Oikein ei tahdo uskoa mitä kaikkea tänäpäivänä suomessa tapahtuukaan. esim. Ystäväni lapsi oli aikaisemmassa koulussa koulukiusattu, kiusaajia ei saatu kuriin joten lapsi joutui vaihtamaan koulua.No kouluhan oli toisen alueen koulu ja erikoiskoulukin vielä kivimäenkoulu. Oppilas kirjattiin lokakuunalussa koulunoppilaaksi , mutta sai aloitusluvan vasta lokakuun lopussa. Lapsi meni 4 lk kivimäenkouluun maanantaiaamuna kuten oli sovittu, päivä meni ihanasti, kunnews äiti haki iloisen oppilaan koulusta. Opettaja kehoitti menemään rehtorin kautta. Murheekseen oppilas ja äiti saivat kuulla että luokka olikin täysi , siis kesken koulu päivää luokka muuttuikin yhtäkkiä täydeksi ja tuo pieni koululainen heitettiin ulos koulusta . Siis tämmöistä tapahtuu erikoiskouluissa ...laitonta ihmisoikeuksia loukkaavaa .Kantelu sivistystoimelle poiki nuhteita koululle ja rehtorille ja opelle , mutta oppilas on edelleen vailla koulua. Mitä pitäisi tehdä? Oikeustoimiako?
Lapsi ilman koulua
kuka tietääää
1
775
Vastaukset
- hallintotieteiden yo
Eipä tuo kovin lailliselta kuulosta.
Peruskouluhan on jokaisen lapsen subjektiivinen perusoikeus, joka tarkoittaa käytännössä sitä, että koulutus on jokaiselle taattava.
Lisää informaatiota löytyy perusopetuslain 4§ 1. momentista.
Toivottavasti kuitenkin ystäväsi kirjallinen ilmaisu on oikeakielisempää kuin omasi, ettei todellinen ongelma huku kirjoitusvirheviidakkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854950- 432666
- 932633
- 1982370
- 1331939
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj251913- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161471Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3571271Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51219