Moro.
Mulla on Stihl 026. Vanha saha mutta hyvä. Nyt tuli vaan sellanen juttu että koko ajan ketju pyörii kun käy ja se voi olla vaarallinenkin.
Voiko sille itse tehdä mitään? Tiedän että keskipakokytkimessä on se häikkä mutta onko se itse korjattavissa vai pitääkö viedä "sepälle"?
Ei älyttömiä viitsisi investoida vanhaan sahaan mutta jos itse saan sen kuntoon niin yritän ainaski.
Että tämmöstä..
Ketju käy koko ajan.
13
10831
Vastaukset
- ..............................
olla että tyhjäkäynti liian isolla. säädä sitä niin että ketju lakkaa pyörimästä.
tyhjä käynti on normaalia niin joko kytkin jousi poikki tai sit neulalaakeri niin kuiva että pyörittää ketjua mukana. Jos itsellä on taidot tuolla tasolla että pitää kysyä mikä vois olla vialla niin suosittelen viemään ammattilaisen hoidettavaksi. Tuskin on kovin kallis korjata ja ainahan kustannusarvion saa kun kysyy ennakkoon.
- .....
Yleensä ongelma johtuu siitä, että tyhjäkäynti liian korlealla. Siellä on yleensä kome säätöruuvia, joista yhdellä säädetään nimeomaan tyhjäkäynnin kierroslukua. Jos ohjekirja ja pienikokoinen ruuvimeisseli löytyy, niin pitäsi asia korjaantua.
- Mitä teen?
Sammuksissakin kun vetää ketjua niin moottori tupsuttelee mukana työtahtien yli... Ei ole säätöjuttu.
Lähinnä tuo kytkimen rakenne kiinnostaa että onko se vaikea purkaa? Osia luulisi saavan..- on yksi
jousi poikki ..avaat sen ..siinä vasenkätinen kierre
kalikalla terävä isku käypäsen avaimen varteen ..johan pyörii auki...muista vaan avata oikeaan suuntaan
http://www.saegenspezi.de/bilderordner/Z%FCndung%20Stihl%20ignition/kupplung026.JPG - kaikki jouset
on yksi kirjoitti:
jousi poikki ..avaat sen ..siinä vasenkätinen kierre
kalikalla terävä isku käypäsen avaimen varteen ..johan pyörii auki...muista vaan avata oikeaan suuntaan
http://www.saegenspezi.de/bilderordner/Z%FCndung%20Stihl%20ignition/kupplung026.JPGeikä kytkintä tarvitse irroittaa pois kampiakselista.
- olla
että kytkin on ruostunut umpurille. Tuli eteen moinen sahan kanssa jota oli pidempään säilytetty kosteassa paikassa, aukaistava se on jokatapauksessa. Tämä tuli mieleen kun kerroit että ketjusta voi moottoria pyörittää.
- mulla tulee
mieleen että voi se kytkin olla täynnä purua ja paskaakin kun ei herra ole perehtynyt kytkimen rakenteeseenkaan. Ei voi mun mielestä olla näkemättä kytkintä ja sen toimintaperiaatetta jos sahaa huoltaa normaalisti.
- Mitä teen?
Avasin kytkimen mikä oli hommana tosi iisi. Sieltä oli yksi jousi poikki ja oli siellä hieman sellaista ruosteenomaista hilsettäkin mutta häviävän vähän. Ei ollut jumissa mikään. Suhauttelin paineilmalla puhtaaksi ja sumuttelin voiteluainettakin ja liikuttelin osia ja irti olivat.
Nyt pitää vaan ostaa ne uudet jouset ja vaihtaa kaikki kuten yksi neuvo oli. Luulisin että alkaa sitten pelittämään.
Kiitos kaikille neuvoista ja en ole mikään herra kuten joku sanoi.
Kommentoin sitten vielä kun saan ne uudet jouset ja "otan savut".
Kiitti vielä.- muuta hölmöä
seuraavaksi kysyt.
- JanisPetke
muuta hölmöä kirjoitti:
seuraavaksi kysyt.
tyhmiä kysymyksiä mutta vastauksien laadusta voi aina keskustella....
muuta hölmöä kirjoitti:
seuraavaksi kysyt.
Hölmöjä kysymyksiä ei ole,mutta kylläkin tyhmiä vastauksia!
- Vai ei hulluja kysymyk...
No nyt olet sitten voidellut kytkimen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek205726Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.222889Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1552626- 262429
- 821684
- 1461565
- 1341404
- 1351028
- 901012
- 9933