halvimmat sormukset?

kaisa_26

otsikon perusteella kysymys kuulostaa kaikkea muuta kuin romanttiselta asialta mutta se ei ole ollenkaan tarkoitus :)
nimittäin olemme seurustelleet miesystäväni kanssa reilun vuoden ja tässä olemme puhuneet kihloihin menosta. tilanne on kuitenkin se että itse olen töissä ja mieheni on työtön joten emme voi mitään kalliita sormuksia vielä tässä vaiheessa hankkia. kysyisinkin että te joilla on kokemusta asiasta niin mikä ja millainen on halvin kihlasormus mutta kuitenkin ihan kultasepän liikkeestä ostettuna..?

10

4159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kihlat

      Minä ja poikaystävämme kävimme monissa kultasepänliikkeissä vertaillaksemme hintoja ja Kultajousi-ketjun liike oli niistä halvin. Minun sormukseni (valkokultaa, pieni timantti) maksoi n. 130 € ja poikaystävän samanlainen mutta paksumpi, ilman timanttia n. 140 €. Olivat n. puolet halvempia kuin muissa liikkeissä katsomamme. Tietysti maku vaikuttaa, mutta meille tämä liike oli edullisin. Toki halvempiakin sormuksia ehkä löytyy, mutta hopeisia en suosittele (naarmuuntuvat helpoimmin). Keltakultainen kestää parhaiten. Onnea kihlauksen johdosta!

      • sormus

        Ohuet hopeiset rinkulat kaikkein halvimmat, noin 10e. Keltakultaiset kestävät paremmin, ohut rinkula noin 45e. Halpaa. Yksi idea voisi olla myös jos esimerkiksi suvussa on joku sormus, esimerkiksi pienentäminen maksaa noin 15e.


    • vanttu

      Kyllä halvimmat saa ihan kympillä-kahdella. Itse halusin todella yksinkertaisen kihlasormuksen, ei mitään timantteja, koristeluja tms. Otettiin ihan "tavalliset" puolipyöreät hopeiset,n.5 mm "korkuiset". Ja hinta ilman kaiverruksia oli 7.90e/kpl. Kaiverrusten kanssa sellaiset 12e/kpl. Että kyllä sitä sormuksen ihan halvallakin saa! :D Ajateltiin (eli minä ajattelin) panostaa vihkisormukseen sitten vähän enemmän, mutta eipä sekään varmaan mikään kovin erikoinen tule olemaan. Jos sitten vaikka joku kivi, mutta muuten ihan vaikka samanlainen kuin tää kihlasormus. Kun en muutenkaan käytä mitään prameita koruja tai vaatteita, tällainen tavallisempi käy ihan hyvin. Materiaalina on hopea, keltakullasta kun henk. koht. en pidä sitten niin yhtään. Saatan vaihtaa kihlasormuksen valkokultaiseen vihkisormuksen ollessa ajankohtainen, (olin vielä opiskelija kun kilhat ostettiin, siksi hopeinen ennen valkokultaista kihlasormuksta). Totta meinaan on, että hopeinen naarmuuntuu tosi helposti. Mutta mua sekään ei haittaa, kivasti se edelleen kiiltää ja sydäntä lämmittää! :D Onnea!!!

    • nettiaikaa...

      Miksi täällä kyselet, mene sinne kultasepänliikkeeseen! Ei siellä mitään ostopakkoa ole. Voit jopa tehdä niin, että kierrät kaikki paikkakuntasi kultasepänliikkeet ja teet hintavertailun ennen ostopäätöstä.

    • miksei terästäkin

      Käykää katselemassa just isoimmissa ketjuissa (Kultajousi, Timanttiset) valikoimaa, usein heillä on ihan jopa timanttisormuksiakin tarjouksessa (tosin melkein aina keltakultaisena).

      Jos haluat ihan perinteisen sileän sormuksen ilman kiviä, niin n. 40e:llä saa keltakultaisen ohuehkon.
      Hopeisia halvemmalla.

      Itselläni on hopeinen 5mm. leveä sormus, jossa on kiviä, maksoi n. 40e. Miehellä on leveämpi hopeinen sormus, maksoi n. 80e.
      Itselleni olen juuri teettämässä hopeista vihkisormusta, joka tulee olemaan n. 8-10mm. leveä ja siihen upotetaan 3 kirkasta kiveä. Hintaa tulee kultasepän tekemänä (yksityisyrittäjä, joka työstää kulta- ja hopea sekä teräskoruja) n. 100-120e.

      En halunnut periaatteesta kultaista sormusta, vaikka rahallisesti olisin hyvinkin voinut sellaisen valita. Itselleni hopea on materiaalina enemmän "oma" ja ei ole muuten naarmuuntunut meidän hopeasormukset käytössä juuri ollenkaan! Siskoni valkokultainen sileä kihlasormus on vajaassa vuodessa naarmuuntunut aika rumaksi, joutuu sitä hiotuttaa kultasepänliikkeessä jo alle vuoden käytön jälkeen, joten eipä se kultakaan aina naarmuuntumattomana pysy!

      Mutta se on tosiaankin makuasia, mitä materiaalia haluaa sormuksensa olla. Sen vain haluan sanoa, että hopea on ihan yhtä nätti monien mielestä kuin kultakin ja kestää kyllä yhden ihmisiän käytön helpostikin :) Ja naarmuntumattomanahan ei mikään pysy ajan kuluessa!

      Menkää vain katselemaan sormuksia, kyllä sieltä jotain varmasti teidänkin budjetille löytyy! :)
      Ja onnea!

      • Jippiii

        Meidät vihkii pappi, ilman kirkkoa ja seurakuntaa :) Ei ole myöskään varsinaisia juhlia :)
        Kihlat makso muistaakseni vain 100e yhteensä. Ihan perus. Vihkisormuskaan ei ollu kalleimmasta ryhmästä. Siihen tulee 0.2 timantteja, valkokultaa ja keltakultaa reilu 600e. Ei meidän tapauksessa missään nimessä kallis. Ite henk koht sijotan sormukseen, joka on ikuinen. Muut kustannukset voi esim jättää pois.. heh :)


      • Eli laadusta voi tinkiä.

        Todellakin halvalla saa kyllä sormuksia, mutta laadukkaiksi tai kestäviksi niitä on turha sanoa.

        Valkokulta on kovempaa kuin hopea, eli se naarmuuntuu vaikeammin kuin hopeiset. Ikävä kyllä valkokultaa rodinoidaan rodiumilla mikä on platinametalli. Todellisuudessa tämä rodinointi sitten lähtee melko helposti pois ja sen jälkeen sormus on ihan törkeän näköinen. Vain massatuotantosormuksia rodinoidaan, koska valkokultaa ei käsityönä kiilloteta vaan rodinoidaan koska se on halvempaa. Siksi siskosi sormus on niin pirun kärsineen näköinen.

        Fakta on se että mikään metalli ei pysy naarmuttomana ja sormuksia ei kannata pitää sormessa kun tehdään fyysistä työtä, varsinkin jos haluaa pitää sormuksen naarmuttomana.

        Kultasormusten painosta näet laadun. Ammattitaitoinen myyjä tietää kyllä sormuksen painon ja jos ei tiedä niin sitten hän ottaa selville. Noin 5 grammainen naisten sormus rupeaa kyllä kestämään hyvin ja miehellä vähän painavampi olettaen että käden on vähän isommat.

        Mielestäni näin kultaseppänä hopeasormus on parempi vaihtoehto kuin rimpula keltakultasormus.

        Kiviksi suosittelen jalokiviä, eli kiviä joiden kovuus on moshin asteikolla yli 7. Esimerkiksi kvartseissa kovuus on seitsemän, eli vaikka jo naarmuttaa kiveä koska siinä itsessään on kvartsia. Korukivet taasen ovat kestämättömiä sormuksissa jokapäiväiseen käyttöön.

        Kestävämpiä kiviä ovat sariirit ja rubiinit. Ne häviävät timanteille kovuudessa, mutta eivät LOHKEAVUUDESSA. Eli timantti menee rikki helpommin jos sen lyö oikeassa kulmassa vaikkapa metallipintaan tai kiveen.

        Googlettakaa lisätietoa asioista tai etsikää vaikka wikipediasta jollette usko.


    • Sormuksellinen

      Hyvänä vaihtoehtona voi pitää myös teräksisiä sormuksia joita silmiini osui, ovat vaihtelua jollei halua ihan ohuinta ja kullanväristä. Luulisi ainakin kestävän, näyttävät valkokultaisilta mutta hinta on huomattavasti edullisempi...

      • Näin meillä säästetään

        Rautakaupasta löytää vaikka mitä! Voi ostaa ison mutterin sormeen tai vaikka pätkän ruostumatonta putkea ja vetäistä siitä rautasahalla sen levyinen sormus minkä haluaa. Näin pääsee kaiken halvimmalla.


    • Unelias

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe