Schenker Cargo

Pohjanmaalla

Millanen talo? Pomoista liikkuu kaikenlaista juttua?

98

20436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paska,

      paska.

    • huono,,,

      ilmapiiri, vältä jos mahdollista.

      • työntekijä,

        !!!!!!!!


      • ...

        erittäin hyvä ilmapiiri!! maksaa niinku pitää,ilman vinkumista.kalusto alkaa olee laillista,tosin niitä vanhoja riepuja,siis kärryjä ja kontteja löytyy vielä.ei moittimista tälosta.


      • tuskinpa
        työntekijä, kirjoitti:

        !!!!!!!!

        ön sieltä osa ymmärtänyt siirtyä parempiin taloihin.


    • ei maksa kun

      26 euroa/h ja auto on pakko ottaa kotiin. Ihan paska firma!

      • ...

        Nimittäin jakojullit osaa kyllä hommansa. "Vintti-ihmiset" eivät viihdy terminaalitiloissa.Onko ne ihimistenpelekääjiä?


      • Juuri bece kortin saanut..
        ... kirjoitti:

        Nimittäin jakojullit osaa kyllä hommansa. "Vintti-ihmiset" eivät viihdy terminaalitiloissa.Onko ne ihimistenpelekääjiä?

        Oliskohan kellään kiitsikan alihankkijalla töitä tiedos? Minkähänmoinen työnantaja toi Kimmo Pelander Ky on? Ainaki näyttää kalusto olevan hyvin kuosis mitä niitä on vastaan ajellu. Kellään mitään tietoa asian tiimoilta?

        - Kiitos jo etukäteen!


      • mieluusti
        Juuri bece kortin saanut.. kirjoitti:

        Oliskohan kellään kiitsikan alihankkijalla töitä tiedos? Minkähänmoinen työnantaja toi Kimmo Pelander Ky on? Ainaki näyttää kalusto olevan hyvin kuosis mitä niitä on vastaan ajellu. Kellään mitään tietoa asian tiimoilta?

        - Kiitos jo etukäteen!

        Pelander on ok työnantaja, mutta tuskinpa mikään opettelijan paikka.


      • heidn
        ... kirjoitti:

        Nimittäin jakojullit osaa kyllä hommansa. "Vintti-ihmiset" eivät viihdy terminaalitiloissa.Onko ne ihimistenpelekääjiä?

        työpaikkansa ole siellä konttoorilla.


      • wirma
        Juuri bece kortin saanut.. kirjoitti:

        Oliskohan kellään kiitsikan alihankkijalla töitä tiedos? Minkähänmoinen työnantaja toi Kimmo Pelander Ky on? Ainaki näyttää kalusto olevan hyvin kuosis mitä niitä on vastaan ajellu. Kellään mitään tietoa asian tiimoilta?

        - Kiitos jo etukäteen!

        eikös pelanderilla ollu joskus työpaikkailmootus jossa oli: ei puukenkämiehille... oon kuullu että siä firmas kattotaan tarkoon kuljettajan taloudellisuutta, kaluston siisteyttä ja asiakaspalavelua... montako autua pelanderilla on? tuntuu että joka toinen kiitolinja joka vastahan tuloo on pelander


    • huomaat

      hyvä tai huono.

      • silsaati...

        miksi eikäy PUUKENGÄT?


    • kaikilla

      Pomot eivät ole korkeasti koulutettuja ja sehän tavallaan näkyy henkilöstön johtamisessa.

      • koko kuljetus

        Alaa.
        Alan maine ja palkat myös pomo puolella nin huonot että harvassa on hyvin koulutetut ihmiset.
        Shenker on kuitenkin yksi alan parhaista yrityksistä.
        Myös pomot on yleensä vähän fiksumpia kun mitä useimmilla muilla.


      • haisee
        koko kuljetus kirjoitti:

        Alaa.
        Alan maine ja palkat myös pomo puolella nin huonot että harvassa on hyvin koulutetut ihmiset.
        Shenker on kuitenkin yksi alan parhaista yrityksistä.
        Myös pomot on yleensä vähän fiksumpia kun mitä useimmilla muilla.

        Olet kai itse Schenker-pomo kun noin kehut? Kommenttisi ei osu kohdalleen ollenkaan. Yksi yrityselämän yleinen vitsaushan on, että huonosti koulutetut suojaavat työpaikkaansa ottamalla töihin huonosti koulutettuja. Sattuu olemaan yksi suurin syy kuljetusalan ongelmiin.


      • kysymystä
        koko kuljetus kirjoitti:

        Alaa.
        Alan maine ja palkat myös pomo puolella nin huonot että harvassa on hyvin koulutetut ihmiset.
        Shenker on kuitenkin yksi alan parhaista yrityksistä.
        Myös pomot on yleensä vähän fiksumpia kun mitä useimmilla muilla.

        Onko Schenkerillä Pohjanmaalla koulutettua pomoporukkaa? Ennen ei ainakaan ollut.


      • asioista tietävä
        kysymystä kirjoitti:

        Onko Schenkerillä Pohjanmaalla koulutettua pomoporukkaa? Ennen ei ainakaan ollut.

        schenker gargolla ei ole missään koulutettuja pomoja,Turku hyvä esimerkki.


      • koulutettuja
        asioista tietävä kirjoitti:

        schenker gargolla ei ole missään koulutettuja pomoja,Turku hyvä esimerkki.

        Kuinka koulutettuja turussa sitten ovat? Kai sentään kansa/peruskoulu?


      • firmassa työskennellyt
        koulutettuja kirjoitti:

        Kuinka koulutettuja turussa sitten ovat? Kai sentään kansa/peruskoulu?

        Insinöörejä ja ekonomeja ne ovat suurimmalta osalta. Ei kai sitä tohtoritason pomoa kuljetusalalla montaa olekkaan?


      • Anonyymi
        koko kuljetus kirjoitti:

        Alaa.
        Alan maine ja palkat myös pomo puolella nin huonot että harvassa on hyvin koulutetut ihmiset.
        Shenker on kuitenkin yksi alan parhaista yrityksistä.
        Myös pomot on yleensä vähän fiksumpia kun mitä useimmilla muilla.

        Ei voi ainakin sanoa isä aurinkoisesta papinkivi on melkoinen kyttä


    • 20 vuotta töissä

      On se Schenker Cargo kuitenkin yksi parhaita taloja,,,, noudatetaan lakeja ja asetuksia
      ja tilit tulee tes:in mukaan,,,, ja lopputiliä sieltä ei jaeta muutakun juopoille !!!!!

      • ongelmia

        ADR-määräysten noudattaminen voi aiheuttaa ongelmia.


      • lisää
        ongelmia kirjoitti:

        ADR-määräysten noudattaminen voi aiheuttaa ongelmia.

        Ongelmia työsuhteeseen.


      • *'*
        lisää kirjoitti:

        Ongelmia työsuhteeseen.

        Schenker on ihan hyvä työpaikka ja pomotkin on asiallisia,täytyy osata suhtautua asioihin oikein,itse olen ollut jo muutaman vuoden kyseisen kuljetusliikkeen palkkalistoilla ja ajohommissa.Palkka ja työajat asialliset,ei tarvitse yötämyöden mennä tuolla maanteillä vaan voi olla kotona iltaisin.Kalustokin uusittiin tänävuonna ja nyt on alla uudet mersut,kukapa sitä ai uudella autolla ajelisi,oli se sitten mersu tai joku muu auto,automaatti tai ei mutta meillä ainakin kalusto pidetään kunnossa.Ja jos ei omista ADR-lupaa niin silloin ei tarvitse sellaista tavaraa kuljettaa koska niitä kuskeja kyllä on joilla sellainen lupa on.Jokaisesta työpaikasta on aina jollain jotain huonoa sanottavaa,katsokaa ja miettikää itse että onko teillä itellänne se "paras työpaikka"!!


