sisäsiisti

Sofiina

Voi apua, auttakaa,mulla tulee uskonpuute. Kultsini on 3 kk ja tekee kaikki tarpeensa sisälle. Asumme kerrostalossa ja menisin kyllä ulos heti aamulla kun heräämme mutta kun olen laittamassa tossuja jalkaan niin koira kykkii matolla ja tulee pissa ja kakka, kivaa...päivällä käymme ulkona ja tosi harvoin on pissa tullut ulos mutta heti kun tulemme sisälle niin avot..jo toimii rakko. Tuntuu, että mulla on ihan turhaan kakkapussit taskussa kun ei niitä kulukaan yhtään. Kertokaa kokemuksistanne, pliiiiiis

5

626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuule.

      kai sinä tiesit pentua ottaessasi että se ei ole sisäsiisti kun se tulee, vaan siihen menee aikaa. meille tuli kultsi narttu 3 kk ikäisenä ja ainakin 4 kuukautta saatiin siivota läjiä ja vieläkin saattaa joskus sattua pieni vahinko.

      katsos kun ei se koira opi pidättämään täydellisesti vielä edes ensimmäiseen ikävuoteen mennessä! kärsivällisyyttä vaan siihen touhuun, sellaista se on pennun kanssa.

    • Ansku_84

      Meillä on kans 15-viikkoinen kultsunarttu. Sisäsiisteyttä ollaan opetettu käyttämällä koiraa tosi usein ulkona ja aina palkittu, kun on tehnyt tarpeensa ulos. Tarpeiden teon yhteydessä ollaan aina puhuttu siitä, mitä ollaan tekemässä, esim: Hyvä pissa jne. Jos ei ole itestään ruvennu tekemään, niin sitten ollaan alettu hokemaan joko pissaa tai kakkaa ja aika usein on toiminut, niin et sitten on tullukkin pissa tai kakka.

      Ihan aluksi kannoin pennun usein ulos, kun näin, että nyt on hätä. Jos se olisi joutunut odottamaan maassa, olisi pissa/kakka varmasti tullut siihen paikkaan. Syliin ei ole tehnyt kertaakaan.

      Pennulla on sisällä myös sallittu paikka (sanomalehti), johon se saa tehdä tarpeet. Yleensä nään siitä, että on hätä, kun se alkaa pyöriä sen ympärillä. Nyt on alkanut toimia se, että sanoo: Lähdetäänkö ulos/pissalle ja menen itse pukemaan. Pentu seuraa perässä eikä jää tekemään tarpeitaan lehdelle. Pentu ilmeisesti pystyy jo sen verran pidättämään.

      Vaikka hyvin menee, niin kuitenkin vahinkopissoja tulee aina silloin tällöin tietenkin. Niitä ei huomata ollenkaan eikä niistä rangaista. Näin meillä, voimia teille sinne!

      • Sofiina

        ...asiallisesta ja kannustavasta vastauksestasi. Satunnaisesti tulee ulos kakka, pissa tulee vähän herkemmin mut edelleen sisälle suurin osa. Sinnikkäästi kuitenkin ryntäilemme ulos vaikka sisälle tuliskin siinä vaiheessa kun itse vetelen tossuja jalkaan. kuulumisiin...


    • Ansu2008

      Tutulta kuulostaa...:)
      3 kk on vielä niin pieni...
      Mun kultsi tuli sisäsiistiksi 7 kk iässä.
      Pentuajan mekin asuimme kerrostalossa ja oli talvi. Aina kun olin laittanut ulkovaatteet päälle ja olin ovea avaamassa, tarpeet tuli sisälle sanomalehdelle...tosi turhauttavaa...
      mutta aina tietenkin vein heti ulos. Sinnikkäästi vaan viedä ulos niin kyllä se siitä...:)

      • Sofiina

        todentotta...ja koko elämä vielä edessä pienellä..kyllä se siitä... eräs naapuri kertoi heidän koiran tulleen sisäsiistiksi kahden vuoden iässä, melko masentava kertomus. mut sain niin kannustavia neuvoja teiltä muilta, että eiköhän se tästä pikku hiljaa. kiitos ja mukavia ulkoilukelejä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe