Vanha Viisas Noita

Aloysious

Iltaa/ Päivää

Olen jo hyvin vanha Noita teihin muihin nähden...uskon vaan en toivo.
Itse jo opettajana muille...
Mutta asiaan, hallitseeko kukaan teistä energiaa ? Onko kasvioppia edes hitunen muistissa ? ONKO teillä omia mielipiteitä ?
Olisi hauska saada juttuseuraa kaltaisistani, iälläsi ei ole tietenkään väliä, kunhan on aivot ja ajattelukyky.

27

1482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietäjä Iänikuinen

      Onhan meitä moneen lähtöön. Missäs olet tähän saakka luuhannut?

      Tiedoksi: kaikki noidat ovat paenneet Luontouskonnot- ja Magia-palstoille. Vanhoja noitia ovat ainakin nimimerkit Topu ja wiikatemies. Loputkin ovat ihan aikuisia (ainakin fyysisesti :D ).

      Energioiden (Voimien) hallitsemisesta puhuvat kaikki. Kasvioppikin on hallussa useimmilla. Mielipiteet....öh...ovat aika outoja.

    • Aloysious

      Kiitos vinkistä , olen aika uusi näiden tietokoneiden kanssa joten en paljoa edes tiedä saitteja joissa meikäläiset pyörii !

      T; Vanha Viisas

      • Bubuliina

        Magia- ja luonnonuskontopalstoilla on parhaillaan melkoinen sekamelska, on ollut sen jälkeen kun alkoi nikkienvaihtoviikot, jossa suurin osa vakikirjoittajista on antanut nikkinsä kaikkien vapaaseen käyttöön. Kokeilun pitäisi päättyä kuun lopussa, ans kattoo kuinka käy.

        Tervetuloa muuten magiachattiin maanantaisin klo 22.00, suomi24 etusivulta chattiin ja sieltä 'olohuoneeseen'.


      • Polgara

        Vanha ja Viisas... Kuinka korkealle itsesi kohotatkaan... Kaikki meistä oppivat aina uutta kun sanot olevasi viisas herää kysymys: Oletko edennyt jo niin pitkälle että olet saavuttanut täydellisen voiman. Tuskinpa vain. Vanhojen näkemyksiä tälle palstalle kyllä kaivataan joten tervetuloa...


      • VVN
        Polgara kirjoitti:

        Vanha ja Viisas... Kuinka korkealle itsesi kohotatkaan... Kaikki meistä oppivat aina uutta kun sanot olevasi viisas herää kysymys: Oletko edennyt jo niin pitkälle että olet saavuttanut täydellisen voiman. Tuskinpa vain. Vanhojen näkemyksiä tälle palstalle kyllä kaivataan joten tervetuloa...

        Hei Polgara ( taidat pitää Eddingsistä ?)
        Joo-o minusta on ihan mainiota voida itse myöntää olevani viisas ja vanha noidaksi, anteeksi jos itsevarmuuteni sinut sai kimpaantumaan. Toki kaikilla on opittavaa, eikä se lopu koskaaan ( oppiminen siis ) mutta tietty määrä sitä ja tätä saavuttaa määrän jota kutsutaan tiedoksi, taidoksi ja viisaudeksi.
        Ja niin, kukaan ei koskaan nouse täydellisyyden maille voiman saannissa vaikkakin sen hallinnassa voi olla erinomaisen hyväkin, riippuu ihan omasta motivaatiosta kehittää itseään kaiken kaksijakoisuuden yläpuolelle.
        T; Aloysious


      • Polgara
        VVN kirjoitti:

        Hei Polgara ( taidat pitää Eddingsistä ?)
        Joo-o minusta on ihan mainiota voida itse myöntää olevani viisas ja vanha noidaksi, anteeksi jos itsevarmuuteni sinut sai kimpaantumaan. Toki kaikilla on opittavaa, eikä se lopu koskaaan ( oppiminen siis ) mutta tietty määrä sitä ja tätä saavuttaa määrän jota kutsutaan tiedoksi, taidoksi ja viisaudeksi.
        Ja niin, kukaan ei koskaan nouse täydellisyyden maille voiman saannissa vaikkakin sen hallinnassa voi olla erinomaisen hyväkin, riippuu ihan omasta motivaatiosta kehittää itseään kaiken kaksijakoisuuden yläpuolelle.
        T; Aloysious

        Itse en ole saanut hyviä kokemuksia tyypeistä jotka sanovat olevansa viisaita. Mutta on myös totta että kaipaan opettajaa... Kertoisitko ns. kyvyistäsi.. Osaatko irtautua ruumiistasi ja hyödyntää tilaasi tms? Kuinka kauan olet opiskellut noituutta? Oliko sinulla opettajaa?

        On totta että pidän Eddingsin kirjoista, mutten tätä nimeä syyttä käytä. Polgara vaan tuntuu olevan kuin minä, vain vanhempi ja voimakkaampi...

        Pol


      • VVN
        Polgara kirjoitti:

        Itse en ole saanut hyviä kokemuksia tyypeistä jotka sanovat olevansa viisaita. Mutta on myös totta että kaipaan opettajaa... Kertoisitko ns. kyvyistäsi.. Osaatko irtautua ruumiistasi ja hyödyntää tilaasi tms? Kuinka kauan olet opiskellut noituutta? Oliko sinulla opettajaa?

        On totta että pidän Eddingsin kirjoista, mutten tätä nimeä syyttä käytä. Polgara vaan tuntuu olevan kuin minä, vain vanhempi ja voimakkaampi...

        Pol

        Hei Pol,

        Kyllä minulla oli opettaja ja kouluni kesti nelisen vuotta, all most oman itseppäisyyteni ja kurittomuuteni takia...onneksi tänäpäivänä jo oppinut hallitsemaan ja hillitsemään. Niin ja kuten jo ekassa viestissä mainitsin, opettajana jo muille.Osaan tietysti irtautua ruumiista ja hyödynnän sitä itseeni vain täydellisenä lepona omasta egoistisesta minästäni.´Siltikin kun nyt olen opettajana pidän ehkä kaikista tärkeimpänä opin alussa energiaa ja sen hallintaa. Mielestäni on tärkeää että oppilas tajuaa millaisissa virtauksissa hän elää ja osaa käyttää hyväkseen monin eri tavoin näitä luonnon lahjoja.Se on ehkä opetuksessakin vaikeinta sillä omat kokemukset todistavat että ensimmäiset 5 kk on vaikeinta, ihminen ei kestä energian kuormitusta. Oma oppilaani pyörtyi joka kerta häneen ladattaessa suuria energia määriä.
        Mutta...se siitä, olen pahoillani puolestasi että olet saanut kohdallesi viisaita jotka ovatkin vain pönkittäneet tuolla sanalla " I know everything " omaa itseään, toivon ettei niin käy tulevaisuudessa enään.
        Niin ja noituutta olen ihan siis " opiskellut "
        kymmenisen vuotta-. Entäpä sinä ? Kauanko noituus on ollut osa sinun elämääsi ? Oletko ollut osana rituaalia ? Osaatko sekoittaa kasveja ? Valmistaa niistä oikeanlaisia potioneita ?
        T; Aloysious


      • Polgara
        VVN kirjoitti:

        Hei Pol,

        Kyllä minulla oli opettaja ja kouluni kesti nelisen vuotta, all most oman itseppäisyyteni ja kurittomuuteni takia...onneksi tänäpäivänä jo oppinut hallitsemaan ja hillitsemään. Niin ja kuten jo ekassa viestissä mainitsin, opettajana jo muille.Osaan tietysti irtautua ruumiista ja hyödynnän sitä itseeni vain täydellisenä lepona omasta egoistisesta minästäni.´Siltikin kun nyt olen opettajana pidän ehkä kaikista tärkeimpänä opin alussa energiaa ja sen hallintaa. Mielestäni on tärkeää että oppilas tajuaa millaisissa virtauksissa hän elää ja osaa käyttää hyväkseen monin eri tavoin näitä luonnon lahjoja.Se on ehkä opetuksessakin vaikeinta sillä omat kokemukset todistavat että ensimmäiset 5 kk on vaikeinta, ihminen ei kestä energian kuormitusta. Oma oppilaani pyörtyi joka kerta häneen ladattaessa suuria energia määriä.
        Mutta...se siitä, olen pahoillani puolestasi että olet saanut kohdallesi viisaita jotka ovatkin vain pönkittäneet tuolla sanalla " I know everything " omaa itseään, toivon ettei niin käy tulevaisuudessa enään.
        Niin ja noituutta olen ihan siis " opiskellut "
        kymmenisen vuotta-. Entäpä sinä ? Kauanko noituus on ollut osa sinun elämääsi ? Oletko ollut osana rituaalia ? Osaatko sekoittaa kasveja ? Valmistaa niistä oikeanlaisia potioneita ?
        T; Aloysious

        Eli minun taipaleeni on vasta alussa. En tee riittejä kovinkaan paljon... oikeastaan erittäin harvoin... En oikein osaa... Suurin ongelma on tiedon puute. Ei löydy kattavaa kirjallisuutta ja netissä on enimmäkseen vain wiccalaisuudesta mikä sinänsä ei minua kiinnosta. Olen siis nämä kaksi vuotta yrittänyt kerätä tietoa ja pohdiskella minuuttani, uskoani ja ympäröivää maailmaa.

        Haluaisin todella löytää opettajan mutten tiedä miten ja mistä sillä tuskin heitä lehti-ilmoituksella saa... Siksi pyytäisinkin sähköpostiosoitettasi jotta voisit lähettää minulle henkilökohtaisesti jotain tärppejä...

        Jotenkin tuosta tekstistäsi tuli sellainen olo ettet ole täysin suomalainen juuriltasi... Et takuulla ole blondi :D Mutta mistäpä minä sen tietäisin..

        Pol


      • Nuuska Muikkunen
        VVN kirjoitti:

        Hei Pol,

        Kyllä minulla oli opettaja ja kouluni kesti nelisen vuotta, all most oman itseppäisyyteni ja kurittomuuteni takia...onneksi tänäpäivänä jo oppinut hallitsemaan ja hillitsemään. Niin ja kuten jo ekassa viestissä mainitsin, opettajana jo muille.Osaan tietysti irtautua ruumiista ja hyödynnän sitä itseeni vain täydellisenä lepona omasta egoistisesta minästäni.´Siltikin kun nyt olen opettajana pidän ehkä kaikista tärkeimpänä opin alussa energiaa ja sen hallintaa. Mielestäni on tärkeää että oppilas tajuaa millaisissa virtauksissa hän elää ja osaa käyttää hyväkseen monin eri tavoin näitä luonnon lahjoja.Se on ehkä opetuksessakin vaikeinta sillä omat kokemukset todistavat että ensimmäiset 5 kk on vaikeinta, ihminen ei kestä energian kuormitusta. Oma oppilaani pyörtyi joka kerta häneen ladattaessa suuria energia määriä.
        Mutta...se siitä, olen pahoillani puolestasi että olet saanut kohdallesi viisaita jotka ovatkin vain pönkittäneet tuolla sanalla " I know everything " omaa itseään, toivon ettei niin käy tulevaisuudessa enään.
        Niin ja noituutta olen ihan siis " opiskellut "
        kymmenisen vuotta-. Entäpä sinä ? Kauanko noituus on ollut osa sinun elämääsi ? Oletko ollut osana rituaalia ? Osaatko sekoittaa kasveja ? Valmistaa niistä oikeanlaisia potioneita ?
        T; Aloysious

        Millainen on Jumala?
        Miksi olet olemassa?
        Oletko kuolematon?
        Kuinka vanha olet?

        Nuuska Muikkunen on palannut huuliharppuaan soitellen iloisempana ja energisempänä kuin aikoihin. Matkailu avartaa. Kävin pyhissä paikoissa, tapasin todellisia vanhoja ja viisaita, nöyrryin vanhan tiedon äärellä ja löysin uskossaan sokaistuneen, joka avasi omat silmäni näkemään.

        Ikä ja vanhuus ovat eri asioita. Kokemus ja viisaus ovat eri asioita. Viisaus ei synny opista vaan Oivalluksesta. Voit leikkiä energioilla, mutta se leikki ei johda mihinkään jos sillä ei ole tarkoitusta. Voit sekoitella yrttejä tai juoda pussiteetä, ihan sama.

        Kuolemattomana noitana olen satoja vuosia vanha. Mikä siis on oikea ikä? Kokemus ja oppi kumuloituvat ajan myötä.

        Aito noita-oppilas suhde on pidempi kuin ihmisikä. Kysymys on siitä että kaksi olentoa kohtaa toisensa, hyväksyy toisensa ja ammentaa toisiltaan.

        Miten voit siis olla Vanha Viisas?


      • VVN
        Nuuska Muikkunen kirjoitti:

        Millainen on Jumala?
        Miksi olet olemassa?
        Oletko kuolematon?
        Kuinka vanha olet?

        Nuuska Muikkunen on palannut huuliharppuaan soitellen iloisempana ja energisempänä kuin aikoihin. Matkailu avartaa. Kävin pyhissä paikoissa, tapasin todellisia vanhoja ja viisaita, nöyrryin vanhan tiedon äärellä ja löysin uskossaan sokaistuneen, joka avasi omat silmäni näkemään.

        Ikä ja vanhuus ovat eri asioita. Kokemus ja viisaus ovat eri asioita. Viisaus ei synny opista vaan Oivalluksesta. Voit leikkiä energioilla, mutta se leikki ei johda mihinkään jos sillä ei ole tarkoitusta. Voit sekoitella yrttejä tai juoda pussiteetä, ihan sama.

        Kuolemattomana noitana olen satoja vuosia vanha. Mikä siis on oikea ikä? Kokemus ja oppi kumuloituvat ajan myötä.

        Aito noita-oppilas suhde on pidempi kuin ihmisikä. Kysymys on siitä että kaksi olentoa kohtaa toisensa, hyväksyy toisensa ja ammentaa toisiltaan.

        Miten voit siis olla Vanha Viisas?

        Luulenpa että kaikilla on omat jumalansa niistä sen kummenpia jauhamatta.

        En rakasta kotifilosofiointia, mutta kaikkien olemasaololle on syynsä joten omaa olemassaoloani on tässä turha käydä spekuloimaan.. ( kukin uskoo mihin haluaa )

        Kyllä olen,en fyysisellä vaan astraalitasolla.

        Kysytköhän nyt fyysistä vai valo-ikääni ?

        Olen itseasiassa erittäin huvittunut viestistäsi..nuuskamuikkunen.
        Kiitos siitä, mitäpä jos menisit vielä hetkeksi niihin pyhiin paikkoihin, uskon että henkisyytesi kasvaa tuon verbaalin älykkyytesi rinnalla paljon.
        Lue kirja yhdeksän oivalluksen tie...ota tietoa noituudesta, kaikki kysymyksesi vastaavat sinulle itse itsensä.
        Mutta kiitos viestistäsi, on hauska saada kaltaisiesi kommentteja...
        ja ps. kuka on puhunut energioilla LEIKKIMISESTÄ ? ei ymmärrä.


      • VVN
        Polgara kirjoitti:

        Eli minun taipaleeni on vasta alussa. En tee riittejä kovinkaan paljon... oikeastaan erittäin harvoin... En oikein osaa... Suurin ongelma on tiedon puute. Ei löydy kattavaa kirjallisuutta ja netissä on enimmäkseen vain wiccalaisuudesta mikä sinänsä ei minua kiinnosta. Olen siis nämä kaksi vuotta yrittänyt kerätä tietoa ja pohdiskella minuuttani, uskoani ja ympäröivää maailmaa.

        Haluaisin todella löytää opettajan mutten tiedä miten ja mistä sillä tuskin heitä lehti-ilmoituksella saa... Siksi pyytäisinkin sähköpostiosoitettasi jotta voisit lähettää minulle henkilökohtaisesti jotain tärppejä...

        Jotenkin tuosta tekstistäsi tuli sellainen olo ettet ole täysin suomalainen juuriltasi... Et takuulla ole blondi :D Mutta mistäpä minä sen tietäisin..

        Pol

        [email protected]

        Voin valaista sinua muutamilla yksinkerataisilla asioilla ihan näin aluksi... mutta sinulla pitkä matka kuljettavanasi, onnea sille tielle ! Kirjottele.


      • Nuuska Muikkunen
        VVN kirjoitti:

        Luulenpa että kaikilla on omat jumalansa niistä sen kummenpia jauhamatta.

        En rakasta kotifilosofiointia, mutta kaikkien olemasaololle on syynsä joten omaa olemassaoloani on tässä turha käydä spekuloimaan.. ( kukin uskoo mihin haluaa )

        Kyllä olen,en fyysisellä vaan astraalitasolla.

        Kysytköhän nyt fyysistä vai valo-ikääni ?

        Olen itseasiassa erittäin huvittunut viestistäsi..nuuskamuikkunen.
        Kiitos siitä, mitäpä jos menisit vielä hetkeksi niihin pyhiin paikkoihin, uskon että henkisyytesi kasvaa tuon verbaalin älykkyytesi rinnalla paljon.
        Lue kirja yhdeksän oivalluksen tie...ota tietoa noituudesta, kaikki kysymyksesi vastaavat sinulle itse itsensä.
        Mutta kiitos viestistäsi, on hauska saada kaltaisiesi kommentteja...
        ja ps. kuka on puhunut energioilla LEIKKIMISESTÄ ? ei ymmärrä.

        Niinpä niin. Tervetuloa joukkoon.

        Huvituinhan minäkin ;-) Ollos silti tervehditty, sinä Vanhin ja Viisain! :-D

        Eikö ole oikein koetella opettajaa? Varsinkin kun tämä puhuu wicca-termein noituudesta ja luetuttaa ihmisillä bestsellereitä? Eikö noituus olekaan leikkiä? Se ei ole psykologiaa, se ei ole työtä, se ei ole uskonnon harjoittamista? Kerro minulle Oi Vanhin ja Viisain, mitä noituus on?

        t: Topu


      • VVN
        Nuuska Muikkunen kirjoitti:

        Niinpä niin. Tervetuloa joukkoon.

        Huvituinhan minäkin ;-) Ollos silti tervehditty, sinä Vanhin ja Viisain! :-D

        Eikö ole oikein koetella opettajaa? Varsinkin kun tämä puhuu wicca-termein noituudesta ja luetuttaa ihmisillä bestsellereitä? Eikö noituus olekaan leikkiä? Se ei ole psykologiaa, se ei ole työtä, se ei ole uskonnon harjoittamista? Kerro minulle Oi Vanhin ja Viisain, mitä noituus on?

        t: Topu

        Joo, mitäpä sen väliä jos kirja on bestseller ? Sehän vaan on todellakin positiivista että ihmiset alkaisivat heräämään !

        Wicca termein noituudesta ? Mutta hyvänen aika, ne ovat yleensä tiukasti käsikädekkäin, paljon tietoa noituudesta on kulkeutunut wiccoille ja tänä päivänä en tiedä onko asia jo toisinkinpäin.

        " Oi vanhin viisain omitä noituus on ?"
        Mulla on tossa toi e- mail osoite ja jos sinne kirjoitat voin valaista omia näkemyksiä hiukka valoisammin, mutta koska kysymyksesi on " rajaton " on vaikea alkaa sepustamaan romaania tähän sivustalle, noituus on kaikkea, se on sitä mitä elämme, se on ympäröivä totuus ( ainakin minulle ).
        Niin ja jos saanen korjata " se ei ole työtä " huomautuksesi...se on työtä, ainakin silloin tällöin. Uskonnon harjoittamisesta en minäkään puhuisi, se on enmmän elämänkatsomusta.
        Ja koska meitä noitiakin on monenlaisia on jokaisella omat näkemyksensä asioista eikä ole olemassa vain oikeaa taikka väärää katsomusta.
        " maanis suggestiivisia " on ehkä avain sana noituudessa.


      • Topu
        VVN kirjoitti:

        Joo, mitäpä sen väliä jos kirja on bestseller ? Sehän vaan on todellakin positiivista että ihmiset alkaisivat heräämään !

        Wicca termein noituudesta ? Mutta hyvänen aika, ne ovat yleensä tiukasti käsikädekkäin, paljon tietoa noituudesta on kulkeutunut wiccoille ja tänä päivänä en tiedä onko asia jo toisinkinpäin.

        " Oi vanhin viisain omitä noituus on ?"
        Mulla on tossa toi e- mail osoite ja jos sinne kirjoitat voin valaista omia näkemyksiä hiukka valoisammin, mutta koska kysymyksesi on " rajaton " on vaikea alkaa sepustamaan romaania tähän sivustalle, noituus on kaikkea, se on sitä mitä elämme, se on ympäröivä totuus ( ainakin minulle ).
        Niin ja jos saanen korjata " se ei ole työtä " huomautuksesi...se on työtä, ainakin silloin tällöin. Uskonnon harjoittamisesta en minäkään puhuisi, se on enmmän elämänkatsomusta.
        Ja koska meitä noitiakin on monenlaisia on jokaisella omat näkemyksensä asioista eikä ole olemassa vain oikeaa taikka väärää katsomusta.
        " maanis suggestiivisia " on ehkä avain sana noituudessa.

        Se mitä yritän jäljittää on käsityksesi wiccalaisuudesta kontra noituudesta. Oletko itse wicca? Tottakai tämän otsakkeen alla tämä palsta on, mutta itse en ole wicca eikä Pol sen enempää.

        Millä tavoin tietoa noituudesta on "kulkeutunut" wiccoille? Wiccahan on nuori perustettu uskonto eikä ainakaan oma käsitykseni wiccan piirissä harrastettavasta noituudesta ole kummoisenkaan korkealla. Rituaalista symboliikkaa nähdäkseni.

        Minusta keskustelua aihepiiristä olisi hyvinkin mahdollista käydä tähän tapaan julkisessa foorumissa. Olemme anonyymejä, mitä siis on pelättävää?

        Bestsellereistä: lukaisin juuri hauskan pikku sarjakuvan "Zen Speaks - Shouts of Nothingness", jossa kalat keskustelevat meren olemuksesta... Ympäröivä totuus, kaikki se mitä elämme... Kuulostaa kovin tutulta.

        Itse koen hyvin vahvana että noita elää minussa. Teot joiden kautta noituuden maailma on mahdollista oivaltaa, ovat opittavissa, mutta tuo oivalluskyky on syntylahjana annettu. Voin neuvoa niitä, jotka neuvoja haluavat, mutta en pysty kuvittelemaan mitä saada siitä että tyrkyttää itseään kenellekään mestariksi ja oppi-isäksi. Pikemminkin päinvastoin: käyn hyvin varovaiseksi, jos joku haluaa ammentaa oppiani.

        Mestariksi ryhtymisessä on suuri vaara: oman egon pönkittäminen ja narsismin ruokkiminen vie pohjan Vapaudelta, joka on kuitenkin koko toiminnan lähtökohta.

        Siksi olen tässä hieman skeptinen suhteesi, mikäli ymmärrät. ;-)


      • VVN
        Topu kirjoitti:

        Se mitä yritän jäljittää on käsityksesi wiccalaisuudesta kontra noituudesta. Oletko itse wicca? Tottakai tämän otsakkeen alla tämä palsta on, mutta itse en ole wicca eikä Pol sen enempää.

        Millä tavoin tietoa noituudesta on "kulkeutunut" wiccoille? Wiccahan on nuori perustettu uskonto eikä ainakaan oma käsitykseni wiccan piirissä harrastettavasta noituudesta ole kummoisenkaan korkealla. Rituaalista symboliikkaa nähdäkseni.

        Minusta keskustelua aihepiiristä olisi hyvinkin mahdollista käydä tähän tapaan julkisessa foorumissa. Olemme anonyymejä, mitä siis on pelättävää?

        Bestsellereistä: lukaisin juuri hauskan pikku sarjakuvan "Zen Speaks - Shouts of Nothingness", jossa kalat keskustelevat meren olemuksesta... Ympäröivä totuus, kaikki se mitä elämme... Kuulostaa kovin tutulta.

        Itse koen hyvin vahvana että noita elää minussa. Teot joiden kautta noituuden maailma on mahdollista oivaltaa, ovat opittavissa, mutta tuo oivalluskyky on syntylahjana annettu. Voin neuvoa niitä, jotka neuvoja haluavat, mutta en pysty kuvittelemaan mitä saada siitä että tyrkyttää itseään kenellekään mestariksi ja oppi-isäksi. Pikemminkin päinvastoin: käyn hyvin varovaiseksi, jos joku haluaa ammentaa oppiani.

        Mestariksi ryhtymisessä on suuri vaara: oman egon pönkittäminen ja narsismin ruokkiminen vie pohjan Vapaudelta, joka on kuitenkin koko toiminnan lähtökohta.

