Mitä ostaa Lidl:stä?

tarkkaeuro

Monet sanovat säästävänsä paljon ostaessaan lähes kaiken Lidlistä.
Mitä sieltä erityisesti kannattaa hakea, siis onko jokin siellä aina edullisempaa kuin muualla?
Joskus olen hakenut sieltä kasviksia ja hedelmiä, kun ovat siellä erityisen hyväkuntoisia, mistähän johtuu? Toivottavasti ei mistään superlannoitteista.

57

12322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juippie

      Ite ainaskin ostan pitsat Liideristä. Hyviä muitakin esim. cocktail-kurkunpätkät. Ranskan perunat on hyvii ja sipulikeitto. Valkosipuli on hyvää. Se tuossa Lidlissä on hyvä että se hankkii vain parhaat tuotteet valikoimiinsa. Tomattipyree esim. vaihdettiin kun se ei täyttänyt Lidlin laatuvaatimuksia.

      • juippie

        Enen muinoin tein pitsat ja systeemit itse. Nyt vain ostan kaiken Lidlistä.


      • Lidl'istä
        juippie kirjoitti:

        Enen muinoin tein pitsat ja systeemit itse. Nyt vain ostan kaiken Lidlistä.

        Juustot ja monet leikkeleet ovat hyviä ja keskivertoa halvempia. Ihan Suomessa yleiset juustomerkit ovat välillä tarjouksessa.
        Ostan myös broilerinkoipia tarjouksesta sekä jauhelihaa possunpaisteja. Niitä löytyy pakastimesta pahan päivän varalle.

        Mitään esineitä, lamppuja ect. ei kannata Lidl'istä ostaa, sillä tahtovat olla laatua "hyvää päivää" ja "hyvästi".

        Tarkistan tarjoukset ja halvemmalla tuotteet online netistä.

        Lidl'in myslit ovat hyviä, merkkiä en muista, mutta sininen ja vihreä pussi.

        Karkkejakin ostan joskus ja joitakin kemikaalio pesutuotteita.

        Onneksi liike on niin lähellä meitä, että matkakustannuksia ei tule.


      • tuotteet
        Lidl'istä kirjoitti:

        Juustot ja monet leikkeleet ovat hyviä ja keskivertoa halvempia. Ihan Suomessa yleiset juustomerkit ovat välillä tarjouksessa.
        Ostan myös broilerinkoipia tarjouksesta sekä jauhelihaa possunpaisteja. Niitä löytyy pakastimesta pahan päivän varalle.

        Mitään esineitä, lamppuja ect. ei kannata Lidl'istä ostaa, sillä tahtovat olla laatua "hyvää päivää" ja "hyvästi".

        Tarkistan tarjoukset ja halvemmalla tuotteet online netistä.

        Lidl'in myslit ovat hyviä, merkkiä en muista, mutta sininen ja vihreä pussi.

        Karkkejakin ostan joskus ja joitakin kemikaalio pesutuotteita.

        Onneksi liike on niin lähellä meitä, että matkakustannuksia ei tule.

        on yleisesti hyviä ja halpoja. Ja valikoimakaan ei oo turhan suuri. Tavarat on ollu hyviä, mutta parhaat loppuu kesken. Pitäisi ostaa sitä mitä tarvii heti kun ne tulee kauppaan. T-paitojen painatukset on pysyneet. Eli suomalaiskaupan ostoksia voi täydentää leadin tuotteilla.


    • Nazi Siwa

      Suomalaisia kartellikiskureita ei kannata tukea. LIDListä kaikki ja suomalaisista riistoketjuista vain parhaat tarjoukset.

      • ,,,,,,,,,,,

        on edullista 0,69 litra, kun muualla 0,95, ainakin Parkanossa. Limsat ja oluet ovat edullisia. Tuo Siwa on kallein kauppa täälläkin, joten eipä siellä tule juurikaan käytyä.


    • Säästän näin

      Hyla-maito maksaa 1,09 eli on halvempaa kuin Pirkka-vastaava, joka maksaa 1,15. Muualla saat pulittaa litrasta vähintään 1,30 e. Myös tavallinen maito on halvempaa.

      Jugurtti, joku rasvaton, en muista tarkkaan on täysin samanmakuista kuin tavallinen hedelmäjugurtti ja maksaa 1,19 e.

      Näin ainakin...

      • laatutuotteita

        Lidlissä ovat kaikki tuotteet halvempia kuin muualla. Asun ison K-Supermarketin ja Lidlin vieressä ja ostamme lähes kaiken Lidlistä ruokataloudessa tarvittavan.

        Maito (Valion pakkaama) 0,79
        Jugurttilitra (sama kuin Valion Hedelmämix) 1,19
        Banaani 0,99
        Ruokakerma 15% (Flora) 0,85
        Karjalanpiirakkaa (Moilanen) 1,39
        Viili (Valion pakkaama) 0,24
        Ruispuikulat 1,59
        Porkkana 1 kg 0,89
        ACE Vitamiinijuoma 1,5 litraa 1,19 (upea mehu)
        Erikoismysli hedelmämysli (markkinoiden ylivoimaisesti paras) sininen pussi 2,99
        Keräkaali 0,49
        Grano Padano parmesaanojuusto 200 gr 2,99
        Arabica-kahvi (Juhlamokkaan verrattava) 1,99
        Vehnäjauho 2 kg puolikarkea 0,79
        Kanelikorppu 800 gr 1,79
        Myslipuikula 1,69
        Punajuuriviipaleita lasipurkissa 0,89 iso purkki)
        Sitruuna 4 kpl pakkaus 0,99
        Parsakaali 250 gr 0,99

        Suuri osa tuotteista on suomalaisia ja lisänä laadukksita valmisteita ympäri Eurooppaa. Ei tarvitse tarjouksia kyylätä, kun Lidlissä on kaikki tarjoushintojenkin alapuolella. Herralle kiitos ja myös Lidliä pyörittävälle saksalaisperheelle. Laman kouriin joutuvalle kansalle Lidlin hinnat ovat kuin joululahja. Tosi on!


    • Annikki asiakas

      Vitsi on juuri siinä, että samat tuotteet pakataan esim. Valiolla eri purkkeihin ja kauppa taas hinnottelee ne ihan eri lailla. Esim. hedelmämix jugurtti. Ei ole kaikkea edes tullut tiirailtua sillä silmällä, mutta merkistä me varmasti maksetaan muissa kaupoissa.

    • juippie

      Leivon ruisleipää ei saa eikä hedelmäsokeria. Ei myöskään kotisinappia. En ole vuosiin käyttänyt tavallista sokeria kerta pelkään sokeritautia.

      • kanssa.

        Vai tulee se sokeritauti sokerista?


      • sokeritautinen kääk

        Jos pelkäät sokeritutia, niin ensiksi jätät ne pitsat ja ranskalaiset pois :D


      • elimistö ei
        sokeritautinen kääk kirjoitti:

        Jos pelkäät sokeritutia, niin ensiksi jätät ne pitsat ja ranskalaiset pois :D

        tarvitse ylimääräistä sokeria. Siis sokeri sokeria.
        Haima hoitelee sen puolen ruoasta, terveellisemmin.


      • kanssa. kirjoitti:

        Vai tulee se sokeritauti sokerista?

        sokerista! Ei sinnepäinkään. Sokeritautiin vaikuttaa perintötekijät, siis jos on suvussa, ja liika lihavuus. Ja rasva on tärkempää kiertää, kuin sokeri. Ja hiilihydraatitkin muuttuu sokeriksi. Viettäkää vain makeaa elämää, kun voitte. Minä olen se sokeritautinen!


      • nauru ja kaverit
        kanssa. kirjoitti:

        Vai tulee se sokeritauti sokerista?

        Aika hyvä veto, jos sokeritauti tulisi sokerista niin olisin kuollut jo sokeritautiin ja sokerin yliannostukseen (: Kiitos! Onnistuitte piristämään iltaa! Ja sitten takas hommiin --->


    • qaasunalle

      Liidelikaupasta ainakin. Mehut myös.

    • vähän rasvaa ja terveyttä

      Ihan perusjutuissa kun pysytään, esim leivässä, ei hinta poikkea ainakaan oman alueen viereisestä kaupasta. mutta ostan: näkkäriä, juustoa, jogurtit, säilykkeistä oliivit ja aurinkokuivatut tomaatit.
      Hedelmät ja vihannekset aika huonokuntoisia ja isoissa marketeissa parempia tarjouksia.

      Kaipaisin valikoimiin myös enemmän suomalaiseen makuun tehtyjä vähäsuolaisia- ja rasvaisia tuotteita ja sokerittomia vaihtoehtoja.
      Muroissa ja musleissä ei ollut yhtään sokeritonta, eikä säilykehedelmissä. Kaikki oli sokeriliemeen säilöttyjä.

      Eli mikään terveyskauppa Lidl ei kyllä ole.

      Joten oman maun mukaan kyllä kannattaa poimia edullisemmat tuotteet.

    • Lidlistä

      Olipa vain hedelmäjugurtin hinta yks kaks noussut 50 centtiä. Ennen 1,19 nyt 1,69. Kahvi ennen 1,99 nyt 2,19.

      Niinpä...

      • ketuttaa ketuttaa joo

        Pitäähän ne hinnat nostaa, kun kohta niitä pitää alentaa, kun alv-alennus tulee voimaan, eli päästään takaisin samaan hintaan, josta lähdettiin. Kuluttajan kannalta ei mitään hyötyä.


    • pussiruuat

      Ja mitä nyt siellä on tarjouksissa !!

      Olutta on tullut kymmeniä lootia ostettuu.

      Jotkut makkkarat kun oikeita rasvamakkaroita ei meinaa jokapaikasta löytyä.

      Myös säilykkeitä tulee ostettuu.

      Maidon hinnan ero on enää vain 6 senttiä vrt. sittariin niin ei enää väliä vaikkakin sitä menee 20l/vko.

      Esim. sittarista saa heti 5% alen ja bonukset päälle kun ostaa vähän enemmän ja löytyy kunnon lihatiskii eli lopulta ei se lidl nyt niin halpa ole...

    • juippie

      Punajuurisäilykkeet on hyviä ja kurkkusäilykkeet ja ananassäilykkeet. Ranskan perunat on parhaita. Pesuaineet on hyviä ja halpoja. Vessapaperi on yli puolta halvempaa. Maksalaatikko on puolta halvempaa samoin kuin lihis. Pitsat on kolme kertaa halvempia. Tietysti makeat on siellä varmaan viisikertaa halvempia mutta mä niitä harvemmin nautin.

    • lidliin

      Pakastepitsat ovat todella halpoja. Pidämme niitä aina pakkasessa, koska niistä saa nopeasti hyvää ruokaa. Ostamme ihan peruspitsoja, joiden päälle sitten itse lisäämme esimerkiksi ananasta, herkkusieniä, kinkkua ja juustoa. Tulee halvemmaksi kuin tehdä alusta asti itse.

      Lisäksi ostamme vichyä, säilykkeitä, mehua, ranskalaiset ym. pakasteet lidlistä.

      Kaikki, mikä säilyy pidempään, hankimme yleensä lidlistä. Lisäksi myös siiderit ja olut ovat halpoja. Siideri 0,5 litran tölkissä maksoi ainakin viimeksik 1,69/1,79 €, ja oli näin ollen noin 0,5 euroa halvempaa kuin muissa kaupoissa.

    • -----..

      Vihannesten ja hedelmien kunto on hyvä koska huonot otetaan pois myynnistä! Myyjät jättävät myyntiin vain tuotteet joita itsekin ostaisivat. Lisäksi hedelmien ja vihannesten kunto tarkistetaan kolmen tunnin välein. Tässä olisi monella muullakin kaupalla opettelemista... Tämä hedelmä- ja vihannestiskin kunnossapito kun tuntuu olevan hyvin kauppakohtaista, asiakkaat siihen kiinnittävät kuitenkin aina huomiota!

      • tuotteita..

        Itsekin ostan hedelmiä ja vihanneksia lidlistä. :) Varsinkin viinirypäleitä.

        Maitoa saatan ehkä ostaa, mutta en välttämättä koska joudun kantamaan ostokset ja olen liikkeellä bussilla. Maito (laktoositon) on vain 5cnt halvempaa..

        Joskus olen ostanut pasta-aterioita ja nuudeleita.

        Mozzarellat ovat tosi hyviä, mutta usein aika nopeasti loppu. :( Myös muita juustoja ostan.

        Olen joskus silloin tällöin ostellut pizza-ainekset, joihin kuuluu tomaattikastike ja pizzapohja. Loput täytteet ostan lidlistä.

        Parhaimmat (=säilyvimmät) mustat oliivit olen ostanut lidlistä.

        Myös kananmunankeittimen ostin, ja on paljon parempi kuin edellinen munankeitin.


      • seuraavia tuotteita
        tuotteita.. kirjoitti:

        Itsekin ostan hedelmiä ja vihanneksia lidlistä. :) Varsinkin viinirypäleitä.

        Maitoa saatan ehkä ostaa, mutta en välttämättä koska joudun kantamaan ostokset ja olen liikkeellä bussilla. Maito (laktoositon) on vain 5cnt halvempaa..

        Joskus olen ostanut pasta-aterioita ja nuudeleita.

        Mozzarellat ovat tosi hyviä, mutta usein aika nopeasti loppu. :( Myös muita juustoja ostan.

        Olen joskus silloin tällöin ostellut pizza-ainekset, joihin kuuluu tomaattikastike ja pizzapohja. Loput täytteet ostan lidlistä.

        Parhaimmat (=säilyvimmät) mustat oliivit olen ostanut lidlistä.

        Myös kananmunankeittimen ostin, ja on paljon parempi kuin edellinen munankeitin.

        Mineraalivettä, kaljaa, vessapaperia, pakasteseitä, tummaa suklaata, rahkajälkiruokia, turkkilaista jogurttia, raejuustoa ja kissojen ruokia. Näissä olen havainnut korkea laatu/hintasuhde.


    • on muuttunut

      Lidl:in keisqarilliseen hovihankkijaan,jonne ajetaan velkamersuilla ostoskoreja hakemaan halvimman päälle velkaqantuvassa maassamme.Suomalaiset ovat ainoita maapallossa joista päättäjämme ei välitä mitään.Kaivetaan maata jalkojen alta ja kun rutiköyhyys alkaa rehoittaa,juoksemme kuin laivarotat laivastamme jyrsimään mitä jäljelle on muilta jäännyt.Nyt leuhkitaan mitä luksusta lidl myy,kunnei ole raukoilla muuhun varaa.

      • pari kirjoitusvirhettä

        niin ime munaa että voimistut.


      • Lidlin asiakas

        Ostan Lidlistä melkein kaiken. Olen huomannut, että meillä viiden hengen perhe, menee puolet vähemmän rahaa ruokaan, kun käyn Lidlissä. Oli suuri ilo kun Lidl tuli Suomeen. Meillä on nyt aina vaihtelevaa ruokaa, eikä tarvitse olla nälässä.
        Olen ennakkoluulottomasti ostanut kaikkenlaista tavaraa. Myös vaatteita ja kenkiä, lankoja. astioita, kukkia, mattoja yms.
        Jotkut valmisruuat ovat suomalaiseen makuun ehkä liian voimakkaasti maustettuja. Lidlistä löytyy paljon myös suomalaisia elintarvikkeita ja lihatuotteet ovat edullisia.
        Pesuaineet, shampoot, saippuat ovat hyviä.


    • Kiwisavolainen

      Ainakaan nyt kun asun pallon toisella puolen Uudessa-Seelannissa.
      Kun olin kaymässä Suomessa viime vuonna kävin siella Liddlissä kerran ja huomasin millaista feikkifoodia siella oli enimmakseen hyllyissä.
      Ei kunnon aitoa 100% ruisleipaa ja hedelmat onnettomia.
      Kaikenlaista lisäaineilla kyllästettyä purkkiruokaa.
      Minä en säästä laadussa ja mieluummin syön sitten vähemmän ja parempaa kuin jotain saksasta tuotua pullamössöä. En syö ollenkaan vehnää joten leipähyllyissä ei ollut mitään mulle.
      Systerin Italialainen mies kylla siellä kävi aina ja kai se kauppa sopii paremmin pastansyöjille.

      Onhan se tietty hyvä että on kilpailua mutta ihmisten ei aina pitäisi tuijottaa siihen hintaan. Hinta-laatu suhde on minun mielestäni tärkempää ja jos syö hyvälaatuista ruokaa niin ei tarvii popsia lisäravinteita eikä kayda lääkärillä niin usein.

      Täällä on ruuan hinnat suurin piirtein puolet Suomen hinnoista ja kotimaista ( Uusseelantilaista) tuotetta kuten hedelmiä saa kaupasta ympäri vuoden. Joten tulkaa hakemaan täältä halvempaa ruokaa ja vaihdossa saisitte tuoda ruisleipää ja puolukkahilloa :)

      • miten köyhiä

        ihmiset on Suomessa


      • ostin aina väliin
        miten köyhiä kirjoitti:

        ihmiset on Suomessa

        kalapuikkopakkauksen, olikohan siinä 15 vai enemmän. Maksoi muistaakseni 0,99 euroa. Lujasti pottua päälle, niin riittää yhdelle kolmeksikin päiväksi.


      • tasatahtia
        ostin aina väliin kirjoitti:

        kalapuikkopakkauksen, olikohan siinä 15 vai enemmän. Maksoi muistaakseni 0,99 euroa. Lujasti pottua päälle, niin riittää yhdelle kolmeksikin päiväksi.

        Harmittaa


    • tarpeellista

      Oldenhäuserin sianlihapurkki on jopa parempi, kuin useimmat kotimaiset.
      Samoin Coquetten Pork Goulash, tämä on kypsäksi keitettyä purkitettua naudanlihaa ruskeassa kastikkeessa.
      Näitä parempia retkiherkkuja saa etsiä ja voi noista ruokaa valmistaa kotonakin.

      Juustoja ostan tuolta ja tietenkin kaljat sekä tupakit.

      Gebirgsjägerin valmistama Balkanmakkara on minun makuun, samoin jotkin nakit.

      Usein ostan vielä purkin piknikkurkkuja , punajuuria ja maissia.
      Perunoita ja sipulia lähtee maitotuotteitten lisäksi mukaan ja pitsoja.

      Eurrooppaliseen makuun valmistetut piparit ja tortut ei ole minun herkkua, samoin karkkihyllyn tuotteet maistuu lähinnä koipalloilta.

      • Graf Enwald

        "Samoin Coquetten Pork Goulash, tämä on kypsäksi keitettyä purkitettua naudanlihaa ruskeassa kastikkeessa. "
        Ei muuten ole, vaan sianlihaa. Tuotteesta on myös naudanlihaversio Beef Goulash. Olivat tänään lauantaitarjouksessa.

        "Juustoja ostan tuolta ja tietenkin kaljat sekä tupakit."
        Juustoja minäkin. Kaljaa en juurikaan juo ja tupakoi en lainkaan. Olutta kyllä juon, ja useimmiten ostan Nobelaneria (saksalaista sinisessä tölkissä).

        Lidlistä ostan myös useimmiten jogurtit (suosikkini on Greek Style Creamy Yoghurt, jota käytän monella tavalla ruoan lisukkeena, en niinkään lusikoi sellaisenaan suuhuni), leikkeleet, jäätelöt, kurkkusäilykkeet tms,, kahvit, kissanhiekat, talouskelmut/paperit, wc-paperit, pizzat jne.


    • hinnat kohonneet jopa 20%

      Oikeastaan joku mehu ja jogurtti on saman hintaista tai edullisempaa.
      Ainakin Turussa Lidl alkaa olemaan kalliimpi kun marketit (CM ja Prisma) ainakin niiden tuotteiden kohdalla mitä itse käytän. Vihannekset ja salaatit huonolaatuisia.
      Torilta ostin salaattia paikalliselta viljelijältä. maksoi kyllä 2,50e nippu, mutta oli kooltaan reilusti triplat, mitä Lidlin kitukasvuinen ruukkusalaatti hintaan 1,20e.

      Mielenkiinnolla odotetaan mitä se alvisotku tuo tullessaan. Alkakaa ottamaan kauppakuitteja jemmaan, niin näkee konkreettisesti miten käy.

    • viikonolopun yli.

      edellisen kerran olen kahvia ostanut joskus vuosi takaperin ja aina on saanut hintaan
      1.59 € tai alle, Saludoa/Kulta Kartiinaa,

      ostan sieltä 6-8 artikkelia, mutta en halua nimetä, jota muut eivät ostaisi samoja edullisia ja hyviä
      ja siten Lidl nostaisi hintoja,


      sen voin mainita että jo aikoinaan kun lidl tuli ostin kaikki koneet porakoneet, hiomakoneet yms ja hyviä ovat olleet kun on jo yli 3- vuotta käytetty melkoisesti.
      (lisäksi niiden tarvikkeet, hiomanauhat, poranterät ovat vain kolmanneksen muiden liikkeiden hinnoista ja minusta ovat parempilaatuisia,

      • rgijhrtgiohw

        "ostan sieltä 6-8 artikkelia, mutta en halua nimetä, jota muut eivät ostaisi samoja edullisia ja hyviä
        ja siten Lidl nostaisi hintoja,"

        Täähän on ihan järjetön kommentti.
        Jos tuotteen menekki on kova, niin todennäköisesti ko. kauppa roudaa noita romppeita myyntiin enemmän, satsaa ja ostaa isompia eria ja hinta todennäköisesti vaan putoaa...


    • kartellihinnat sielläkin

      Lidl on mennyt hinnoittelullaan jopa kalliin lähikauppani ohitse.
      Joten eipä siellä enää olen yhtään mitään halpaa.
      Laatu hedelmissä ja vihanneksissakin todella surkea. Mätiä omenoita oli verkkopussissa ja salaatti nahistunutta, kääpiökokoa.
      Muut valmismössöt täynnä suolaa ja sokeria, ei mitään terveellistä tai vähäsuolaista tarjolla.

      • Kaikkea kotiin

        Me asioidaan lidlissä säännöllisesti;osittain säästön takia,mutta myös eräiden laatutuotteiden takia.Me ei osteta juuri lainkaan enään kotimaisia makkaroita,koska saksalaiset on paljon parempia!Hinta on kova niissäkin,mutta me ei sentään joka päivä syödä makkaratuotteita.Lisäksi olemme mieltyneet lidlin kokolihaleikkeisiin (lapseni pitävät erityisesti kalkkunaleikkeistä),mozzarella on halpaa,kahvipavut ovat olleet hyviä ja halpoja (ostan pakastimeen aina kun on papukahvia tarjolla),mieheni pitää näistä saksalaisista oluista.Juustot,maito,kananmunat,tomaattikastikkeet,yrttimausteet,jauhoja,sokeria,sorbetit (maidottomia),eräät pesuaineet,tuoremehut,maustekurkut,punajuurisäilykkeet,ketsuppia (lisäaineetonta!) jne.

        Joku väitti lidlin ruokien olevan täynnä säilöntäaineita,mutta ehkä kannattaisi tarkistaa ensin mitä nämä meidän kotimaiset valmisteet sisältävät...Saksassa on erittäin tiukka lainsäädäntö koskien ruokien lisäaineita ja siksi esim makkarat on niin suolaisia,koska sillä suolauksella varmistetaan säilyvyys.Eri asia on sitten ne ruoat jotka valmistetaan täällä tai muualla euroopassa,kuin Saksassa.Se mitä itse vierastan noissa lidlin maitotuotteissa,niin on makeus.Jogurtit ja jäätelöt on pääsääntöisesti hirmu makeita,mutta siellä on tietty saatavilla maustamatontakin jogurttia.Hedelmien ja kasvisten taso vaihtelee;ostan pääasiassa vain pohjoismaalaisia kasviksia sieltä,hedelmät on herkästi puisevan makuisia.Kirsikoita ostan lidlistä aina kun on tarjolla,sillä niitä ei muualta saa kuin joskus torilta.

        Lidlin kemikaaleissa on muutama tosi hyvä tuote,mutta ne hurjat hajusteet estävät meillä käytön.Ostan lidlistä myös pattereita ja kynttilöitä.Vaipoista ei ole kokemusta,talouspaperit ok,mutta vessapaperin ostan muualta,kun minun pylly ei tykkää noista lidlin vessapapereista ;-D.


      • Vähäsuolaista kiitos!
        Kaikkea kotiin kirjoitti:

        Me asioidaan lidlissä säännöllisesti;osittain säästön takia,mutta myös eräiden laatutuotteiden takia.Me ei osteta juuri lainkaan enään kotimaisia makkaroita,koska saksalaiset on paljon parempia!Hinta on kova niissäkin,mutta me ei sentään joka päivä syödä makkaratuotteita.Lisäksi olemme mieltyneet lidlin kokolihaleikkeisiin (lapseni pitävät erityisesti kalkkunaleikkeistä),mozzarella on halpaa,kahvipavut ovat olleet hyviä ja halpoja (ostan pakastimeen aina kun on papukahvia tarjolla),mieheni pitää näistä saksalaisista oluista.Juustot,maito,kananmunat,tomaattikastikkeet,yrttimausteet,jauhoja,sokeria,sorbetit (maidottomia),eräät pesuaineet,tuoremehut,maustekurkut,punajuurisäilykkeet,ketsuppia (lisäaineetonta!) jne.

        Joku väitti lidlin ruokien olevan täynnä säilöntäaineita,mutta ehkä kannattaisi tarkistaa ensin mitä nämä meidän kotimaiset valmisteet sisältävät...Saksassa on erittäin tiukka lainsäädäntö koskien ruokien lisäaineita ja siksi esim makkarat on niin suolaisia,koska sillä suolauksella varmistetaan säilyvyys.Eri asia on sitten ne ruoat jotka valmistetaan täällä tai muualla euroopassa,kuin Saksassa.Se mitä itse vierastan noissa lidlin maitotuotteissa,niin on makeus.Jogurtit ja jäätelöt on pääsääntöisesti hirmu makeita,mutta siellä on tietty saatavilla maustamatontakin jogurttia.Hedelmien ja kasvisten taso vaihtelee;ostan pääasiassa vain pohjoismaalaisia kasviksia sieltä,hedelmät on herkästi puisevan makuisia.Kirsikoita ostan lidlistä aina kun on tarjolla,sillä niitä ei muualta saa kuin joskus torilta.

        Lidlin kemikaaleissa on muutama tosi hyvä tuote,mutta ne hurjat hajusteet estävät meillä käytön.Ostan lidlistä myös pattereita ja kynttilöitä.Vaipoista ei ole kokemusta,talouspaperit ok,mutta vessapaperin ostan muualta,kun minun pylly ei tykkää noista lidlin vessapapereista ;-D.

        Lidlin makkaratuotteet ovat hirveen suolaisia, mausteet on ok, mutta liika suolaisuus pilaa jo jollain tavalla maunkin eikä ole terveellistä. Ehkä Saksassa ja Itävallassa käytetään eineksiin enemmän suolaa kuin Suomessa?


      • neitivainen
        Vähäsuolaista kiitos! kirjoitti:

        Lidlin makkaratuotteet ovat hirveen suolaisia, mausteet on ok, mutta liika suolaisuus pilaa jo jollain tavalla maunkin eikä ole terveellistä. Ehkä Saksassa ja Itävallassa käytetään eineksiin enemmän suolaa kuin Suomessa?

        Nelihenkinen perheemme ostaa usein näitä:

        -vissyvesi (yli puolet halvempaa kuin Novelle tai vastaava)
        -maito (16 centin ero muihin kauppoihin, laskimme että pelkästään maidosta tulee vuodessa 200 euron säästö)
        -vihannekset (usein tarjoustuote 0.99/kg, vaihtelee, ananas, luumu, viinirypäle tms.)
        -juusto (Arla ja Polar usein tarjouksessa)
        -isot katkaravut (muutaman euron halvempia kuin esim. Prismassa)
        -kevätkääryleet
        -vessapaperi, jossa vaaleanpunasia kukkia (pehmeää ja edullisempaa kuin esim. Embo)


    • Eläkeläiset

      Kahden hengen taloutemme ostaa "kaiken" Lidlistä. Alussa kokeilimme vain muutamia tuotteita, mutta vuodessa repertuaari alkoi kattaa kaiken, jopa mätiin asti, silloin kun sitä saa.
      Lidlissä on paljon suomalaisia tuotteita, vaikka pakkaukset näyttävät muilta. Mitä enemmän niitä ostetaan ja esitetään myös toivomuksia, sitä varmemmin niitä tulee lisää.
      Suolaisuus on ainoa asia mitä voisi vähentää leikkeleissä.
      Tekstiilit, koneet ja puutarhatuotteet ovat tosi hyviä. Pitää vaan seurata mainoksia, sillä tavaraa ei ole viikkokausiksi.
      Meidän taloutemme on hyvin tasapainossa ja joskus voi sitten mennä jopa Stokkalle ostamaan herkkuherkkuja.

      • jamppavaan

        Neljän hengen perheemme ostaa lähes kaiken lidlistä. Esim. 100e sijotuksella saa paljon enemmän sieltä ruokaa kuin paikkakunnan k tai s-marketista. Tupakat (purut), kanin heinät ym. tarvikkeet haen jostain muualta kun ihan kaikkea ei sieltä saa. Tarjouksia Lidlistä kannattaa kytätä ja ostaa halvalla "varastoon" ruokaa/tavaraa silloin kun sitä on tarjolla.


    • usein käydään

      Me ostetaan kukka- ja parsakaalia, ja ylipäätään tarjousvihanneksia. salaatit on usein vähän huonoja, eipä kukaan toimittaja halvalla myy priimaansa.. sitten mozzarellaa, turkkilaista jugurttia, kalapuikkoja, jauhelihaa maitoa, yms. normitavaraa. ainoa mitä säännöllisesti haen muualta on juuri ja varsiselleri, sekä jotkut muut juurekset. makkarat on meidän makuun, mutta meillä onkin keskieurooppalainen maku toisella perittynä.. kassituntumalla mitattuna onhan se halvempi.

      • orkkipokki

        täällä. Oon huomannut että täällä turussa lidlissä on joko samanhintaista tai jopa kalliimpaa. Jugurtit toki on halvempia ja paljon riittosampia ja niitä käyn yleensä bongailemassa:). Sama pätee noihin hunajamuroihin. 750 g paketti 1, 79 e kun cm ja prismassa 500 g yli 4 e:O:O!!!!!
        Käyn ostamassa lidlistä siis noita, en pahemmin muita kun asun turussa vielä sellasilla paikoilla että noi lidlit on tosi kaukana.


      • lidlaaja
        orkkipokki kirjoitti:

        täällä. Oon huomannut että täällä turussa lidlissä on joko samanhintaista tai jopa kalliimpaa. Jugurtit toki on halvempia ja paljon riittosampia ja niitä käyn yleensä bongailemassa:). Sama pätee noihin hunajamuroihin. 750 g paketti 1, 79 e kun cm ja prismassa 500 g yli 4 e:O:O!!!!!
        Käyn ostamassa lidlistä siis noita, en pahemmin muita kun asun turussa vielä sellasilla paikoilla että noi lidlit on tosi kaukana.

        ...olisi viimeksikin ollut listalla,mutta totesin City-marketin myyvän halvemmalla ja parempaa...

        Aikanaan ostin tiettyä valkosipulin makuista makkaraa mutta nyt saa vain kalkkunaa..

        Vaatteiden koot on pienentyneet,aikanaan ostin mm pyöräilyvaatteita yms,mutta nyt ei enää ole koskaan isoja kokoja jos sinne menee.

        Ja tuo tyhmä systeemi että jotakin tavaraa on vain muutama kappale per liike.
        Kuluttajasuojalain mukaan kaupan olisi tarjottava vastaava tuote tilalle jos tuote tarjousaikana loppuu kesken.
        Mutta lind tuskin pystyy tuohon...

        Ruoat ovat tosiaan täynnä säilöntäaineita.
        Vai mitä on sanottava Metsästäjänleikkeestä,joka unohtui kaappiin ja säilyi siellä viikkokausia??
        En tosiaankaan halua syödä sitä määrää myrkkyjä.

        Nykyään käyn aika harvoin,sillä mieluummin teen sellaista ruokaa,jossa myrkkyjä on vähemmän.
        Ja pitsaa nyt ei tarvitsisi kenekään kaupasta ostaa kun paremman ja terveellisemmän saa kotona itse tehdyksi.
        Jugurttia syön niin harvoin (piilosokerien vuoksi) että sen vähän saan Alepastakin.

        Ainoa hyvä ostos on olleet yhdet kiikarit,joita myytiin jollakin 25 euron hinnalla ja joista loput vedettiin pois kaupasta koska todettiin niiden menneen liian halvalla.
        Normaalisti tuon tason kiikareitten hinta kun kuuluisi olla reilusti satasen isommalla puolella...
        Mutta hyvä että sattui kerrankin meikäläisellekkin se löytö...


    • elämästä nautiskelij

      Käyn Lidl:ssä lähes viikoittain. tuomisia on yleensä kassikaupalla... leipää,makkaraa,vihanneksia, makeisia,kissanruokaa. wc-paperitkin ovat halvempia ja erittäin paljon parempilaatuisia kuin muualla. sekä tietystine monet hyvät rahkoja ja jogurtit!! maku ja hinta on näissä todella kohdillaan. ja kummasti minun "herkkä" vatsani suorastaan ihannoi näitä jogurtteja, kun taas "normikaupan" valiot ym. muut saavat vatsan jopa kipeäksi!!!
      Mutta mikä siinä on että kaikkea tarvitsee pilkata?
      Jos joku pitää jostakin, niin ei se luulis olevan toiselta pois...

      • Kerran viikossa Lidl

        niin johan muutkin alkaisivat alentaa hintoja, ehkä. Lidl on iso firma ja ostaa isoja eriä tavaraa ja saa ne edullisesti. Kaupat ovat samannäköisiä, ei kikkailla kalusteilla. Lidl on ruokamaailman Ikea.
        Lidlistä saa tällä hetkellä kaiken tarvitsemansa alkoholia lukuunottamatta.
        Joku väitti ettei siellä ole ruisleipää. Meidän Lidlissä on useampaa sorttia suomalaista tummaa leipää. Wc- ja käsipaperit ovat huomattavasti edullisempia kuin muiden liikkeiden, varsinkin ne nelinkertaiset paperit. Hygieniatarvikkeet ovat korkeatasoisia, joskin tuoksut vähän "etelämaalaisia". Mutta parempi sekin kuin luonnolliset hajut. Allergikoilla on vaikeaa löytää muualtakaan oikeita tuotteita.
        Kaikki vaate- yms. kodin tarvikkeet ovat hyvälaatuisia. Firman nimi kärsisi, jos jotain mokia tulisi. Saksalainen tuttavamme sanoi, että kilpailu on niin kova, että Aldi ja Lidl laajenevat juuri tuotteiden tason vuoksi. Ja jos jotain pientä vikaa on ollut, on aina korvattu uudella tuotteella, jopa kukkasipuleita myöten.
        Asiakaspalvelu on pääsääntöisesti hyvää, on kiva lähteä kotiin kun toivotetaan hyvää päivän jatkoa.
        Ainoa, mitä voisivat parantaa, on kassojen pöydät, nyt jonot tökkii, kun pitää kasata tavarat uudelleen kärryyn. Joissakin Lidleissä on jo uudet kahden linjan kassat, saisi olla kolmeen jakautuvat, niin olisi vielä parempi.


      • Hantsu29
        Kerran viikossa Lidl kirjoitti:

        niin johan muutkin alkaisivat alentaa hintoja, ehkä. Lidl on iso firma ja ostaa isoja eriä tavaraa ja saa ne edullisesti. Kaupat ovat samannäköisiä, ei kikkailla kalusteilla. Lidl on ruokamaailman Ikea.
        Lidlistä saa tällä hetkellä kaiken tarvitsemansa alkoholia lukuunottamatta.
        Joku väitti ettei siellä ole ruisleipää. Meidän Lidlissä on useampaa sorttia suomalaista tummaa leipää. Wc- ja käsipaperit ovat huomattavasti edullisempia kuin muiden liikkeiden, varsinkin ne nelinkertaiset paperit. Hygieniatarvikkeet ovat korkeatasoisia, joskin tuoksut vähän "etelämaalaisia". Mutta parempi sekin kuin luonnolliset hajut. Allergikoilla on vaikeaa löytää muualtakaan oikeita tuotteita.
        Kaikki vaate- yms. kodin tarvikkeet ovat hyvälaatuisia. Firman nimi kärsisi, jos jotain mokia tulisi. Saksalainen tuttavamme sanoi, että kilpailu on niin kova, että Aldi ja Lidl laajenevat juuri tuotteiden tason vuoksi. Ja jos jotain pientä vikaa on ollut, on aina korvattu uudella tuotteella, jopa kukkasipuleita myöten.
        Asiakaspalvelu on pääsääntöisesti hyvää, on kiva lähteä kotiin kun toivotetaan hyvää päivän jatkoa.
        Ainoa, mitä voisivat parantaa, on kassojen pöydät, nyt jonot tökkii, kun pitää kasata tavarat uudelleen kärryyn. Joissakin Lidleissä on jo uudet kahden linjan kassat, saisi olla kolmeen jakautuvat, niin olisi vielä parempi.

        Taidan olla vastarannan kiiski, mutta mun mielestä parhaat tuotteet on s-marketissa. Lidlin makkarat, leikkeleet ja juustot eivät kummoisia: liian suolaisia ja juustot rasvaisia sekä mauttomia. Lidlin suklaa maistuu jotenkin oudolta samoin jäätelö. Mutta Lidlin kahvi on kyllä hyvää ja halpaa se myönnettävä!


      • Järkevä asiakas
        Hantsu29 kirjoitti:

        Taidan olla vastarannan kiiski, mutta mun mielestä parhaat tuotteet on s-marketissa. Lidlin makkarat, leikkeleet ja juustot eivät kummoisia: liian suolaisia ja juustot rasvaisia sekä mauttomia. Lidlin suklaa maistuu jotenkin oudolta samoin jäätelö. Mutta Lidlin kahvi on kyllä hyvää ja halpaa se myönnettävä!

        Pidän siitäkin kun itse ei tarvitse punnita ostoksiaan, vaan kassalla tehdään se puolestamme.

        Kun viimeksi kävimme Lidlessä, toimme kolme kukkurapäistä kassillista tavaraa, ja se maksoi 45 euroa.
        Mukana oli pyykinpesuainetta ja "mäyräkoira". Banaanit maksoivat 99 centtiä(euron) kilolta kun s-marketissa hinta oli 145 euroa.
        Coctailkurkkuja haen joskus vartavasten Lidlestä.
        Usein ostan kilon pussin sekavihanneksia, jotka ovat todella hyvälaatusia, varsinkin ne missä on aivan pieniä porkkanoita, herneitä, kukkakaalia ja maissia.
        Kivennäisvedet, oluet ja siiderit ovat huomattavasti halvempia. Meidän paikkakunnallamme Lidlen tarjoustuotteet ovat merkitty punaisella lapulla, lappu on tuotteen yläpuolella ja siinä selkeästi nimi., sekä normaali hinta

        Vaikka olenkin S-kaupan jäsen, ja asioimme useimmiten siellä, niin joskus todella kannattaa käväistä Lidlessä "säästämässä".


      • Pihi-Inkeri
        Järkevä asiakas kirjoitti:

        Pidän siitäkin kun itse ei tarvitse punnita ostoksiaan, vaan kassalla tehdään se puolestamme.

        Kun viimeksi kävimme Lidlessä, toimme kolme kukkurapäistä kassillista tavaraa, ja se maksoi 45 euroa.
        Mukana oli pyykinpesuainetta ja "mäyräkoira". Banaanit maksoivat 99 centtiä(euron) kilolta kun s-marketissa hinta oli 145 euroa.
        Coctailkurkkuja haen joskus vartavasten Lidlestä.
        Usein ostan kilon pussin sekavihanneksia, jotka ovat todella hyvälaatusia, varsinkin ne missä on aivan pieniä porkkanoita, herneitä, kukkakaalia ja maissia.
        Kivennäisvedet, oluet ja siiderit ovat huomattavasti halvempia. Meidän paikkakunnallamme Lidlen tarjoustuotteet ovat merkitty punaisella lapulla, lappu on tuotteen yläpuolella ja siinä selkeästi nimi., sekä normaali hinta

        Vaikka olenkin S-kaupan jäsen, ja asioimme useimmiten siellä, niin joskus todella kannattaa käväistä Lidlessä "säästämässä".

        "Mukana oli pyykinpesuainetta ja "mäyräkoira". Banaanit maksoivat 99 centtiä(euron) kilolta kun s-marketissa hinta oli 145 euroa."

        Oho! Aikamoinen hinta S-marketillekin. =D

        Ostan 99% ruoastani Lidlistä. 20 eurolla saan keskimäärin kaksi kassillista ruokaa ja olen nirso. En osta huonoa ja epäterveellistä, vaan paljon hedelmiä & vihanneksia & kasviksia. Spagetit ja makaronit (tummat tietysti) on tosi edullisia Lidlissä muihin kauppoihin verrattuna. Samoin maailman parhainta kahvia saa täältä, halvalla. Wc-paperiot on hyviä, sit se DOUSSY -huuhteluaine on huippua ja halpaa. Samoin pesuaineet tulee ostettua, kun erilaisia tarjouksia on ihan säännöllisesti.

        Maidot & leivät & leikkeleet & juustot on 98%:sti kotimaisia mitä ostan ja älyttömän halpaa muihin kartellikauppoihin verrattuna.

        -20% saa jopa maitoja, kun osaa mennä oikeaan aikaan. -50% tulee leivistä jo aamulla, eikä ne ole edes kovia ja vanhoja vielä. Ja juustoissa ja leikkeleissä -20% tarrat tulee hyvissä ajoin ennen varsinaista tarvetta eli yleensä se tuote on moneen kertaan jo käytetty ennen vikan käyttiksen tulemista kohdalle.

        Mehut ja säilykkeet (erotyisesti tomaattimurskat, tonnikalat, sienet) ja mausteet (lihaliemet, purkkimausteet, suolat ym) on todella halpoja. Jogurtteja ja sellasia en syö. Juustoraasteet on halpoja, samoin rasvat (voi).

        Edullinen ja hyvä kauppa. Olis ihan kauheeta jos joutus luopumaan.


    • alan tottua

      Kyllä ! Yhdyn kaikkiin ketjuun osallistuneisiin, että Liideri on hyvä paikka. Erittttttäin tervetullut. - Se vain on mua askarruttanut, että miten ja mistä tuotteet tulevat. Onko niitä tehty halvemmalla tavalla alunalkaen eli ruoka-aineista puheen ollen, onko niitä viljelty jollakin 'edullisella' mutta ei-terveellisellä tavalla tai superkeinolannoitteella. Siis mietin, että jostakinhan se edullisuus lähtee, jo siinä valmistusvaiheessa.

      Ootteko sitä mieltä, etteivät ole ns. myrkyllisempiä tuotteita siksi, että halvalla (halvemmalla) mennöö?

      Ootteko varmoja, että ovat aivan samoja tuotteita kuin Saksassa yleensä? Ettei ole tuotettu varsinaisesti ja vain Liideriä varten, halvemmalla, jolloin tiettyä epämääräisyyttä, epäterveellisyyttä, jopa myrkyllisyyttä enemmän. Te kaikkiko fanit luotatte siis, että samaa tavaraa (myrkkyineenkin!) kuin kaikissa muissakin ruokakaupoissa, ettei mun tarttis olla epäluuloinen. - Esimerkiksi heidän tonnikalapurkkia en ole ostanut, kun kuvittelen, että teetetty halvemmasti siellä kaukana ja purkki voi sisältää myrkkyä irtoavaa, tms. Miksiköhän luulen, että jokin tunnettu tonnikalapurkki olisi turvallisempi?

      Mikäpäs mut nyt enää tappais, kun jo keski-ikään päässyt oon :D . Ihan tosi, että luettuani koko ketjun kukaan ei miettinyt tuotteiden alkuperää, että onko se jotenkin huonompi ja sitä kautta epäterveellisempi.

      Ehkä on niin, että myymälän erilaisesta systeemistä, konseptista, sitä säästöä saa, jotta halvemmalla voivat myydä. Tiedättekö, miksi vihannekset punnitaan kassalla? Mä tiän, paitsi rehellisyyden valvonta, niin: vaakojen hommaaminen ja niiden liimaetikettien yms. hankkiminen ja ylläpito, huoltaminen tulee lopulta hyvin kalliiksi! Tiedätte, mikä tahansa tarrapaperi(pötkö) tavallisessakin kaupassa on hirveen kallista. Kun noita vaaka-hinnoittelija-etiketti-koneita ei ole, kuten joissakin prismassa kymmeniä, niin säästöä tulee. Myös noiden vaakojen/etikettien huolto, toimintakunto, sitoisi henkilökuntaa... minkä kaiken edellä mainitun jälkeen me Asiakkaat taistellen räplätään hedelmäpusseja auki, tiirataan mikä numero, etsitään missä vaaka, unohdetaan mikä sen numero olikaan, palataan takaisin, tullaan takaisin ja - punnitaan. Tylsää. Ja tästä me maksamme hinnoittelussa!?

      Näitä säästöä tuottavia juttuja voi Liiderissä havaita, kun tarkkailee. Sen sijaan henkilökuntaa käytetään mielestäni nimenomaan asiakkaiden parhaaksi. Kassat ovat miellyttäviä ja kärsivällisiä. - Entäs paljonko säästöä tulee, kun mitään bonuskortteja ei käytössä ole eikä tulle!? Jotenkin siinä kassalla maksaessa tuntuu ja näyttää mukavan selkeältä, siitäkin varmaan tulee säästöä! Onhan yleisesti todettu, että muiden kauppojen bonuskortit nostavat ao. kauppojen hintoja. Häh?

      Liiderin yksinkertainen hyllystöasettelu on kiva käyttääkin. Kun vertaa s- ja k-ketjuihin, niin niiden 'hienoudet' - just turhaa. Stokkasta puhumattakaan, siellä kauheesti erilaisia erikoisia käyriä palvelutiskejä. Mitähän sekin kannattaa? Mun on vaikee ostaa, kun myyjä oottaa valintaani. Lidlissa ei tartte. Kun seuraan ihmisiä Liiderissä, niin huomaan, että he ovat ihan omissa maailmoissaan, vähän seisahtuneita mietiskelijöitä, rentoja. Arvo sekin meille asiakkaille, kun voimme käydä siellä! - Mainos loppu.

      • Vuosien ostokset

        löytyy listoilta, tutki tuoteselosteet. Suomeen ei saa tuoda mitään ilman tullilaboratorion kokeita, joten osta pois niin tonnikalat kuin suklaatkin. Turhaan pelkäät myrkytyksiä. Jos myrkkyjä olisi, olisin jo kuollut ja toisaalta ikuisesti säilyvä niillä myrkyillä, jos niin olisi.


      • qq
        Vuosien ostokset kirjoitti:

        löytyy listoilta, tutki tuoteselosteet. Suomeen ei saa tuoda mitään ilman tullilaboratorion kokeita, joten osta pois niin tonnikalat kuin suklaatkin. Turhaan pelkäät myrkytyksiä. Jos myrkkyjä olisi, olisin jo kuollut ja toisaalta ikuisesti säilyvä niillä myrkyillä, jos niin olisi.

        Maitoa en lidlistä osta koska laktoositon maksaa siellä enemmän kun ns."normi" kaupassa. Muutenkin siitä saa halvimmillaan pulittaa 1, 52 e /l ja mulla maitoa menee viikossa jopa 10-15 litraa.
        Ruissarit kans tavllisesta kaupasta. Lidlistä tulee kyl ostettua esim. kasvorasvoja ja pesujuttuja. Jogurtit on lidlissä myös hyviä ja murot on jotain mikä on käsittämättlmän halpaa. Ostan joskus niitä hunamuroja 500 g 1,91 e ku Prismassa 200 g 3, 40 e!!!!
        Suklaata ostan joskus vaikka enempi pidän suomalisesta suklaasta.
        Pastaa ja vihanneksia tulee ostettua lidlistä paljon. Täällä sattuu olemaan lid ja Prisma just vierekkäin nii onnistuu kummassakin käynti helposti:).

        Yks mistä ostan yleensä kaikki ns. hygieniatuotteet on Vapaa Valinta. Huomasin että säästää yli 10 e!!
        Hiusvärinkin saa 3,90-4,90 e ja tosi hyviä ovat merkit:).


    • sKriLLeXX

      Nyt lidliin on tullut myös tuoretta "irtoleipää" myyntiin. Ainakin Turengin Lidlissä.

      • Liideli-neitsyt

        Heipskukkuu
        Hassua, en ole paikkakuntani liidelissä koskaan käynyt!
        Nyt ajattelin kokeilla sunnuntaina...
        Aina tossa lähi k-ssa käyn Niemisen
        Kerrompa sitten miten käy rahapuolen :)


    • petynyt pettyy

      Kyllä hinnat ovat nousseet sielläkin.

      Ostan samat perustarvikkeet, joka kpl hintaa on hiljaa hiipinyt 10 senttiä 60 senttiä ja niin edelleen..
      Samat ostokset jotka hankin aina alkukuussa maksavat nyt noin kymmenen euroa enemmän kuin 2-3 vuotta sitten.

      Kassat eivät hintoja laita ja tarjoushinta hylyssä harvoin on kassassa, se on aina tarkastettava tai maksaa ihan muuta.

      Hedelmät saavat sellaista kyytiä, että ovat mustelmilla, koskaan ei kannata ostaa useamman päivän satsia..
      Kassa vetää kovin huoletta omana pussin rullien päällä ja niin ovat kaikki kiinni ottaneet omenan ruskeilla läiskillä.

      Kylmäketju taitaa myös katketa välillä 30 % tuotteet ovat joskus haisseet vieraille > tuotteessa joten...

      Yhä useimmin käy, että tarjoustuotteen kohdalla on tyhjä hylly, eikä korvaavaa tuote ole..
      Muistaakseni laki määrittää,ellei mainoksessa sanota rajoitettu erä, on tuotetta oltava tai korvaava tuote

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3527
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      157
      2143
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1845
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1756
    5. 80
      1175
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      320
      1136
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      132
      1031
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      73
      919
    Aihe