HP CP1215 tai Samsung CLP-315...

Narya

...onko kellään kokemuksia...mm. väripatruunan hinta ja riittävyys...toiminta ja kestävyys jne...pliis,kertokaa...entä kun sanotaan, että laserilla ei ole niin hyvä tulostaa värikuvia, esim. valokuvia kuin mustesuihkutulostimella? mitä mieltä????

2

1309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MSIWinder

      Jos värilaseria vertaa hyvään mustesuihkutulostimeen, niin valokuvien tulostuksessa mustesuihkutulostin pesee laserin mennen tullen ja palatessaan. Tosin nämä erot tulevat esiin vasta kun käytetään ns. photo paperia, eli kiiltäväpintaista glossy paperia.

      Mustesuihkarin etuna on myös värikalvotulostus. Keltainen on oikeasti piirtoheittimelläkin keltainen, eikä ruskea...tosin en tiedä käyttääkö kukaan enää kalvoja missään päin maailmaa kun power point on keksitty.

      Mutta kyllä sillä laserillakin värikuvia voi tulostaa, ei tosin valokuvatasoisia. Nykyajan lasereista en ole ihan varma, mutta itseäni ainakin hirvittää ne liikkuvat osat joita piti ainakin näihin vanhempiin vaihdella mustekasettien lisäksi. Oli rumpuyksikköä, fuser yksikköä ja vielä joku kolmaskin. Pelkästään nämä kolme maksoivat jo lähes uuden laserin verran ja tästä puuttuu vielä mustekasetit.

      Värilaserin etu on ehdottomasti tuo "heti kuiva" ja kosteuden kestävyys. tiputappa tippa vettä kuivaan mustesuihkutulosteeseen, niin käsissä on abstrakti taideteos =D.

      • ILE-45

        On tuo pienikokoinen laserkin värillisiin tulostuksiin hyvin riittävä, mutta valokuvia siinä perinteisessä muodossa ei sillä kannata lähteä tulostelemaan - jos ei mustesuihku kirjoittimillakaan; vaikkakin niin uskotellaan. Hanki kumpikin ja huomaat hyvin ajan myötä ko. laitteiden käyttökohteet. Teetä ne muutamat kuvat, joita haluat säilytellä ja esitellä - ei niitä montaakaan ole. Niin ja muista laittaa tärkeät kuvat sillä tavoin talteen, että voit muuttaa niiden muotoa ajassa ja paikassa aivan itse - ilman pilviverhouksia; vaikka sinnekin mahtuu ja sielläkin voi pitää vähempiarvoisia kuvia. Olen tulostanut pian kaksi CLP-315 laseria loppuun, siis jo lähes 20 tuh. sivua, joten kokemusta on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      118
      9465
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      156
      2536
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      9
      1396
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe