Mitenkäs on, että jos haluaa lähteä rauhalliselle risteilylle perjantaina ja Siljalla vielä, onnistuuko vai onko Silja myös yhtä kova bailulaiva kuin Viking?
Toki saa olla juhlijoita, mutta joskus tuntuu Vikingillä olevan kunnon örveltämismeininkiä...
Silja Line
44
3672
Vastaukset
- Ville-Viikinki
itänaapurit, joita kai Tallink Siljan matkustajista nykyään on jo enemmistö, taida olla mitään bailuhirmuja...
- antamaan
niitä faktoja ja tilastoja, jos moista väität!
Kuinka kehtaat "iso" mies? - Ville-Viikinki
antamaan kirjoitti:
niitä faktoja ja tilastoja, jos moista väität!
Kuinka kehtaat "iso" mies?en tiedä, mistä löytyisi tilastotietoa venäläisten bailaamishaluista.
- ota asioista selvää
Silja Linella on toki hyvinkin kansainvälistä asiakaskuntaa, mutta väitteesi että laivat ovat täynnä aina venäläisiä, on taas täyttää sontaa, kuten yleensäkin. Poikkeuksena uusi vuosi, jolloin he ovat suuri enemmistö matkustajista, mutta silloin ollaankin tyylikkäissä iltapuvuissa ja juodaan oikeaa shamppanjaa eikä lämmintä tölkkikaljaa hytissä, kuten suomalaisilla on tapana. He osaavat juhlia fiksusti, toisin kuten eräät
- Tallinksiljaa,
ota asioista selvää kirjoitti:
Silja Linella on toki hyvinkin kansainvälistä asiakaskuntaa, mutta väitteesi että laivat ovat täynnä aina venäläisiä, on taas täyttää sontaa, kuten yleensäkin. Poikkeuksena uusi vuosi, jolloin he ovat suuri enemmistö matkustajista, mutta silloin ollaankin tyylikkäissä iltapuvuissa ja juodaan oikeaa shamppanjaa eikä lämmintä tölkkikaljaa hytissä, kuten suomalaisilla on tapana. He osaavat juhlia fiksusti, toisin kuten eräät
Silja lineahan ei enää ole kuin tallinkin mainoksissa ...
Tarkkaavaisuutta myös sinulle! - anna vastaus
Tallinksiljaa, kirjoitti:
Tarkkaavaisuutta myös sinulle!Miksi Seren ja Sympan kyljissä lukee SILJA-LINE????
- takoitus
Tallinksiljaa, kirjoitti:
Tarkkaavaisuutta myös sinulle!vertailla nimenomaan Tallinksiljan ja Vikingin Ruotsin-linjojen laivoja, on ihan oikein puhua vain Siljasta. Käsittääkseni kyse ei ollut Tallinnan-liikenteestä, joten Tallinksiljasta puhuminen olisi johtanut harhaan.
Tarkkaile siis omia sanomisiasi ettet sekaannu asioissa! - jos tarkkailla
takoitus kirjoitti:
vertailla nimenomaan Tallinksiljan ja Vikingin Ruotsin-linjojen laivoja, on ihan oikein puhua vain Siljasta. Käsittääkseni kyse ei ollut Tallinnan-liikenteestä, joten Tallinksiljasta puhuminen olisi johtanut harhaan.
Tarkkaile siis omia sanomisiasi ettet sekaannu asioissa!Pitää, miksi silja line nimellä olavat alukset käyttävät mm. Turussa Tallinksiljan terminaalia.
Turustahan ei ole tallinnan liikennettä.
Silja line on ainoastaan markkinointinimi. Yhtiön nimi taas on tuo Tallinksilja, eikä sekaantumisen vaaraa siten ole
- Laivahullu-75
Eihän sitä ikinä tiedä mitä porukkaa laivalle eksyy, mutta tosiasia on että bilekansa valitsee yleensä Vikingin. Itsekkin lähden taas Isabellalle juhlii perjantaina ja kattoo Paulaa, joka villitsee nuorison.
- +++
Kannattaa valita Silja ja rauhallinen Commodore hytti. Tietysti laivalla paljon kaikennäköistä kansaa, mutta halutessasi voit "eristäytyä" omalle hyttiosastollesi, jossa mm. oma sauna ja lounge.
- Ville-Viikinki
laivallehan mennään yleensä eristäytymään omalle hyttiosastolle?
- risteillyt
jos haluat rauhalliselle laivamatkalle niin ota finnlines.hansa sekä star laiva tarjoavat rentoa ja rauhallista matkantekoa hyvän ruuan kera.kokeiltu on.
- Matalamatkaaja...
Ville-Viikinki kirjoitti:
laivallehan mennään yleensä eristäytymään omalle hyttiosastolle?
Me ainakin menemme vetäytymään omaan rauhaan. Paljon matkustavana arvostan erittäin paljon omaa rauhaa hyttiosastolla. Sitä löytyy Commodore-luokasta.
Et varmaankaan ole Vikingin käyttäjänä vielä huomannut sitä, että laivalla on muutakin tekemistä kuin räkäkännin veto ja bilettäminen läpi yön. Hyvä että pysyt Vikingillä. - Ville-Viikinki
Matalamatkaaja... kirjoitti:
Me ainakin menemme vetäytymään omaan rauhaan. Paljon matkustavana arvostan erittäin paljon omaa rauhaa hyttiosastolla. Sitä löytyy Commodore-luokasta.
Et varmaankaan ole Vikingin käyttäjänä vielä huomannut sitä, että laivalla on muutakin tekemistä kuin räkäkännin veto ja bilettäminen läpi yön. Hyvä että pysyt Vikingillä.älä ole huolissasi. Mutta räkäkänni ei kyllä kuulu biletystapoihini, enhän kuulu Tallinkin asiakaskuntaankaan...
- Kokemusta on viike kuulta
hanki mielummin hyvä hytti Viikkarilta ja jätä se virolainen "palvelualttius" muille!
Asiakaspalvelu Siljalla on ala-arvoista. Hytit siivottomassa kunnossa, ja jos matka menee pilalle esim, tukkoisen wc-pytyn vuoksi, ei saa mitään hyvitystä.
Silja Line Boikottiin!- huomautus
Siljalla tai sanotaan nyt vaikka TALLINKSILJALLA ei ole virolaista henkilökuntaa hel-sto välisellä linjalla. Ja näissä laivoissa on kyllä hyvä palvelu.
Olisi ihan hyvä pysyä asiassa kun alkaa kommentoimaan!!
ja kyllä minua on ainakin hyvitelty kun olen antanut asiallista palautetta asiasta joka on minua ottanut matkalla päähän. Painopiste sanalla asiallista! - mä vaan
huomautus kirjoitti:
Siljalla tai sanotaan nyt vaikka TALLINKSILJALLA ei ole virolaista henkilökuntaa hel-sto välisellä linjalla. Ja näissä laivoissa on kyllä hyvä palvelu.
Olisi ihan hyvä pysyä asiassa kun alkaa kommentoimaan!!
ja kyllä minua on ainakin hyvitelty kun olen antanut asiallista palautetta asiasta joka on minua ottanut matkalla päähän. Painopiste sanalla asiallista!juu kyllä edelleenkin on pääsääntöisesti suomalaista henkilökuntaa ja palvelu on hyvää ja miellyttävää. Suosittelen
- Ville-Viikinki
mä vaan kirjoitti:
juu kyllä edelleenkin on pääsääntöisesti suomalaista henkilökuntaa ja palvelu on hyvää ja miellyttävää. Suosittelen
suomalaishenkilökuntaa Helsingin laivoilla, mutta Tallinkin Tku-Sto paattien palveluhenkilöistä kyllä löytyy ihan ummikkoruotsalaisiakin. Muuten mielestäni asiakaspalvelu laivalla on ollut pienin varauksin kohtuullisella tasolla, ainakin vielä elokuussa, kun viimeksi tuli Tallinkin purkilla käytyä.
- että,
suomalaishenkilökuntaa Helsingin laivoilla, mutta Tallinkin Tku-Sto paattien palveluhenkilöistä kyllä löytyy ihan ummikkoruotsalaisiakin. Muuten mielestäni asiakaspalvelu laivalla on ollut pienin varauksin kohtuullisella tasolla, ainakin vielä elokuussa, kun viimeksi tuli Tallinkin purkilla käytyä.
sinua ei oteta vakavasti täällä, eikä eräällä toisella (asiallisella) forumilla, on aiheuttanut suuren itsehäpeän puutteen sinulle. Et muuten kirjoittelisi paskaa täysin hälläväliä asenteella.
Muta mitäs se väliä, kun maine on mennyt ja samaa mantraa on mukava hokea? - Kuuluu noita
että, kirjoitti:
sinua ei oteta vakavasti täällä, eikä eräällä toisella (asiallisella) forumilla, on aiheuttanut suuren itsehäpeän puutteen sinulle. Et muuten kirjoittelisi paskaa täysin hälläväliä asenteella.
Muta mitäs se väliä, kun maine on mennyt ja samaa mantraa on mukava hokea?kommentteja yleisesti nykyään, puhuvatko kaikki nykyään mielestäsi paskaa.
viimeksi viikonloppuna naapuri kertoi vaihtaneensa varustamoa heikon palvelun vuoksi.
Ps. en ole V.V. enkä viking-fani, vain asiakas joka haluaa vastinetta maksamilleen palveluille!
Pitäisikö tällä juorupalstalla ottaa mitään vakavasti, kun osa ei edes ymmärrä mitä palstan aihepiiri käsittää, - Edelleen Siljalla
Kuuluu noita kirjoitti:
kommentteja yleisesti nykyään, puhuvatko kaikki nykyään mielestäsi paskaa.
viimeksi viikonloppuna naapuri kertoi vaihtaneensa varustamoa heikon palvelun vuoksi.
Ps. en ole V.V. enkä viking-fani, vain asiakas joka haluaa vastinetta maksamilleen palveluille!
Pitäisikö tällä juorupalstalla ottaa mitään vakavasti, kun osa ei edes ymmärrä mitä palstan aihepiiri käsittää,Siitä olen kyllä samaa mieltä, ettei näitä tällaisia palstoja kannata ottaa vakavasti: Kun ei tarvitse kirjoittaa omalla nimellä, voi kirjoittaa mitä vaan eikä kukaan pysty todistamaan mitään. Samoin voi yleistää ihan mitä tahansa.
Kuten sinä nyt yleistit. Minun tuttavapiirissäni ei kukaan ole vaihtanut laivayhtiötä. Itse matkustan Siljalla (huom! Siis Tallinksiljan Ruotsin-linjoilla, eli Silja-brandin alla kulkevilla laivoilla, joiden nimet ovat Silja-alkuisia - tämä sille, joka kohta korjaa sanomaani)edelleen enkä ole koskaan saanut huonoa palvelua.
Tallinnaan en juuri seilaa millään yhtiöllä. - silja alkuisia...
Edelleen Siljalla kirjoitti:
Siitä olen kyllä samaa mieltä, ettei näitä tällaisia palstoja kannata ottaa vakavasti: Kun ei tarvitse kirjoittaa omalla nimellä, voi kirjoittaa mitä vaan eikä kukaan pysty todistamaan mitään. Samoin voi yleistää ihan mitä tahansa.
Kuten sinä nyt yleistit. Minun tuttavapiirissäni ei kukaan ole vaihtanut laivayhtiötä. Itse matkustan Siljalla (huom! Siis Tallinksiljan Ruotsin-linjoilla, eli Silja-brandin alla kulkevilla laivoilla, joiden nimet ovat Silja-alkuisia - tämä sille, joka kohta korjaa sanomaani)edelleen enkä ole koskaan saanut huonoa palvelua.
Tallinnaan en juuri seilaa millään yhtiöllä.Turustahan aamuisin lähtee M/S Galaxy, tallinkin logo piipussa
- edelleen Siljalla
silja alkuisia... kirjoitti:
Turustahan aamuisin lähtee M/S Galaxy, tallinkin logo piipussa
En olekaan matkustanut Galaxylla.
- Tallinksiljan palveluita
edelleen Siljalla kirjoitti:
En olekaan matkustanut Galaxylla.
joita käytät entisellä silja linella, nykyään osa tallink grup AS:ää. Vain kuoret siljaa täyte tallinkkia ...
- vaan...
Tallinksiljan palveluita kirjoitti:
joita käytät entisellä silja linella, nykyään osa tallink grup AS:ää. Vain kuoret siljaa täyte tallinkkia ...
Tradeka ja listaa voisi jatkaa loputtomiin.......
Entisellä miehelläni luki Viking Linen työasussa ja palkkakuitissa SF-LINE, eli onko/oliko silloin väärin puhua Viikkarista *miettii*.... - Edelleen Siljalla
Tallinksiljan palveluita kirjoitti:
niin siinä tapauksessa olen saanut hyvää palvelua Tallinksiljalla. Palvelun laadustahan oli puhe? Virolainen palvelukulttuuri on erilaista kuin suomalainen ja ruotsalainen, siksi halusin alleviivata sitä, että saamani hyvä palvelu on ollut Silja Serenadella, Silja Symhponylla ja Silja Europalla. Mutta ihan miten haluat, annetaan sitten täydet pisteet koko Tallinksiljalle jos se kerran on sinulle niin tärkeää.
- mutta varustamon nimi
Edelleen Siljalla kirjoitti:
niin siinä tapauksessa olen saanut hyvää palvelua Tallinksiljalla. Palvelun laadustahan oli puhe? Virolainen palvelukulttuuri on erilaista kuin suomalainen ja ruotsalainen, siksi halusin alleviivata sitä, että saamani hyvä palvelu on ollut Silja Serenadella, Silja Symhponylla ja Silja Europalla. Mutta ihan miten haluat, annetaan sitten täydet pisteet koko Tallinksiljalle jos se kerran on sinulle niin tärkeää.
on tallinksilja nykyään, sen halusin korjata tiedoissasi, varsinkin kun joillekin on ylivoimaisen vaikeaa käsittää ettei silja line ole enää muuta kuin markkinointi nimi
- Ville-Viikinki
että, kirjoitti:
Muta mitäs se väliä, kun maine on mennyt ja samaa mantraa on mukava hokea?ainakin sinä otat hyvinkin vakavasti, kun jaksat olla niin huolissasi kirjoittelemisistani. Näitä foorumejahan täällä netissä riittää, mikähän se "asiallinen" niistä sitten mahtaa olla? Siinä suhteessa tämä ainakin on mielestäni ihan asiallinen, että täällä moderointi on järkevää, eikä kirjoituksia poistella vain sillä perusteella, että kirjoittajien ajatukset sattuisivat poikkeamaan moderaattorien omista mielipiteistä, sellaisiakin keskustelupalstoja nimittäin on...
- Ville-Viikinki
mutta varustamon nimi kirjoitti:
on tallinksilja nykyään, sen halusin korjata tiedoissasi, varsinkin kun joillekin on ylivoimaisen vaikeaa käsittää ettei silja line ole enää muuta kuin markkinointi nimi
itsekin ihmettelen, miksi Silja-nimeä vielä viitsitään Tallinkin liikenteessä roikottaa mukana. Vähän samaa mielestäni olisi, jos Ladaa koetettaisiin myydä Mersuna vain laittamalla tähtimerkki konepeltiin...
- Edelleen Siljalla
mutta varustamon nimi kirjoitti:
Käytin Silja-nimeä vain määritelläkseni ne laivat, joista oli puhe - enhän voi kommentoida palvelua laivoilla, joilla en ole ollut, ja ne, joilla olen ollut, ovat juuri ne, jotka kulkevat Silja-nimen alla. Ei ollut aikomus painaa sitä nappia, joka laukaisee fiksaatiosi Tallinksilja-nimestä. Voit siis ottaa ihan rauhallisesti, ei tässä mitään sotaa lietsota.
- käy,
itsekin ihmettelen, miksi Silja-nimeä vielä viitsitään Tallinkin liikenteessä roikottaa mukana. Vähän samaa mielestäni olisi, jos Ladaa koetettaisiin myydä Mersuna vain laittamalla tähtimerkki konepeltiin...
tuo mantrasi. Ei ne Viking Rederi AB:n purkit muutu yhtään paremmiksi, vaikka hoet tuota samaa koko ajan.
Sekö sinun mieltäsi painaa? Kun vanhoilla purtiloilla joutuu seilaamaan, kun ottanut tuollaisen periaatteen mollata parempaa?
Tiedäthän toki, että Mersulla on silti mukavampaa ajaa, kuin Skod... ladalla. - Ville-Viikinki
käy, kirjoitti:
tuo mantrasi. Ei ne Viking Rederi AB:n purkit muutu yhtään paremmiksi, vaikka hoet tuota samaa koko ajan.
Sekö sinun mieltäsi painaa? Kun vanhoilla purtiloilla joutuu seilaamaan, kun ottanut tuollaisen periaatteen mollata parempaa?
Tiedäthän toki, että Mersulla on silti mukavampaa ajaa, kuin Skod... ladalla.onkin aina suosia tuotteita, joiden hinnan ja laadun suhde on asiallinen. Matkustan Vikingillä ja ajelen Skodalla -ja olen tyytyväinen!
- Deipyle
onkin aina suosia tuotteita, joiden hinnan ja laadun suhde on asiallinen. Matkustan Vikingillä ja ajelen Skodalla -ja olen tyytyväinen!
periaatteena...:) Ihan sujuvasti olet kuitenkin risteillyt Siljan/Tallinksiljan aluksilla viimeisen vuoden aikana kun noita kirjoituksiasi lukee.
Mutta samapa tuo, kaikkihan me risteilemisestä pidetään -laiva kun laiva-, itse lähden Serenadelle viikon kuluttua, poikkeus sekin Symphony-matkoihin. - taitaa,
onkin aina suosia tuotteita, joiden hinnan ja laadun suhde on asiallinen. Matkustan Vikingillä ja ajelen Skodalla -ja olen tyytyväinen!
ne Vikingin matkat maksaa nykyään enemmän, kuin Tallink Siljan. Parempiin hytteihin, paremmilla lähdöillä jne. Ylivoimainen bonusjärjestelmä Vikingiin nähden. Loput ovatkin sitten makuasioita, johon jotkut lisäävät vielä suuren periaatekysymyksen...
- n48
käy, kirjoitti:
Tiedäthän toki, että Mersulla on silti mukavampaa ajaa, kuin Skod... ladalla.Ei Viking ole välttämättä muuttunut paremmaksi mutta Silja on mennyt alaspäin aika lujaa. Tallink mikä Tallink, kohta varmaan Tukholman laivoillakin syödään paperilautasilta kuten Starin buffeessa.
- palstaa
n48 kirjoitti:
Ei Viking ole välttämättä muuttunut paremmaksi mutta Silja on mennyt alaspäin aika lujaa. Tallink mikä Tallink, kohta varmaan Tukholman laivoillakin syödään paperilautasilta kuten Starin buffeessa.
ole seurannut moneen kuukauteen, mutta edelleen täällä jatkuu sama jauhanta ilman mitään perusteita, kärkinimenä tämä lasten sankari.
Onko sinulla omakohtaista kokemusta? Muutakin kuin MuTua? Jaa kokemuksesi kanssamme, niin voimme keskustella niistä.
Millä tavalla Silja on mennyt alaspäin ja lujaa? Hinnatko? Olet oikeassa. Sviitti esimerkiksi 174euroa lauantai lähtö, SeaCon aikana yli 400eur. - Hintoja laskettu,
palstaa kirjoitti:
ole seurannut moneen kuukauteen, mutta edelleen täällä jatkuu sama jauhanta ilman mitään perusteita, kärkinimenä tämä lasten sankari.
Onko sinulla omakohtaista kokemusta? Muutakin kuin MuTua? Jaa kokemuksesi kanssamme, niin voimme keskustella niistä.
Millä tavalla Silja on mennyt alaspäin ja lujaa? Hinnatko? Olet oikeassa. Sviitti esimerkiksi 174euroa lauantai lähtö, SeaCon aikana yli 400eur.koska hinta ja laatu eivät ole kohdanneet ja maksavat asiakkaat kaikonneet muualle
- n48
Hintoja laskettu, kirjoitti:
koska hinta ja laatu eivät ole kohdanneet ja maksavat asiakkaat kaikonneet muualle
Aivan. Laatua nimenomaan tarkoitin. Laivat alkavat muuttua "nuhjuiseksi" Tallinnan laivan tyyliseksi Tallinkin hoivissa. Sen huomaa pienistä asioista, siisteydessä, sekä ruoassa että kattauksessa. Kaikesta säästetään.
Ihan rehellinen oma mielipiteeni, kovin usein en matkaa tuota väliä mutta kyllä Vikingin otan nykyään. Viimeksi olin sillä viime keväänä ja nyt mennään jouluostoksille Tukholmaan ja ilman muuta Vikingillä. Siljalla taisi olla yli vuosi sitten, muistaakseni pöytäliinatkin olivat muuttuneet kertakäyttöliinoiksi. - Ville-Viikinki
Deipyle kirjoitti:
periaatteena...:) Ihan sujuvasti olet kuitenkin risteillyt Siljan/Tallinksiljan aluksilla viimeisen vuoden aikana kun noita kirjoituksiasi lukee.
Mutta samapa tuo, kaikkihan me risteilemisestä pidetään -laiva kun laiva-, itse lähden Serenadelle viikon kuluttua, poikkeus sekin Symphony-matkoihin.periaatteena. Tallinkille saatan eksyä, jos Viikkarilla on täyttä.
- Ville-Viikinki
taitaa, kirjoitti:
ne Vikingin matkat maksaa nykyään enemmän, kuin Tallink Siljan. Parempiin hytteihin, paremmilla lähdöillä jne. Ylivoimainen bonusjärjestelmä Vikingiin nähden. Loput ovatkin sitten makuasioita, johon jotkut lisäävät vielä suuren periaatekysymyksen...
Turusta viikonloppuisin: Viking alk. 20€/hytti, Tallink alk. 109€/hytti. Aika iso ero...
- kahta asiaa
vaan... kirjoitti:
Tradeka ja listaa voisi jatkaa loputtomiin.......
Entisellä miehelläni luki Viking Linen työasussa ja palkkakuitissa SF-LINE, eli onko/oliko silloin väärin puhua Viikkarista *miettii*....SF-line on varustamo. TallinkSilja yhtiön nimi. Ei ihme että on ex-mies. Kukaan ei sinua kestä- XC
- n48
Bailumeinigistä en tiedä mutta tosiasia on, että Silja on mennyt "halvempaan" suuntaan kun varustamo vaihtui. Huomaa esim buffee-pöydässä. Myös kattauksesta on tingitty, hienommat pöydät löytyy Vikingiltä.
Mieluummin otan Vikingin, sitäpaitsi se menee Tukholmassa parempaan paikkaan. - Anonyymi
Missä on ensihoitajia, siellä bailailu menee aina pahasti överiksi.
- Anonyymi
oltaisiin lähdössä kiekkoa katsomaan naapuriin helmikuun alussa, onkohan viisasta ostaa pakettimatka noin 200e/nenä vai koota matka itse = liput matkat risteily yms yms.. ? osaisiko kukaan ystävällinen neuvoa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908637
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503020
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452419Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382233