Oletko teettäny hääpuvun

ompelimossa,

Oletko teettäny hääpukusi ompelimossa, paljon maksoi kaiken kaikkiaan?
Ompelijalle kuvailemani ja piirtämäni yksinkertainen puku tulisi maksamaan 350e tarvikkeet, onko kallis vai halpa? Minulla ku ei ole mitään tietoa mistään ompelimoiden hinnoista..
Mistä voi ostaa laadukasta kangasta pukua varten?

3

927

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lll

Teetin vanhojentanssipuvun sekä poloneesipuvun ompelijalla,molempien teko maksoi markka-aikana noin 700 plus kankaat. Kummatkin puvut ovat hyvin yksinkertaisia. Tosin näitten pukujen teosta on jo 10 vuotta...

• kesämorsian09

Hei!
      Minulla siis on jo hääpuku tuloillaan,
      teetätän hääpukuni, mutta ammattikoulusta valmistuvalla vaatetusalan opiskelijalla.
      (päättötyö)
      Kuluista en ihan tiedä, mutta maksan ainakin sen 100 € materiaalit ja tekopalkan oman maun mukaan tälle opiskelijalle.
      Itsellänikin on vaatetusalan koulutus mutta silti en osaa sanoa paljoko hääpuvun teettäminen sitten ihan varsinaisessa liikkeessä maksaa.
      suositus hintaahan nuo koulussakin sanoivat että
      alle sen ja sen ei kannata lähteä sitten tekemään.
      Et muistaakseni jo tekopalkka piti olla väh. 100 jos hääpuvusta puhutaan ja siihen tietenki
      just nuo materiaalit ja tarvikkeet päälle.
      Ja hyvää kangasta saa jo ihan eurokankaastakin.
      Itse katselin eurokankaasta silkkikankaita,
      hintaa on sit n. 30 €/m
      tekokuitu kankaasta en välttämättä lähtisi hääpukua tekemään. (tietenkin maku ja kustannus kysymys.)
      käy kiertämässä kangaskaupoissa ja kysele myyjän
      mielipiteitä.

• 400 euroa

Pukuni maksoi töineen, kankaineen ja matkakustannuksineen noin 400 euroa - varmaan jonkun verran yli. Muistaakseni työn osuus oli vähän yli 200 euroa. Teetin työn kotipaikkakuntani ompelimolla, koska ajattelin, että siellä työ tulee halvemmaksi kuin pääkaupunkiseudulla. Piirsin itse mallin, joka oli yksinkertainen ja klassinen. Jos puvussa olisi ollut paljon yksityiskohtia ja esimerkiksi kirjailuja, se olisi ollut varmasti kalliimpi. Puku oli tehty silkistä, ja kankaat ostin Eurokankaasta Helsingistä. Olin erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Ompelija oli muuten alun perin kotoisin Virosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      76
      1981
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      366
      1239
    3. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      24
      1033
    4. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      141
      1028
    5. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      91
      729
    6. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      116
      701
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      45
      697
    8. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      59
      655
    9. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      652
    10. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      59
      598
    Aihe