Akku tyhjenee

keketsutsu

Elikkä autossa on ongelmia akun kanssa näin viileämmällä kelillä.

Pidemmän maantieajon (~300km) jälkeen akku tyhjenee lyhyessä kaupunkiajossa jo alle viikossa nyt kun on näin kylmiä öitä.

Mistä saan selville onko akussa vikaa vaiko laturissa? Onko yleismittarista apua mittauksessa? mikään laite ei pitäisi kuluttaa virtaa.

7

795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virtaa, toiset

      jopa stopissa ollessaan... mistäs tiät ettei ne kuluta?

      Yleismittarilla pystyis kattoon akun varauksen, laturin latauksen ja sitten ne hävikit.

      Voi se akkukin olla valmis, nekin kuluu.

      • keketsutsu

        siinä se onkin kun akku ei ole kuin vuoden vanha. viime talvena ostin.. kesällä tuli muutama kerta tyhjennettyä akku musiikin kuuntelulla kun auto oli takapihalla parkissa->lataus, onko sillä vaikutusta?

        Miten yleismittarilla nuo mittaa?


      • ........
        keketsutsu kirjoitti:

        siinä se onkin kun akku ei ole kuin vuoden vanha. viime talvena ostin.. kesällä tuli muutama kerta tyhjennettyä akku musiikin kuuntelulla kun auto oli takapihalla parkissa->lataus, onko sillä vaikutusta?

        Miten yleismittarilla nuo mittaa?

        "tuli muutama kerta tyhjennettyä akku musiikin kuuntelulla kun auto oli takapihalla parkissa"

        >>tuo voi olla vahingollista akulle, jos akku tyhjennetään aivan viimeiseen pisaraan. eli jos virran loppumisen jälkeen vielä puristetaan se vähäkin ulos.. en tosin tiedä täältäkäsin sanoa, mutta mahdollisuus on olemassa kuvailusi perusteella.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=4000000000000029&posting=22000000029463904

        http://www.google.fi/search?hl=fi&q=akku yleismittari&btnG=Google-haku&meta=


      • virtaa, toiset
        ........ kirjoitti:

        "tuli muutama kerta tyhjennettyä akku musiikin kuuntelulla kun auto oli takapihalla parkissa"

        >>tuo voi olla vahingollista akulle, jos akku tyhjennetään aivan viimeiseen pisaraan. eli jos virran loppumisen jälkeen vielä puristetaan se vähäkin ulos.. en tosin tiedä täältäkäsin sanoa, mutta mahdollisuus on olemassa kuvailusi perusteella.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=4000000000000029&posting=22000000029463904

        http://www.google.fi/search?hl=fi&q=akku yleismittari&btnG=Google-haku&meta=

        "kuivana" käynti voi pilata akun...

        Jos on yleismittari, niin ehjä akku antaa navoista 12,4 volttia ja auto käynnissä navoista 14,4 volttia.

        Sitten sammuksissa voit mitata sillä amppeereita eli kuluttaako virtaa johonkin vaikka ei pitäis...


    • se akku

      on 4v tai vanhempi niin vaihtoon vaan

    • Yleismittarilla pystyt katsomaan lataako laturi ylipätänsä akkua, Kannattaa tarkista nestepinnat akun kennostoista.

      VINKKI: Ellei kojetauluun syty latauksen merkkivaloa on latur tällöin ehjä. Mikäeli laturi ei lataa syysta tai toisesta syttyy siloin kojetauluun siitä varoitusvalo.

    • sättääjä

      Tarkista ihan ekana, ettei takaluukun tai hansikasluukun valo jää palamaan. Käytätkö tupakansytytintä? Olisiko se mennyt oikkariin? Nyppää sekin ylös pois paikaltaan.

      Oletko hiljattain asentanut uuden radion? Oletko ihan varma sen sähköasennusten oikeellisuudesta? On tapauksia, joissa juuri väärin kytketty radio on tyhjentänyt akun...

      Jos sinulla olisi lainata jostain sopiva laturi, näkisit sen toimivuuden varmasti. Viallinen laturi saattaa purkaa akkua, jos esimerkiksi laturin diodi rikki. Laturin tarkoitushan on pukata virtaa akkuun päin ja tuon diodin estää takaisin virtaus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe