Miten määritellään siirrettävä jalasmökki (siirrettävä rakennus) laissa? Onko se kiinteistö, huoneisto, loma-asunto ja luetaanko se esim. perinnössä tai osituksessa irtaimistoksi vai kiinteäksi omaisuudeksi? Termit ovat hukassa, joten saa valaista, jos ilmaisin jonkun väärin.
Mökkini on 35m2 ja vuokratontilla. Sijaitsee Keski-Suomessa ja on 4 vuotta vanha. Mökissä on ns. kaikki herkut ja siihen saa yhdistettyä viemäröinnin ja sähköt. Mietin, että miten esim. mahdollisessa avioerossa se luetaan. Kannattaako siirtää lapsille tai jotain. En haluaisi luopua siitä tai jakaa puolison kanssa, koska omistus osuus puoliksi äidin kanssa (minä 50 ja äiti 50%).
Luulen, että puolison osuus kuitenkin tuo 1/4 eron jälkeen, jos ei sovintoon päästä. Velkaa olen vielä siitä koko summan edestä. Äitini on toistaiseksi rahoittanut sen ja meillä yhteinen velkakirja 50% äidin ottamasta lainasta.
Jalasmökin määritelmä
Räntää ootellessa
2
644
Vastaukset
- kiinteistörekisteriin
niin se on kiinteää omaisuutta. Kaikki muu on irtainta.
Jalasmökki liittyy yleensä käsitteenä rakennuslupiin. Ne taas menevät kuntakohtaisesti.
Kuulostaa siltä, että tuosta saa mehevän riidan aikaan.- kysyä
meidän erinomaiselta ministeriltämme Paavo Väyryseltä, sillä on kokemusta jalasmökistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30411676
- 1447146
- 1045962
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425319- 534399
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304299On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 623618
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223145