Oletko teettäny hääpuvun

ompelimossa,

Oletko teettäny hääpukusi ompelimossa, paljon maksoi kaiken kaikkiaan?
Ompelijalle kuvailemani ja piirtämäni yksinkertainen puku tulisi maksamaan 350e tarvikkeet, onko kallis vai halpa? Minulla ku ei ole mitään tietoa mistään ompelimoiden hinnoista..
Mistä voi ostaa laadukasta kangasta pukua varten?

3

830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lll

      Teetin vanhojentanssipuvun sekä poloneesipuvun ompelijalla,molempien teko maksoi markka-aikana noin 700 plus kankaat. Kummatkin puvut ovat hyvin yksinkertaisia. Tosin näitten pukujen teosta on jo 10 vuotta...

    • kesämorsian09

      Hei!
      Minulla siis on jo hääpuku tuloillaan,
      teetätän hääpukuni, mutta ammattikoulusta valmistuvalla vaatetusalan opiskelijalla.
      (päättötyö)
      Kuluista en ihan tiedä, mutta maksan ainakin sen 100 € materiaalit ja tekopalkan oman maun mukaan tälle opiskelijalle.
      Itsellänikin on vaatetusalan koulutus mutta silti en osaa sanoa paljoko hääpuvun teettäminen sitten ihan varsinaisessa liikkeessä maksaa.
      suositus hintaahan nuo koulussakin sanoivat että
      alle sen ja sen ei kannata lähteä sitten tekemään.
      Et muistaakseni jo tekopalkka piti olla väh. 100 jos hääpuvusta puhutaan ja siihen tietenki
      just nuo materiaalit ja tarvikkeet päälle.
      Ja hyvää kangasta saa jo ihan eurokankaastakin.
      Itse katselin eurokankaasta silkkikankaita,
      hintaa on sit n. 30 €/m
      tekokuitu kankaasta en välttämättä lähtisi hääpukua tekemään. (tietenkin maku ja kustannus kysymys.)
      käy kiertämässä kangaskaupoissa ja kysele myyjän
      mielipiteitä.

    • 400 euroa

      Pukuni maksoi töineen, kankaineen ja matkakustannuksineen noin 400 euroa - varmaan jonkun verran yli. Muistaakseni työn osuus oli vähän yli 200 euroa. Teetin työn kotipaikkakuntani ompelimolla, koska ajattelin, että siellä työ tulee halvemmaksi kuin pääkaupunkiseudulla. Piirsin itse mallin, joka oli yksinkertainen ja klassinen. Jos puvussa olisi ollut paljon yksityiskohtia ja esimerkiksi kirjailuja, se olisi ollut varmasti kalliimpi. Puku oli tehty silkistä, ja kankaat ostin Eurokankaasta Helsingistä. Olin erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Ompelija oli muuten alun perin kotoisin Virosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      250
      18375
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      81
      3100
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2151
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      265
      1387
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1262
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1073
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      949
    Aihe