      • kirjoittelet
        *'* kirjoitti:

        Schenker on ihan hyvä työpaikka ja pomotkin on asiallisia,täytyy osata suhtautua asioihin oikein,itse olen ollut jo muutaman vuoden kyseisen kuljetusliikkeen palkkalistoilla ja ajohommissa.Palkka ja työajat asialliset,ei tarvitse yötämyöden mennä tuolla maanteillä vaan voi olla kotona iltaisin.Kalustokin uusittiin tänävuonna ja nyt on alla uudet mersut,kukapa sitä ai uudella autolla ajelisi,oli se sitten mersu tai joku muu auto,automaatti tai ei mutta meillä ainakin kalusto pidetään kunnossa.Ja jos ei omista ADR-lupaa niin silloin ei tarvitse sellaista tavaraa kuljettaa koska niitä kuskeja kyllä on joilla sellainen lupa on.Jokaisesta työpaikasta on aina jollain jotain huonoa sanottavaa,katsokaa ja miettikää itse että onko teillä itellänne se "paras työpaikka"!!

        Yritä edes valehdella asiallisesti. Nyt tuota ei usko kukaan.


      • kuulee
        *'* kirjoitti:

        Schenker on ihan hyvä työpaikka ja pomotkin on asiallisia,täytyy osata suhtautua asioihin oikein,itse olen ollut jo muutaman vuoden kyseisen kuljetusliikkeen palkkalistoilla ja ajohommissa.Palkka ja työajat asialliset,ei tarvitse yötämyöden mennä tuolla maanteillä vaan voi olla kotona iltaisin.Kalustokin uusittiin tänävuonna ja nyt on alla uudet mersut,kukapa sitä ai uudella autolla ajelisi,oli se sitten mersu tai joku muu auto,automaatti tai ei mutta meillä ainakin kalusto pidetään kunnossa.Ja jos ei omista ADR-lupaa niin silloin ei tarvitse sellaista tavaraa kuljettaa koska niitä kuskeja kyllä on joilla sellainen lupa on.Jokaisesta työpaikasta on aina jollain jotain huonoa sanottavaa,katsokaa ja miettikää itse että onko teillä itellänne se "paras työpaikka"!!

        Aikamoinen satu-setä olet. On Kiitolinjalla muutkin töissä, joten ei kaikkia uskota.


    • tuo

      Seinäjoen Kiitolinjan laajennusprojekti. Siis aivan käsittämätöntä jo muutenkin pientä pihaa ahdistaa yhtään enempää ja laajennuksen tilahyöty ja hyöty yleensä? No ainakin yläkerran kermaväki saa nauttia uusista nojatuoleista jos ei muuta. Tuohon kun Transpoint pamautti uuden mahtavan hallinsa Kaukokiidon terminaalista puhumattakaan on Kiitolinjan terminaali kärpäsen jätös. Jos yhtään Schenkerin pomot olisi järkeviä olleet, E-terminaalin olisi voinut siirtää tähän tulevaan "hienoon terminaaliin" ja kun teollisuusalue tuosta kerran näyttää vielä laajenevan niin ison tontin ostoon ja kerralla uusi iso terminaali isoine pihoineen.

      No ehkä joskus sitten..

      • käynyt?

        Ei se Kiitolinjan terminaali Seinäjoella kärpäsen jätös ole. Laman aikana koko Seinäjoen tavarat mahtuu hienosti nurkkiin ja yläkerran kermalla hikeä pukkaa. Laajennustapakin on melko hauska.


      • scenker
        käynyt? kirjoitti:

        Ei se Kiitolinjan terminaali Seinäjoella kärpäsen jätös ole. Laman aikana koko Seinäjoen tavarat mahtuu hienosti nurkkiin ja yläkerran kermalla hikeä pukkaa. Laajennustapakin on melko hauska.

        tuos viestiketjun luin ja.....mahtaako ny olla sen paree työn antaja ku muutkaan,sielähän on paljo porukkaa siirtyny alihankkioiden palkka listoille sekä aika moni sanonu ittensä irti.mistähän sitte johtuukaan??ja se kalusto eihän sitä sen jäläkeen oo enää ollu ku schenker nimi rupes kummittelemaan auton lappios,ei oo enää paljo volvoja ei scanioita mitä vielä oli kiitoliikenne saaren aikaan.nykyään on vaan niitä järkyttävän käyntiäänen omaavia mersun präiskiä.


      • päättää
        scenker kirjoitti:

        tuos viestiketjun luin ja.....mahtaako ny olla sen paree työn antaja ku muutkaan,sielähän on paljo porukkaa siirtyny alihankkioiden palkka listoille sekä aika moni sanonu ittensä irti.mistähän sitte johtuukaan??ja se kalusto eihän sitä sen jäläkeen oo enää ollu ku schenker nimi rupes kummittelemaan auton lappios,ei oo enää paljo volvoja ei scanioita mitä vielä oli kiitoliikenne saaren aikaan.nykyään on vaan niitä järkyttävän käyntiäänen omaavia mersun präiskiä.

        Kiitoliikenne Saaren ja Waski-Transsin on omistanut Schenker pian 15 vuotta. Schenkerin aikana niitä Volvoja ja Kanikoitakin tuli, mutta taisi Mersu olla viime vuosina halvempi.


      • päätteletkin
        scenker kirjoitti:

        tuos viestiketjun luin ja.....mahtaako ny olla sen paree työn antaja ku muutkaan,sielähän on paljo porukkaa siirtyny alihankkioiden palkka listoille sekä aika moni sanonu ittensä irti.mistähän sitte johtuukaan??ja se kalusto eihän sitä sen jäläkeen oo enää ollu ku schenker nimi rupes kummittelemaan auton lappios,ei oo enää paljo volvoja ei scanioita mitä vielä oli kiitoliikenne saaren aikaan.nykyään on vaan niitä järkyttävän käyntiäänen omaavia mersun präiskiä.

        Kertomasi asiat viittaavat henkilöstöjohtamiseen liittyviin ongelmiin.


    • huonoa johtamista

      Tiedä häntä, mutta minunsta tuntuu olevan koko kiitolinjaketjun sisällä pahat puutteet henkilöstöpolitiikassa. Tiedä sitten mikä meininki vähälällä on, mutta ainakin cargolla ja kiitoautoilla eon kyllä esimiestyöskentely jostain kaukaa 30 vuoden takaa. No mitäpä sitä hyvää systeemiä ja ajatettelutapaa uusimaan.

      • Anonyymi

        Onhan siellä isä aurinkoinen papinkives luomassa yhteiset henkee korallin nimeen


    • VitunNurmoonKusipää

      Idiootteja

    • Kiitoilijaa

      Kiitolinja vaan kiitoilee.

      Eipä silti, on vajaa älyiselle sopiva työpaikka. Ei nääs ole aivoille käyttöä.

    • Joopajoo8

      Schenker on aivan vitsi. Jos haluat töihin missä saa tehdä mitä huvittaa niin sinne vaan. Lavat voi purkaa ihan oman mielen mukaan vaikka pihalle sateeseen jos ei kiinnosta. Ei tarvitse osata lukea vaan riittää, että viet tavarat vaan johonkin pois terminaalista. Terminaalissa taas voit aivan rauhallisesti ajella sähköpässillä päin muita lavoja ja tuhota tavaroita niin paljon kun päivässä kerkiät. Eikä näistä tarvitse kenelläkkään ilmotella.

    • JewjenLuttinen

      Schenker on ihan varmasti tosi pätevä firma. heidän työntekijät ovat vain asennevammaisia joilla päätavoite on tuhota koko yritys ja näin päästä ansiosidonnaiselle. Tämä edellinen kirjoittaja paljasti juurikin tämän karmean totuuden. Nyt se on sitten meille kaikille ahkerille kuskeille tullut selväksi mikä on meininki.

      • Anonyymi

        Kyl Kuopion schenker hyvä ari pyörittää hyvin porukkaa ei voi moittii


    • Anonyymi

      Väsyny firma. Viinikkalan pikkupomot luulee olevansa omistajia.

      • Anonyymi

        Schenker Cargo saksan valtion omistama logistiikka ja huolintayhtiö. Emoyhtiö Schenker Bahn.
        Osti suomalaisen Kiitolinjan ja toimi alussa Kiitolinja nimellä. Vuonna 2016 käytössä vain Schenker Cargo nimi. Yritys toimii maailmanlaajuisesti. On päivän selvää,että koska kyseessä on saksalainen yritys niin pikkupomot toimivat siten kun omistaja määrää eli omistajan elkein. Saksalaiseen yrityskulttuuriin kuulu se,että esimies näyttää kaapin paikan.
        Näin toimitaan myös Bauhaus ja Lidlin kauppakonserneissa Suomessa. Äärimmäisen jäykkä saksalainen johtamistapa. Pääasia on ,että tulosta on synnyttävä. "Tulos tai ulos" on hyvin istuva iskulause työnjohdolle. Pikkupomot ovat hankalassa välikädessä sillä johtoa pitäisi miellyttää ja kuljetusliikkeitä ei saisi ärsyttää jotta hommat pyörisivät jatkossakin ja konsernijohto siellä Saksan päässä olisi tyytyväinen Schenker Finland Oy:n toimintaan.
        Sellaista se nykymaailma on kun ollaan yhtä isoa eurooppaa. Onko se hyvä asia,siihen en ota kantaa.


    • Anonyymi

      Schenker Cargo on kiitoslinja, entinen kiitolinja.

    • Anonyymi

      Schenker Cargo on tosi luusereiten firma.

    • Anonyymi

      Kotiinkuljetuksiin DB Schenkerin kalusto on todella raskasta. Kerrostaloalueilla kadunvarsiparkkeineen ei oikeen ole tilaa tuon kokoluokan kalustolle.

      Muuten homma hoituu kyllä, aikanaan.

    • Anonyymi

      Schenker Cargo on onneton pikkubulju.

    • Anonyymi

      Ei tunnu vehkeet kulkevan. 78-82 maantiellä. Mäkeenkään ei voi ottaa vauhtia.

    • Anonyymi

      Jos rajoitin on 82:ssa, ei se paljon kovempaa voi kulkea. Tosin kumma kun muiden firmojen autot liikkuu merkistä riippumatta tarvittaessa sen 89. Käsittääkseni tehdasrajoittimiin ei kuljetusliike saa edes puuttua. Kävikö kuitenkin niin?

      • Anonyymi

        No voi,että Mikä ongelma teinipellellä (18-25 v) Kuorma-autoni ei kulje yli 82 km /h.
        Tieliikennelaissa on määritetty ,että kuorma-auton max. nopeus on 80 km /h. Hyvä nopeus,kuski ehtii joka asiakkaalle ihan yhtä nopeasti kuin auto jossa max on 89 km /h,mutta polttoainetta kuluu todella paljon vähemmän. Jos ajetaan rajoitinta vasten 89 km/h niin 2 -akselisen jakeluauton
        keskikulutus on keskimäärin 36 l / 100 km. Jos ajetaan sallittua 80 km /h niin keskikulutus putoaa 32 l/ 100 km. Jos Schenkerin jakeluautolla ajetaan vuodessa 30 000 km. Tällöin nopeuden rajoittaminen tuottaa per auto 1200 litraa eli 1800 eur säästön lisäksi kun meidän kaikkien pitäisi olla mukana ilmastotalkoissa niin hiilidioksidipäästöt ovat huomattavasti pienemmät. Jokainen auton omistaja/haltija saa itse päättää mikä on auton maksimi nopeus. Esimerkiksi öljy-yhtiöiden mm. Neste on säätänyt kaikkien alihankkijoiden autojen max. nopeuden 80 km /h.. Mihin hemmettiin teillä nuorilla on kiire. Ei ne työt lopu hosumalla ja ylinopeudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi,että Mikä ongelma teinipellellä (18-25 v) Kuorma-autoni ei kulje yli 82 km /h.
        Tieliikennelaissa on määritetty ,että kuorma-auton max. nopeus on 80 km /h. Hyvä nopeus,kuski ehtii joka asiakkaalle ihan yhtä nopeasti kuin auto jossa max on 89 km /h,mutta polttoainetta kuluu todella paljon vähemmän. Jos ajetaan rajoitinta vasten 89 km/h niin 2 -akselisen jakeluauton
        keskikulutus on keskimäärin 36 l / 100 km. Jos ajetaan sallittua 80 km /h niin keskikulutus putoaa 32 l/ 100 km. Jos Schenkerin jakeluautolla ajetaan vuodessa 30 000 km. Tällöin nopeuden rajoittaminen tuottaa per auto 1200 litraa eli 1800 eur säästön lisäksi kun meidän kaikkien pitäisi olla mukana ilmastotalkoissa niin hiilidioksidipäästöt ovat huomattavasti pienemmät. Jokainen auton omistaja/haltija saa itse päättää mikä on auton maksimi nopeus. Esimerkiksi öljy-yhtiöiden mm. Neste on säätänyt kaikkien alihankkijoiden autojen max. nopeuden 80 km /h.. Mihin hemmettiin teillä nuorilla on kiire. Ei ne työt lopu hosumalla ja ylinopeudella.

        Lähteekö siinä bonukset jos polkaisisit joskus vähän alkuvauhtia ylämäkeen mentäessä? Sen 750 e saat varmaan joka tapauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähteekö siinä bonukset jos polkaisisit joskus vähän alkuvauhtia ylämäkeen mentäessä? Sen 750 e saat varmaan joka tapauksessa.

        Ylämäkeen ei kannata polkaista yhtään mitään. Jo ihan kesyllä menopelillä vaikka Scania
        niin jos ylämäen alla polkaisee kaasun pohjaan niin ylämäen päällä on 85 km/h. Unelma
        tulos autossani on voimaa yes olen tosi vahva äijä, p...kele olen kova äijä ja isot tuuletukset.
        Kun minä vanha äijä aloitin hommat vuonna 1 ja 2 eli 1982. Ensimmäisessä työpaikassa ajopeleinä oli MB 406 , 407, 608,709,913,1030 . Niin nämä kaikki olivat legendaarisia menopelejä. Koskaan et jäänyt tiellä , aina pelasi ,siis ikiliikkujia olivat nämä laadukkaat mercedes-Benz tuotteet. Autoradio oli,mutta voluumit ei riittäneet maantienopeuksilla.
        Olisiko pitänyt pitää kuulosuojaimia ? Ehkä kun kuulo on alentunut,se on todettu työterveyshuollossa. Jos ylämäestä haluatte puhua niin näillä legendaarisissa Mersuilla
        esim. Helsingissä Kehä 3 nykyisen IKEAN kohta iso ylämäki ja vielä jyrkempi 1980 luvulla. Mersulla vauhtia mäen alla 100 km ja mäen päällä 25 km / h. Näin se meni kun oli vähän hevosvoimia eikä turboa apuna. Silloin ei harmittanut yhtään Nyt ei harmita yhtään sillä se oli elämää. Ohje nuorisolle mihin teillä on kiire ,hieman vähemmä touhuamisella ehtii ihan yhtä hyvin perille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylämäkeen ei kannata polkaista yhtään mitään. Jo ihan kesyllä menopelillä vaikka Scania
        niin jos ylämäen alla polkaisee kaasun pohjaan niin ylämäen päällä on 85 km/h. Unelma
        tulos autossani on voimaa yes olen tosi vahva äijä, p...kele olen kova äijä ja isot tuuletukset.
        Kun minä vanha äijä aloitin hommat vuonna 1 ja 2 eli 1982. Ensimmäisessä työpaikassa ajopeleinä oli MB 406 , 407, 608,709,913,1030 . Niin nämä kaikki olivat legendaarisia menopelejä. Koskaan et jäänyt tiellä , aina pelasi ,siis ikiliikkujia olivat nämä laadukkaat mercedes-Benz tuotteet. Autoradio oli,mutta voluumit ei riittäneet maantienopeuksilla.
        Olisiko pitänyt pitää kuulosuojaimia ? Ehkä kun kuulo on alentunut,se on todettu työterveyshuollossa. Jos ylämäestä haluatte puhua niin näillä legendaarisissa Mersuilla
        esim. Helsingissä Kehä 3 nykyisen IKEAN kohta iso ylämäki ja vielä jyrkempi 1980 luvulla. Mersulla vauhtia mäen alla 100 km ja mäen päällä 25 km / h. Näin se meni kun oli vähän hevosvoimia eikä turboa apuna. Silloin ei harmittanut yhtään Nyt ei harmita yhtään sillä se oli elämää. Ohje nuorisolle mihin teillä on kiire ,hieman vähemmä touhuamisella ehtii ihan yhtä hyvin perille.

        Mites ulkomaanliikenteessä kun on joskus kiire laivaan, painaako taloudellisuus silti enemmän vaakakupissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites ulkomaanliikenteessä kun on joskus kiire laivaan, painaako taloudellisuus silti enemmän vaakakupissa?

        Nyt oli puhe Schenker Cargo jakelukuskeista in Finland Suomessa. Pienen pieni 12 tn Rellu,
        kovemmalla rahtarilla MB Atego ja seniorilla Scania paremmat päivät nähty jo vuonna 1 ja 2 mutta meno jatkuu .Heillä ei tosiasiassa ole kiire yhtään mihinkään. Ulkomaan miehet sellaiset suomalaiset pelkällä päivärahalla ajavat ovat lähes historiaa. Vieläkö näitä elämäntapa intiaaneja piisaa keski-euroopassa. Toivottavasti ovat ottaneet opiksi ja nostavat myös palkkaa jotta eläkettä myös kertyy. Näissä seurakuntien ruokajonoissa
        ympäri Suomen on liian monta 1960-1990 luvun rahtaria jotka eivät ajatelleet näitä asioita aikanaan ja nyt vanhuksena eivät saa kunnon eläkettä . Se on häpeä sillä he jos kuka on tehnyt sen vientityön mitä suomalaisyritykset kovasti mainostavat ulkomaan viennissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt oli puhe Schenker Cargo jakelukuskeista in Finland Suomessa. Pienen pieni 12 tn Rellu,
        kovemmalla rahtarilla MB Atego ja seniorilla Scania paremmat päivät nähty jo vuonna 1 ja 2 mutta meno jatkuu .Heillä ei tosiasiassa ole kiire yhtään mihinkään. Ulkomaan miehet sellaiset suomalaiset pelkällä päivärahalla ajavat ovat lähes historiaa. Vieläkö näitä elämäntapa intiaaneja piisaa keski-euroopassa. Toivottavasti ovat ottaneet opiksi ja nostavat myös palkkaa jotta eläkettä myös kertyy. Näissä seurakuntien ruokajonoissa
        ympäri Suomen on liian monta 1960-1990 luvun rahtaria jotka eivät ajatelleet näitä asioita aikanaan ja nyt vanhuksena eivät saa kunnon eläkettä . Se on häpeä sillä he jos kuka on tehnyt sen vientityön mitä suomalaisyritykset kovasti mainostavat ulkomaan viennissä.

        Niin unohdettu " vähemmistö" pitkän päivätyön ja myös yötyön tehneet töitä 24 h / 7 kaikkia keski-euroopan lakipykäliä rikkoen kuorma maaliin eli asiakkaalle. Kai siinä oli jotain viehätystä kun sai leikkiä kissa hiiri leikkiä poliisien kanssa . En minäkään mitään sellaisia eläkeasioita miettinyt kun olin sellainen nuori kolli ja menohalut ja eurooppa kutsui ja minä poika ajoin joka puolelle ,vaikka kielitaito oli mitä oli kansakoulupohjalta. Sitten kun perustin perheen niin jäin suosiolla Suomeen ja hyvä niin , ehdin tehdä hyvän uran hyvä maineissa kuljetusyrityksessä. Ja eläke on sen mukainen. Kyllä moni siellä keski-euroopassa suomalainen joka teki pitkän työuran pettyi pahasti kun eläkettä ei tullutkaan juuri mitään. tämä aihepiiri on kyllä hyvin tuttu minulle,valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin unohdettu " vähemmistö" pitkän päivätyön ja myös yötyön tehneet töitä 24 h / 7 kaikkia keski-euroopan lakipykäliä rikkoen kuorma maaliin eli asiakkaalle. Kai siinä oli jotain viehätystä kun sai leikkiä kissa hiiri leikkiä poliisien kanssa . En minäkään mitään sellaisia eläkeasioita miettinyt kun olin sellainen nuori kolli ja menohalut ja eurooppa kutsui ja minä poika ajoin joka puolelle ,vaikka kielitaito oli mitä oli kansakoulupohjalta. Sitten kun perustin perheen niin jäin suosiolla Suomeen ja hyvä niin , ehdin tehdä hyvän uran hyvä maineissa kuljetusyrityksessä. Ja eläke on sen mukainen. Kyllä moni siellä keski-euroopassa suomalainen joka teki pitkän työuran pettyi pahasti kun eläkettä ei tullutkaan juuri mitään. tämä aihepiiri on kyllä hyvin tuttu minulle,valitettavasti.

        Muistan lapsena kun Ylen TV uutisissa oli juttu 1970 luvun lopulla Suomen ja Ruotsin rajalta. AKT:n aktiivit jututtivat näitä ulkomaan kuskeja. Asia jäi mieleen lapsena koska olin innostunut kuorma-autoista. AKT oli päättänyt ,että rajan yli ei mennä jos ei olla jäseniä.
        En muista miten juttu päättyi pitää muistaa,että oli 6 tai 7 vuotta vanha,mutta tilanne TV uutisissa oli niin kireä,että jäi pikkupojan mieleen tällainen tapaus. edelliset kirjoitukset on täyttä totta. Meillä Suomessa on valtava joukko hyvin iäkkäitä seniorikuljettajia joilla ei ole kunnollista työeläkettä, no jokainen voi syyttää heitä itseään,mutta kuitenkin kuka duunari 1960-80 luvuilla tunsi oman eläkeyhtiön kuviot ja ymmärsi miten eläkekertymä kertyy.Siihen itten epärehelliset yrittäjät. Työntekijöille postitetaan nykyisin säännöllisin väliajoin eläketurvaote ja se pitää tarkkaan lukea ja tarkistaa,että kaikki asiat on O.K Se on duunarin paras turva tulevaisuutta varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan lapsena kun Ylen TV uutisissa oli juttu 1970 luvun lopulla Suomen ja Ruotsin rajalta. AKT:n aktiivit jututtivat näitä ulkomaan kuskeja. Asia jäi mieleen lapsena koska olin innostunut kuorma-autoista. AKT oli päättänyt ,että rajan yli ei mennä jos ei olla jäseniä.
        En muista miten juttu päättyi pitää muistaa,että oli 6 tai 7 vuotta vanha,mutta tilanne TV uutisissa oli niin kireä,että jäi pikkupojan mieleen tällainen tapaus. edelliset kirjoitukset on täyttä totta. Meillä Suomessa on valtava joukko hyvin iäkkäitä seniorikuljettajia joilla ei ole kunnollista työeläkettä, no jokainen voi syyttää heitä itseään,mutta kuitenkin kuka duunari 1960-80 luvuilla tunsi oman eläkeyhtiön kuviot ja ymmärsi miten eläkekertymä kertyy.Siihen itten epärehelliset yrittäjät. Työntekijöille postitetaan nykyisin säännöllisin väliajoin eläketurvaote ja se pitää tarkkaan lukea ja tarkistaa,että kaikki asiat on O.K Se on duunarin paras turva tulevaisuutta varten.

        Ulkomaan kuljettajat erityisen puupäistä porukkaa eli täystampioita. Eivät ymmärtäneet mistään mitään 1970-luvulla ja sama homma jatkuu. Sen kerran kun saapuvat Suomeen niin Pirkka olutta siemailevat. Kuljettajat ovat niin tyhmä ihmisryhmä ettei heille edes tule mieleen seurata miten eläke kertyy ja kuinka paljon sitä on jo kertynyt. Juuri tämän vuoksi kaikki nuoret kiertää kuljetusalan paitsi nuoret blondi naiskuskit jotka eivät ymmärrä tätä kupletin juonta.Siellä Volvojen ja scanoiden ratissa tympeänä selataan sitä älypuhelinta.
        Jos vaikka järki soittelisi ? no eihän sitä tiedä jos vaikka onni potkaisisi. nimimerkki " ei millään pahalla"


    • Anonyymi

      Schenker Cargo on tosi alkoholitien firma.

      • Anonyymi

        Missä tällainen alkoholitie on? Rajamäellä vai Koskenkorvan pitäjässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tällainen alkoholitie on? Rajamäellä vai Koskenkorvan pitäjässä.

        Alkoholitie on keskustelujen pilaajan korvien välissä.


    • Anonyymi

      Hupiukkoja riittää tässä keskustelussa.

    • Anonyymi

      Viissatanen kaania, joka kulkee tasan 80, riittää varsin hyvin. Eikä tarvita edes aurinkolippaa. Se kun kasvattaisi kulutusta usean millilitran.

      • Anonyymi

        Hyvä huomio tämä aurinkolippa asia. Hienoa ,että otit asian puheenaiheeksi. Olen ihmetellyt jo vuosikymmenet mitä hyötyä on tästä tuulilasin yläreunassa olevasta aurinkolipasta. Se on niin korkealla ettei auta mitään auringon häikäisyn estossa. Kuitenkin auton sisäpuolella on aurinkolipat joko perinteiset tai sitten rullaverho tyyppiset . Miksi kahdet aurinkolipat, onko se jokin perinne, jota ei voi muuttaa etteivät rahtarit suutu. Scania poisti jo edellisestä mallista
        ohjaamon kulmista tuuliohjaimet turhina härpäkkeinä ja hyvä niin mitä virtaviivaisempi sitä parempi.


    • Anonyymi

      Kyseisen yhtiön omistaa Saksan valtio . DB schenker tulee sanoista Deutche Bahn .
      Valtava yhtiö 130 eri maassa. Minä en haluaisi kommentoida millaisia pomoja yrityksellä on kun en tunne yhtäkään. Suomessa liikkeellä on pelkkiä pelle hermanneja vanhoilla menopeleillä,no ei siinä mitään vanhat pelaa paremmin kuin nykypäivän härpäkkeet.

      • Anonyymi

        Ihan samaa mieltä olen 1990 luvun autot pelaa paremmin ja hommat hoituu.


    • Anonyymi

      Aloiti ajot 1974 18 vuotiiaana,ajokki oli bedford kokonaispaino 10400 kg avolava ei ollut ohjaustehostinta 6 tonnia kuormaa päällä ja veivaat raskasta rattia pahinta oli kylmyys,talvipakkasilla hytti jäässä ,ikkunat jäätyi sisältä,oli petteri kylmä auto,kulki kyllä 90 km t.
      Oli juhlaa kun sai ajaa Volvolla F 86 malli turbo ja 210 hv ja aluevaihteisto ja oli lämmin hytti ja kulki 120 km t kun nuoruuden hulluna piti kokeilla.
      Mersuja oli myös,pyöreällä nokalla pulloposki mersu 911 ja 1113 olivat myös ilman tehostajaa ja iso ratti,bedfordin rinnalla Autoja oli mersut,sitten oli uusi 1313 mersu korkealla hytillä ja ohjsustehostajalla,oli lömmin ja mukava auto.
      Myöhemmin tuli mb 1619 ja se oli aluelaatikolla jossa alueet rinnakkain isolle alueelle vaidettiin työtämällä vaihdekeppi oikealle ja pieni alue vasemmalle.
      80 sarjan scaniat oli huippua ja 110 scania nokalla ja ilman.
      Oli hyviä vuosia ja ei kytätty sa pitää pitkiä kahvitaukoja ja käydö kesällä uimannalla työaikana.
      40 vuotta tuli ajettua ammatikseen.

      • Anonyymi

        Hieno kirjoitus minullakin on nuorena pojan loppina juuri kortin saanena kokemusta Bedford kuorma-autoista 1980-luvun alusta. Niitä oli jopa Hartwallin panimolla pienipyöräisiä Pettereitä teliautoja joissa teliä ei saanut nostettua ylös. Varmasti oli hauska ajella huonosti auratuilla teillä kun teliä ei pystynyt keventämään ollenkaan.. Yksi seikka teki autosta vielä kylmemmän nimittäin polkimet tulivat lattiasta lävitse ( ei ollut riippupolkimia kuten nykyisin). Läpivienti kohdasta kylmä ulkoilma sukelsi suoraan housun puntista sisään ja varpaat olivat jäässä,mutta pohkeet ja polvetkin olivat täysin kohmeessa koko työpäivän ja niistä nyt sitten vanhana vielä kyllä työelämässä olevana saa kärsiä kolotuksina huonoilla keleillä. Nuo Hartwallin petterit olivat sellaisia ,että kuorma purettiin sivulaita nostimella. Kyljissä komeili Hartwallin Jaffa mainokset perinteiset monille ihmisille lapsuudesta tutut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno kirjoitus minullakin on nuorena pojan loppina juuri kortin saanena kokemusta Bedford kuorma-autoista 1980-luvun alusta. Niitä oli jopa Hartwallin panimolla pienipyöräisiä Pettereitä teliautoja joissa teliä ei saanut nostettua ylös. Varmasti oli hauska ajella huonosti auratuilla teillä kun teliä ei pystynyt keventämään ollenkaan.. Yksi seikka teki autosta vielä kylmemmän nimittäin polkimet tulivat lattiasta lävitse ( ei ollut riippupolkimia kuten nykyisin). Läpivienti kohdasta kylmä ulkoilma sukelsi suoraan housun puntista sisään ja varpaat olivat jäässä,mutta pohkeet ja polvetkin olivat täysin kohmeessa koko työpäivän ja niistä nyt sitten vanhana vielä kyllä työelämässä olevana saa kärsiä kolotuksina huonoilla keleillä. Nuo Hartwallin petterit olivat sellaisia ,että kuorma purettiin sivulaita nostimella. Kyljissä komeili Hartwallin Jaffa mainokset perinteiset monille ihmisille lapsuudesta tutut.

        Muistan nuo hartwallin petterit niillä ajettiin mm asematunneliin, oli kylmä auto petteri todella, toinen oli 80 luvulla Fiat kuormaauto 110 NC ja 130NC olivat isolla hytillä, niissä meni myös polkimet läpi lattian ja kauhea meteli hytissä, käsijarrukaan ei olut paineilmalla vaan vaijerilla kelattava, se kelattiin päälle ja sitten piti painaa kovaa ja lyödä se poispäältä ja siiloin kuului kauhea meteli, tämä Fiat oli Ivecon edeltäjä, sitä oli mallina 190 rekkaliikenteessäkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan nuo hartwallin petterit niillä ajettiin mm asematunneliin, oli kylmä auto petteri todella, toinen oli 80 luvulla Fiat kuormaauto 110 NC ja 130NC olivat isolla hytillä, niissä meni myös polkimet läpi lattian ja kauhea meteli hytissä, käsijarrukaan ei olut paineilmalla vaan vaijerilla kelattava, se kelattiin päälle ja sitten piti painaa kovaa ja lyödä se poispäältä ja siiloin kuului kauhea meteli, tämä Fiat oli Ivecon edeltäjä, sitä oli mallina 190 rekkaliikenteessäkin

        Ai niin korjaan ei niillä Hartwallin telipettereillä asematunneliin mahtunut siellä oli mennen tullen niin kapeat ajoluiskat,mataliin paikkoihin niillä varmaan kyllä ajettiin,Hieno kirjoitus sinullakin,oliko Hartwallin telissä ohjaustehostin?
        Ajelin sinne asematunneliin joskus itse Volvo 611 oli ajokki ja sillä sai tarkkaan viistää mutkat kun tunnelista noustiin kaivokadulle.
        Monenlaisia ajoja tuli ajettua sen jälkeen rekkaa ja linjaautoja mutta ne 70-80 luvun ajovuodet oli parhainta aikaa vaikka Petteri ja Fiat kalusto huonoa niin ajot olivat hyviä kun ei aina työtahti ja kiire painanut.


    • Anonyymi

      Muistelen lämmöllä aikoja kun Kiitoliikenteellä ajettiin vielä oikeilla autoilla, siis niittikoppi- ja SM-Sisuilla. Schenkerin astuttua kuvioihin, eipä tullut enää autoja.

      • Anonyymi

        Kaikkein parhaat autot tuli taloon vasta 2009-2013, kun Mersun lippulaivamallia MP3-Actrosia valmistettiin. Niitä olikin useampi rivissä. Ja oli kaunis näkymä 😎


    • Anonyymi

      Vieläkö muuten VJ-Works on Schenkerin osakkaana?

    • Anonyymi

      Ainakin 80 luvulla Scaania ja Volvo olivat parhaat ja nokkamallin jyry sisu
      Kontio Sisu oli myöskin makoisa peli ajoin nokkakontiolla rautaa oli kaksi akselinen auto ja ajoin valmistajalta tehtaille vantaalta poriin,raumalle ja pk seudulle ja lohja vihti karkkila suuntaan.
      Shenkkerin ajossa ajoin täysperävaunulla jakoa uudenmaan läänin alueella ei se huono talo ollut.

    • Anonyymi

      Ei merkillä väliä kun sai Finnfrostin pakkasia kuskata. Se olikin astetta kovempaa hommaa.

    • Anonyymi

      Kiva Schenkerin kuskit ku täytätte kaupan varaston juomilla päivän aikana. Sinne on tosi kiva yrittää tunkea isompaa kuormaa illemmalla. Vaan mitä muista niin väliä.

      Terveisin toinen Schenkerin kuski.

      • Anonyymi

        Kiitos kommentista se toinen Schenkerin kuski Jos minä "se ensimmäinen kuski " olen saanut tehtäväksi toimittaa tavaraa kyseiselle asiakkaalle niin minä toimitan ,koska näin on määrätty
        Kaikki tavaran toimitukset ovat tilaajasta eli asiakkaasta kiinni Se on asiakkaan velvollisuus järjestää tilaa myös illemmalla tuleville kuormille. En ole välinpitämätön juntti kuten haluat viestissäsi kertoa,teen työni kuten kunnon jakelukuskin kuuluukin tehdä eli todella särmästi.
        Ehkä sinun pitäisi hakeutua työterveyshuoltoon ja kertoa ,että sinusta tuntuu siltä ,että vanne puristaa päätäsi.( meille kaikille tuttu aihe puolustusvoimien terveyskyselykaavakkeesta)
        Hoitoon pääsy helpottaa tuskia varsinkin jos kertomuksessasi ei ole hiventäkään aiheeksi.


    • Anonyymi

      Minkä tähden irtoperäliikenne on pääosin delegoitu alihankkijoille? Benssiini kait maksaa saman kaikille, joten onko vaan liian kovaa hommaa? Ehkä 1-2 kertaa vuodessa nähnyt Schenkerin veturin irtoperää lastaamassa.

      • Anonyymi

        Ja tämän edellisen kirjoituksen kirjoitti trolli,joka olettaa ,että bensiinillä nämä urpot ajaa nykypäivänä kuten silloin vaarin aikoina 1930-luvulla. NO jotta totuus paljastuisi trollille niin se ajaa joka ajaa todella halvalla siis todella edullisesti. Se on se markkinatalous ja markkinataloudessa aina keikat voittaa se jolla koulussa matikassa oli todistuksessa numero 5
        Tämä todistus oli aiemmin kansakoulun päästötodistus, 1964 jälkeen syntyneillä peruskoulun päästötodistus. Kova innostus , kuorma-autot Yes... yrittäjäksi ...... Naurettavan nopea koulutus vaativaan työhön, SKAL:lin kuukauden yrittäjäkurssi (maksat itsesi kipeäksi) Lopputulos :mahtava yrittäjä ,mutta ei mitään ymmärrystä todellisesta yritystaloushallinnosta. Näin se menee monella "todella innostuneella nuorella yrittäjän alulla" onneksi on myös monia joilla on jo pitkältä ajalta selvä visio mikä olisi se oikea työ kuljetusalalla jossa voisi pienyrittäjä todella hyvin pärjätä omalla osaamisella ja hyvällä asiakaspalvelulla . Kun löytää sen " oman jutun " kuljetusalalta ja osaa sen myös hyvin markkinoida kuluttajillle niin yrityksen menestyminen voi olla todella hyvää verrattuna näihin perushommiin Posti, Schenker jne.............


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämän edellisen kirjoituksen kirjoitti trolli,joka olettaa ,että bensiinillä nämä urpot ajaa nykypäivänä kuten silloin vaarin aikoina 1930-luvulla. NO jotta totuus paljastuisi trollille niin se ajaa joka ajaa todella halvalla siis todella edullisesti. Se on se markkinatalous ja markkinataloudessa aina keikat voittaa se jolla koulussa matikassa oli todistuksessa numero 5
        Tämä todistus oli aiemmin kansakoulun päästötodistus, 1964 jälkeen syntyneillä peruskoulun päästötodistus. Kova innostus , kuorma-autot Yes... yrittäjäksi ...... Naurettavan nopea koulutus vaativaan työhön, SKAL:lin kuukauden yrittäjäkurssi (maksat itsesi kipeäksi) Lopputulos :mahtava yrittäjä ,mutta ei mitään ymmärrystä todellisesta yritystaloushallinnosta. Näin se menee monella "todella innostuneella nuorella yrittäjän alulla" onneksi on myös monia joilla on jo pitkältä ajalta selvä visio mikä olisi se oikea työ kuljetusalalla jossa voisi pienyrittäjä todella hyvin pärjätä omalla osaamisella ja hyvällä asiakaspalvelulla . Kun löytää sen " oman jutun " kuljetusalalta ja osaa sen myös hyvin markkinoida kuluttajillle niin yrityksen menestyminen voi olla todella hyvää verrattuna näihin perushommiin Posti, Schenker jne.............

        Eli selkeällä suomenkielellä, kierrä kaukaa yritykset, Posti, Schenker, Vaasan leipomo ja listaa voisi jatkaa loputtomiin. Jos sinulla on jokin todella kuningasidea perustaa kuljetusyritys niin nyt on sinun mahdollisuus ,siis jotain ihan uuttaa ja hyvää palvelua. Sellaista mitä ei ole kukaan perinteinen kuljetusyritys koskaan palvellut.Sellaisen rahasammon kun löydät niin saat ihan rehellisesti kylpeä rahassa.


    • Anonyymi

      Olin ajanut pari vuotta puoliperävaunullista kuormaautoa ja ajot loppuivat,pääsin shenkkerille töihin ja täysperävaunu ajokiksi.
      Kyllä oli vanhan 45v vaikea oppia täysperän peruuttaminen kun aivan eri kuin puolikas piti aina eri suuntaan kääntää rattia.
      Pari kuukautta ajoin ja ehdottivat minulle ajot pelkällä nupilla sain ajaa pitempää jakelureittiä 200 km säteellä päivätyö ja iso Scania teliauto ilman kärryä.
      Reilu talo on Shenker tosi hyvä.

    • Anonyymi

      Pomoista ei kantsi välittäääää , MUTTA jos tietäisit jutut kuskeista niin hämmästyisit tosiaan .

      • Anonyymi

        Onko rekkaa vaikea ajaa?


    • Anonyymi

      Kyllä puoliperähommat on järjestäen rankempaa kuin täysperällä. Paikat ovat pahempia ym.

      • Anonyymi

        Puoliperä on paljon helpompi peruuttaa kuin täysperä, varsinkin kun on oppinut puolikkaaseen niin vaikea siirtyä täysperään, kuten edellä kerroin minulla oli vaikeuksia täysperän kanssa kun laituriin peruutus kesti niin kauan että keikat venyivät,
        Shenkkerillä järjestettiin minulle hyvät ajot kuormaautolla ilman perävaunua.
        Reilu pomo oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puoliperä on paljon helpompi peruuttaa kuin täysperä, varsinkin kun on oppinut puolikkaaseen niin vaikea siirtyä täysperään, kuten edellä kerroin minulla oli vaikeuksia täysperän kanssa kun laituriin peruutus kesti niin kauan että keikat venyivät,
        Shenkkerillä järjestettiin minulle hyvät ajot kuormaautolla ilman perävaunua.
        Reilu pomo oli.

        Näinkin varmasti on aloin itse armeijan jälkeen ajamaan puoliperää ja ajoin yhteen soittoon 22 vuotta ja peruutin rekan paikkaan kuin paikkaan laakista.
        Moni vanhempi kuski katseli kun peruutin ja sanoivat että toi jätkä on ennenkin ajanut.
        Menin Itten välillä jakoajoon nupilla ja välillä meinasin kääntää rattia väärinpäin pdruutuksessa kun puoliperä oli muistissa.
        Läksin sitten myllyn ajoon täysperävaunulla ja aluksi piti treenata kun kärry vei miestä eikä mies kärryä.
        Kuukauden päästä pääsin jyvälle ja nyt menee kärryn peruutus vaikka taskuparkkiin ja pimiälle puolelle heti kerrasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinkin varmasti on aloin itse armeijan jälkeen ajamaan puoliperää ja ajoin yhteen soittoon 22 vuotta ja peruutin rekan paikkaan kuin paikkaan laakista.
        Moni vanhempi kuski katseli kun peruutin ja sanoivat että toi jätkä on ennenkin ajanut.
        Menin Itten välillä jakoajoon nupilla ja välillä meinasin kääntää rattia väärinpäin pdruutuksessa kun puoliperä oli muistissa.
        Läksin sitten myllyn ajoon täysperävaunulla ja aluksi piti treenata kun kärry vei miestä eikä mies kärryä.
        Kuukauden päästä pääsin jyvälle ja nyt menee kärryn peruutus vaikka taskuparkkiin ja pimiälle puolelle heti kerrasta.

        Minä olin Shenkkerin terminaalissa hommissa otin kuormia vastaan ym.
        Olin ajanut itse yhdistelmiä 12 vuotta mm. Joensuun kiitoautolla jouduin muutaman kerran peruuttamaan sen täysperävaunu yhdistelmän laituriin kun autonkuljettajalla oli vaikeuksia ja mielläni peruutinkin joskus kun oli tuttu kuski niin pyysin että saan peruutella laituriin niin pysyy vanhat taidot hanskassa.
        Näitä uusia ylipitkiä on erikoisempi peruuttaa kun puoliperävaunu yhdistelmän perään laitetaan toinen perävaunu,sen kanssa jopa joutui pari kertaa oikaisemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olin Shenkkerin terminaalissa hommissa otin kuormia vastaan ym.
        Olin ajanut itse yhdistelmiä 12 vuotta mm. Joensuun kiitoautolla jouduin muutaman kerran peruuttamaan sen täysperävaunu yhdistelmän laituriin kun autonkuljettajalla oli vaikeuksia ja mielläni peruutinkin joskus kun oli tuttu kuski niin pyysin että saan peruutella laituriin niin pysyy vanhat taidot hanskassa.
        Näitä uusia ylipitkiä on erikoisempi peruuttaa kun puoliperävaunu yhdistelmän perään laitetaan toinen perävaunu,sen kanssa jopa joutui pari kertaa oikaisemaan.

        Miulla oli 11 metriä pitkä puoliperävaunu yhdistelmä,kärry yhdellä akselilla ja vetoauto kaksi akselinen volvo f 86.
        Ajoin tällä jakelua ja heittokeikkoja päivävuorossa helsingistä maks 100-200 km säteellä.
        Oli hyvä kääntymään kääntyi paremmin kuin pitkä nuppi kun oppi kääntämään peruutuksessa väärälle puolelle niin meni ahtaisiin paikkoihin helposti.
        Oli mahtavia aikoja ne silloin ei kytätty kukia kun lähdin hesasta kuorman kanssa 3 paikkaa hämeenlinnaan oli päivän keikka 8 tuntia sama porvoin jako 6 paikkaa päivän keikka tai turkuun kuormasss 2 purkua.
        Ajat ovat muuttunneet,ajot tiukentuneet mutta miehet heikentyneet.


    • Anonyymi

      Kusipäisyyden huipentuma on vetää Sisulla sorapuolikasta.

    • Anonyymi

      Työnjohdolla noussut kusi päähän.Pikkupomot luulevat tietävänsä kaiken

    • Anonyymi

      LERVO havaittu irvokas lervovirne pärställään Peijolankosken sellillä pystykahveella. "Työmiehenviivaa" eli ajovakoa oli sen kuus tuumaa ollut esillä kun tää härski ajukonnanpökäle oli nojaillut tiskiin ja puhellut kassaneidille hävyttömyyksiä, kunnes kuin salama kirkkaalta taivaalta pärskäytti LERVO, tuo rahtimulli jumalan armosta, aimo kasan tuhtia paskaa kolitsihousujensa syövereihin. Oli siinä pojaat jumalavit kassalikalla hymyssä pitelemistä, Lervolla ei irve naamalla värähtänytkään. Vitos pöydän kantiksilta, paikallisen KTK:n puikottajilta, kuului kuulemma "saatanan perkkelen helevetti!, paskahan se on joka täällä haisee!" Lervo vaan tuhisi ja ryysti pikimustaa sumppikuraa ja päästi vielä tuhnun, roiskeiden kanssa.

      • Anonyymi

        Helvetti Lervo on edelleen elävien kirjoissa. Koko Schenkerin työyhteisö on kauhuissaan , onko tämä piilo-homo AD HD kuskipoloinen joka aina esitteli sitä likaista työmiehen viivaa nuorille varastopojille täällä terminaalilla ja kehui sitä ,että tosi kuskilla pitää olla ruokalusikallinen paskaa housussa , muuten ei ole tosi mies, kun muu porukka yritti syödä siinä samalla omia eväitä. Samoin kyselyt tuiki tuntemattomalle kuskille, no onkos se sinun sukupuolitauti saatu hoidettua siinä ihan muiden kuulleen. Vasten mielinen mies tämä Lervo, mutta valitettavasti tällaisia vähän vinksahtaneita tyyppejä on keskuudessamme jokaisessa yrityksessä jotka haluavat aina olla se porukan äänitorvi. ADHD ja narsisti paha yhdistelmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helvetti Lervo on edelleen elävien kirjoissa. Koko Schenkerin työyhteisö on kauhuissaan , onko tämä piilo-homo AD HD kuskipoloinen joka aina esitteli sitä likaista työmiehen viivaa nuorille varastopojille täällä terminaalilla ja kehui sitä ,että tosi kuskilla pitää olla ruokalusikallinen paskaa housussa , muuten ei ole tosi mies, kun muu porukka yritti syödä siinä samalla omia eväitä. Samoin kyselyt tuiki tuntemattomalle kuskille, no onkos se sinun sukupuolitauti saatu hoidettua siinä ihan muiden kuulleen. Vasten mielinen mies tämä Lervo, mutta valitettavasti tällaisia vähän vinksahtaneita tyyppejä on keskuudessamme jokaisessa yrityksessä jotka haluavat aina olla se porukan äänitorvi. ADHD ja narsisti paha yhdistelmä.

        Voiko paremmin kirjoittaa tästä Pervo Lervosta , ei ainostaan Schenker yrityksessä ,vaan todella monella työpaikalla on näitä Lervoja täysiä sikoja ihmisenä. Pilaavat työyhteisön hyvän hengen ottamalla silmätikuksi ja pilkan kohteeksi ujoja ihmisiä joille laukovat taukoamatta muiden kuulleen härkejä juttuja , nauttivat siitä ,että ihmiselle tulee tosi ahdistava olo. Olen itse ollut nuorena tällaisen sikailijan uhri, tällaisilla ihmisillä ei ole mitään ymmärrystä siitä, että toiminnallaan pilaavat toisen ihmisen elämän ja työkyvyn.Mutta elämäni aikana olen oppinut ja tullut vahvaksi ihmiseksi. Tänä päivänä jos tällainen kuvitteellinen Lervo laukoisi jotain sontaa , lähtisi hänestä minun toimesta heti ilmoitus työsuojelupiiriin tai tekisin rikosilmoituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko paremmin kirjoittaa tästä Pervo Lervosta , ei ainostaan Schenker yrityksessä ,vaan todella monella työpaikalla on näitä Lervoja täysiä sikoja ihmisenä. Pilaavat työyhteisön hyvän hengen ottamalla silmätikuksi ja pilkan kohteeksi ujoja ihmisiä joille laukovat taukoamatta muiden kuulleen härkejä juttuja , nauttivat siitä ,että ihmiselle tulee tosi ahdistava olo. Olen itse ollut nuorena tällaisen sikailijan uhri, tällaisilla ihmisillä ei ole mitään ymmärrystä siitä, että toiminnallaan pilaavat toisen ihmisen elämän ja työkyvyn.Mutta elämäni aikana olen oppinut ja tullut vahvaksi ihmiseksi. Tänä päivänä jos tällainen kuvitteellinen Lervo laukoisi jotain sontaa , lähtisi hänestä minun toimesta heti ilmoitus työsuojelupiiriin tai tekisin rikosilmoituksen.

        Selvä tapaus. Peruskoulusta ulos rimaa hipoen. Amiksesta ulos todella rimaa hipoen.
        Koulussa ärsyttävä tyyppi ja koulukiusaaja. Amiksessa luuseri ja ujojen , arkojen ihmisten kiusaaja. Minkä kaveri surkealle luonnolleen voi, kun oma elämä on p..kaa ikuinen kiusaaja , ei aikuistu koskaan.Hän ei todellakaan ymmärrä mikä on hyvä työyhteisö ,jossa kaikilla on mukava olla. "Puhalletaan yhteenhiileen" on täysin vieras ajatus......................... Niin hän Lervo tuo virtuuaalinen oman tiensä kulkija. Hänen avulla Suomen talous ei lähde nousuun
        siis ei koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvä tapaus. Peruskoulusta ulos rimaa hipoen. Amiksesta ulos todella rimaa hipoen.
        Koulussa ärsyttävä tyyppi ja koulukiusaaja. Amiksessa luuseri ja ujojen , arkojen ihmisten kiusaaja. Minkä kaveri surkealle luonnolleen voi, kun oma elämä on p..kaa ikuinen kiusaaja , ei aikuistu koskaan.Hän ei todellakaan ymmärrä mikä on hyvä työyhteisö ,jossa kaikilla on mukava olla. "Puhalletaan yhteenhiileen" on täysin vieras ajatus......................... Niin hän Lervo tuo virtuuaalinen oman tiensä kulkija. Hänen avulla Suomen talous ei lähde nousuun
        siis ei koskaan.

        Otin tästä aiheesta kopin ja ymmärrän,että aiheesta pitäisi keskustella ja laitan ihan uuden keskusteluketjun huomenna . Varmasti monella kuskilla on saman tapaisia tunnelmia koskien seksiä, ihmissuhteita jne. todella aloittelevalla kuljetusalalla olevalla on muutenkin hurjat paineet onnistumisessa,mutta jos alalla pitkään olleet kyselevät henkilökohtaisuuksia niin silloin mennään liian pitkälle jo ihan ensimmäisinä päivinä niin se on silkkaa työpaikka kiusaamista. Sellaiselle toiminnalle ei pidä antaa sijaa.


    • Anonyymi

      Ei korkeatasoista, tärkeää eikä tarpeellista.
      Huutista.

      • Anonyymi

        Lervo on Suomen kuljetusalan jokaisen yrityksen pahin painajainen jokaisen yrittäjän kauhukuva. Näitä Lervoja on joka puolella Suomea...ikävä kyllä.


    • Anonyymi

      Lakkoherkkää porukkaa. Jollei se lakko liity kuljetuksiin niin ollaan tuki lakossa vaikkapa siivoojille. Sitten soitellaan alihankkijat ajamaan parempien miesten lakkoillessa. Ja lakon hyöty on siinä kohti mikä?

      • Anonyymi

        Lakossa olevat miehet hyötyvät valtavasti. Kerrankin laatuaikaa oman perheen parissa.
        Mahdollisuus viedä lapset päiväkotiin ihan itse(yleensä vaimo vie). Poikamiehillä taas upea mahdollisuus lähteä vaikka kaverin luokse saunomaan ja ottamaan muutama olut. Liitosta siihen päälle vielä lakkokorvaukset. YES on se niin ihanaa ja ihanuutta riittää tälle vuodelle ainakin kerran kuussa, kun liiton pojat pistää pyörät seis , kunnes hallitus perääntyy ja peruu kaikki säästötoimet. Kuten meidän rakas vasemmistoliiton Paavo Arhinmäki sanoi: Velkaa voi ottaa aina vain lisää, sillä ei valtion niitä velkoja tarvitse koskaan maksaa takaisin.
        Tällä asenteella eteenpäin uljaaseen tulevaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lakossa olevat miehet hyötyvät valtavasti. Kerrankin laatuaikaa oman perheen parissa.
        Mahdollisuus viedä lapset päiväkotiin ihan itse(yleensä vaimo vie). Poikamiehillä taas upea mahdollisuus lähteä vaikka kaverin luokse saunomaan ja ottamaan muutama olut. Liitosta siihen päälle vielä lakkokorvaukset. YES on se niin ihanaa ja ihanuutta riittää tälle vuodelle ainakin kerran kuussa, kun liiton pojat pistää pyörät seis , kunnes hallitus perääntyy ja peruu kaikki säästötoimet. Kuten meidän rakas vasemmistoliiton Paavo Arhinmäki sanoi: Velkaa voi ottaa aina vain lisää, sillä ei valtion niitä velkoja tarvitse koskaan maksaa takaisin.
        Tällä asenteella eteenpäin uljaaseen tulevaisuuteen.

        Puhut täysin totta. Ei niitä Neuvostoliiton velkojakaan kukaan perinyt takaisin. Eli Paavo Arhinmäki on harvinaisen fiksu mies (eihän hän muuten olisi Helsingin apulaispormestari)
        Kreikankin sekoilut ja velat hukkuivat sinne jonnekin, rahaa annettiin apupakettina ihan simona ja sinne meni ja turha odottaa takaisin. Eli lisää velkaa Suomelle ja ei nillitetä joka asiasta vaan jaetaan sitä rahaa niille jotka sitä tarvitsevat turhia kyselemättä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe