Oletko teettäny hääpukusi ompelimossa, paljon maksoi kaiken kaikkiaan?
Ompelijalle kuvailemani ja piirtämäni yksinkertainen puku tulisi maksamaan 350e tarvikkeet, onko kallis vai halpa? Minulla ku ei ole mitään tietoa mistään ompelimoiden hinnoista..
Mistä voi ostaa laadukasta kangasta pukua varten?
Oletko teettäny hääpuvun
3
865
Vastaukset
- lll
Teetin vanhojentanssipuvun sekä poloneesipuvun ompelijalla,molempien teko maksoi markka-aikana noin 700 plus kankaat. Kummatkin puvut ovat hyvin yksinkertaisia. Tosin näitten pukujen teosta on jo 10 vuotta...
- kesämorsian09
Hei!
Minulla siis on jo hääpuku tuloillaan,
teetätän hääpukuni, mutta ammattikoulusta valmistuvalla vaatetusalan opiskelijalla.
(päättötyö)
Kuluista en ihan tiedä, mutta maksan ainakin sen 100 € materiaalit ja tekopalkan oman maun mukaan tälle opiskelijalle.
Itsellänikin on vaatetusalan koulutus mutta silti en osaa sanoa paljoko hääpuvun teettäminen sitten ihan varsinaisessa liikkeessä maksaa.
suositus hintaahan nuo koulussakin sanoivat että
alle sen ja sen ei kannata lähteä sitten tekemään.
Et muistaakseni jo tekopalkka piti olla väh. 100 jos hääpuvusta puhutaan ja siihen tietenki
just nuo materiaalit ja tarvikkeet päälle.
Ja hyvää kangasta saa jo ihan eurokankaastakin.
Itse katselin eurokankaasta silkkikankaita,
hintaa on sit n. 30 €/m
tekokuitu kankaasta en välttämättä lähtisi hääpukua tekemään. (tietenkin maku ja kustannus kysymys.)
käy kiertämässä kangaskaupoissa ja kysele myyjän
mielipiteitä. - 400 euroa
Pukuni maksoi töineen, kankaineen ja matkakustannuksineen noin 400 euroa - varmaan jonkun verran yli. Muistaakseni työn osuus oli vähän yli 200 euroa. Teetin työn kotipaikkakuntani ompelimolla, koska ajattelin, että siellä työ tulee halvemmaksi kuin pääkaupunkiseudulla. Piirsin itse mallin, joka oli yksinkertainen ja klassinen. Jos puvussa olisi ollut paljon yksityiskohtia ja esimerkiksi kirjailuja, se olisi ollut varmasti kalliimpi. Puku oli tehty silkistä, ja kankaat ostin Eurokankaasta Helsingistä. Olin erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Ompelija oli muuten alun perin kotoisin Virosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2822584Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001379- 1081251
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831241Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi971198Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581185- 451053
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi71946Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22900- 33797