elikkäs koiramme jääkaudella ja kolinapurkki otettu käyttöön, toimii.
ongelma ovat naapurit jotka katsovat kauhuissaan kun purkki vaan helähtääkin saati sitten että se lentää koiran viereen.
koira on todella kova ja ihmisille agressiivinen tapaus josta naapurit eivät todellakaan pidä. nyt kun jatkuvaan rähinään on haettu apua kouluttajalta ja toimitaan ohjeiden mukaan ei tämäkään tunnu olevan heistä oikein:S koiralle joutuu todella huutamaan ein siinävaiheessa kun alkaa vieraan kyttäys ja jos ei ei toimi lentää purkki viereen, useimmiten toimii, aina ei jolloin purkki lentää kylkeen. minusta tuntuu että meitä kytätään nyt kahta kauheammin ja kohta on joku eläinsuojelu oventakana, laitanko rappukäytäviin laput kolinapurkin käytöstä vai koitanko vaan nieleskellä ja olla huomioimatta myös naapureita... tuntuu vaan jotenkin niin nololta purkitella rähisevää koiraa kerrostalo alueella..
kolinapurkki,kova koira ja naapurit...
36
2445
Vastaukset
- weoph
Turhaan välität tollasesta. Jos tulee jotain urputtamaan, että satutat eläintä, heitä naapureitasi purkilla :D Yleensä ulkopuoliset eivät tajua purkin merkitystä, jolloin heille tarvittaessa tarvitsee selittää, jos tulee jotain kysymään. On helppo sanoa, että purkki ei satu koiraa, vaikka sitä kuinka heittäisi. Tällöin on hyvä näyttää esimerkkiä, että heittää naapuria purkilla ja näyttää, että se ei tosiaan satu :D Kolinapurkki, joka on tehty oikeista materiaaleista (kaljatölkeistä, ei säilyketölkeistä, ja sisällä ei ole nauloja tai muuta pistävää, joka menisi tölkistä läpi, vaan esim. kiviä, muttereita, herneitä) ei tosiaan satu. Tölkki on joustavaa materiaalia.
On myös selittää tarvittaessa, että kolinapurkki on otettu käyttöön ei-sanan tehostamiseksi.
Meillä purkki otettiin käyttöön, koska murahtaminen ja "ei" ei auttanut tippakaan. KOira katsoi vähän sivuun, mutta ei ottanut kontaktia minuun, kuten pitäisi kieltosanaa sanottaessa... Ja hetken päästä alkoikin tuijotus uudestaan. Purkki sai koirassa sellasta aikaan, että ei tehnyt sitä sillä kertaa uudestaan ja sain katsekontakin koiraan, joka myös tehostaa "ei" sanaa.
Tosin, nyt ollaan otettu taas purkki pois käytöstä ja helvetti se on noussut pojalle päähän. Ego taas ulkona noussut. Pitää ottaa taas purkki hetkeksi käyttöön ja katsoa tilannetta sitten uudestaan.
Mut ei niistä naapureista/ohikulkijoista tosiaan kannata välittää, kun ei ne siitä loppujen lopuks mitään tiedä. Jos uhkailevat tekemällä valituksen eläinrääkkäyksestä, sano, että näitä meitä purkin käyttäjiä on kymmeniä ellei satoja Suomessa... Joten siinähän vetävät oikeuteen kaikki muutkin :D- weophille
Onko tuo totta, että koirani pitäisi katsoa minua kun olen sanonut EI.
Minun koira tottelee kyllä , mutta ei välttämättä aina katso. - kolinapurkki,kova koira ja ...
weophille kirjoitti:
Onko tuo totta, että koirani pitäisi katsoa minua kun olen sanonut EI.
Minun koira tottelee kyllä , mutta ei välttämättä aina katso.että koiran olemus kertoo sinulle sen kuunnelleen ja kuuntelevan, korvat,häntä,eleet.
- weoph
kolinapurkki,kova koira ja ... kirjoitti:
että koiran olemus kertoo sinulle sen kuunnelleen ja kuuntelevan, korvat,häntä,eleet.
Meillä kun ensin otettiin jääkauden jälkeen kolinpurkki käyttöön, oli (ja on) sen terkoitus vahvistaa ei-sanaa. Minulle opetettiin, että aina kun sanotaan "ei", pitää se katsekontakti koiraan saada. Itsekin huomasin eron siinä, että kun koira ei-sanan jälkeen katsoi sekunnin ajan minua ja kun ei katsonut. Ei-sana tehosi huomattavasti paremmin, kun koira minuun vilkaisi, että tosissani olin, eikä sillä kerralla tehnyt sitä enää...
