Hotellit ja vuoristoretki

Marianne-79

Hei !

Agadirin-matkan varaaminen lähestyy. Vielä mietityttää, valitako hotelliksi Sud Bahia vai Kamal. Onko kokemuksia kyseisistä hotelleista ?

Kumpikin on keskustassa ja vaikuttaa ihan mukavalta perushotellilta, eroja ei näytä pahemmin olevan.

Onko joku käynyt Tjäreborgin vuoristoretkellä (mm. Tiznit ja Tarfaout) ? Tuo kiinnostaa Marrakechin ohella, olisi kiva kuulla kyseisestä retkestä lisää?

Suunnittelemme matkaa maalis-huhtikuun vaihteeseen, silloin on ilmeisesti varsin aurinkoiset ja mukavat kelit jo ?!?

Kiitoksia vastaajille ja hyviä matkoja kaikille!

- Marianne

6

917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mats

      Olin viime talvena ko. hotellissa kolme viikkoa. Osa huoneista oli juuri remontoitu ja loput piti remontoida kuluneen kesän aikana, joten luulen, että pääsette juuri remtoiduihin huoneisiin. Hotelli oli hyvällä paikalla aivan kaupungin keskustassa. Henkilökunta oli erittäin ystävällistä ja palvelu oli hyvä. Hotellissa oli baari, yökerho ja pankkiautomaatti, joka pelasi Visalla aivan hyvin. Naisihmisen ei kannata mennä yökerhoon yksin, koska muslimimiehillä on sellainen käsitys, että yksinäiset naiset ovat maksullisia. Näinollen katsele joku turvallinen esim. suomalaisturilas mukaan henkivartijaksi, niin et joudu hyökkäysten kohteeksi. Itse kävin siellä,koska pari nuorta suomalaistyttöä pyysivät minua seurakseen, koska heille ei muuten olisi tarjoiltu mitään. Olisin sopinut tytöille isäksi, joten sanoin kateelliselle tarjoilijalle, että tässä on minun haaremini.
      Valitse Sud Bahia ja hyvää antoisaa lomaa sinulle!

      • Marianne -79

        Kiitos vastauksesta, Mats!

        Mitenkäs Sud Bahian ruoat? Millainen aamiainen?

        Entä millainen lounas/illallisravintola ? Onko hyvää ruokaa ? Paikallista vai pizza-pihvi-linjaa?

        Kiitos !


      • Mats
        Marianne -79 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta, Mats!

        Mitenkäs Sud Bahian ruoat? Millainen aamiainen?

        Entä millainen lounas/illallisravintola ? Onko hyvää ruokaa ? Paikallista vai pizza-pihvi-linjaa?

        Kiitos !

        Terve !

        Aamupala on aika vaatimaton, teetä tai kahvia, leipää, joitakin leikkeleitä, tuoremehua. Siinäpä se.
        Lounasta tai päivällistä en hotellissa syönyt, mutta jotka söivät, kehuivat sitä aivan kelvolliseksi.
        Joskus söin välipalan allasbaarissa ja se oli mielestäni aivan hyvä. Siinä syödessään saa usein vieraan, kun allasalueella elelevät kilpikonnat tulevat kerjäämään salaattia.
        Rantabaareissa ruoka on kalliinpaa kuin yläkaupungilla. Sud Bahian takaa menevän pääkadun varrella on paljon hyviä ruokapaikkoja. Katsot vain, että misää on paljon väkeä, niin siellä yleensä ruoka on hyvää.


      • Mats
        Marianne -79 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta, Mats!

        Mitenkäs Sud Bahian ruoat? Millainen aamiainen?

        Entä millainen lounas/illallisravintola ? Onko hyvää ruokaa ? Paikallista vai pizza-pihvi-linjaa?

        Kiitos !

        Pizoja en siellä todellakaan syönyt, koska en syö niitä Suomessakaan. Minulla olisi kyllä koko joukko valokuvia sekä hotellista että Agadirista, jos voisit lähettää sähköpostisi osoitteen Berbeerikylän retkellä kyllä kannattaa käydä.


      • Mats kirjoitti:

        Terve !

        Aamupala on aika vaatimaton, teetä tai kahvia, leipää, joitakin leikkeleitä, tuoremehua. Siinäpä se.
        Lounasta tai päivällistä en hotellissa syönyt, mutta jotka söivät, kehuivat sitä aivan kelvolliseksi.
        Joskus söin välipalan allasbaarissa ja se oli mielestäni aivan hyvä. Siinä syödessään saa usein vieraan, kun allasalueella elelevät kilpikonnat tulevat kerjäämään salaattia.
        Rantabaareissa ruoka on kalliinpaa kuin yläkaupungilla. Sud Bahian takaa menevän pääkadun varrella on paljon hyviä ruokapaikkoja. Katsot vain, että misää on paljon väkeä, niin siellä yleensä ruoka on hyvää.

        Ruokapaikkoja Agadirissä on pilvin pimein. Marokkolaisessa kaupunginosassa Hotelli Sindibaarin vieressa on aukio, jossa on 4-5 pientä ravintolaa. Siellä ruoka on paikallista eli eriliasia tagine-patoja ja tietysti myös cous cousta. Sipuli- ym pihvejä ei siellä kannata tilata. Ravintolat ovat olleet hyvin suosittuja.Näissä paikoissa hintataso on ollut 35 -45 dirhamia.Menu on käsittänyt alkuruuan ja pääruuan sekä jälkiruuan. Lisäksi aina myös minttutee. Lisukkeina patonkia, voita, oliiveja. Alkoholia ei näissä ravintoloissa ole ollut tarjolla.Ihan mukavia ruokapaikkoja.Kalevi


    • Olen asunut kummassakin hotellissa.Molemmat ihan kelvollisia. Mikäli kaipaatte parveketta niin niitä ei Sud Bahiassa ole vaan ainoastaan ns ranskalainen parveke.Kummankin hotellin sijainti on hyvä elikkä kaupungin keskustassa.Hotelli Kamal on pienempi, joten siellä allasaluekin on pienempi Syd Bahiaan verrattuna. Kumpikin hotelli on siisti ja henkilökunta hyvin ystävällistä.

      Retkistä Marrakech on on ehdottomasti kokemisen arvoinen. Agadiristä etelän suuntaan on hopeakaupunki Tiznit.Siellä on pieniä liikkeitä joissa myydään erilaisia hopeakoruja.Pieni kaupunki. Tuo Tafraut on pieni kylä, jonne tie on mielenkiintoisempi kuin Tiznitin retkellä.No tämä on tietysti minun mielipiteeni.Tafraoutessa on merkillisiä kalliomuodostelmia. Kylä itsessään on pieni. Ihan kiva pieni kalastajakaupunki on Essaouira noin 175 kilometriä Agadiristä pohjoisen suuntaan. Tie sinne seuraa pitkälti Atlannin rannikkoa, ja on ihan kivan näköistä.Kaupunki on pienehkö kalastajakaupunki, jonka Medinassa on ollut pieniä putiikkeja ja gallerioita.Linnoituksessa on kiva seurata Atlannin tyrskyjä rantakiviin.Jos itse pistäisin näitä järjestykseen niin ensi sijalla on tietysti Marrakech ja sitten Essaouira, Tafraoute ja Tiznit.Tietysti muitakin kohteita löytyy kuten eteläpuolella oleva Taroudant sekä kauempana pohjoispuolella oleva Fes ym ym.

      Sää keväällä on ihan mukiinmenevä. Tosin illat ja yöt ovat viileähköja ja rannalla saattaa tuulla.Aurinkoa on ainakin aikaisemmin riittänyt. Kalevi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      131
      2211
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      268
      2067
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      69
      1591
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      117
      1381
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1268
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1229
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      980
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      66
      958
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      895
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      861
    Aihe