Estrogeeli aiheutti allergian!!

meikäläiselle

Käytin geeliä 4kk ja se auttoi hyvin vv.oireisiin. Mutta sitten tuli ongelmia, jotka johtuivat allergiatestien mukaan estrogeelin sisältämästä estradiolista. Oireina minulla oli ihon punoitus ja kutina, erityisesti kasvoilla. Olin kuin keitetty krapu ja se kutina oli kamalaa. Samoin kuivui limakalvot, erityisesti silmät. Tuli myös hengityksen vinkumista ja toistuvia poskiontelo tulehduksia. Voimakkaita yhteisvaikutuksia tuli päänsärkyyn ottamallani panadolilla. Halusin kertoa tämän siksi että näinkin voi toisille käydä.

4

4386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oudolta

Estradioli pitäisi olla niin läheisesti luonnomukaista naisen estrogeeniä että tuntuu oudolta että se aiheuttaisi allergiaa. Mutta kaipa se on totta jos allergiatestissä niin on todettu. Vaihdevuosioireisiin on olemassa ainakin pillereinä sellaisia joissa estrogeeni on erilaisena esiasteena. Jospa joku tuollainen ei aiheuttaisi allergista reaktiota.

• Minnie Mouse

Minäkin olen nyt käyttänyt estradiolia muutaman viikon, ja ajoittain kasvoni kutiavat vallan vietävästi. Sellaista ei aiemmin ollut. Ei niissä mitään punotusta ole, eli vaiva on varsin lievä verrattuna tuotteen etuihin.

Liäksi on ilmennyt pari muutakin ongelmaa, joita en lue varsinaisesti allergiaksi: limakalvojen kuivuminen (kurjaa, sillä se hieman hankaloittaa seksielämää!) sekä jostain syystä vatsan kovettuminen. En tiedä voiko viimemainittu johtua estradiolista, mutta aiemmin sellaista vaivaa ei ollut koskaan, vaan nytpä totisesti on. Luulisin että se silti johtuu jostain muusta.

• mervi malk

Hormonien, allergioiden ja astman välillä on yhteyttä. Itse olen ratkaissut ongelman ottamalla antihistamiinin joka ilta.

Naisilla on muistaakseni enemmän astmaa. Syy voi hyvinkin olla hormonit.

• Anonyymi

Itselläni taitaa olla samaa. Mitään isompaa kasvojen kutinaa ei ole, mutta joskus punoitusta. Jos laitan geeliä (iltaisin) reisien alueelle, ok, mutta jos laitan sitä joskus käsiini käsivarsiin, käsivarteni saattavat alkaa kutista. Käytän laastari (Estradot 100 mikrog/24 h) ja geeli (Estrena tai Divigel) yhdistelmää. Kokeilin pelkillä laastareilla. Allergiaoireita ei ole pahemmin. Heti kun vaihdevuosioireiden takia jouduin lisäämään geeliä hormoniannostuksen nostamiseksi, alkoivat oireet saman tien.
      Siis nämä allergiaoireet tuntuvat tulevan ainoastaan geeliä käytettäessä. Laastarit sopivat hyvin.
      Alkuun ihmettelin. Käytin antibiootit, Duactit, allergialääkkeet, yskänlääkkeet, siis kovat lääkitykset jatkuvalla syötöllä ja ihmettelin... Sitten yhteys alkoi selvitä ja otin itsekin asioista lisää selvää.
      Ikävä tilanne. Hormonioireet vaativat hoitoa. Annostukseni on 7,5 mg per vrk. Kahdella em. laastarilla saan vain 4 mg/vrk tason... Pitää käydä gynekologin juttusilla uudestaan. Vaan mistä löytyy se tarpeeksi asiaan vihkiytynyt...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      24
      2514
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      57
      1853
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      15
      1409
    4. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      304
      1115
    5. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      14
      1085
    6. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259
      1002
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      62
      957
    8. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      913
    9. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      49
      835
    10. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      113
      827
    Aihe