Karvanlähdöstä

karvaharja

Hei! Olen harkitsemassa kultaisennoutajan ottamista kun edellinen koira kuoli jokin aika sitten. Kultainennoutaja tuntuisi olevan juuri meille sopiva rotu. Olisin kysynyt, että lähteekö kultsuista karvaa ihan ympäri vuoden vai lähinnä karvanlähtöaikoina pari kertaa vuodessa? Edellisestä koirasta kun lähti valtavasti karvaa ihan koko ajan (se saattoi kyllä johtua sairaudestakin). Eihän tuo karvanlähtö nyt tosiaan tärkein asia ole mutta olisi kiva tietää vähän mihin varautua! :)

6

1696

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olla

Meidän kultista ainakin lähtee kokoajan karvaa vaikka laaturuoka on käytössä. Myös muilta kultaisilta tutuilta lähtee kamalasti karvaa! Että jos et halua imuroida VÄHINTÄÄN jokatoinen päivä ja harjata joka päivä niin en suosittele. Silti niitä karvalaattoja löytyy ja vaatteet karvoissa aina :)

• ainakin

Meidän kultsulta lähtee karvoja ympäri vuoden. Meillä tosin on leikattu narttu ja eläinlääkäreiden mukaan leikkaaminen on aiheuttanu jatkuvan karvanlähdön.

Ei meillä kuitenkaan nyt niin häiritsevää tuo ole. Joka päivä kyllä imuroidaan karvat pois, mutta kyllä mustillaki vaatteilla voi ihan rauhassa koiran vieressä olla ja kehtaa vielä ihmisten ilmoille lähteä.

• Sussex spaniel

Aluskarvaa lähtee kultaiselta noutajalta jatkuvasti, mut ei se peitinkarvakaan ihan kiinteetä oo.
      T: Sussex spaniel

• Ansu2008

Minun kultsusta lähtee KOKO AJAN karvaa. Joka päivä pitäisi imuroida, mustia vaatteita en voi enää käyttää ja karvoja löytyy siis ihan JOKA paikasta. Esim. avaamattomasta voirasiasta. Laaturuokaa syödään täälläkin.

• karvaharja

Ok kiitos kommenteista. Kovasti on vissiin yksilöllistäkin tuo karvanlähtö. Jossakin kirjoiteltiin, ettei kultsusta kovinkaan paljon lähde karvaa muutoin kuin karvanlähtöaikoina mutta saapa nähdä. Pentu on tulossa muutaman viikon päästä! :D

Ootteko muuten testannu tota furminator harjaa? Hirveesti kehuvat palstoilla että karvat lähtee tosin hyvin! Täytynee kokeilla...

• miikku333

meillä on 3vuotias kultsi tyttö. karvaa lähtee kaksi kertaa vuodessa ja runsaasti.:) kestää noin 3viikkoa.muuten ei lähde karvaa,siis vain keväällä ja syksyllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2115
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      333
      1319
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      94
      1255
    4. 157
      1158
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      961
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      948
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      889
    8. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      848
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      26
      822
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      789
    Aihe