Kvaak.fi

Tutkijahutkija

Onkos tutut sivut?

On kyllä erityisesti "Lännensarjat"-keskustelu niin sisäänpäin kääntynyt keskustelufoorumi! Vain harvat ja valitut saavat kommentoida ja puolet porukasta savustetaan ilkeillä visteillä pois - lähinnä toimittajien/avustavien toimittajien toimesta...

...Huvittaa, kuun luulevat olevansa jotenkin eliittiä...

22

4955

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koppp

      Tutut on sivut.. Ja ihan paikkansa pitää tuo maininta "elitisteistä".

      Kaikesta tuotannosta löydetään vikaa ja kritiikin aihetta, ja jos ei muuten löydy niin sitä keksitään vaikka väkisin.
      Saahan tuota kommentoida, mutta jos joka ikisestä kuvasta ja viivasta tulee aina vain kritiikkiä ja sanomista että miten tuonkin voisi tehdä paremmin, niin ei sitä pidemmän päälle jaksa.
      Tarkoittaa sanoa, että jos näet sivuilla vaikkapa liki "täydellisyyttä" hipovan työn, niin johan on alla kommenttia jostakin millimetrin perspektiivivirheistä tai ihon värisävyistä tms tms.
      Että sitä kritiikkiä on vain kertakaikkisen PAKKO kaivaa jostakin. Ja jos ei muuten löydy niin sitten etsitään.

      Tai sitten kaikki kuvittajat ja piirtäjät on yksinkertaisesti niin paskoja ;)

      Piiri pieni pyörii ja tuntuu, että ainoa hyväksyttävä tuotanto tulee vain näiltä harvoilta sisäpiiriläisiltä.

      Tottaki kritiikkiä pitää osata ottaa vastaan, mutta enemmän selanneena olen päätynyt siihen johtopäätökseen että tuolla sivustolla tosiaan sarjakuvan elististit ja taidepuritaanit kohtaavat. Suurin osa jäsenistä tuntuu olevan tyyppiä "...kyllä minäkin sitten jonain päivänä.."
      ..Ja siihen asti keskitytään haukkumaan ja neuvomaan niitä jotka oikeasti saavat jotakin aikaan.

      • Kokenut er

        Kvaakissa on kummallista käytöstä. Välillä tuntuu, ettei tavallisessa taatelin tallajalla ole asiaa sinne.
        Muista, kun menin sinne, niin haukuttiin pystyy. Vain tietty eliitti saa tehdä siellä mitä haluaa.


      • poju Tampereen yliopistosta
        Kokenut er kirjoitti:

        Kvaakissa on kummallista käytöstä. Välillä tuntuu, ettei tavallisessa taatelin tallajalla ole asiaa sinne.
        Muista, kun menin sinne, niin haukuttiin pystyy. Vain tietty eliitti saa tehdä siellä mitä haluaa.

        Es. kun menet kirjoittamaan asiallista tekstiä Kvaakin lännensivuille Tex willeristä, niin heti ovat nämä Wade ja Janne72 kirjoittamassa suunnilleen, "että häipykää täältä, kun todelliset willeristit keskustelevat!"

        Useita Tex Willeriä lukevia ajettu pois keskustelupalstalta!


      • Willeristi
        poju Tampereen yliopistosta kirjoitti:

        Es. kun menet kirjoittamaan asiallista tekstiä Kvaakin lännensivuille Tex willeristä, niin heti ovat nämä Wade ja Janne72 kirjoittamassa suunnilleen, "että häipykää täältä, kun todelliset willeristit keskustelevat!"

        Useita Tex Willeriä lukevia ajettu pois keskustelupalstalta!

        Eipä viitsi enää käydä mokomalla :( -palstalla!


      • Loppu lepsuilulle!
        Willeristi kirjoitti:

        Eipä viitsi enää käydä mokomalla :( -palstalla!

