Eli pulmana on siis, mitä voin laittaa päälle ristiäisiin? Samassa tilaisuudessa on kastettavan lapsen vanhempien avioliiton siunaus (menneet aiemmin maistraatissa naimisiin). Vieraita on noin 15-20.
Itse ajattelin hame (musta, harmaata kuviota) ja neulepusero (musta) -yhdistelmää, mutta pelkään, että jos se onkin liian arkinen. Onko? Millaisia vaatteita yleensä ristiäisvierailla on? Miehillähän on musta puku, mutta entäs naiset?
Ristiäispukeutuminen
19
9113
Vastaukset
- rivo-jeesus
ristiäisissä voi olla piristävää. Naispapin mukanaolo saa aivan uusia ulottuvuuksia.
- hei!
minulla on käsitys ettei ristiäisiin ole sopivaa pukeutua mustaan..värinä siis, sitä en tiedä onko se liian arkinen vai ei..
- ristiäisiin!
Musta kuuluu hautajaisiin!
- pukeutua
mustaan.. kyllä voi pukeutua ristiäisissä mustaan. musta on aina tyylikäs väri.
- suruväriin pukeutua
pukeutua kirjoitti:
mustaan.. kyllä voi pukeutua ristiäisissä mustaan. musta on aina tyylikäs väri.
Ristiäiset ovat ilon juhla.
- olen kyllä suunnitellut
suruväriin pukeutua kirjoitti:
pukeutuvani mustaan mekkoon ristiäisiin, huivilla hiukan väriä mukaan. Miten niin ei sopisi musta, se on mun lempiväri...
- ap.
suruväriin pukeutua kirjoitti:
Aion joka tapauksessa laittaa mustaa ristiäisiin. Kerran aiemmin olen ollut ristiäisissä ja siellä oli monella naisella musstia vaatteita, mutta sitä en muista miten arkisia/juhlavia.
Lähinnä siis ristiäisvaatteiden juhlavuudesta haluaisin mielipiteitä/ajatuksia, en vaatteiden väristä... - on lempivärisi
olen kyllä suunnitellut kirjoitti:
pukeutuvani mustaan mekkoon ristiäisiin, huivilla hiukan väriä mukaan. Miten niin ei sopisi musta, se on mun lempiväri...
Ei kuitenkaan pyhitetä sitä että se sopisi jokapaikan pukeutumiseen. Toki siihen voit pukeutua, ja olla niin moukka kuin vain haluat. Ei se ole minun harmini. Itsestäsihän sinä huonon kuvan annat.
- KUIN TILAISUUTEEN!
on lempivärisi kirjoitti:
Ei kuitenkaan pyhitetä sitä että se sopisi jokapaikan pukeutumiseen. Toki siihen voit pukeutua, ja olla niin moukka kuin vain haluat. Ei se ole minun harmini. Itsestäsihän sinä huonon kuvan annat.
Ihan höpöhöpö-juttua. Musta on juhlava ja tyylikäs väri juhlapuvussa. Miehillähän on lähes poikkeuksetta musta puku niin häissä kuin hautajaisissakin. Lueppa etikettisääntöjä, kun niin purnaat!!
Musta käy naiselle mihin tilaisuuteen vaan, väriä kannattaa lisätä huivilla/laukulla, koska sitä musta asu usein kaipaa, ihan samoin kuin valkoinenkin. Minulla oli viime vuonna ristiäisissä musta juhlamekko ja limenvihreä huivi, olin todella tyylikäs eikä tullut mieleenikään, että olisi jotenkin moukkamaista! :D Myös häissä olin samassa mustassa tyylimekossani, keltaisella huivilla ja laukulla. - ..............
KUIN TILAISUUTEEN! kirjoitti:
Ihan höpöhöpö-juttua. Musta on juhlava ja tyylikäs väri juhlapuvussa. Miehillähän on lähes poikkeuksetta musta puku niin häissä kuin hautajaisissakin. Lueppa etikettisääntöjä, kun niin purnaat!!
Musta käy naiselle mihin tilaisuuteen vaan, väriä kannattaa lisätä huivilla/laukulla, koska sitä musta asu usein kaipaa, ihan samoin kuin valkoinenkin. Minulla oli viime vuonna ristiäisissä musta juhlamekko ja limenvihreä huivi, olin todella tyylikäs eikä tullut mieleenikään, että olisi jotenkin moukkamaista! :D Myös häissä olin samassa mustassa tyylimekossani, keltaisella huivilla ja laukulla.Mä olen ihmetellyt miks ihmiset pukeutuu mustaan ristiäisissä... Siis on aika ikävän näköistä jos melkeen kaikki vieraat on mustissa. Ihan ku olis surujuhla. Eri asia jos muutamalla sitä mustaa päällä. Mut sitähän ei voi tietää etukäteen kuinka moni meinaa mustaa laittaa. Mut ennemmin väriä totta kai jos vaihtoehtona musta ja joku muu väri!:)
- Ap. ristiäisvieras
Eli olin siellä ristiäisissä viikonloppuna. Naisvieraista suurimmalla osalla oli päällään MUSTAA, eipä sitä siis taideta pitää mitenkään surupukeutumisena nykyään, niin kuin täällä palstalla parjattiin. Omat vaatteeni oli loppujen lopuksi riittävän siistit ja asialliset verrattaessa muihin vieraisiin enkä ollut alipukeutunut pelostani huolimatta.
- pappia hirvittää
mekko :) kirjoitti:
Ja isomummilla menee kahvi väärään kurkkuun. Muuten kyllä juhlallinen. Ja kivan värinen se oli.
- surupukeutumista!
Mutta sittenhän sinä olit vertaisiesi joukossa, eli yhtä huonosti pukeutunut kuin sukulaisesikin. HYVÄ.
Toki on sukuja joissa osataan pukeutua, ja sitten niitä joissa ei ole millään muullakaan mitään väliä. - mekko :)
mekko :) kirjoitti:
Lisää vastauksia tuosta ehdottamastani mekosta? ;)
- jaadidaadi
surupukeutumista! kirjoitti:
Mutta sittenhän sinä olit vertaisiesi joukossa, eli yhtä huonosti pukeutunut kuin sukulaisesikin. HYVÄ.
Toki on sukuja joissa osataan pukeutua, ja sitten niitä joissa ei ole millään muullakaan mitään väliä.ja sitten on tommosia moukkia jotka aukoo päätään turhasta. Onneksi en kuulu sun sukuus. dorka.
- tulevatäti
sopiiko ristiäisiin limetin vihreä mekko jos ristiäiset on talvella
- Mummunen
En tiedä limetistä ristiäisiin,(väristä kyllä tykkään), mutta itse kysyn, voiko mummuna laittaa valkoisen, olkainnauhoilla varustetun mekon nyt elokuussa? Siihen kuuluu punertava pellavajakku, jos on kuuma, luuen että virallisen osuuden jälkeen ainakin joudun ottaa jakun pois. Tummat puhumattakaan mustat vaatteet ovat minulle kauhistus, olen aika vaalea.
- Kysyvä ei eksy
Mulla on ollut aina tapana kysyä sopiiko juhliinne pukeutua mustaan. Mun mielestä kohteliasta varmistaa asia koska joillekkin todellakin aiheuttaa mielipahaa ristiäisissä tai häissä jos vieras mustissa. Toisille taas ei ole väliä.
Pääasia että kunnioittaa väreissä juhlien järjestäjän toivomuksia pukeutumisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387785Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381985Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251930- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4919Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812