Estring rengas

Mirjamari

Kärsin kuivuudesta ja jatkuvista virtsatulehduksista. Hoidoksi sain Estring emätinrenkaan joka on vaihdettava 3 kk välein uuteen. Minkälaisia kokemuksia teillä on tästä renkaasta? Itse en ole vielä huomannut vielä mitään apua. Ollut n.2kk

11

7108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirjamari

Onko tämä hoitomuoto vielä tuntematon? Koska en saa vastausta.

• sain...

lääkäriltä estring-reseptin mutten ole vielä sitä hakenut koska arveluttaa renkaan laittaminen ja etenkin pois ottaminen. Onnistuuko se hyvin?

• Mirjamari
        sain... kirjoitti:

lääkäriltä estring-reseptin mutten ole vielä sitä hakenut koska arveluttaa renkaan laittaminen ja etenkin pois ottaminen. Onnistuuko se hyvin?

Rengas laitettiin paikoilleen tutkimuksen yhteydessä, joten itse en ole vielä käytännössä kokeillut laittamista enkä pois ottoa. Rengas näytti silikooniselta ja taipuvaiselta. Paikallaan olemista ei tunne milläänlailla.

• Anonyymi
        sain... kirjoitti:

Onnistuu. Toinen jalka vaan pöntön päälle, niin kyllä se siitä. Poistaessa sitten sama juttu ja vähän ponnistat, niin saat sen sormien ulottuville

• Anonyymi

Olen käyttänyt parisen vuotta. Toimii ja on helppo, kun ei tarvitse laitella tahraavia puikkoja päivittäin. Suosittelen. Apteekit eivät pidä yleensä myymälöidensä varastossa, joten se täytyy tilata. Apteekki ilmoittaa minulle, kun tarvitsen seuraavan ja tilaa sen aina valmiiksi.

• 5858

Olen kadottanut kaksi rengasta vajaan kuukauden käytön jälkeen (ainoa mahdollisuus wc:ssä käynnin yhteydessä). Rengas olisi ollut enimmäkseen miellyttävä käyttää, mutta ei ilmeisesti istu sisälleni ja tuntui jotenkin vähän väliä luisuvan alas. Taidan luovuttaa asian suhteen, koska hintoihinsa käyttö näyttäisi tulevan (n. 50€/kpl).

• Anonyymi

Oho, minulla ollut käytössä parisen vuotta ja hyvin on pysynyt. Muutaman kerran on ollut vessassa käydessä lähellä tippua, mutta olen huomannut sen ajoissa.

• Anonyymi

Toimii hyvin, hoitaa minulla kaikki kuivuuteem liittyvät sisäiset ja ulkoiset ongelmat enkä tarvitse muita tuotteita.

Paikalleen laitettaessa litistetään keskeltä kapeaksi ja sujautetaan sisään. Sen verran on renkaassa jännitettä, että käytän molempia käsiä - toista apuna, ettei bongahda auki ennen kuin olen saanut asian toimitettua.

Renkaan saa poistettua helposti sormella koukkaamalla. Tarvittaessa voi käyttää liukuvoidetta. Renkaan voi samalla silloin huuhtoa kylmällä vedellä ja laittaa vaikka puhtaan talouspaperin päälle siksi aikaa, kunnes laittaa takaisin. Jotkut haluavat poistaa renkaan seksin ajaksi. Minun ei ole tarvinnut, saa olla paikallaan sen 3 kk.

Jos rengas tuntuu olevan kovin alhaalla, sitä voi tuupata puhtain käsin syvemmälle. Ei ole väliä, missä asennossa se siellä on.

Oman kokemukseni mukaan parantaa myös lantionpohjan lihasten kuntoa jonkin verran.

Tehokkaampi ja vaivattomampi kuon esim Vagifem.

• Anonyymi

On tosi hyvä, kokemusta n parilta vuodelta. Kaikki oireet poistuneet ja vaikka hinta on n 50eur ja tuntuu alkuun korkealta, ero 3 kk:n aikana ostettaviin vaihtoehtoihin on ihan mitätön. Vaivaton ja helppo. Ei kirvelyä, kutinaa tai kuivuutta ja hoitaa tehtävänsä 3kk 👍

• Anonyymi

Jep, komppaan tätä. Mulla seksuaalinen halu on myös parantunut, eikä paikat ole vähän väliä ohuuttaan ratkeemassa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, komppaan tätä. Mulla seksuaalinen halu on myös parantunut, eikä paikat ole vähän väliä ohuuttaan ratkeemassa...

Kannattaa panna kun vielä voi,niin tehdään vaimon kanssa ja märkääkin vielä on kun tarpeeksi hieroo,siinä häviää surut ja murheet kun nai.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      141
      7988
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      32
      3170
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      389
      2254
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      284
      1780
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      150
      1644
    6. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      21
      1481
    7. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      15
      1248
    8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1239
    9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1162
    10. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      18
      1142
    Aihe