Tarkoitus olisi saada taulukossa oleva "Data" välilehti suojattua niin ettei sitä pääse katsomaan kuin salasanan avulla. Tarkoitus olisi kuitenkin niin että makrojen ja VB koodit pääsisivät tähän välilehteen käsiksi. Onko tämä mahdollista? Miten?
Vastaukset 6
suojaa VBA projekti salasanalla ja VBA puolelta pistä Data välilehden visible arvoksi=0 xlSheetHidden. Tällöin ei tartte koodia rukkailla, eli ei tartte Unprotect ja Protect juttujen kanssa painia
@Kunde- hädässä
Välilehden sai kyllä piiloon, mutta kun makro haluaa käsitellä tietoja Data välilehdestä, niin se kaatuu siihen kun se ei saa valittua Data välilehteä.
Elikkä tähän:
Sheets("Data").Select
Eli Data lehdeltä lähinnä copy pastea tartteisi käyttää. Vai pitäisikö tämä tehdä niin että makron suorittamisen ajaksi laitettaisiin Data välilehti näkyviin ja lopuksi taas piilotettaisiin? hädässä kirjoitti:
Välilehden sai kyllä piiloon, mutta kun makro haluaa käsitellä tietoja Data välilehdestä, niin se kaatuu siihen kun se ei saa valittua Data välilehteä.
Elikkä tähän:
Sheets("Data").Select
Eli Data lehdeltä lähinnä copy pastea tartteisi käyttää. Vai pitäisikö tämä tehdä niin että makron suorittamisen ajaksi laitettaisiin Data välilehti näkyviin ja lopuksi taas piilotettaisiin?ei toimi ei toimi kun taulukko on piilotettu. Tietenkin voit koodilla laittaa sen näkyville ennen kopiointia ja sitten piilottaa kun tarvittavat jutut tehty
esim.
Application.ScreenUpdating = False
Sheets("Data").Visible = xlSheetVisible
Sheets("Data").Select
'koodia
Sheets("Data").Visible = xlSheetVeryHidden
Application.ScreenUpdating = True
mutta...
toimii se näinkin ilman kikkailuja ;-)
Sheets("Data").Range("A1:A10").Copy Destination:=Sheet2.Range("A1")
@Kunde- hädässä
kunde kirjoitti:
ei toimi ei toimi kun taulukko on piilotettu. Tietenkin voit koodilla laittaa sen näkyville ennen kopiointia ja sitten piilottaa kun tarvittavat jutut tehty
esim.
Application.ScreenUpdating = False
Sheets("Data").Visible = xlSheetVisible
Sheets("Data").Select
'koodia
Sheets("Data").Visible = xlSheetVeryHidden
Application.ScreenUpdating = True
mutta...
toimii se näinkin ilman kikkailuja ;-)
Sheets("Data").Range("A1:A10").Copy Destination:=Sheet2.Range("A1")
@KundeEntäs sitten, minulla on taulukossa nappi 'tallenna' ja jaa. Tämä nappi poistaa sitten Data taulukon viemästä turhee tilaa lopullisesta taulukosta kun sieltä on poimittu tarvittavat tidot
Sheets("Data").Delete
toimii oikein hyvin, mutta se häiritsee että Excel varmistaa kysymällä poiston. Saako tätä kysymystä ohjitettua jotenkin? Eli poistelisi sen välilehden ilman kyselyitä. hädässä kirjoitti:
Entäs sitten, minulla on taulukossa nappi 'tallenna' ja jaa. Tämä nappi poistaa sitten Data taulukon viemästä turhee tilaa lopullisesta taulukosta kun sieltä on poimittu tarvittavat tidot
Sheets("Data").Delete
toimii oikein hyvin, mutta se häiritsee että Excel varmistaa kysymällä poiston. Saako tätä kysymystä ohjitettua jotenkin? Eli poistelisi sen välilehden ilman kyselyitä.koodin alkuun Application.DisplayAlerts = False
ja loppuun Application.DisplayAlerts = True
muista sitten varmistaa, että jos virhe ilmenee niin virheenkorjauksessa asetat
Application.DisplayAlerts = True tai jos ei ole mitään virheen tsekkausta, niin ainakin alkuun laitat sitten On Error Resume Next
- Rndmz
Vastaus ehkä "hieman" myöhässä, mutta asiasta tietoa etsiville:
"Sheets("xxxxxxx").Select" tilalle
"Sheets("xxxxxxx").Activate ja homma pelaa taas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.891438Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu47993- 15876
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.40828Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.82748- 92741
- 46718
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl17717Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj27677- 68672
- 59662
- 47654
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan97651- 11631
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa56585Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47576Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.129557- 43544
Kylän tielle remonttia?
Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?13522Oliko virhe palkata näykkelis johtoon?
Kunnan asiat sekaisin eikä mikään homma toimi. Ilmeisesti samaa sekoilua muillekin suunnille. Johtaja asuu itse muualla140517