- ymmärrä nyt
weoph kirjoitti:
Meillä kun ensin otettiin jääkauden jälkeen kolinpurkki käyttöön, oli (ja on) sen terkoitus vahvistaa ei-sanaa. Minulle opetettiin, että aina kun sanotaan "ei", pitää se katsekontakti koiraan saada. Itsekin huomasin eron siinä, että kun koira ei-sanan jälkeen katsoi sekunnin ajan minua ja kun ei katsonut. Ei-sana tehosi huomattavasti paremmin, kun koira minuun vilkaisi, että tosissani olin, eikä sillä kerralla tehnyt sitä enää...
tuota että koiran pitää ottaa kontakti negatiivisen tapahtuman ja sanan jälkeen? Itse ainakin olen opettanut koiralleni että katsekontakti liittyy kivaan ja makupaloihin.
- ...
Jos eläinsuojelu tulee oven taakse, se on vain positiivista koirallesi. Sinulle ilmeisen noloa, mutta tarkoitus on kai kuitenkin tehdä hyvää koirallesi. Ja sitä varten ne eläinsuojelijat tulisivat. Heillä varmasti olisi myös antaa sinulle sitten vinkit kuinka eteenpäin koiraa kouluttaa, johon eläinrakkaat naapurisikin olisivat tyytyväisiä.
Vieraisiin epävarmuudella suhtautuvaa koiraa, kun ei todellakaan ole hyvästä pelotella tilanteessa enempää. Naapurisi ovat sen oiavaltaneet, jos kutsuvat eläinsuojelun käymään, se on vain merkki siitä, että he haluavat myös sinun sen oivaltavan.- .......................
koiran kanssa käydään erittäin tunnetulla ongelmakoirakouluttajalla...
- ...
Onko jääkaudella siten kuitenkin tarkoitus antaa koiralle huomiota, kuten kolinapurkkia?
- Huaaahhhhh
Lopettakaa koko jääkausihömpötys! Jos se toimii, niin se toimii sitten niin, että käytte itse kouluttajan luona kuulemassa ohjeet. Ominpäin koko homman toteuttaminen ei tee muuta kun hallaa!
- hyvä kysymys!!!
Mitäs kaikkea se niinsanottu jääkausi sitten pitääkään sisällään?
EI huomioida koiraa, mutta kolinapurkki lentää...
Ristiriitaistako? Mun mielestä: KYLLÄ!!!
Mitä koira ymmärtää, mitä ajattelee...paneutukaa siihen jos loogista ajattelukykyä löytyy... - helevatun
hyvä kysymys!!! kirjoitti:
Mitäs kaikkea se niinsanottu jääkausi sitten pitääkään sisällään?
EI huomioida koiraa, mutta kolinapurkki lentää...
Ristiriitaistako? Mun mielestä: KYLLÄ!!!
Mitä koira ymmärtää, mitä ajattelee...paneutukaa siihen jos loogista ajattelukykyä löytyy...jääkausi on ristiriitainen. Mihin se perustuu? Käyttäytymistieteeseen? Vaiko Peetsan omiin mutujuttuihin? Voisiko joku selittää, että miten jääkausi ilmenee koiralaumassa? Jos koira saa valita, niin laittaako se huonosti käyttäytyvän lajikumppaninsa jääkaudelle vai ei?
- ..................
en tiedä kuinka muilla, mutta meillä käskettiin tämä kolinapurkki ottaa käyttöön nyt jääkaudella jo. muuta huomiota koira ei saa. tämäkin vain ulkoilu tilanteissa. kyse ei ole epävarmasta tai arasta koirasta todellakaan vaan kunkkujen kunkusta;)
- weoph
.................. kirjoitti:
en tiedä kuinka muilla, mutta meillä käskettiin tämä kolinapurkki ottaa käyttöön nyt jääkaudella jo. muuta huomiota koira ei saa. tämäkin vain ulkoilu tilanteissa. kyse ei ole epävarmasta tai arasta koirasta todellakaan vaan kunkkujen kunkusta;)
Osaavalta kouluttajalta jokainen saa koiralleen omat ohjeensa. Siksi on huonoa nämä keskustelupalstat, koska se homma, mikä toimii toiselle ei välttämättä toimi toiselle. Mekin saatiin räätälöity jääkausi ja sen aikana en kyllä mitään keskustelupalstaa lukenut, että varmasti meni ohjeiden mukaan :D
- rauhallisempaan
tuolla kolinapurkilla ja sinun hermoilulla ja huudoilla on koiraasi päinvastainen tulos..
koirasi selvästi reagoi siihen kiihtymällä lisää.
Parempaa kontaktia ja johtajuutta ja kärsivällisempää rauhallisempaa otetta. Kovakaan koira ei tarvi kovaa otetta vaan pätevää koulutusta..eli johtajuudesta on aloitettava silloin koira kuuntelee sinua.- ....................
koiran kanssa ei hermoilla. ei sanotaan kovaa, pehmeämmälle koiralle sen voi kuiskata. koiran kanssa on koitettu eri koulutustyylejä, ei toimi. kontakti täydellinen kunnes tulee vieras ihminen liian lähelle. ja kolinapurkilla ei ole koiraan päinvastainen vaikutus vaan nimenomaan toivottu vaikutus. sitä käytetään vain mikäli ei, ei mene perille.
- kokeilijakuosmanen
.................... kirjoitti:
koiran kanssa ei hermoilla. ei sanotaan kovaa, pehmeämmälle koiralle sen voi kuiskata. koiran kanssa on koitettu eri koulutustyylejä, ei toimi. kontakti täydellinen kunnes tulee vieras ihminen liian lähelle. ja kolinapurkilla ei ole koiraan päinvastainen vaikutus vaan nimenomaan toivottu vaikutus. sitä käytetään vain mikäli ei, ei mene perille.
Ai on kokeiltu erilaisia tyylejä? Kokeillaan sitä ja kokeillaan tätä. Käydään eri kentillä kuulemassa paikallisia poppamiehiä ja keräämässä kikkapakettiin tarvikkeita. Tätähän se on mutta mihinkään ei perehdytä kokeilua kauempaa, koska haetaan nopeita ratkaisuja.
Koira on täysin sekaisin jo vuotiaana kun siihen on "kokeiltu" välillä Kaimion kirjaa, välillä Peetsaa, namia ja välillä kolinapurkkia, sitruunapantaa, kuristuspantaa, dappia, jääkautta, kukkatippaa jne. Kumpikaan ei ole oppinut tuona aikana mitään, koiran omistaja ei ole tippaakaan parempi kouluttaja ja koiralle on täysi mysteeri miten tuon sekopääomistajan kanssa tällä viikolla toimitaan. - kolinapurkki,kova koira ja ...
kokeilijakuosmanen kirjoitti:
Ai on kokeiltu erilaisia tyylejä? Kokeillaan sitä ja kokeillaan tätä. Käydään eri kentillä kuulemassa paikallisia poppamiehiä ja keräämässä kikkapakettiin tarvikkeita. Tätähän se on mutta mihinkään ei perehdytä kokeilua kauempaa, koska haetaan nopeita ratkaisuja.
Koira on täysin sekaisin jo vuotiaana kun siihen on "kokeiltu" välillä Kaimion kirjaa, välillä Peetsaa, namia ja välillä kolinapurkkia, sitruunapantaa, kuristuspantaa, dappia, jääkautta, kukkatippaa jne. Kumpikaan ei ole oppinut tuona aikana mitään, koiran omistaja ei ole tippaakaan parempi kouluttaja ja koiralle on täysi mysteeri miten tuon sekopääomistajan kanssa tällä viikolla toimitaan.on ainoastaan sinun näkemyksesi. koska et koiran taustasta tai muustakaan siihen liittyvästä tiedä, et voi asiaa noin kommentoida.
- ja ihmetellä
Jos te olette käyneet kouluttajalle niin sitten seurataan niitä kouluttajan ohjeita.
Itse aikaan olen myös jääkaudella ottanut kolinapurkin käyttöön Ei-sanan vahvisteena. Joten tuntuu menevät saman kaavan mukaan. Mutta koirakohtaisia ovat nämä asiat eli KENENKÄÄN ei tulisi ilman kouluttajan apua alkaa viskomaan koiraansa purkilla.
Yhdelle kysyjälle: Jääkauden tavoite on yksinkertaisesti saada koira tiputettua oikealle paikalleen lauman alimaiseksi. Se saa kestää maksimissaan 3 viikkoa.
Se mitä naapurit ajattelvat ei ole teidän ongelma. Jos eläinsuojelu ilmestyy oven taakse niin etköhän sinä pysty hyvin perustelemaan ongelman ja miksi siihen puututaan. Koiraahan ei satuteta, teillä on vain lisäauktoritetti tällä hetkellä käytössä. Minulla ainakin puolen vuoden aikana poistui tarve koko purkille, ja sehän se idea onkin. EI-sana aina ensin ja sitten se purkki jos koira ei tottele. Lopulta meillä ainakin meni se Ei sana jakeluun eli purkkia ei tarvittu. JOssain vaiheessahan minulla oli pieni peltinen sisu-rasia joka ajoi sitten saman asian. Pieni rahina siitä niin koira veti heti korvat luimuun.
Miksi te muuten huudatte sen Ei-sanan? Teillähän on se purkki joka sitä tehostaa. JOs te nyt huudatte niin te huudatte sen aina. Eli opettakaa ihmeessä koira nyt siihen että sitä Eitä totellaan vaikka se sanotaan normaalilla tiukalla äänelleä. Näin minulle opetettiin (peetsa) - rähisee??
Mikä on koiran käyttäytymisen syy ja hoidatko sitä vai vain pelkkää kiusallista oiretta?
Koiran itsetunto on varmasti huono, eikä luottamus sinuun kasva huutamalla ja tavaroita viskomalla.
Miten voisit rohkaista koiraa tasapainoisemmaksi? Noin et.- lisää tuolla keinoin
Uudet ihmiset ovatkin näemmä pelottavia, kun sinäkin huudat ja purnukat lentelee.
Eli ihan oikeassa koira on. - kolinapurkki,kovakoira ja n...
koiraa on menneisyydessään (edellisissä kodeissa) palkattu ja provosoitu agressiiviseen käytökseen, ja tämä on tieto ei arvio tai oletus.
sen mielestä se toimii oikein näissä tilanteissa joissa kohtaa vieraita ihmisiä. tätä käytöstä koulutetaan koiralta pois.
siinä vaiheessa kun koira menee ikkunasta läpi nähdessään vieraan ihmisen, ei sitä enää nameilla palkata ja päähän silitellä. - kolinapurkki, kova koira ja...
lisää tuolla keinoin kirjoitti:
Uudet ihmiset ovatkin näemmä pelottavia, kun sinäkin huudat ja purnukat lentelee.
Eli ihan oikeassa koira on.alempaa...
- täällä kysellä
kolinapurkki,kovakoira ja n... kirjoitti:
koiraa on menneisyydessään (edellisissä kodeissa) palkattu ja provosoitu agressiiviseen käytökseen, ja tämä on tieto ei arvio tai oletus.
sen mielestä se toimii oikein näissä tilanteissa joissa kohtaa vieraita ihmisiä. tätä käytöstä koulutetaan koiralta pois.
siinä vaiheessa kun koira menee ikkunasta läpi nähdessään vieraan ihmisen, ei sitä enää nameilla palkata ja päähän silitellä.Kannattaisko kysellä tuolla koiranevola sivuilla jos sitä kautta olet ohjeita saanut... Onpi aika monta kohtalotoveria :)
Täällä noita Vilanderin vastustajia löytyy mutta jostain syystä ne ei uskalla mussuttaa koiraneuvola sivuilla ;) Eli sinne vaan! - ....
täällä kysellä kirjoitti:
Kannattaisko kysellä tuolla koiranevola sivuilla jos sitä kautta olet ohjeita saanut... Onpi aika monta kohtalotoveria :)
Täällä noita Vilanderin vastustajia löytyy mutta jostain syystä ne ei uskalla mussuttaa koiraneuvola sivuilla ;) Eli sinne vaan!.. kysellä sillä ne jotka ei komppaa heidän uskontoaan sensuroidaan pois alta aikayksikön. Eivät halua "eipäs-juupas" keskustelua -ne jotka kyseenalaistaa poistetaan saman tien.
- weoph
.... kirjoitti:
.. kysellä sillä ne jotka ei komppaa heidän uskontoaan sensuroidaan pois alta aikayksikön. Eivät halua "eipäs-juupas" keskustelua -ne jotka kyseenalaistaa poistetaan saman tien.
Miksi eipäs-juupas-puheenvuoroja ei poistettaisiin? Sivut laitettu juuri tuota metodia varten ja siksi ihmiset siellä eivät sitä kyseenalaista. Se ei ole SUOMI24.FI, jossa jauhetaan paskaa. Hah. Varmaan ketuttaa, kun ette sinne pääse aukoo päätänne, vai miksi tuo kommentti? Mikä tarve sinne on mennä ns. käännyttää ihmisiä?
- ......
weoph kirjoitti:
Miksi eipäs-juupas-puheenvuoroja ei poistettaisiin? Sivut laitettu juuri tuota metodia varten ja siksi ihmiset siellä eivät sitä kyseenalaista. Se ei ole SUOMI24.FI, jossa jauhetaan paskaa. Hah. Varmaan ketuttaa, kun ette sinne pääse aukoo päätänne, vai miksi tuo kommentti? Mikä tarve sinne on mennä ns. käännyttää ihmisiä?
ole tarvetta ketään käännyttää. Enkä ole muuten sille palstalle yrittänytkään kirjoittaa. Kerroin vaan edelliselle kysyjälle miksi sillä palstalla ei "auota päätä". Ei ole "päänaukojien" uskaltamisesta kiinni, vaan lähinnä siitä ettei PeVi-ideologiaan kriittisesti suhtautuvien uskalleta antaa osallistua keskusteluun.
Paiskotte koirianne purkeilla siksi että pitävät korvia väärässä asennossa ja murisette ja niille jos vielä uskaltavat yrittää ottaa teihin kontaktia. Se on just sitä kivaa koiranelämää. Kumma kyllä aktiiviset palstalaiset, muille koiraneuvolassa johtajuusneuvojaan jakavat ja oletettavasti näitä oppeja toteuttavat tuntuvat aika usein kertovan omien koiriensa sisään paskomisesta sun muista käytösongelmista. Mistähän se johtuu? - weoph
...... kirjoitti:
ole tarvetta ketään käännyttää. Enkä ole muuten sille palstalle yrittänytkään kirjoittaa. Kerroin vaan edelliselle kysyjälle miksi sillä palstalla ei "auota päätä". Ei ole "päänaukojien" uskaltamisesta kiinni, vaan lähinnä siitä ettei PeVi-ideologiaan kriittisesti suhtautuvien uskalleta antaa osallistua keskusteluun.
Paiskotte koirianne purkeilla siksi että pitävät korvia väärässä asennossa ja murisette ja niille jos vielä uskaltavat yrittää ottaa teihin kontaktia. Se on just sitä kivaa koiranelämää. Kumma kyllä aktiiviset palstalaiset, muille koiraneuvolassa johtajuusneuvojaan jakavat ja oletettavasti näitä oppeja toteuttavat tuntuvat aika usein kertovan omien koiriensa sisään paskomisesta sun muista käytösongelmista. Mistähän se johtuu?... mennä kirjoittelemaan. Kunhan puhuu aiheesta eikä aloita sitä eipäs-juttua. Palsta on tarkoitettu juuri sille metodille, joten mitä turhaa sinne mistään muusta metodista kirjoittelemaan? Jos haluaa kunnon perustelut vastauksilleen ja esittää omat näkemyksensä ja tietää enemmän muista metodeista, niin sitä varten on nää seka-palstat.
Aika outoa. Itse pyörin palstalla, mutta en ole huomannut yhtäkään kirjoitusta koirien ongelmasta sellaiselta, joka on Peetsan metodin kouluttajalla käynyt. Mistähän se johtuu? - ......
weoph kirjoitti:
... mennä kirjoittelemaan. Kunhan puhuu aiheesta eikä aloita sitä eipäs-juttua. Palsta on tarkoitettu juuri sille metodille, joten mitä turhaa sinne mistään muusta metodista kirjoittelemaan? Jos haluaa kunnon perustelut vastauksilleen ja esittää omat näkemyksensä ja tietää enemmän muista metodeista, niin sitä varten on nää seka-palstat.
Aika outoa. Itse pyörin palstalla, mutta en ole huomannut yhtäkään kirjoitusta koirien ongelmasta sellaiselta, joka on Peetsan metodin kouluttajalla käynyt. Mistähän se johtuu?olenkohan lukenut sitä palstaa sinua tarkemmin?
- koiralta
weoph kirjoitti:
... mennä kirjoittelemaan. Kunhan puhuu aiheesta eikä aloita sitä eipäs-juttua. Palsta on tarkoitettu juuri sille metodille, joten mitä turhaa sinne mistään muusta metodista kirjoittelemaan? Jos haluaa kunnon perustelut vastauksilleen ja esittää omat näkemyksensä ja tietää enemmän muista metodeista, niin sitä varten on nää seka-palstat.
Aika outoa. Itse pyörin palstalla, mutta en ole huomannut yhtäkään kirjoitusta koirien ongelmasta sellaiselta, joka on Peetsan metodin kouluttajalla käynyt. Mistähän se johtuu?vaaditaan haluttua toimintoa pelon avulla? Ok, koira oppii että jos tekee 'väärin' niin pelästyy, tai vähintäänkin seuraa jotain todella kurjaa. Saattaapi tuo jättää tuon epämieluisan käytöksen poiskin, mutta millä hinnalla? Tämän asian tiimoilta kiehuu kyllä niiiin paljon, ettei oikein tahdo löytää sanoja... Harmittaa tosiaan...
- weoph
koiralta kirjoitti:
vaaditaan haluttua toimintoa pelon avulla? Ok, koira oppii että jos tekee 'väärin' niin pelästyy, tai vähintäänkin seuraa jotain todella kurjaa. Saattaapi tuo jättää tuon epämieluisan käytöksen poiskin, mutta millä hinnalla? Tämän asian tiimoilta kiehuu kyllä niiiin paljon, ettei oikein tahdo löytää sanoja... Harmittaa tosiaan...
Okei, purkkia käytetään ei-sanan vahvikkeena. Sitä ei koskaan heitetä ennen ei-sanaa.
Esimerkiksi jos koirani kyttää jotain vastaantulijaa korvat ja häntä pystyssä ja murahtelee. Sanon ei ja koira on hävittänyt korvansa... Sanon uudestaan ei ja nyt kovemmin. Ei taaskaan mitään. Sanon ei ja purkki maahan. Koira hätkähtää ja tajuaa: "perkele! jos en usko, niin purkki lentää." Yksinkertaista.
Yhtälailla kun te käytätte hyvä-sanan kanssa namia, me käytetään ei-sanan kanssa mahdollisesti purkkia (riippuen koirasta) ja hyvä sana meillä on aina hyvä. Tämä koulutusta. Myös me kehumme koiraamme samoista asioista kuin tekin, ei se siitä mikskään muutu vaikka kuinka jankkais.
Tuossa esimerkissäni ei-sanaa seuraa AINA iloinen ns. käsky esim. tule. Ja jos koira tottelee, siitä seuraa aina palkinto: kehu. - koulutuksen
weoph kirjoitti:
Okei, purkkia käytetään ei-sanan vahvikkeena. Sitä ei koskaan heitetä ennen ei-sanaa.
Esimerkiksi jos koirani kyttää jotain vastaantulijaa korvat ja häntä pystyssä ja murahtelee. Sanon ei ja koira on hävittänyt korvansa... Sanon uudestaan ei ja nyt kovemmin. Ei taaskaan mitään. Sanon ei ja purkki maahan. Koira hätkähtää ja tajuaa: "perkele! jos en usko, niin purkki lentää." Yksinkertaista.
Yhtälailla kun te käytätte hyvä-sanan kanssa namia, me käytetään ei-sanan kanssa mahdollisesti purkkia (riippuen koirasta) ja hyvä sana meillä on aina hyvä. Tämä koulutusta. Myös me kehumme koiraamme samoista asioista kuin tekin, ei se siitä mikskään muutu vaikka kuinka jankkais.
Tuossa esimerkissäni ei-sanaa seuraa AINA iloinen ns. käsky esim. tule. Ja jos koira tottelee, siitä seuraa aina palkinto: kehu.kannattaja ollenkaan. Yleensäkin ihmiset käyttävät aivan liikaa ei-sanaa. Niin paljon että monet koirat luulevat nimensä olevan ei. Käskyjähän käytetään koiran ohjaamiseen ja ei toivotun käytöksen poistamiseen. Vähänkään koulutettu koira tietää millainen käytös on istu(koira istuu), tai maahan (koira menee maahan). Mutta millainen käytös on ei? Varsinkin kun ei-sanaa käytetään sadassa eri yhteydessä. Koiran kanssa pitää olla johdonmukainen. Ei-sana on kaikkea muuta kuin johdonmukainen!
Jos minä olisin koira, ja joka kerta kun näen vieraita ihmisiä minulle huudettaisiin ei,ei ja heitettäisiin purkilla viereen, niin minähän vihaisin niitä ihmisiä vielä enemmän! Tuolla tavallahan koira vaan oppii että vieraiden ihmisten näkemisessä ei ole mitään hyvää!
Miksi et kieltojen ja pelottelun sijaan opettaisi koirallesi että ihmisten tapaaminen on mukavaa??? Opeta ensin koirallesi positiivinen katsekontakti. Että kun se tulee vierellesi ja ottaa katsekontaktin, se saa kehuja ja nameja. Sen jälkeen järjestä vaikka treenit puolituttujen/ tuntemattomien kanssa. Jonkun koirakerhon jäsenet varmaan ovat halukkaita auttamaan sinua ja koiraasi. Järjestä heidän avullaan vieraidensiedätysohjelma koirallesi. - idiooottto
koulutuksen kirjoitti:
kannattaja ollenkaan. Yleensäkin ihmiset käyttävät aivan liikaa ei-sanaa. Niin paljon että monet koirat luulevat nimensä olevan ei. Käskyjähän käytetään koiran ohjaamiseen ja ei toivotun käytöksen poistamiseen. Vähänkään koulutettu koira tietää millainen käytös on istu(koira istuu), tai maahan (koira menee maahan). Mutta millainen käytös on ei? Varsinkin kun ei-sanaa käytetään sadassa eri yhteydessä. Koiran kanssa pitää olla johdonmukainen. Ei-sana on kaikkea muuta kuin johdonmukainen!
Jos minä olisin koira, ja joka kerta kun näen vieraita ihmisiä minulle huudettaisiin ei,ei ja heitettäisiin purkilla viereen, niin minähän vihaisin niitä ihmisiä vielä enemmän! Tuolla tavallahan koira vaan oppii että vieraiden ihmisten näkemisessä ei ole mitään hyvää!
Miksi et kieltojen ja pelottelun sijaan opettaisi koirallesi että ihmisten tapaaminen on mukavaa??? Opeta ensin koirallesi positiivinen katsekontakti. Että kun se tulee vierellesi ja ottaa katsekontaktin, se saa kehuja ja nameja. Sen jälkeen järjestä vaikka treenit puolituttujen/ tuntemattomien kanssa. Jonkun koirakerhon jäsenet varmaan ovat halukkaita auttamaan sinua ja koiraasi. Järjestä heidän avullaan vieraidensiedätysohjelma koirallesi.Ei kaikki koirat välitä namipaloista.
"Jos minä olisin koira, ja joka kerta kun näen vieraita ihmisiä minulle huudettaisiin ei,ei ja heitettäisiin purkilla viereen, niin minähän vihaisin niitä ihmisiä vielä enemmän! Tuolla tavallahan koira vaan oppii että vieraiden ihmisten näkemisessä ei ole mitään hyvää!"
tämä ei pidä paikkaansa, minun koiralle on hoettu ei ei ei ei , ja kolinapurkilla heitetty jos se yrittää mennä LUVATTA ihmisten luo.
Silti se menee KUN ON LUPA, ihan iloisena ja heiluttaa häntää.
Te vähän aliarvioitte koirien älykkyyttä..ennenkaikkea yliarvioitte sen tarvetta pelkkään positiivisuuteen. Eikö teillä ihmisillä ole enää järkeä päässä?
Koira on kuitenkin PETOELÄIN, niin mihin se tarvitsee jotain kiva-kiva-sössötystä???
Ei se kivakaan ole minkään arvoista jos se ei saa sitten negatiivista palautetta vastapainoksi!
Ihmettelen joskus että aikuiset ihmiset ovat noin naiiveja, teillä osalla varmaan lapsiakin.
annatteko niillekin kaikki periksi, palkitsette ja hyysäätte?
Eikö jokainen olento tarvitse sen sekä positiivisen että negatiivisen kokemuksen tullakseen yhteiskuntakelpoiseksi?
Koiria on samoin kuin ihmisiäkin, kilttejä ja tuhmia, luupäisiä ja pehmompia, rehellisiä ja ketkumpia, älykkäitä ja tyhmempiä.
Koirilla on aivan samanlaiset variaatiot temperamentissa ja luonteissa kuin ihmisilläkin.
Teille namisössöille on myyty kasvattajan toimesta se kiltein mahdollinen, jottei teille tulisi ongelmia. Siksi koette että pitää olla kivaa..kun koiranne kestää tuon kivailun menemättä pilalle.
Mutta kaikkien koirat eivät ole kuten teidän tohvelisankarinne, vaan kyllä kohtuullisen omapäinen koira tarvitsee kuulla sen EI-sanan useastikin elämässään, tarpeen mukaan, ja sitä mukaa kun se koettelee onneaa.
Onhan se nyt juupeli soikoon koirankin kannalta parempi, että se on opetettu tottelemaan ja tietämään mikä on kiellettyä.
Näin se ei tapa itseään vaan kuuntelee kun kiellättte sitä menemästä auton alle, taikka kiellätte sitä syömästä myrkkyjä ja hajottamasta asuntoanne.
Ette te lapsiennekaan kanssa kun ne tekevät tyhmyyksiä, ala kaivamaan karkkipussia taskusta ja ohjaamaan toivottuun käytökseen katsekontaktin kautta. Kertomatta ensin pennullenne että EI.
kun ei koira ota HENKLÖKOHTAISESTi asioita, se tajuaa omaan logiikkaansa perustuen että laumnjohtaja ei salli sen puuttuvan asioihin kun laumanjohtaja haluaa jutella tai kävellä ihmisten ohi rauhassa.
Te nami-hirviöt teette nyt sen että kun kielteistätte tuota EI-sanaa, niin sitä ei kohta osaa yksikään koira mitä tarkoittaa ei.
Ja tiedätkö mitä siitä seuraa: KAAOS. idiooottto kirjoitti:
Ei kaikki koirat välitä namipaloista.
"Jos minä olisin koira, ja joka kerta kun näen vieraita ihmisiä minulle huudettaisiin ei,ei ja heitettäisiin purkilla viereen, niin minähän vihaisin niitä ihmisiä vielä enemmän! Tuolla tavallahan koira vaan oppii että vieraiden ihmisten näkemisessä ei ole mitään hyvää!"
tämä ei pidä paikkaansa, minun koiralle on hoettu ei ei ei ei , ja kolinapurkilla heitetty jos se yrittää mennä LUVATTA ihmisten luo.
Silti se menee KUN ON LUPA, ihan iloisena ja heiluttaa häntää.
Te vähän aliarvioitte koirien älykkyyttä..ennenkaikkea yliarvioitte sen tarvetta pelkkään positiivisuuteen. Eikö teillä ihmisillä ole enää järkeä päässä?
Koira on kuitenkin PETOELÄIN, niin mihin se tarvitsee jotain kiva-kiva-sössötystä???
Ei se kivakaan ole minkään arvoista jos se ei saa sitten negatiivista palautetta vastapainoksi!
Ihmettelen joskus että aikuiset ihmiset ovat noin naiiveja, teillä osalla varmaan lapsiakin.
annatteko niillekin kaikki periksi, palkitsette ja hyysäätte?
Eikö jokainen olento tarvitse sen sekä positiivisen että negatiivisen kokemuksen tullakseen yhteiskuntakelpoiseksi?
Koiria on samoin kuin ihmisiäkin, kilttejä ja tuhmia, luupäisiä ja pehmompia, rehellisiä ja ketkumpia, älykkäitä ja tyhmempiä.
Koirilla on aivan samanlaiset variaatiot temperamentissa ja luonteissa kuin ihmisilläkin.
Teille namisössöille on myyty kasvattajan toimesta se kiltein mahdollinen, jottei teille tulisi ongelmia. Siksi koette että pitää olla kivaa..kun koiranne kestää tuon kivailun menemättä pilalle.
Mutta kaikkien koirat eivät ole kuten teidän tohvelisankarinne, vaan kyllä kohtuullisen omapäinen koira tarvitsee kuulla sen EI-sanan useastikin elämässään, tarpeen mukaan, ja sitä mukaa kun se koettelee onneaa.
Onhan se nyt juupeli soikoon koirankin kannalta parempi, että se on opetettu tottelemaan ja tietämään mikä on kiellettyä.
Näin se ei tapa itseään vaan kuuntelee kun kiellättte sitä menemästä auton alle, taikka kiellätte sitä syömästä myrkkyjä ja hajottamasta asuntoanne.
Ette te lapsiennekaan kanssa kun ne tekevät tyhmyyksiä, ala kaivamaan karkkipussia taskusta ja ohjaamaan toivottuun käytökseen katsekontaktin kautta. Kertomatta ensin pennullenne että EI.
kun ei koira ota HENKLÖKOHTAISESTi asioita, se tajuaa omaan logiikkaansa perustuen että laumnjohtaja ei salli sen puuttuvan asioihin kun laumanjohtaja haluaa jutella tai kävellä ihmisten ohi rauhassa.
Te nami-hirviöt teette nyt sen että kun kielteistätte tuota EI-sanaa, niin sitä ei kohta osaa yksikään koira mitä tarkoittaa ei.
Ja tiedätkö mitä siitä seuraa: KAAOS.On se ihan kiva,että tähän ikäänkin vielä kuulee uusia sanoja.Nami-hirviö,mikä se sitten on?Onko se kolinapurkki-hirviön vastakohta vai vastaava?
Namipalakoulutus sanan olen jo kuullut täällä,mutta siitäkin odottelen kuulla,mitä se on...
- mutta huomioit koiran?
Mistä olet tällaiset ohjeet saanut, että huomioit koiraa jääkauden aikana ja reagoit koiran tekemisiin?
- ap.
menossa 3viikko. ihan kouluttajalta olen ohjeet saanut. ensimmäisellä viikolla koira raahattiin ohi tilanteista, samoin toisella viikolla, nyt saatu lupa kolinapurkin ja ein käyttöön, muuten koiraa ei edelleenkään saa huomioida.
- Hassuja olette
Lopettakaa nyt hyvät ihmiset tuollaiset jääkaudet. Koiria olen kouluttanut pennusta lähtien 70-luvulta lähtien, lähinnä rotikkaa ja saksanpaimenkoiraa, eikä ikinä ole tarvittu mitään jääkausia.
Koko sana jääkausi on ihan naurettava ja turha.
Koirat koulutetaan siten, että toivottua toimintaa vahvistetaan,ja ei-toivotuista jätetään palkinto antamatta tai rangaistaan, tai ollaan huomioimatta, aina kulloisenkin tilanteen mukaan.
Ei siinä mitään jääkausia tarvita. Hahhaaa, oikein naurattaa, mitähän vielä keksitte,millä koiria kiusaatte?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706624
- 594502
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283178- 613007
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271576- 151574
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341369
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471293