näistä jutuista mieleen että yhdessä metsässä jonka omistajan pojan tunnen, tehtiin isot hakkuut, melkein kaikki kaadettiin paitsi yksi ryteikkö. Sitä ei laki vaatinut jätettäväksi eikä se ollut edes kovin lähellä tämän omistajan asuntoa, eikä mikään parhaan näköinenkään, ennemmin aika synkeä. On siellä silti rahan arvoista puuta, ja poika olis halunnut sen kaataa. Isäntä oli vaan oli sanonut, että sitä yhtä kohtaa metsästä ei kaadeta, jonne koira ei suostu menemään.

• HiidenSurma

...näyttäisi olevan tiedossa yhdellä jos toisellakin tähän ketjuun kirjoittaneista. Voisiko joku ystävällisesti kertoa jonkin tälläisen paikan koordinaatit jotta voin tyyydyttää uteliaisuuteni mikäli ryteikkö on riittävän lähellä asuinsijaani? En usko että olen ainoa utelias ja kertomalla nämä paikat julkisesti herkät ihmiset osaisivat välttää niitä ja uteliaat saisivat tiedonjanoaan/ kokeilunhaluaan tyydytettyä. Hiidetkin saisivat mörköillä lämpimikseen.
      Koordinaatteja kehiin kiitos ja kaikki kiinnostuneet ryteikköihin hiisijahtiin joko yksin tahi porukalla, koiran kanssa tai ilman. Ja kännykkä mukaan jos eksytte, sekä muistakaa kertoa ystävillenne minne olette menossa ja mihin mennessä teidän pitäisi olla takaisin jotta osaavat lähteä teitä metsänpeitosta etsiskelemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      66
      6411
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      71
      5838
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      136
      5105
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      62
      4035
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3895
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      38
      3319
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      72
      3100
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      64