Riikaan

Ollaan siis menossa Ryanairilla Riikaan. Matkan hinta 10€. Mitä lisämaksuja tulee? Miten matkalaukku systeemi? Pitääkö joka laukusta maksaa erikseen? Jotain käytännön vinkkeja ja kokemuksia kiitos?

14

1643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy tietoa

      Ryanairin nettisivulla on kerrottu kaikki tarpeellinen.

    • Ryanairilla

      10 euron hintaan sisältyvät lentokenttäverot, lähtöselvitys netissä sekä 10 kg käsimatkatavaraa (1 kpl). Jos maksat luottokortilla lisätään 5 e/hlö/lentosegmentti palvelumaksua. Visa electronilla maksettaessa ko. palvelumaksua ei mene.

      Matkatavaran kuljettaminen ruumassa maksaa 15 e ja jos suorittaa pelkästään käsimatkatavaran kanssa matkustettaessa lähtöselvityksen kentällä maksu ob 5 e (suosittelen lähtöselvitystä netissä, joka on kätevää, helppoa ja ilmaista).

      Varauksen kuluessa voi myös valita haluaako olla ensimmäisten joukossa koneessa. Lisämaksu on 5 e (ei välttämätöntä, koska kaikki kyllä mahtuvat lennolle). Lisäksi tarjotaan matkavakuutusta, jonka voi poistaa. Sitä ei nimittäin tietysti kannata ottaa, jos vaikka itsellä on jatkuva matkavakuutus.

      Oletan, että kokonaishinta meno-paluu lennoillesi TMP-RIX-TMP on 30 e (lento veroineen luottokortin käsittelymaksu). Jos maksat visa electronilla hinta on vain 20 e. Matkalaukku ruumassa mennen tullen lisää matkasi hintaa 30 eurolla, mutta Riikaan lentävät eivät juurikaan ota mukaan ruumaan menevää tavaraa, koska kyse on useimmiten lyhyistä kaupunkilomista, jolloin ei niin hirveästi tavaraa tarvita.

      • lentoyhtiö

        kun jonkun täytyy yhä uudelleen ja uudelleen selittää täällä miten kokonaishinta muodostuu.


      • kommenttisi
        lentoyhtiö kirjoitti:

        kun jonkun täytyy yhä uudelleen ja uudelleen selittää täällä miten kokonaishinta muodostuu.

        kerrankin todella kuunnolliseen ja selventävään vastaukseen.


      • oli hyvä
        kommenttisi kirjoitti:

        kerrankin todella kuunnolliseen ja selventävään vastaukseen.

        mutta miksi sitä ei löydy lentoyhtiön omilta nettisivuilta, vai löytyykö? No, ensi viikolla joku kuitenkin kysyy taas tätä samaa kun ei viitsi tutkia vanhoja viestejä ja sitten taas selitetään asia ties kuinka monennen kerran.


      • vaan edullinen
        lentoyhtiö kirjoitti:

        kun jonkun täytyy yhä uudelleen ja uudelleen selittää täällä miten kokonaishinta muodostuu.

        Ja kaikki tiedot näkyy ryanairin sivuilta!!!
        Lentoyhtiö on todella hintansa arvoinen....
        suosittelen lämpimästi kaikille jotka ovat omatoimisia ja itsenäisiä ihmisiä eivätkä halua maksaa turhaan "ryöstöhintoja":-)


      • kumma kyllä
        lentoyhtiö kirjoitti:

        kun jonkun täytyy yhä uudelleen ja uudelleen selittää täällä miten kokonaishinta muodostuu.

        Kyseessähän on vain ns. kielimuuri. Jos ryanin sivut olisivat Suomenkieliset, niin monelta kyselyltä vältyttäisiin täällä. Lisäksi kyse on vain ihmisten laiskuudesta etsiä itse vastausta esim. täältä keskustelupalstalta, koska onhan se helpompaa tuoda vastaus suoraan nenän eteen kuin tuhrata kalliita minuutteja kaivelemalla vastausta (vaikkei siinä tosin mene edes minuuttiakaan, jos kyse on tästä palstasta)


    • Huom!

      Tiistaina astui voimaan supertarjous. Ryanair myy ympäri Eurooppaa miljoona lippua eurolla. Hintaan sisältyy lentokenttäverot, 10 kg käsimatkatavaraa ja lähtöselvitys netissä. Meno-paluu alk. 2 euroa. Tampere-Riika kuuluu tarjouksen piiriin.

      Jos maksaa luottokortilla, lisätään 5 e käsitelymaksu. Visa electronilla maksettaessa lennon kokonaishinta on alk. 1 euroa/suunta.

      Lisämaksusta matkatavaran kuljettaminen ruumassa, lähtöselvitys lentoasemalla ja priority boarding (ensimmäisten joukossa koneeseen valitsemaan mieleinen paikka.)

      • luottokorttimaksusta

        "Jos maksaa luottokortilla, lisätään 5 e käsitelymaksu.
        Visa electronilla maksettaessa lennon kokonaishinta on alk. 1 euroa/suunta."

        Luottokorttimaksu on 5 Eur/henk/suunta= 10 Eur (edestakaisin)
        Visa Electroniin täytyy ensin kytkeä nettimaksumahdollisuus ennen kuin pystyy maksamaan netissä.


      • tarjouksia
        luottokorttimaksusta kirjoitti:

        "Jos maksaa luottokortilla, lisätään 5 e käsitelymaksu.
        Visa electronilla maksettaessa lennon kokonaishinta on alk. 1 euroa/suunta."

        Luottokorttimaksu on 5 Eur/henk/suunta= 10 Eur (edestakaisin)
        Visa Electroniin täytyy ensin kytkeä nettimaksumahdollisuus ennen kuin pystyy maksamaan netissä.

        Jos Ryanair myisi oikeasti jokaisen lipun
        joka niillä on tarjouksessa olisi se varmaan
        maailman suurin lentoyhtiö ;)

        Melkein joka päivä on miljoonia lippuja "tarjouksessa" ;)


      • lentoyhtiöistä
        tarjouksia kirjoitti:

        Jos Ryanair myisi oikeasti jokaisen lipun
        joka niillä on tarjouksessa olisi se varmaan
        maailman suurin lentoyhtiö ;)

        Melkein joka päivä on miljoonia lippuja "tarjouksessa" ;)

        Ryanair ei ehkä ole maailman suurin lentoyhtiö, mutta yksi Euroopan suurimmista. Sillä on vuodessa lähes 60 miljoonaa matkustajaa. Ehkäpä jopa 30 miljoonaa lippua, myydään 20 eurolla tai sen alle.

        Vertailun vuoksi mainittakoon, että Finnairin vuotuinen matkustajamäärä on reilusti alle 10 miljoonaa.


      • suurin
        lentoyhtiöistä kirjoitti:

        Ryanair ei ehkä ole maailman suurin lentoyhtiö, mutta yksi Euroopan suurimmista. Sillä on vuodessa lähes 60 miljoonaa matkustajaa. Ehkäpä jopa 30 miljoonaa lippua, myydään 20 eurolla tai sen alle.

        Vertailun vuoksi mainittakoon, että Finnairin vuotuinen matkustajamäärä on reilusti alle 10 miljoonaa.

        matkustajamäärällä mitattuna!!
        Lentokilometreillä mitattuna ei.


      • 12 eurolla...

        ja nyt sitten jännityksenä lähinnä on kuinka selviän matkasta kun joutuu kuunteleen niitä ihmisiä jotka yrittää viedä koneeseen 7 laukkua käsimatkatavarana ja joilla ei oo boarding cardia mukana ja mitä kaikkee vielä.


      • Visa Electronissa
        luottokorttimaksusta kirjoitti:

        "Jos maksaa luottokortilla, lisätään 5 e käsitelymaksu.
        Visa electronilla maksettaessa lennon kokonaishinta on alk. 1 euroa/suunta."

        Luottokorttimaksu on 5 Eur/henk/suunta= 10 Eur (edestakaisin)
        Visa Electroniin täytyy ensin kytkeä nettimaksumahdollisuus ennen kuin pystyy maksamaan netissä.

        Pitäisi olla yleensä ihan valmiina tuo "nettimaksu- ominaisuus!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe