mitä malarialääkettä

olette käyttäneet Keniassa

Safarille ja Mombasaan lähdössä. Onko Lariam hyvä vai se kalliimpi.

11

2066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lariamisti

      on yksilöllistä, itse olen käyttänyt useamman kerran Lariamia ilman mitään sivuoireita ja Malaronea josta tuli kamala väsymys, illalla yhdeksän aikaan nukkumaan ei millään jaksanut valvoa enempää. Siinäpä meni reissu osin pilalle.
      Joillakin se on toisinpäin, tiedän useamman jolle Lariamista on tullut oireita ja Malaronesta ei. Useimmat matkakavereista popsivat lariamia ilman mitään sivuoireita ja sitä jatkan minäkin.

      • sitä minäkin

        taidan ostaa. Kiitos vastauksesta.


      • Misty
        sitä minäkin kirjoitti:

        taidan ostaa. Kiitos vastauksesta.

        Minäkin olen syönyt Lariamia (yhteensä noin 14 viikkoa putkeen). Sivuvaikutuksia ei juurikaan tullut. Reissun alussa näin painajaisia hiukan, mutta ne saattoivat johtua myös muista syistä.


      • sydä
        Misty kirjoitti:

        Minäkin olen syönyt Lariamia (yhteensä noin 14 viikkoa putkeen). Sivuvaikutuksia ei juurikaan tullut. Reissun alussa näin painajaisia hiukan, mutta ne saattoivat johtua myös muista syistä.

        tuollaista myrkkyä yli kolme kuukautta putkeen!


      • Misty
        sydä kirjoitti:

        tuollaista myrkkyä yli kolme kuukautta putkeen!

        Mitäpäs sitten olisi pitänyt tehdä? Olla syömättä?

        Reissu siis kesti 12 viikkoa ja ennen reissua piti muistaakseni syödä 1 viikko ja reissun jälkeen pari viikkoa. Kyseistä lääkettähän otetaan kerran viikossa, ei joka päivä.


    • vaihtoehtoja!

      Eri malarialääkkeet eivät ole toistensa vaihtoehtoja, käyttäjän omien mieltymysten mukaan valittavissa. Valinnan määrää matkakohde ja siellä esiintyvä malariatyyppi. Eri merkkien vaikuttavat lääkeaineet tehoavat eri malarioihin. Afrikassa tehoaa vain Lariam.

      Tarkistakaa hyvät ihmiset lääkäriltä ja vaikka netistä KTL (kansanterveyslaitos). Nyt saa mukavasti lisäinfoa myös kymmenestä tuoreesta malariatapauksesta Afrikan tuliaisina.

      • Malarone

        Täsmennyksenä: Afrikassa voi pärjätä myös Malaronella, mutta ei missään tapauksessa Helioparilla. Kaikkein vähiten ilman mitään.


      • Hakuna matata
        Malarone kirjoitti:

        Täsmennyksenä: Afrikassa voi pärjätä myös Malaronella, mutta ei missään tapauksessa Helioparilla. Kaikkein vähiten ilman mitään.

        Malaronea mekin käytimme koko perhe pari vuotta sitten safarilla ja Mombasassa, ja sitä otamme taas nyt joulumatkalle rannikolle. Ei mitään sivuvaikutuksia tullut kenellekään, hyvä lääke!


      • Rokote.fi

        Malarone, Lariam ja Doximycin käyvät Afrikassa. Minun lääkäri kertoi, että Lariamista saattaa tulla joillekin ihmisille hallusinaatioreaktioita, joten hän ei sitä suositellut. Doximycin on halvin, mutta sitä pitää syödä neljä viikkoa reissun jälkeen, joten päädyin Malaroneen. Sitä olen käyttänyt aikaisemminkin. On vain niin turkasen kallista, mutta ilmankaan ei kannata olla.


      • lariamia
        Rokote.fi kirjoitti:

        Malarone, Lariam ja Doximycin käyvät Afrikassa. Minun lääkäri kertoi, että Lariamista saattaa tulla joillekin ihmisille hallusinaatioreaktioita, joten hän ei sitä suositellut. Doximycin on halvin, mutta sitä pitää syödä neljä viikkoa reissun jälkeen, joten päädyin Malaroneen. Sitä olen käyttänyt aikaisemminkin. On vain niin turkasen kallista, mutta ilmankaan ei kannata olla.

        Meidä porukka söi ennen ja ja jälkeen yhteensä 12 vkoa Lariamia, ja ei ollut mitään haittavaikutuksia. Ja kaksi porukasta oli alle 18 -v. Jos reissataan taas, niin Lariam rulettaa,


    • M.A. LARONE

      Jäi intian matkan jälkeen Malaronea käyttämättä.
      Oisko jollain tarvetta??? Siis ostettu ihan Suomesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe