Onkohan åressa minkälainen meno? Olen joskus 20 v sitte pikkupoikana käyny, et varmaan muuttunu aika paljon. Rinteitä ainakin on paljon ja vissiin ihan hyviäkin.
Olen kattonut netistä mainossivuja, mut ne on kuitenkin mainoksia jne, mut onko siä minkälainen meno, entä iltaelämä?
Åre olis nyt niin lähellä, kun alkas toi kaskinen-härnösand laivayhteys.
åre
4
5908
Vastaukset
- skimba jamppa
jep, oot päässy nyt jäljille. Åre on aivan omaa luokkaansa.itse olen siellä nyt rampannut n 7v. ja taas menossa jouluks ja vk 11 kisoja kattomaan.Tuolihissejä ja gondooleita riittää, kapuloita ei tarvi käyttää. mökit halpoja ja palvelu hyvää, ruoka ja kalja maksaa saman kun suomessa. Ainut mikä kannattaa huomioida on se että meet oikeeseen kylään asumaan( laskettelu taidot) ja ilta elämä. Åre by on paikka jossa hyvä ilta meno, rintet on sitten oikeasti todella vaativia, åre björnen on pelkästään pikkulapsille ja perheille, tegefjäll/duved on sitten sellanen 13-16v lapsille ja keskitasoisille aikuisille tarkoitettu keskus jossa ylläksen kokoiset rinteet. ski bussit skulaa hyvin. åre by on toki myös kallein majoituksen kannalta.
- skimba jamppa
kätevästi pääsee myös vaasa-uumaja linjalla jos asuu keskisuomessa mutta edukasta on tku-sto viikkarilla kun käyttää päivä laivaa ja ottaa tukholmasta vaikka hotellin.
itse olen maksanut joulun reissusta tämän verran.
laiva tku-sto 40€ sis b hytin ja auton
hotelliyö tukholmassa 72e sis aamiaisbuffetin
åren mökki 8vrk jouluna 20-28.12 640€ mökki on 9hlö:n mökki
paluu iltalaivalla sto-tku c4 hytti autopaikka 80€ niin ja tietty löpöt ruottis tulee se menopaluu ajo yht.1300km
mukavaa tässä on se että laivalta ei tarvi lähtee tykittää pohjoseen vaan voi käydä vaikka joulutorilla tukholmassa, syödä illalla nukkua just sen verran kun nukuttaa ja lähteä omaa tahtia aamiaisen jälkeen pohjosen suuntaa kohti årea. Ei tuu kato ressi vaikka matkustaa perheen kanssa. Åre on sen verran laaja laskettelu alue että mulla meni joskus aikoinaan ekaviikko niin että kävin laskemassa rinteet läpi ja kiertelemässä after ski baarit sekä kylän. no enhän mä ehtiny näkee ku puolet koko hoidosta ja sen jälkeen onkin tullu käytyä siellä joka talvi. skistar.com on oiva mesta tsekata mökki yms.åren arvoa nostaa myös se ettei siellä ole känniläisiä laskettelijoita, eikä suomalaisia, norjalaiset on toki mielellään siellä halpis lomalla.- ryppi
Tarkoitus olis mennä asuntovaunun kans. Matkaa kertyy kaskisiin n 40 km ja härnösandista åreen on n 320 km.
Puoli uskomaton juttu, mutta vaunun kans åreen viikoksi(sis laivamatkat, vaunupaikan, laskettelulipun, bensat ja ruuat) on laskennallisesti 480 e halvempi, kuin viikko esim leville. Ajaminen ei tuota ongelmia, kun ajan työkseni rekkaa ruotsi,norja,tanska ja baltia alueella. Tosin aina lomailleessa se auto ei ole se ykkösvaihtoehto, kun on 15 vuotta eläny tienpäällä.
Saas nähdä paljonko suomalaiset alkaa siä kulkemaan, tuon uuden laivayhteyden ansiosta. Se on muuten aivan sairaan kallis se vaasa-uumaja väli. 2 aikuista ja henkilöauto on halvempi ajaa tornion kautta.
Onko siä muut harrastukset mahdollisia ja niistä hintatietoa? Esim moottorikelkkailu tms. - skimba jamppa
ryppi kirjoitti:
Tarkoitus olis mennä asuntovaunun kans. Matkaa kertyy kaskisiin n 40 km ja härnösandista åreen on n 320 km.
Puoli uskomaton juttu, mutta vaunun kans åreen viikoksi(sis laivamatkat, vaunupaikan, laskettelulipun, bensat ja ruuat) on laskennallisesti 480 e halvempi, kuin viikko esim leville. Ajaminen ei tuota ongelmia, kun ajan työkseni rekkaa ruotsi,norja,tanska ja baltia alueella. Tosin aina lomailleessa se auto ei ole se ykkösvaihtoehto, kun on 15 vuotta eläny tienpäällä.
Saas nähdä paljonko suomalaiset alkaa siä kulkemaan, tuon uuden laivayhteyden ansiosta. Se on muuten aivan sairaan kallis se vaasa-uumaja väli. 2 aikuista ja henkilöauto on halvempi ajaa tornion kautta.
Onko siä muut harrastukset mahdollisia ja niistä hintatietoa? Esim moottorikelkkailu tms.Åresta löytyy kelkka vuokraamo åren keskustasta duvedinsuuntaa noin 1,5km tien oikeallapuolella on vuokraamo, varmasti riittää ajeltavaa. retkilatuverkosto on laaja mutta ns luisteluhiihto latuja on vain 2,5km-5km per kylä.
järppenissä ilmeisesti sitten enempikin.
koiravaljakkoo, holiday inn kylpylä jossa esim saunamaailma(oisko 8saunaa) golfsimulaattori, minigolf, bilis yms.Rautupilkillekkin pääsee. Sitten KIVAJUTTU jos pää kestää niin åren huipulta voi tulla tandemi liitovarjolla alas, muistasin että maksaapi noin 1000-1500 kruunua mutta huikee veto se on täräyttää, Åren torilta menee myös juna mäkeä ylös fjälgarden hotelli/ravintolaan ja sieltä saa laskea kelkoilla ilmaiseksi 1x viikossa(tarkista turisti infosta) se lasku ei oo sitten lastenmäki!! Mä oon sen vetäny mut toistenen mee.Fjälgardenissa on myös törkeen hyvät after ski bändit, poikkee sinne vaikka junalla pippalot alkaa sitten noin klo 14. åren kylästä löytyy sitten kaikki mitä ihminen tarvii handelista lähtien. ainii! åresta noin 1/2h tronhaimin suuntaan on suuri putous joka jäätyy talvella ja sinne on rakennettu sisälle kirkko tai baari tai vastaava joka vuosi, mesta on hienosti valaistu kandee kävästä illalla, siinä on ruoka ravintola samassa yhteydessä jos nälättelee.Noi hinnat mitä kerroit niin pitää paikkansa eikä tuu yllätyksenä, Kyllä suomalaista kusetetaan suomessa.... eiku lapissa! Muutakun mukavaa matkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086927- 954441
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483846Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513518
- 1893465
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242969- 672674
- 472507
- 131904