        Siksi olen tässä hieman skeptinen suhteesi, mikäli ymmärrät. ;-)

        ...ymmärrän kantasi. Ei , ei en ole wicca vaan noita, ja tottakai wiccat ammentaa noituudesta tietoa, ainakin käymieni keskustelujen perustalta wiccojen kanssa voin näin todeta olevan.Wicca on toki nuori ja uus-pakanallinen " yritys " rakentaa modernia noituutta vanhan ladon päälle, mikäli vanha lato kestää ( kuten oletan ) ja niin sitä ei pidä pitämän sen huonompana kuin parempanakaan uskona.
        Juu ja mitä julkisiin keskusteluihin tulee, en minä niitä missään muodossa pelkää ;-)

        On totta että mestarina saa liimata jalat maahan, se on koetus kummallekin, opettajalle ja oppilalle. Itse koen onnistumisen tunteita aina kun huomaan noviisin oppivan asioita ja koen oppivani myös aina vaan lisää hänen rinnallansa( mikä on tietenkin äärinmäisen positiivista ).

        Vapaus on sana jota haluasin käsitellä kanssasi enmmänkin...sanot että se on koko toiminnan lähtökohta miten ihmeessä näin ?
        Minusta meillä on kovempi kuri ja vaikeammin käsiteltävä maailmankatsomus kuin yhdelläkään muulla, onhan meillä suuri, suuri vastuu teoistamme jotka voimiemme vuoksi voi vaikuttaa moniinkin ihmisiin.
        Kun herättelemme noviiseja ( niitä ihmisiä joita on harvassa ) varoitamme jo alussa voiman voimakkuudesta, sen fyysisen tietoisuuden ja henkisen tietoisuuden yhdistämisestä ja siitä miten se voi vaikuttaa muihin ihnmisiin. Energia kehikoista puhumattakaan.Vapaus on henkistä olemista oman egoistisuuden luopumista, mutta fyysisellä tasolla meillä on paljon asioita joiden kanssa pitää pysyä lujana.Tietysti pitää kuitenkin ottaa huomioon toimiminen intuitionsa varassa muuttaa ajatukset ja tunteet toiminnaksi.
        Ja kun jokaisella tuo intuitio on omankaltainen.

        " käyn hyvin varovaiseksi, jos joku haluaa ammentaa oppiáni "
        Miksi ? Jos olet noita ja vahva sisältäsi mitä pelkäät ? Todellisuuden ja suhteellisuuden tajun menettämistäkö ? sitä että ylpistyt ? Sehän on vaan oppia itsellesikin, oppimista ehkä vaikeinta kautta ja jo sinänsä suuri haaste joka pitäisi jokaisen jossakin muodossa pyrkiä ottamaan vastaan, ethän sinä opettajana voi yhdenkään vapautta riistää, ei en usko ainakaan ja on paljon ihmisiä jotka todella haluavat oppia, ei kaikki ole wannabee ihmisiä, meidän tulisi mielestäni pyrkiä erottamaan jyvät akanoista.


      • Topu
        VVN kirjoitti:

        ...ymmärrän kantasi. Ei , ei en ole wicca vaan noita, ja tottakai wiccat ammentaa noituudesta tietoa, ainakin käymieni keskustelujen perustalta wiccojen kanssa voin näin todeta olevan.Wicca on toki nuori ja uus-pakanallinen " yritys " rakentaa modernia noituutta vanhan ladon päälle, mikäli vanha lato kestää ( kuten oletan ) ja niin sitä ei pidä pitämän sen huonompana kuin parempanakaan uskona.
        Juu ja mitä julkisiin keskusteluihin tulee, en minä niitä missään muodossa pelkää ;-)

        On totta että mestarina saa liimata jalat maahan, se on koetus kummallekin, opettajalle ja oppilalle. Itse koen onnistumisen tunteita aina kun huomaan noviisin oppivan asioita ja koen oppivani myös aina vaan lisää hänen rinnallansa( mikä on tietenkin äärinmäisen positiivista ).

        Vapaus on sana jota haluasin käsitellä kanssasi enmmänkin...sanot että se on koko toiminnan lähtökohta miten ihmeessä näin ?
        Minusta meillä on kovempi kuri ja vaikeammin käsiteltävä maailmankatsomus kuin yhdelläkään muulla, onhan meillä suuri, suuri vastuu teoistamme jotka voimiemme vuoksi voi vaikuttaa moniinkin ihmisiin.
        Kun herättelemme noviiseja ( niitä ihmisiä joita on harvassa ) varoitamme jo alussa voiman voimakkuudesta, sen fyysisen tietoisuuden ja henkisen tietoisuuden yhdistämisestä ja siitä miten se voi vaikuttaa muihin ihnmisiin. Energia kehikoista puhumattakaan.Vapaus on henkistä olemista oman egoistisuuden luopumista, mutta fyysisellä tasolla meillä on paljon asioita joiden kanssa pitää pysyä lujana.Tietysti pitää kuitenkin ottaa huomioon toimiminen intuitionsa varassa muuttaa ajatukset ja tunteet toiminnaksi.
        Ja kun jokaisella tuo intuitio on omankaltainen.

        " käyn hyvin varovaiseksi, jos joku haluaa ammentaa oppiáni "
        Miksi ? Jos olet noita ja vahva sisältäsi mitä pelkäät ? Todellisuuden ja suhteellisuuden tajun menettämistäkö ? sitä että ylpistyt ? Sehän on vaan oppia itsellesikin, oppimista ehkä vaikeinta kautta ja jo sinänsä suuri haaste joka pitäisi jokaisen jossakin muodossa pyrkiä ottamaan vastaan, ethän sinä opettajana voi yhdenkään vapautta riistää, ei en usko ainakaan ja on paljon ihmisiä jotka todella haluavat oppia, ei kaikki ole wannabee ihmisiä, meidän tulisi mielestäni pyrkiä erottamaan jyvät akanoista.

        "On totta että mestarina saa liimata jalat maahan, se on koetus kummallekin, opettajalle ja oppilalle. Itse koen onnistumisen tunteita aina kun huomaan noviisin oppivan asioita ja koen oppivani myös aina vaan lisää hänen rinnallansa."

        Totta puhut. Tuohan koskee mitä tahansa opettajan roolia. Hyvä oppilas-opettaja -suhde onkin juuri sellainen mistä aikaisemmin mainitsin: ammentamista puolin ja toisin. Minun on kuitenkin vaikea kuvitella löytäväni hedelmällistä opetussuhdetta internetin "wannabe"-palstoilla mainostamalla.

        Kuten sanoin, opetussuhde on koko ihmisiän kestävä. Voin väliaikaisesti auttaa jotakuta löytämään polun päähän, mutta mestari-noviisi -sitoumus on eri asia. Itse olen suvun kautta oppinut "perinnenoita", jossa mestari-noviisi-suhde on edennyt luonnollisesti suvussa - ja etenee näköjään edelleen. Siinä perspektiivissä 5 kk:n noviisiajat ja neljän vuoden oppiennätykset kuulostavat - anteeksi nyt kovasti - lähinnä naurettavilta. Itselläni on nyt takana 25 vuoden tutkimus- ja tuotekehittelyperiodi noituuden saralla, enkä todellakaan koe olevani mestari. Opetan kyllä, mutta enemmänkin kyse on yhdessä löytämisestä kuin tepastelemisesta kukkona tunkiolla.

        "Vapaus on sana jota haluasin käsitellä kanssasi enmmänkin...sanot että se on koko toiminnan lähtökohta miten ihmeessä näin ?
        Minusta meillä on kovempi kuri ja vaikeammin käsiteltävä maailmankatsomus kuin yhdelläkään muulla, onhan meillä suuri, suuri vastuu teoistamme jotka voimiemme vuoksi voi vaikuttaa moniinkin ihmisiin."

        Vapaus onkin äärimmäistä kurinalaisuutta. Vapaus on irtiottoa riippuvuuksista. Täytyy kuitenkin ensin yrittää ymmärtää mitä nämä riippuvuudet ovat. Vapaus on ehkä helpompi ymmärtää sitä kautta, mitä vapaus EI ole. Tätä olen yrittänyt selittää mm. Polgaralle, joka kuitenkin neuvoessani alkaakin projisoida minuun jotain henkilökohtaisia isä-kuviaan. (Sorry, Pol).

        ">>" käyn hyvin varovaiseksi, jos joku haluaa ammentaa oppiáni ">
        Miksi ? Jos olet noita ja vahva sisältäsi mitä pelkäät ? Todellisuuden ja suhteellisuuden tajun menettämistäkö ? sitä että ylpistyt ?"

        Ensinnäkään en halua tuhlata enempää omaa kuin muidenkaan aikaa turhuuteen. On myös vastuutonta jakaa tietoa wannabe:lle, joka ei ole vakavissaan vaan etsii ainoastaan "henkisiä extreme-kokemuksia". Itse en pelkää mitään, mutta noituudessa ei todellakaan ole kyse hallelujaa-seurakunnasta ja laumasta opetuslapsia.


      • VVN
        Topu kirjoitti:

        "On totta että mestarina saa liimata jalat maahan, se on koetus kummallekin, opettajalle ja oppilalle. Itse koen onnistumisen tunteita aina kun huomaan noviisin oppivan asioita ja koen oppivani myös aina vaan lisää hänen rinnallansa."

        Totta puhut. Tuohan koskee mitä tahansa opettajan roolia. Hyvä oppilas-opettaja -suhde onkin juuri sellainen mistä aikaisemmin mainitsin: ammentamista puolin ja toisin. Minun on kuitenkin vaikea kuvitella löytäväni hedelmällistä opetussuhdetta internetin "wannabe"-palstoilla mainostamalla.

        Kuten sanoin, opetussuhde on koko ihmisiän kestävä. Voin väliaikaisesti auttaa jotakuta löytämään polun päähän, mutta mestari-noviisi -sitoumus on eri asia. Itse olen suvun kautta oppinut "perinnenoita", jossa mestari-noviisi-suhde on edennyt luonnollisesti suvussa - ja etenee näköjään edelleen. Siinä perspektiivissä 5 kk:n noviisiajat ja neljän vuoden oppiennätykset kuulostavat - anteeksi nyt kovasti - lähinnä naurettavilta. Itselläni on nyt takana 25 vuoden tutkimus- ja tuotekehittelyperiodi noituuden saralla, enkä todellakaan koe olevani mestari. Opetan kyllä, mutta enemmänkin kyse on yhdessä löytämisestä kuin tepastelemisesta kukkona tunkiolla.

        "Vapaus on sana jota haluasin käsitellä kanssasi enmmänkin...sanot että se on koko toiminnan lähtökohta miten ihmeessä näin ?
        Minusta meillä on kovempi kuri ja vaikeammin käsiteltävä maailmankatsomus kuin yhdelläkään muulla, onhan meillä suuri, suuri vastuu teoistamme jotka voimiemme vuoksi voi vaikuttaa moniinkin ihmisiin."

        Vapaus onkin äärimmäistä kurinalaisuutta. Vapaus on irtiottoa riippuvuuksista. Täytyy kuitenkin ensin yrittää ymmärtää mitä nämä riippuvuudet ovat. Vapaus on ehkä helpompi ymmärtää sitä kautta, mitä vapaus EI ole. Tätä olen yrittänyt selittää mm. Polgaralle, joka kuitenkin neuvoessani alkaakin projisoida minuun jotain henkilökohtaisia isä-kuviaan. (Sorry, Pol).

        ">>" käyn hyvin varovaiseksi, jos joku haluaa ammentaa oppiáni ">
        Miksi ? Jos olet noita ja vahva sisältäsi mitä pelkäät ? Todellisuuden ja suhteellisuuden tajun menettämistäkö ? sitä että ylpistyt ?"

        Ensinnäkään en halua tuhlata enempää omaa kuin muidenkaan aikaa turhuuteen. On myös vastuutonta jakaa tietoa wannabe:lle, joka ei ole vakavissaan vaan etsii ainoastaan "henkisiä extreme-kokemuksia". Itse en pelkää mitään, mutta noituudessa ei todellakaan ole kyse hallelujaa-seurakunnasta ja laumasta opetuslapsia.

        mielestäni 4- vuoden oppijaksot ovat erittäin hyvä tavoite saada uusi oppilas kiinnittymään rihmastoon. En ole mielestäni missään vaiheessa viitannut opetuslapsiin ....vaan korostan että etsimään niitä oikeita ja jakamaan perinnetietoa. Minäkin olen suvusta jossa on noitia mutta on asia johon en usko...se on tämä ylimääräinen kromosomi-p- jauhanta. Noitia syntyy ja voimakkaita sellaisia tähän maailman harva se päivä ja monilla heistä ei ole sukunoitia taustallaan kummittelemassa, he huomaavat kykynsä lapsena joita sitten vanhemmat tukevat taikka ei tue-, eli suku ei ole avain noituuteen.
        Sukusi noidilla on sitten varmaan ollut tietty lahja , mikä se oli ?
        Mikä niistä on sinulle periytynyt ?

        Sinulla tuntuu myös olevan kova tarve arvostella ja ojentaa muita .. miksi ?

        Vapauteen vielä viitaten , varmastikkin jokainen kuvittelee omaavansa oikeanlaisen käsityksen mitä se on...loppujen lopuksi sitäkään ei voi määrittää,. ;-)

        ps. en ole sentään niin idiootti että lähtisin internetin kautta jakamaan tietoa noituudesta, kyllä minä ihan mielelläni näen ensin ihmisen livenä, saan keskustella hänen kanssaan , motiiveistaan tms...


      • Topu
        VVN kirjoitti:

        mielestäni 4- vuoden oppijaksot ovat erittäin hyvä tavoite saada uusi oppilas kiinnittymään rihmastoon. En ole mielestäni missään vaiheessa viitannut opetuslapsiin ....vaan korostan että etsimään niitä oikeita ja jakamaan perinnetietoa. Minäkin olen suvusta jossa on noitia mutta on asia johon en usko...se on tämä ylimääräinen kromosomi-p- jauhanta. Noitia syntyy ja voimakkaita sellaisia tähän maailman harva se päivä ja monilla heistä ei ole sukunoitia taustallaan kummittelemassa, he huomaavat kykynsä lapsena joita sitten vanhemmat tukevat taikka ei tue-, eli suku ei ole avain noituuteen.
        Sukusi noidilla on sitten varmaan ollut tietty lahja , mikä se oli ?
        Mikä niistä on sinulle periytynyt ?

        Sinulla tuntuu myös olevan kova tarve arvostella ja ojentaa muita .. miksi ?

        Vapauteen vielä viitaten , varmastikkin jokainen kuvittelee omaavansa oikeanlaisen käsityksen mitä se on...loppujen lopuksi sitäkään ei voi määrittää,. ;-)

        ps. en ole sentään niin idiootti että lähtisin internetin kautta jakamaan tietoa noituudesta, kyllä minä ihan mielelläni näen ensin ihmisen livenä, saan keskustella hänen kanssaan , motiiveistaan tms...

        "Sinulla tuntuu myös olevan kova tarve arvostella ja ojentaa muita .. miksi ?"

        Noitana tiedät mitä on peilaus. Vai mitä? ;-)


      • VVN
        Topu kirjoitti:

        "Sinulla tuntuu myös olevan kova tarve arvostella ja ojentaa muita .. miksi ?"

        Noitana tiedät mitä on peilaus. Vai mitä? ;-)

        tiedän toki mutta eihän kai se ole pyrkimys sinulla ? ;-)
        peilaus nimittäin...vai ?
        Missä sinä olet itse jos peilaat ?


      • Topu
        VVN kirjoitti:

        tiedän toki mutta eihän kai se ole pyrkimys sinulla ? ;-)
        peilaus nimittäin...vai ?
        Missä sinä olet itse jos peilaat ?

        No, joo. Se oli sitten siinä.
        Hyvää jatkoa valitsemallasi tiellä ;-)


    • menthe

      Iltaa

      Kyllä meillä on omiakin ajatuksia. Ja joillan jopa kasvioppia muistissa. Olen seurannut tätä keskustelua ja ihmettelen vain yhtä asiaa. Ylimielisyyttäsi. Miksi aivan ensimmäiseksi kyseenalaistat ihmisten omat kyvyt käsitellä asioita? Jos ihminen on vielä nuori, niin ei kai hänelle tule aiheuttaa tunnetta typeryydestä, jos hän vielä hakee omia ajatuksiaan? Ja kätkeekö kasviopin tunteminen viisauden taakseen?

      Tai sitten olen tulkinnut sinut väärin. Ja tällöin pyydän anteeksi.

      Itse olen noviisi. Jotain jo osaan, mutta enemmän on vielä edessä.

      • VVN

        " miksi aivan ensimmäiseksi kyseenalaistat ihmisten omat kyvyt käsitellä asioita ? "

        Saanen kysyä nyt että millä tavoin olen kyseenalaistanut ihmisten kykyjä käsitellä asioita ? Käsittääkseni olen kysynyt onko kenelläkään muistissa mitään asioita jotka nyt vaan liittyvät noituuteen.

        Jos vielä haet omia ajatuksiasi, onnea sinulle, toivon ettei tämän palstan kirjoittelut heilauta omaa arvostelukykyäsi missään.
        " kätkeekö kasvioppi viisauden ? "
        Voee hyvänen aika, kasvioppi ja viisaus, missä vaiheessa olet onnistunut yhdistämään nuo kaksi täysin eri asiaa ?

        Onnea sinulle silti, älä anna netin välityksen kautta tulevien keskustelujen häiritä omaa mielenrauhaasi !


      • menthe
        VVN kirjoitti:

        " miksi aivan ensimmäiseksi kyseenalaistat ihmisten omat kyvyt käsitellä asioita ? "

        Saanen kysyä nyt että millä tavoin olen kyseenalaistanut ihmisten kykyjä käsitellä asioita ? Käsittääkseni olen kysynyt onko kenelläkään muistissa mitään asioita jotka nyt vaan liittyvät noituuteen.

        Jos vielä haet omia ajatuksiasi, onnea sinulle, toivon ettei tämän palstan kirjoittelut heilauta omaa arvostelukykyäsi missään.
        " kätkeekö kasvioppi viisauden ? "
        Voee hyvänen aika, kasvioppi ja viisaus, missä vaiheessa olet onnistunut yhdistämään nuo kaksi täysin eri asiaa ?

        Onnea sinulle silti, älä anna netin välityksen kautta tulevien keskustelujen häiritä omaa mielenrauhaasi !

        no en sitten osannut ilmaista itseäni. Olen pahoillani sinun hukatusta ajastasi. Enkä minä puhunut itsestäni. Kyllä minulla on jo ajatukseni kasassa. Mutta se on toi ylimielisyys, mikä minua lähinnä häiritsee. Enkä yhdistänyt kasvioppia ja viisautta, vaan kysyin sitä sinulta. Kyseenalaistamisena ymmärsin kysymyksesi osaavatko ihmiset ajatella itse. Sain vain väärän käsityksen, olen siitä pahoillani.

        Ja ei tarvitse vastata tähän viestiin. Eiköhän tämä ole minun osaltani selvää.

        Kaikkea hyvää sinulle!


    • baby

      Mun suvussani on naiset ollut vähän tälläisiä noita ihmisiä...on enne unia ym...monta kertaa olen yrittänyt pyytää äitiäni opettamaan minulle noituutta, muttä hän ei halua=( Miksiköhän...voisitko sinä auttaa ja opettaa...niin äitini on sanonut että pelkää minun joutuvan pahan puolelle? Voisitko vastata minun sähköpostiini?

    • J???

      Kuten itse totesit, äitisi näkee enneunia. Hänellä voi olla toki sellainen lahja, siitä ei ole epäillystäkään. Mutta monet voimat, joiden kanssa voi olla tekemississä eivät välttämättä ole rakentavia eivätkä todellisuudessa hyviä, ja minusta se on riittävä syy siihen, ettei niihin kannata sekaantua. Siis oikeastikin, ne voimat eivät välttämättä tule mistään hyvästä, eikä niitä sen vuoksi voi hallitakaan itse, vaikka kuinka paljon haluaisi, vaan se käy rankaksi, koska se pohjautuu omiin suorituksiin, eikä itse ole voimiensa takana, ja voikin käydä niin, että pian ne voimat hallitsevat sinua.

      Siis minä itse uskon Jumalaan, ja minulle on myös monia tuttuja, jotka myös uskovat. Ja tiedän ihmisiä, joilla on lahja nähdä ennenunia. Tiedän myös ihmisen, jolle on Jumala antanut lahjan erottaa eri henget toisistaan, ja sen vuoksi hän näkee hiukan enemmän kuin normaalisti voisi nähdä. Sen vuoksi, että olen häneltä asioista kysynyt, ja itsekin todennut ettei se ole todellakaan mitään harhaa että hänellä vain MUKA olisi lahja, vaan se on todellista, niin tiedän, että Jumalan voima on todellinen, mutta on myös muita voimalähteitä, jotka ovat todellisia. Mutta ne eivät todellakaan ole hyväksi. Siis olen lähiaikoina nähnyt paljon kaikkea, ja tiedän ainakin mihin voimiin ei kannata turvautua. Joku voisi kysyä, että miksi? pitäisikö niitä muita voimia pelätä? Mutta minä voin sanoa, että en todellakaan pelkää lainkaan niitä muita voimia, mutta minä tiedän, että Jumalan voima on vain niin paljon muita suurempi. Luulen, että joku tässä tulee nyt sanomaan, että mitä kristitty menee sekaantumaan tällaiseen, mutta minä sanon, koska se on totuus. Monet uskovat henkiin jne.. Ja toki ne ovat todellisia, ja on myös enkeleitä jne. Mutta ne ovat Jumalan luomuksia, eivätkä ne voi olla luojaansa mahtavampia. Minä en yritä ketään käännyttää, vaan minä sanon tämän, koska koen tämän totuudeksi. Tiedän, että varmana puhutaan paljon siitä, että jollain voi olla jokin lievä lahja ja sitä voi kehittää jne.. Tai ihminen voi henkien avulla saada jotain ihme kykyjä. Mutta minä en vain ymmärrä, että miksi. Etenkin ihmettelen sitä, että Jumala puhuu Raamatussa armolahjoista, ja niitä on uskovien mahdollista saada ilman mitään omia suorituksia. Kuten esim kielillä puhuminen, enneunet, henkien erottaminen ja niitä on paljon muita. Sanon vain, että kyllä nuo voimat, mistä te puhutte ovat todellisia, mutta ne ovat vain pientä siihen verrattuna, mitä Jumala voi antaa. Minä en halua yrittää pakkokäännyttää tai mitään vastaavaa. Mutta kun tiedän sen, että voimat, jotka ovat pimeydestä, tulevat sellaiselta, joka on kitsas, ahne ja haluaa hallita, kun taas Jumala on rakastava, antelias ja antaa ihmiselle oman päätösvallan eikä väkivalloin pakoita tahtoonsa. Esim. luin kerran netistä referaatin kirjasta "Olin noita" ja sen lukeminen auttoi todella paljon ymmärtämään entistä enemmän sitä, kuinka suuri ero on sillä, mistä lähteestä voimat ovat. Ja onhan siinä valtava ero, kun Jumalalta voi pyytää ja Hän rakkaudessa ja armossaan antaa, eikä tarvitse omilla teoillaan ja suorituksillaan ansaita.

    • [ituo]

      Olen aina järjettömän skeptinen näiden 'vanha ja viisas'-alkavien suhteen; johtunee luultavasti siitä, että minun kohdallani tietyt asiat periytyvät, isoäitini on julkipakana/noita, ja häntä pidän vanhana ja viisaana. Muut arvioin tapauskohtaisesti. Olen itsekin tosin toiminut opettajana, wicca en kuitenkaan ole; tänne pistäydyin sattumalta katselemaan mikä on meininki nykyisin. Jonkin sortin noidaksi minut voinee luokitella.

      "Mutta asiaan, hallitseeko kukaan teistä energiaa ?"

      Kysymys itsessään ei vastaa minun käsitystäni energiasta tai sen olomuodoista. Minun käsitykseni mukaan kaikessa on energiaa; kun teen jotakin, käytän siihen omaani, jonka määrä kasvaa taidon myötä. Sitä voi taivuttaa omiin tarkoitusperiinsä ja toimia sen apuna, mutta sanaa hallita en tässä yhteydessä käyttäisi.

      "Onko kasvioppia edes hitunen muistissa ?"

      Polvenkorkuisesta asti on ollut, ja koko ajan tulee lisää. Vältän lääkkeiden käyttöä, pärjään sillä mitä luonto antaa.

      "ONKO teillä omia mielipiteitä ?"

      On. Niistä keskustelen yksityisemmin.

      Edelleen sinun ikäsi kiinnostaisi, lähinnä tuon 'vanha viisas'-etuliitteen tiimoilta.

      [email protected]

    • kysyvä oppilasnoita

      kysymys onko perinteinen luonnnonnoituus vähän kuin vanha noituus kun kuulen jatkuvasti uusnoituudesta tai pakanasata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6519
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      527
      3759
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      190
      3654
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      173
      2846
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2539
    6. 292
      2307
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1613
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      112
      1518
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1449
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1230
    Aihe