Open Office pahoja aukkoja

Pentti Nelonen

15

800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      mikäs tiedostotyyppi se WMF onkaan?

      Niin ja nuo haavathan on jo paikattu. Olisit Pena maininnut senkin...

    • Jalaa

      Homma elämä, vitun nuija. Maksetaanko sulle tollasesta paskan jauhamisesta?

      • Pentti Nelonen

        Kohdista arvostelusi digitodaylle jos he mielestäsi levittävät väärää uutista! Tuo on taas linuxpellejen lässytystä kun ei tosiasiaa voi kiistää niin haukutaan. Asiasta on muutkin tahot uutisoineet joten tosi kuin vesi OO kusee alleen.


      • Pentti Nelonen kirjoitti:

        Kohdista arvostelusi digitodaylle jos he mielestäsi levittävät väärää uutista! Tuo on taas linuxpellejen lässytystä kun ei tosiasiaa voi kiistää niin haukutaan. Asiasta on muutkin tahot uutisoineet joten tosi kuin vesi OO kusee alleen.

        Katsotaanpa mitä päivityksiä MS Offisce 2007 on tullut... mjaa, näyttää olevan SP1 joka taatusti sisältää oikein tuhdin nipun myös turvapäivityksiä. Ja kokoa paketilla on... LOL .. 218,3Mt voi hyvät pyhät on se ollut huono kun koko softa täytyy päivittää.

        http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=9ec51594-992c-4165-a997-25da01f388f5&DisplayLang=en


      • Pentti Nelonen
        exergy kirjoitti:

        Katsotaanpa mitä päivityksiä MS Offisce 2007 on tullut... mjaa, näyttää olevan SP1 joka taatusti sisältää oikein tuhdin nipun myös turvapäivityksiä. Ja kokoa paketilla on... LOL .. 218,3Mt voi hyvät pyhät on se ollut huono kun koko softa täytyy päivittää.

        http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=9ec51594-992c-4165-a997-25da01f388f5&DisplayLang=en

        Nuo ovat ohjelmaan päivityksiä missä huipputuotetta viilataan vieläkin paremmaksi ja totta kai tietoturvaakin parannetaan jos siihen on/olisi tarvetta samalla.

        Katsokaas laatutuotteella on pitkä elinkaari ja pikku päivityspaketit riittävät. Eikä tilanne ole niin kuin linuxjakeluissa, että vuoden välein ja Ubuntu puolivuosittain joudutaan laittamaan kaikki kokonaan uusiksi.


      • Ubuntu-Mac
        Pentti Nelonen kirjoitti:

        Nuo ovat ohjelmaan päivityksiä missä huipputuotetta viilataan vieläkin paremmaksi ja totta kai tietoturvaakin parannetaan jos siihen on/olisi tarvetta samalla.

        Katsokaas laatutuotteella on pitkä elinkaari ja pikku päivityspaketit riittävät. Eikä tilanne ole niin kuin linuxjakeluissa, että vuoden välein ja Ubuntu puolivuosittain joudutaan laittamaan kaikki kokonaan uusiksi.

        " Eikä tilanne ole niin kuin linuxjakeluissa, että vuoden välein ja Ubuntu puolivuosittain joudutaan laittamaan kaikki kokonaan uusiksi."

        Oletko tosiaankin noin kateellinen?? Ei sitä uusinta versiota ole edes pakko asentaa. Esim Ubuntu 8.04 on pitkään tuettu versio.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ubuntu

        Tuosta voit katsoa, miten pitkään tuki riittää.

        ja miksi ei päivittäisi, kun sen uusimman version saa nääs ilmatteiseksi. Windowsissa joudut maksamaan taas sievoisia summia Microsoftin pohjattomaan pussiin, että saat uusimman Windows-version käyttöösi.


      • Pentti Nelonen
        Ubuntu-Mac kirjoitti:

        " Eikä tilanne ole niin kuin linuxjakeluissa, että vuoden välein ja Ubuntu puolivuosittain joudutaan laittamaan kaikki kokonaan uusiksi."

        Oletko tosiaankin noin kateellinen?? Ei sitä uusinta versiota ole edes pakko asentaa. Esim Ubuntu 8.04 on pitkään tuettu versio.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ubuntu

        Tuosta voit katsoa, miten pitkään tuki riittää.

        ja miksi ei päivittäisi, kun sen uusimman version saa nääs ilmatteiseksi. Windowsissa joudut maksamaan taas sievoisia summia Microsoftin pohjattomaan pussiin, että saat uusimman Windows-version käyttöösi.

        "ja miksi ei päivittäisi, kun sen uusimman version saa nääs ilmatteiseksi. Windowsissa joudut maksamaan taas sievoisia summia Microsoftin pohjattomaan pussiin, että saat uusimman Windows-version käyttöösi."

        XP on palvellut kohta kymmenen vuotta eikä siitä tarvitse maksaa kuin kerran sillä ei ne päivityspaketit ole maksullisia!!!

        Mutta kertoo se jotain laatuerosta jos XP on kelpokäyttöjärjestelmä vielä kymmenen vuoden ikäisenä mutta linuxjakelut joudutaan uusimaan vuoden välein. Eipä kymmenen vuoden ikäisellä linuxjakelulla tekisi yhtään mitään eikä ede parivuotta vanhalla. Mutta sijoittamalla Windowsiin saat käyttöjärjestelmän jonka elinkaari on useita vuosia!


      • Ubuntu-Mac
        Pentti Nelonen kirjoitti:

        "ja miksi ei päivittäisi, kun sen uusimman version saa nääs ilmatteiseksi. Windowsissa joudut maksamaan taas sievoisia summia Microsoftin pohjattomaan pussiin, että saat uusimman Windows-version käyttöösi."

        XP on palvellut kohta kymmenen vuotta eikä siitä tarvitse maksaa kuin kerran sillä ei ne päivityspaketit ole maksullisia!!!

        Mutta kertoo se jotain laatuerosta jos XP on kelpokäyttöjärjestelmä vielä kymmenen vuoden ikäisenä mutta linuxjakelut joudutaan uusimaan vuoden välein. Eipä kymmenen vuoden ikäisellä linuxjakelulla tekisi yhtään mitään eikä ede parivuotta vanhalla. Mutta sijoittamalla Windowsiin saat käyttöjärjestelmän jonka elinkaari on useita vuosia!

        Mitä yhteistä on pellolla ja Windowsilla??

        Vastaus: Molemmissa on matoja.


      • Pentti Nelonen kirjoitti:

        "ja miksi ei päivittäisi, kun sen uusimman version saa nääs ilmatteiseksi. Windowsissa joudut maksamaan taas sievoisia summia Microsoftin pohjattomaan pussiin, että saat uusimman Windows-version käyttöösi."

        XP on palvellut kohta kymmenen vuotta eikä siitä tarvitse maksaa kuin kerran sillä ei ne päivityspaketit ole maksullisia!!!

        Mutta kertoo se jotain laatuerosta jos XP on kelpokäyttöjärjestelmä vielä kymmenen vuoden ikäisenä mutta linuxjakelut joudutaan uusimaan vuoden välein. Eipä kymmenen vuoden ikäisellä linuxjakelulla tekisi yhtään mitään eikä ede parivuotta vanhalla. Mutta sijoittamalla Windowsiin saat käyttöjärjestelmän jonka elinkaari on useita vuosia!

        "XP on palvellut kohta kymmenen vuotta eikä siitä tarvitse maksaa kuin kerran sillä ei ne päivityspaketit ole maksullisia!!!"

        Eikä VIELÄKÄÄN ole kunnossa!


      • Pentti Nelonen kirjoitti:

        Nuo ovat ohjelmaan päivityksiä missä huipputuotetta viilataan vieläkin paremmaksi ja totta kai tietoturvaakin parannetaan jos siihen on/olisi tarvetta samalla.

        Katsokaas laatutuotteella on pitkä elinkaari ja pikku päivityspaketit riittävät. Eikä tilanne ole niin kuin linuxjakeluissa, että vuoden välein ja Ubuntu puolivuosittain joudutaan laittamaan kaikki kokonaan uusiksi.

        välein uusi?
        Miksi sit edelleen Slackware 10.1 porskuttaa ihan kybällä yhdessä servussa jota ylläpidän...
        Tuossa juttua kyseisestä julkaisusta...
        http://www.osnews.com/story/9752

        Eli, miten se olikaan?


      • Pentti Nelonen kirjoitti:

        Nuo ovat ohjelmaan päivityksiä missä huipputuotetta viilataan vieläkin paremmaksi ja totta kai tietoturvaakin parannetaan jos siihen on/olisi tarvetta samalla.

        Katsokaas laatutuotteella on pitkä elinkaari ja pikku päivityspaketit riittävät. Eikä tilanne ole niin kuin linuxjakeluissa, että vuoden välein ja Ubuntu puolivuosittain joudutaan laittamaan kaikki kokonaan uusiksi.

        "Eikä tilanne ole niin kuin linuxjakeluissa, että vuoden välein ja Ubuntu puolivuosittain joudutaan laittamaan kaikki kokonaan uusiksi."

        Käyttöjärjestelmäkohtaista Ubuntua laitetaan 2v välein, CentOS:lla, Red Hat Enterprisella ja Susella on 7v tuli. Solarista tuetaan 10v.

        Windowseja tuetaan 5-10v, Windows XP on poikkeus koska Microsoft kusi Vistan julkaisun ja sitten vielä miniläppärit päälle.


    • niin?

      Tuossahan ilmoitettiin vanhaan versioon julkaistusta PAIKASTA ja se että uusimmassa versiossa haavoittuvuutta ei ole ollenkaan.

      Mutta mites Windowsilla? ;)

      "Se aito ja turvallinen:"

      "We are currently unaware of a practical solution to this problem."

      http://www.kb.cert.org/vuls/id/827267

    • Vähän ihmettelinkin, miksi tuollainen 2.42-versio tuli markkinoille kun 3.0 oli jo julkaistu. Nytpähän tuokin selvisi.

      Muutoinkin "Haukkukaa OpenOffice"-viestiketju olisi tervetullut. Siihen voisi aina sisältyä jotain vihjettä oikeistakin ongelmista, joita ehkä sitten joskus korjattaisiin ohjelmistosta.

      Että kiitos sinulle, Pentti. Jatka hauskaa harrastustasi.

      • M-Kar

        "Vähän ihmettelinkin, miksi tuollainen 2.42-versio tuli markkinoille kun 3.0 oli jo julkaistu. Nytpähän tuokin selvisi."

        Kuten yleensäkin ohjelmistoilla, edellisen versiosarjan ohjelmistoja tuettaan uuden version rinnalla. Kas kun käyttöjärjestelmien julkaisut ja tuen kestot vaihtelee, samoin ohjelmistojen asennus lisäosana isoissa organisaatioissa joten isot muutostyöt tehdään sitten kuin sopii, reiät pitää kuitenkin paikata.

        Kyllähän esimerkiksi Firefoxin 2.x sarjaa tuetaan just niin pitkään kunnes 3.1 on ulkona, että on riittävästi aikaa päivittää ja jos on jotain plugineja ja muita riippuvuuksia niin noihin voi sitten varautua. Ei mikään pakota siirtymään seuraavaan isoon versioon HETI.

        Ubuntu 8.10 julkaistaan huomenna, enpä päivitä. 8.04:n tuki kestää vielä 2.5v, ajattelin päivittää 10.04.1:n sitten kun se julkaistaan.

        Fiksut käyttäjät tekee isot päivitykset kerralla niin ei tarvitse säätää. Turvapäivitykset kannattaa jättää käyttöjärjestelmän murheeksi, joilla sellainen käyttis on mikä hoitaa homman. Muuten nekin kannattaa tehdä itse kerran kuussa samalla kertaa.


      • "Vähän ihmettelinkin, miksi tuollainen 2.42-versio tuli markkinoille kun 3.0 oli jo julkaistu. Nytpähän tuokin selvisi."

        Kuten yleensäkin ohjelmistoilla, edellisen versiosarjan ohjelmistoja tuettaan uuden version rinnalla. Kas kun käyttöjärjestelmien julkaisut ja tuen kestot vaihtelee, samoin ohjelmistojen asennus lisäosana isoissa organisaatioissa joten isot muutostyöt tehdään sitten kuin sopii, reiät pitää kuitenkin paikata..

        Kyllähän esimerkiksi Firefoxin 2.x sarjaa tuetaan just niin pitkään kunnes 3.1 on ulkona, että on riittävästi aikaa päivittää ja jos on jotain plugineja ja muita riippuvuuksia niin noihin voi sitten varautua. Ei mikään pakota siirtymään seuraavaan isoon versioon HETI.

        Ubuntu 8.10 julkaistaan huomenna, enpä päivitä. 8.04:n tuki kestää vielä 2.5v, ajattelin päivittää 10.04.1:n sitten kun se julkaistaan.

        Fiksut käyttäjät tekee isot päivitykset kerralla niin ei tarvitse säätää. Turvapäivitykset kannattaa jättää käyttöjärjestelmän murheeksi, joilla sellainen käyttis on mikä hoitaa homman. Muuten nekin kannattaa tehdä itse kerran kuussa samalla kertaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe