mitä malarialääkettä

olette käyttäneet Keniassa

Safarille ja Mombasaan lähdössä. Onko Lariam hyvä vai se kalliimpi.

11

2138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lariamisti

on yksilöllistä, itse olen käyttänyt useamman kerran Lariamia ilman mitään sivuoireita ja Malaronea josta tuli kamala väsymys, illalla yhdeksän aikaan nukkumaan ei millään jaksanut valvoa enempää. Siinäpä meni reissu osin pilalle.
      Joillakin se on toisinpäin, tiedän useamman jolle Lariamista on tullut oireita ja Malaronesta ei. Useimmat matkakavereista popsivat lariamia ilman mitään sivuoireita ja sitä jatkan minäkin.

• sitä minäkin

taidan ostaa. Kiitos vastauksesta.

• Misty
        sitä minäkin kirjoitti:

taidan ostaa. Kiitos vastauksesta.

Minäkin olen syönyt Lariamia (yhteensä noin 14 viikkoa putkeen). Sivuvaikutuksia ei juurikaan tullut. Reissun alussa näin painajaisia hiukan, mutta ne saattoivat johtua myös muista syistä.

• sydä
        Misty kirjoitti:

Minäkin olen syönyt Lariamia (yhteensä noin 14 viikkoa putkeen). Sivuvaikutuksia ei juurikaan tullut. Reissun alussa näin painajaisia hiukan, mutta ne saattoivat johtua myös muista syistä.

tuollaista myrkkyä yli kolme kuukautta putkeen!

• Misty
        sydä kirjoitti:

tuollaista myrkkyä yli kolme kuukautta putkeen!

Mitäpäs sitten olisi pitänyt tehdä? Olla syömättä?

Reissu siis kesti 12 viikkoa ja ennen reissua piti muistaakseni syödä 1 viikko ja reissun jälkeen pari viikkoa. Kyseistä lääkettähän otetaan kerran viikossa, ei joka päivä.

• vaihtoehtoja!

Eri malarialääkkeet eivät ole toistensa vaihtoehtoja, käyttäjän omien mieltymysten mukaan valittavissa. Valinnan määrää matkakohde ja siellä esiintyvä malariatyyppi. Eri merkkien vaikuttavat lääkeaineet tehoavat eri malarioihin. Afrikassa tehoaa vain Lariam.

Tarkistakaa hyvät ihmiset lääkäriltä ja vaikka netistä KTL (kansanterveyslaitos). Nyt saa mukavasti lisäinfoa myös kymmenestä tuoreesta malariatapauksesta Afrikan tuliaisina.

• Malarone

Täsmennyksenä: Afrikassa voi pärjätä myös Malaronella, mutta ei missään tapauksessa Helioparilla. Kaikkein vähiten ilman mitään.

• Hakuna matata
        Malarone kirjoitti:

Täsmennyksenä: Afrikassa voi pärjätä myös Malaronella, mutta ei missään tapauksessa Helioparilla. Kaikkein vähiten ilman mitään.

Malaronea mekin käytimme koko perhe pari vuotta sitten safarilla ja Mombasassa, ja sitä otamme taas nyt joulumatkalle rannikolle. Ei mitään sivuvaikutuksia tullut kenellekään, hyvä lääke!

• Rokote.fi

Malarone, Lariam ja Doximycin käyvät Afrikassa. Minun lääkäri kertoi, että Lariamista saattaa tulla joillekin ihmisille hallusinaatioreaktioita, joten hän ei sitä suositellut. Doximycin on halvin, mutta sitä pitää syödä neljä viikkoa reissun jälkeen, joten päädyin Malaroneen. Sitä olen käyttänyt aikaisemminkin. On vain niin turkasen kallista, mutta ilmankaan ei kannata olla.

• lariamia
        Rokote.fi kirjoitti:

Malarone, Lariam ja Doximycin käyvät Afrikassa. Minun lääkäri kertoi, että Lariamista saattaa tulla joillekin ihmisille hallusinaatioreaktioita, joten hän ei sitä suositellut. Doximycin on halvin, mutta sitä pitää syödä neljä viikkoa reissun jälkeen, joten päädyin Malaroneen. Sitä olen käyttänyt aikaisemminkin. On vain niin turkasen kallista, mutta ilmankaan ei kannata olla.

Meidä porukka söi ennen ja ja jälkeen yhteensä 12 vkoa Lariamia, ja ei ollut mitään haittavaikutuksia. Ja kaksi porukasta oli alle 18 -v. Jos reissataan taas, niin Lariam rulettaa,

• M.A. LARONE

Jäi intian matkan jälkeen Malaronea käyttämättä.
      Oisko jollain tarvetta??? Siis ostettu ihan Suomesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      208
      2605
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      47
      1785
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      146
      1387
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      340
      1290
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      345
      1244
    6. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      25
      1166
    7. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      57
      1103
    8. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1002
    9. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      976
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      21
      883
    Aihe