        Mun mielestä vaak on liian lepsu! Kaikkea kehutaan kun ei uskalleta sanoa että tossa ja tossa voisi parantaa! LOPPU LEPSUILULLE! >:(


      • Simo
        Loppu lepsuilulle! kirjoitti:

        Mun mielestä vaak on liian lepsu! Kaikkea kehutaan kun ei uskalleta sanoa että tossa ja tossa voisi parantaa! LOPPU LEPSUILULLE! >:(

        Lepsuilun voisi tosiaan lopettaa foorumin puolella. Vanhat kvaakaajat saavat näköjään kännissä hölistä mitä sylki suuhun tuo, mutta jos mukaan eksyy joku aidosti tyhmä kirjoittaja niin heti sensuroidaan.
        Elitistit viihtyvät parhaiten Galleriassa missä kaikki työt joko kehutaan tai haukutaan! Yleensä nämä ovat vielä omien kavereiden tekemiä piirustuksia!


      • KM, FM
        Simo kirjoitti:

        Lepsuilun voisi tosiaan lopettaa foorumin puolella. Vanhat kvaakaajat saavat näköjään kännissä hölistä mitä sylki suuhun tuo, mutta jos mukaan eksyy joku aidosti tyhmä kirjoittaja niin heti sensuroidaan.
        Elitistit viihtyvät parhaiten Galleriassa missä kaikki työt joko kehutaan tai haukutaan! Yleensä nämä ovat vielä omien kavereiden tekemiä piirustuksia!

        Eikä keskustelijoiden tarvitse olla mitän tyhmiä, vaan sitä, että he uusina kertovat oman mielipiteensä tai ylipäätään kirjoittavat jotain on liikaa näille konkareille.


    • Tertsi

      Minusta Kvaak on erittäin asiallinen foorumi. Erilaisuutta siedetään, joskin jonkinlaisia käytöstapoja edellytetään.
      Kun rekisteröidyin Kvaak.fihin, en tuntenut sieltä ketään. Sittemmin olen tutustunut muutamaan oikein mukavaan kvaakkaajaan.

      Nyt olen toimittajan-statuksella ollut noin puoli vuotta.

      • moni on sanonut, että

        mukava on keskustella, mutta lännensarjat-keskusteluissa nämä Wade ja Janne mm. savustavat porukkaa pihalle.

        Itse tunnen monia yliopstoihmisiä, jotka ovat asiallisesti kirjoittaneet, mutta nämä "yli-ihmiset" eivät halua muiden ihmisten viestejä sinne.


      • monilla

        kielteinen palaute näyttää käsittävän lännensarjat-keskustelua sekä töiden arvostelua, huomaan.


    • kvaakkaaja

      Ikävää, että tuntemukset ovat olleet negatiivisia.

      Minusta olisi mukava, mikäli uudet ihmiset osallistuisivat keskusteluun nykyistä rohkeammin. Ei keskustelun avaamista tai siihen osallistumista tule pelätä vanhojen aktiivien vuoksi.

      Kyseenalaistakaa rohkeasti vanhojen piirien luutunet käsitykset ja tuulettakaa niitä omalla panoksellanne!

      Itse olen tuntenut, että minut on otettu foorumilla hyvin vastaan. Vaikka kovaakin väittelyä käydään, ei vastakkaisista mielipiteistä pidä lannistua – makuja on monia!

      • Yömönkiäinen

        "Vanhat kvaakaajat saavat näköjään kännissä hölistä mitä sylki suuhun tuo,"

        Höpö höpö

        Tuo on testattu eikä pidä paikkaanasa.

        Kvaak on pirun asiallinen foorumi ja parempi se on semmoisena pitääkin.
        Kun pääset sinne tutuksi niin huomaat että se on luultavasti koko Suomen parhaiten moderoitu sivusto.
        käyn itse monella keskustelufoorumilla pällistemässä (jatkoaikavapaapainimensaetc..) ja ei puhettakaan että niihin samalla lailla jäisi koukkuun kuin Kvaakin asiantunteviin välillä todellakin pilkunnussija perversseihin..


      • kiteyttänyt
        Yömönkiäinen kirjoitti:

        "Vanhat kvaakaajat saavat näköjään kännissä hölistä mitä sylki suuhun tuo,"

        Höpö höpö

        Tuo on testattu eikä pidä paikkaanasa.

        Kvaak on pirun asiallinen foorumi ja parempi se on semmoisena pitääkin.
        Kun pääset sinne tutuksi niin huomaat että se on luultavasti koko Suomen parhaiten moderoitu sivusto.
        käyn itse monella keskustelufoorumilla pällistemässä (jatkoaikavapaapainimensaetc..) ja ei puhettakaan että niihin samalla lailla jäisi koukkuun kuin Kvaakin asiantunteviin välillä todellakin pilkunnussija perversseihin..

        hyvin ;)


    • Joe, Kvaakin mode

      Kaksi kirjoittajaa on saanut porttikiellon Kvaakiin.

      Toinen oli "willeristi", toinen ei. Molemmat vain päättivät asiallisen alun jälkeen häiriköidä Kvaakia.

      Jos jollakin on jäänyt hampaankoloon jotain, niin minua voi lähestyä yksärillä.

      Muuten täällä Suomi24:llä voi vapaasti purkaa sydäntään.

      Kaikki sarjakuvan ystävät ovat tervetulleita Kvaakin foorumille!

      • KM, FM

        porttikieltoa saanut, mutta näiden kahden nimeltä mainitun toimittajan/avustavan toimittajan kommenttien vuoksi olen lopettanut palstalla käymisen, kuten havaintojeni mukaan muutama muukin tulokas on viimeisen puolen vuoden aikana tehnyt. Heidänkin viestinsä olivat täysin asiallisia.

        Kiva tosiaan kuulla, jos linja toimittajien itsekeskeisyydestä on muuttunut tasa-arvoisempaan suuntaan.


    • Wade, Valvoja Kvaak.fi

      Omasta puolestani toivotan joka ikisen lännensarjoista kiinnostuneen keskustelemaan Kvaak.fi - portaalin lännensarjaosastolle. Siellä välillä huumori lentää, ja se saattaa aiheettomasti kohdistua johonkin ihmiseen.

      Kaiken kaikkiaan siellä käy keskustelu kovana ja kuumana, eikä elitismiä ole olemassakaan, jokainen ihminen lähtökohdasta, iästä tai mistään muustakaan asiasta on tervetullut keskustelemaan kanssamme sinne, muistetaan vain asiallinen käyttäytyminen. Willer -osiossa (ja monessa muussakin Kvaakin osiossa) on mahdollisuus saada terveisensä, toiveensa ja kehitysehdotuksensa aina kustantajalle ja toimittajalle asti. Joten se on myös paikka vaikuttaa asiohin.

      Ja kaikkien Willer -fanien sekä Kvaakin ylläpidon puolesta toivotan asiasta kiinnostuneet keskustelemaan Kvaakiin lännensarjoista. Pidetään huolta, että kaikki viihtyy!

      -Wade, Kvaak.fi

      • Janne Viitala

        ... kenet ja millä tavalla olen savustanut kvaakista pihalle?

        On mielenkiintoista, että oma nimi tuodaan esille vaikkakin aika negatiivisessa sävyssä.

        Itse koen olevani jonkinlainen lännen sarjakuvien, etenkin Tex Willerin, asiantuntija. Olen tutkinut aihetta paljon ja ainakin omasta mielestäni tiedän aiheesta enemmän kuin useimmat (eri mieltä tästäkin saa olla). Tästä johtunee se, että joskus olen kvaakissa oikaissut jotakuta, jos esim. faktat ovat olleet vinksallaan. Sen luulisi olevan kaikkien etu, jotta väärät tiedot eivät lähde leviämään. Kenenkään mielipiteitä en ole koskaan millään tavalla ainakaan tietoisesti lytännyt, vaikka olenkin voinut esittää oman mielipiteeni vastapainoksi. (ainakaan aikaisemmin en ole tällaista kritiikkiä saanut) Päinvastoin, olen ollut erittäin tyytyväinen ja iloinen, kun on tullut uusia henkilöitä keskustelemaan ja esittämään tuoreita mielipiteitä.

        Jotta tervetuloa vaan kaikki kvaakiin! Minutkin sieltä löytää, ja jos on jotain hampaankolossa, niin yksärillä tavoittaa.


    • E.R Tola

      Koko sivusto on vastenmielisten snobien paikka, tosin sivustosta irtoaa hyvät naurut.

      Tyypillinen inside-jengi kutupaikka, kaikki menestyvä sarjakuva on muka "kaupallista roskaa", manga on "tyttöjen sarjakuvaa" ja siksi huonoa, yleensäkin asenne on erittäin snobistinen.

      Hauskinta on se, että noi haluavat määrätä mitä Suomessa saisi julkaista ja mitä ei!

      Jos sanoo jotain kriittistä menosta niin heti alkaa savustus kuten Tutkijahutkija totesi ja nimenomaan noiden "toimittajien" toimesta.

      • kvaakkaaja

        Pikainen silmäily menestyneimpien sarjojen arvosteluihin kertoo aivan toista:

        * Manga: Tuulen laakson Nausicaä, Fullmetal Alchemist, Hellsing, Fruits Basket, Yotsuba&, Death Note => Kaikki positiivisia, osa suorastaan ylistäviä. Ei vähättelyn hiventäkään.

        * Eurooppalainen: Asterix, Incal => Arvostelujen mukaan jotain aivan muuta kuin "kaupallista roskaa".

        * Disney: Carl Barksin Joulu, Roope-Setä 349, 350 ja 351 (kaikki erillisiä arvioitaan), Paratiisitie => Hämmästyttävän huolella tehtyjä ja asiantuntevia juttuja. Ei vähättelyn hiventäkään.

        * Lännensarjat: Comanche, Tex Willer: Mefiston poika, Luurankoylänkö, Suuri junaryöstö => Ei elitismin hiventäkään. Voiko joku näiden perusteella väittää lännenmiehiä kohdeltavan kaltoin?

        Entä sitten itse keskustelupalsta? Siellähän jokainen saa äänensä kuuluviin: elleivät kaikki olekaan samaa mieltä kanssasi ei se tarkoita että sinut tukahdutetaan.

        Olen itsekin usein jyrkästi eri mieltä muiden kanssa jääden vähemmistöön. Mutta näin se on keskustelufoorumien ulkopuolellakin.

        Kvaak on siitä hieno paikka, että siellä todellakin ymmärretään sarjakuvaharrastusta ja suhtaudutaan siihen rakkaudella, leikillä ja toisinaan verisellä vakavuudella. Missä muualla sarjakuvaharrastaja pääsee olemaan osa tällaista joukkoa?


      • mieltä

        kanssasi! Ehdottomasti!

        Ihmettelen mistä syntyy moinen ajatus, että kaikki saavat äänensä kuuluviin! Kyllä se on tämä ydinporukka, joka saa laukoa mitä tahansa ja uudet tyypit ja vierailijat haukutaan usein lyttyyn. Näin ainakin osastolla "Lännensarjat"...


      • haukuta, mutta
        mieltä kirjoitti:

        kanssasi! Ehdottomasti!

        Ihmettelen mistä syntyy moinen ajatus, että kaikki saavat äänensä kuuluviin! Kyllä se on tämä ydinporukka, joka saa laukoa mitä tahansa ja uudet tyypit ja vierailijat haukutaan usein lyttyyn. Näin ainakin osastolla "Lännensarjat"...

        näiden "tomittajien" ym. osalta näytetään, että: "Ei noin voi ajatella!", "On väärä mielipide!", "Tarkista mielipiteesi!", "Kuka olet kommentoimaan?", "Olen asiantuntija - Lukenut kaikki Texit, sinä et tiedä mitään!" jne. jne.


      • Phil Defer
        mieltä kirjoitti:

        kanssasi! Ehdottomasti!

        Ihmettelen mistä syntyy moinen ajatus, että kaikki saavat äänensä kuuluviin! Kyllä se on tämä ydinporukka, joka saa laukoa mitä tahansa ja uudet tyypit ja vierailijat haukutaan usein lyttyyn. Näin ainakin osastolla "Lännensarjat"...

        Eikö ole itsestäänselvää, että lännenosastolla ei mitkään hiiret pärjää?
        Kunnon lännenmiehellä kuuluu olla itsetuntoa. Pelkkä "nopea asekäsi" ei ole mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe