kuukautisten poisjäänti

Olen 17- vuotias tyttö, kuukautiseni ovat jo 2 viikkoa myöhässä ja odottelen jo tuskaisesti niitä. Syyksi olen miettinyt mahdollisesti laihdutusta (painonvartijoiden mukaan pudotettuna, tippunut n. 3,5 kg/4 viikossa) mutta en tiedä onko sekään järin hyvä syy tässä. Söin e-pillereitä 2 vuotta, jonka jälkeen lopetin ne elokuussa, (eli yhdet "normaalit" menkat ehti tulla, tosin vuoto oli normaalia suurempaa ja kesti 7 pv, yleensä vain 5 pv ja aika niukkaa). Seksiä olen viimeksi harrastanut ennen viimeksi olleita kuukautisia, joten raskauden mahdollisuus on aika pieni, tosin sekin pelottaa, jos vaikka nuo kuukautiset olisi ollut valekuukautiset tjsp.
Voiko tämä pieni laihdutus tai esim. e-pillereiden lopettamisesta johtuva(vaikka siitä on jo 2 kk) hormoonitasapainon heittely vaikuttaa?
Pikaista apua toivoisin.
4582
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Pillereiden lopettaminen voi vaikuttaa useita kuukausia, jopa vuoden omaan hormonitoimintaan. Se ei välttämättä palaudu normaaliksi itsestään ollenkaan. Voidaan joutua hoitamaan asiaa lisähormoneilla.

En oikeastaan näkisi tilanteessasi mitään erikoista. Ihan normaali elimistön sekavuustila pillereiden lopettamisen jälkeen.

Äänestä
  • Kiitos vinkistä :) Luulin että pillereiden lopettaminen ei enää vaikuttaisi juuri edellisten kuukautisten jälkeen Taidan sitten odotella vaan vielä mahd. rauhallisesti jos ne vaikka viikon kahden mittaan ilmaantuisivat. Jos ei niin kaipa sitä lääkäriin täytyy suunnata.

    Äänestä

johtuu e-pillereiden lopettamiesta. jos ei ala muutamaan kuukauteen kuulua, niin mene lääkärille, saat keltarauhashormonikuurin, jolla kuukautiset saat tulemaan.

Äänestä

Itse lopetin kanssa e-renkaan käytön elokuussa ja sen jälkeen tuli menkat ihan normaalista kerran. Nyt niitä ei olekaan enää kuulunut. Pienen hysterian nostatin jo että olisin raskaana, mutta ehkä kyse on vain hormooneista meillä molemmilla;)

Äänestä

Kommentoi aloitusta


pelottaa kirjoitti:

Olen 17- vuotias tyttö, kuukautiseni ovat jo 2 viikkoa myöhässä ja odottelen jo tuskaisesti niitä. Syyksi olen miettinyt mahdollisesti laihdutusta (painonvartijoiden mukaan pudotettuna, tippunut n. 3,5 kg/4 viikossa) mutta en tiedä onko sekään järin hyvä syy tässä. Söin e-pillereitä 2 vuotta, jonka jälkeen lopetin ne elokuussa, (eli yhdet "normaalit" menkat ehti tulla, tosin vuoto oli normaalia suurempaa ja kesti 7 pv, yleensä vain 5 pv ja aika niukkaa). Seksiä olen viimeksi harrastanut ennen viimeksi olleita kuukautisia, joten raskauden mahdollisuus on aika pieni, tosin sekin pelottaa, jos vaikka nuo kuukautiset olisi ollut valekuukautiset tjsp.
Voiko tämä pieni laihdutus tai esim. e-pillereiden lopettamisesta johtuva(vaikka siitä on jo 2 kk) hormoonitasapainon heittely vaikuttaa?
Pikaista apua toivoisin.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu