Ovulaation puuttuminen

Mietityttää

Kertokaapa viisaammat, miten ja miksi kuukautisvuoto tulee normaalisti vaikka testien mukaan ovulaatiota ei kuitenkaan ole? Jos kerran vuodon tehtävänä on tavallaan poistaa (hedelmöittymätön) munasolu elimistöstä, niin ilman ovulaatiotahan ei ole sitä poistettavana?

Voiko noihin ovulaatiotesteihin luottaa? Tuloksena ei siis ole haamuja, ei mitään, pelkkää negaa. Milloin on syytä huolestua? Nyt on takana pari testatusti ovulaatiotonta kuukautta.

Voiko ovulaatio pitää normaalisti parin kuukauden "taukoja" ja jos niin mistä se johtuu? Voiko siihen vaikuttaa ravinnolla tms. että ovulaatio tapahtuisi?

Mulla siis tulee kuukautiset joka kierrossa, kierto 28-35 pv. Monet, joilla ei ole ovulaatiota, sanovat että menkat eivät tule tai kierto on tyyliin 40-60 pv. Mulla on kuitenkin tuo kierto kai aika normaali.

6

7564

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käsittääkseni

mikään lääkäri en ole, lääkäri osaisi varmaan kertoa sinulle yksityiskohtaisesti mikä on vikana, mutta olen ymmärtänyt että kuukautiset voivat tosiaan tulla ilman ovulaatiotakin. Mutta silloin kierto on yleensä pitkittynyt.

Ovulaatiotestit on ymmärtääkseni luotettavia JOS ne tehdään oikeaan aikaan. Voi olla että olet tehnyt testin väärään aikaan.

Suosittelen että juttelet lääkärin kanssa tai kysyt vaikka joltain internetin lääkäripalstalta apua.

• vielä uudelleen

Luteaalivaihe (ovulaation ja kuukautisten väli) voi vaihdella paljonkin eri naisten välillä. Normaalisti sen sanotaan olevan 12-16 päivää, mutta esim. minulla se on useimmiten vain kahdeksan päivää. Minä kiertopäivänä olet tehnyt ovulaatiotestin - ainako samana?

• niitä on kaikilla

Anovulatorisia vuotoja on silloin tällöin kaikilla. Niissä munarakkula ei kypsy kunnolla vaikka vuodot olisivatkin säännölliset. Voi olla kyse yksittäisistä kierroista tai sitten voi olla jotain vikaa hormonitoiminnassa, jos vuodot ovat jatkuvasti anovulatorisia.

Kysy asiaa gynekologiltasi.

• minä80

Jos raskautuminen on toiveena, niin sinuna menisin lääkärin juttusille. Ultralla ja labratesteillä voidaan ovulaation tapahtuminen/puuttuminen varmistaa ja tarvittaessa tukea ovulaatiota lääkkeillä.
      Sinulla on suht pitkä kierto. Muistathan, että ovulaatio tapahtuu 14vrk ennen seuraavia kuukautisia, joten kierron ollessa 35 päivää, olisi mahdollinen ovulaatio tapahtunut vasta kp 21, eli olethan testaillut riittävän pitkään?
      Itse olen joutunut myös toteamaan, että kyllä ne ovulaatiotestit ovat luotettavia - kroppa ei vain toimi ilman lääkkeitä...

• Uncut

Poistuu myös kuukautisten mukana. Muuten se paksuuntuu liikaa ja siitä voi olla jotain haittaa.

• on syöpä

Se "haitta" on kohdun limakalvon syöpä, jonka riski kasvaa jos kohdun limakalvo pääsee kasvamaan liian paksuksi. Yleensä tämä tapahtuu vasta kun kuukautiset ovat olleet pois useamman vuoden, mutta ei se siltikään terveellistä ole. Jokaisen naisen pitäisi vuotaa vähintään puolen vuoden välein, paitsi jos käyttää uuden sukupolven e-pillereillä joilla vuodot tulevat vain vuoden välein (ei myydä suomessa)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      194
      6769
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      158
      1975
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1658
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      54
      1185
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      44
      1059
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      1017
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      957
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      924
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      889
    Aihe