paras vaappu

kyselijä..

Mikäs on paras vaappu erityisesti kuhalle, tai sitte ahvenelle. Ja mikä väri, vaikka tietty riippuukin paikasta..

6

1485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juha Kuha

Parasta vaappua ei vissiin ole vielä keksitty, vaikka kansanedustaja Erkki "Susi" Pulliainen aikoinaan niin väittikin. Kuulemma kalaa tuli niin paljon, että Pulliaisen täytyi pistää keksimänsä uistin kassakaappiin, ettei kukaan muu saa kopioitua sitä :D

Itse olen käyttänyt tummaa ahvenväriä vaapussani, kun kalastelen kuhia. Hyvin siihen on ottanut. Lusikassa on ollut kulta/punaväri ja sillä on tullut paremmin kuin millään muulla uistimella tai värillä.

Jokaisella on kuitenkin ne omat ottipelinsä, joten etköhän saa muutakin vinkkiä parhaasta uistimesta.

• Ruma mies

Pitkällä aikavälillä paras vaappu on ollut punapää Rapala magnum. Siis punavalkoinen noin 10 cm pitkä uistin, kulkee 3-6 metriä syvässä.

Lyhyellä aikavälillä (viime kesänä) paras oli saman kokoinen keltaoranssi Jesse.

• Ruma mies
        Ruma mies kirjoitti:

Pitkällä aikavälillä paras vaappu on ollut punapää Rapala magnum. Siis punavalkoinen noin 10 cm pitkä uistin, kulkee 3-6 metriä syvässä.

Lyhyellä aikavälillä (viime kesänä) paras oli saman kokoinen keltaoranssi Jesse.

Nämä olivat siis kuhalle. Ahvenia et tietenkään sellaisella saa. Ahvenvaapuista pidän parhaana punamustaa noin 4 cm pitkää vaappua, valmistajaa en muista mutta netistä tilaamalla olen niitä hankkinut. Ja on niitä kalastusliikkeissäkin myytävänä.

• jappari

testaa itse pakissa oleva viehe ei pyydä toki 15cm vaappu ei ole paras ahvenelle kun taas kuhalle helposti.

• pro fisuttaja
    • Anonyymi

Paras vaappu on mulla ollut Bete tummaselkä ja punanen maha parhaita päivä saalitaita oli 30-40 kuhaa joskus 1980 luvulla varkaudesta pirtinvirran alapuolelta ..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      91
      3952
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      97
      3317
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      125
      2617
    4. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      211
      1980
    5. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      20
      1784
    6. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      83
      1715
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      96
      1691
    8. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      110
      1539
    9. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1301
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      57
      1202
    Aihe