Ristiäispukeutuminen

Ristiäisvieras

Eli pulmana on siis, mitä voin laittaa päälle ristiäisiin? Samassa tilaisuudessa on kastettavan lapsen vanhempien avioliiton siunaus (menneet aiemmin maistraatissa naimisiin). Vieraita on noin 15-20.

Itse ajattelin hame (musta, harmaata kuviota) ja neulepusero (musta) -yhdistelmää, mutta pelkään, että jos se onkin liian arkinen. Onko? Millaisia vaatteita yleensä ristiäisvierailla on? Miehillähän on musta puku, mutta entäs naiset?

19

8884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rivo-jeesus

      ristiäisissä voi olla piristävää. Naispapin mukanaolo saa aivan uusia ulottuvuuksia.

    • hei!

      minulla on käsitys ettei ristiäisiin ole sopivaa pukeutua mustaan..värinä siis, sitä en tiedä onko se liian arkinen vai ei..

    • ristiäisiin!

      Musta kuuluu hautajaisiin!

      • pukeutua

        mustaan.. kyllä voi pukeutua ristiäisissä mustaan. musta on aina tyylikäs väri.


      • suruväriin pukeutua
        pukeutua kirjoitti:

        mustaan.. kyllä voi pukeutua ristiäisissä mustaan. musta on aina tyylikäs väri.

        Ristiäiset ovat ilon juhla.


      • olen kyllä suunnitellut
        suruväriin pukeutua kirjoitti:

        Ristiäiset ovat ilon juhla.

        pukeutuvani mustaan mekkoon ristiäisiin, huivilla hiukan väriä mukaan. Miten niin ei sopisi musta, se on mun lempiväri...


      • ap.
        suruväriin pukeutua kirjoitti:

        Ristiäiset ovat ilon juhla.

        Aion joka tapauksessa laittaa mustaa ristiäisiin. Kerran aiemmin olen ollut ristiäisissä ja siellä oli monella naisella musstia vaatteita, mutta sitä en muista miten arkisia/juhlavia.

        Lähinnä siis ristiäisvaatteiden juhlavuudesta haluaisin mielipiteitä/ajatuksia, en vaatteiden väristä...


      • on lempivärisi
        olen kyllä suunnitellut kirjoitti:

        pukeutuvani mustaan mekkoon ristiäisiin, huivilla hiukan väriä mukaan. Miten niin ei sopisi musta, se on mun lempiväri...

        Ei kuitenkaan pyhitetä sitä että se sopisi jokapaikan pukeutumiseen. Toki siihen voit pukeutua, ja olla niin moukka kuin vain haluat. Ei se ole minun harmini. Itsestäsihän sinä huonon kuvan annat.


      • KUIN TILAISUUTEEN!
        on lempivärisi kirjoitti:

        Ei kuitenkaan pyhitetä sitä että se sopisi jokapaikan pukeutumiseen. Toki siihen voit pukeutua, ja olla niin moukka kuin vain haluat. Ei se ole minun harmini. Itsestäsihän sinä huonon kuvan annat.

        Ihan höpöhöpö-juttua. Musta on juhlava ja tyylikäs väri juhlapuvussa. Miehillähän on lähes poikkeuksetta musta puku niin häissä kuin hautajaisissakin. Lueppa etikettisääntöjä, kun niin purnaat!!
        Musta käy naiselle mihin tilaisuuteen vaan, väriä kannattaa lisätä huivilla/laukulla, koska sitä musta asu usein kaipaa, ihan samoin kuin valkoinenkin. Minulla oli viime vuonna ristiäisissä musta juhlamekko ja limenvihreä huivi, olin todella tyylikäs eikä tullut mieleenikään, että olisi jotenkin moukkamaista! :D Myös häissä olin samassa mustassa tyylimekossani, keltaisella huivilla ja laukulla.


      • ..............
        KUIN TILAISUUTEEN! kirjoitti:

        Ihan höpöhöpö-juttua. Musta on juhlava ja tyylikäs väri juhlapuvussa. Miehillähän on lähes poikkeuksetta musta puku niin häissä kuin hautajaisissakin. Lueppa etikettisääntöjä, kun niin purnaat!!
        Musta käy naiselle mihin tilaisuuteen vaan, väriä kannattaa lisätä huivilla/laukulla, koska sitä musta asu usein kaipaa, ihan samoin kuin valkoinenkin. Minulla oli viime vuonna ristiäisissä musta juhlamekko ja limenvihreä huivi, olin todella tyylikäs eikä tullut mieleenikään, että olisi jotenkin moukkamaista! :D Myös häissä olin samassa mustassa tyylimekossani, keltaisella huivilla ja laukulla.

        Mä olen ihmetellyt miks ihmiset pukeutuu mustaan ristiäisissä... Siis on aika ikävän näköistä jos melkeen kaikki vieraat on mustissa. Ihan ku olis surujuhla. Eri asia jos muutamalla sitä mustaa päällä. Mut sitähän ei voi tietää etukäteen kuinka moni meinaa mustaa laittaa. Mut ennemmin väriä totta kai jos vaihtoehtona musta ja joku muu väri!:)


    • Ap. ristiäisvieras

      Eli olin siellä ristiäisissä viikonloppuna. Naisvieraista suurimmalla osalla oli päällään MUSTAA, eipä sitä siis taideta pitää mitenkään surupukeutumisena nykyään, niin kuin täällä palstalla parjattiin. Omat vaatteeni oli loppujen lopuksi riittävän siistit ja asialliset verrattaessa muihin vieraisiin enkä ollut alipukeutunut pelostani huolimatta.

      • pappia hirvittää

      • surupukeutumista!

        Mutta sittenhän sinä olit vertaisiesi joukossa, eli yhtä huonosti pukeutunut kuin sukulaisesikin. HYVÄ.

        Toki on sukuja joissa osataan pukeutua, ja sitten niitä joissa ei ole millään muullakaan mitään väliä.


      • mekko :)

      • jaadidaadi
        surupukeutumista! kirjoitti:

        Mutta sittenhän sinä olit vertaisiesi joukossa, eli yhtä huonosti pukeutunut kuin sukulaisesikin. HYVÄ.

        Toki on sukuja joissa osataan pukeutua, ja sitten niitä joissa ei ole millään muullakaan mitään väliä.

        ja sitten on tommosia moukkia jotka aukoo päätään turhasta. Onneksi en kuulu sun sukuus. dorka.


    • tulevatäti

      sopiiko ristiäisiin limetin vihreä mekko jos ristiäiset on talvella

    • Mummunen

      En tiedä limetistä ristiäisiin,(väristä kyllä tykkään), mutta itse kysyn, voiko mummuna laittaa valkoisen, olkainnauhoilla varustetun mekon nyt elokuussa? Siihen kuuluu punertava pellavajakku, jos on kuuma, luuen että virallisen osuuden jälkeen ainakin joudun ottaa jakun pois. Tummat puhumattakaan mustat vaatteet ovat minulle kauhistus, olen aika vaalea.

    • Kysyvä ei eksy

      Mulla on ollut aina tapana kysyä sopiiko juhliinne pukeutua mustaan. Mun mielestä kohteliasta varmistaa asia koska joillekkin todellakin aiheuttaa mielipahaa ristiäisissä tai häissä jos vieras mustissa. Toisille taas ei ole väliä.
      Pääasia että kunnioittaa väreissä juhlien järjestäjän toivomuksia pukeutumisesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7431
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2392
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1369
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe