Oletko teettäny hääpukusi ompelimossa, paljon maksoi kaiken kaikkiaan?
Ompelijalle kuvailemani ja piirtämäni yksinkertainen puku tulisi maksamaan 350e tarvikkeet, onko kallis vai halpa? Minulla ku ei ole mitään tietoa mistään ompelimoiden hinnoista..
Mistä voi ostaa laadukasta kangasta pukua varten?
Oletko teettäny hääpuvun
3
859
Vastaukset
- lll
Teetin vanhojentanssipuvun sekä poloneesipuvun ompelijalla,molempien teko maksoi markka-aikana noin 700 plus kankaat. Kummatkin puvut ovat hyvin yksinkertaisia. Tosin näitten pukujen teosta on jo 10 vuotta...
- kesämorsian09
Hei!
Minulla siis on jo hääpuku tuloillaan,
teetätän hääpukuni, mutta ammattikoulusta valmistuvalla vaatetusalan opiskelijalla.
(päättötyö)
Kuluista en ihan tiedä, mutta maksan ainakin sen 100 € materiaalit ja tekopalkan oman maun mukaan tälle opiskelijalle.
Itsellänikin on vaatetusalan koulutus mutta silti en osaa sanoa paljoko hääpuvun teettäminen sitten ihan varsinaisessa liikkeessä maksaa.
suositus hintaahan nuo koulussakin sanoivat että
alle sen ja sen ei kannata lähteä sitten tekemään.
Et muistaakseni jo tekopalkka piti olla väh. 100 jos hääpuvusta puhutaan ja siihen tietenki
just nuo materiaalit ja tarvikkeet päälle.
Ja hyvää kangasta saa jo ihan eurokankaastakin.
Itse katselin eurokankaasta silkkikankaita,
hintaa on sit n. 30 €/m
tekokuitu kankaasta en välttämättä lähtisi hääpukua tekemään. (tietenkin maku ja kustannus kysymys.)
käy kiertämässä kangaskaupoissa ja kysele myyjän
mielipiteitä. - 400 euroa
Pukuni maksoi töineen, kankaineen ja matkakustannuksineen noin 400 euroa - varmaan jonkun verran yli. Muistaakseni työn osuus oli vähän yli 200 euroa. Teetin työn kotipaikkakuntani ompelimolla, koska ajattelin, että siellä työ tulee halvemmaksi kuin pääkaupunkiseudulla. Piirsin itse mallin, joka oli yksinkertainen ja klassinen. Jos puvussa olisi ollut paljon yksityiskohtia ja esimerkiksi kirjailuja, se olisi ollut varmasti kalliimpi. Puku oli tehty silkistä, ja kankaat ostin Eurokankaasta Helsingistä. Olin erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Ompelija oli muuten alun perin kotoisin Virosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172463
- 441271
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70927Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää137882- 45851
- 59817
- 42796
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44775Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130704