neuvoton

kaaso rukka

mun ystäväni menee naimisiin ensi kesänä ja minulla on epäilys että sen takis kun minkäkin menin tossa viime kesänä...noh tarinaan... ystäväni ei edes kysynyt minulta että haluanko kaasoksi vaan ilmoitti asian minulle näin että mehän ei sitten sun kaason pukuu makseta... ja mulle se on laittanut tehtäviksi kaiken olen jo joutunut hankkimaan kutsut ja painaa tekstit niihin, varaamaan juhlapaikan, ostamaan hääkarkit ja rasiat ja askartelemaan ne ja hankkimaan pöytäkoristeet heille. nyt minun olisi pitänyt soitella pukuvuokraamoita läpi ja varaila sovitus aikoja niihin(en suostunut) minusta morsiammenkin kuuluisi tehdä asioita itse.niin minälin tein ja minun kaasoillani oli oikestaan vaan polttareiden järjestely ja auttoivat muissa hommissa sen mitä halusivat/kerkesivät omilta töiltäään menoiltaan, en minä alkanut laatia heille mitään tehtävä aikataulu listaa... noh, eikä siinä vielä kaikki nyt se odottaa että koristelen juhlapaikan yksin ja suunnittelen ohjelmaa häihin, siivoon juhlapaikan ja kuskailen sitä ympäriinsä.en ole edes suostunut kaasoksi kun sitä ei minulta ees kysytty ja nyt teen kaiken. en edes pysty siivoilee juhlapaikkaa ja sulkee ovia ja roudata niiden lahjojaan kotiin kun mulla häissä mukana 4 lasta joista nuorin on silloin 1,5 vee vanha!!! ja kaiken kukkuraksi hän antoi minulle polttari llistan ketä hän haluu sinne niin ette ikinä usko!!! ÄITI, TÄDIT,MUUTAMA SERKKU JA MUN LISäKSI YKSI KAVERI!yritä siinä nyt järjestää polttareita ku kaikki on jotain 45-60välitä ainoastaan minä ja se toinen kaveri ollaa 26 ja morsian on 28!! ei paljoo naurata!!mutta en kyllä aijo omasta pussista vuokraa kaason pukuumenen vaikka suorissa housussa mutta en maksa! auttakaa mitä teen tää on aivan kamalaa mä olen sille ku joku orja!!

8

4952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Vaatiiko morsian tietynlaista pukeutumista? Jos ei, on mielestäni ihan OK, että maksat vaatetuksen itse. Jos taas vaatii, olisi hänen se myös hyvä kustantaa...

      "yritä siinä nyt järjestää polttareita ku kaikki on jotain 45-60välitä ainoastaan minä ja se toinen kaveri ollaa 26 ja morsian on 28!! ei paljoo naurata!!"

      No ei kait ikä ole mikään este... Kyllähän tuollaisella naisporukalla voi järjestellä mukavaa illanviettoa, morsiussaunaa jne.

      • kirjoittaja...

        juu kaason asun pitää olla yhtenäinen morsiuspuvun kanssa... olen kyllä ajatellut että mä en enään kestä ja ilmotan morsiammelle että ettiköön jonku muun orjakseen...mulla lähtee järki sen kanssa.


    • eihän?

      Sano nyt äkkiä ittes irti kaikesta ton morsiamen kanssa. Parempi vaan sulle, jos menee siinä välit lopullisesti.

      • Naapeli

        Olen itse menossa keväällä naimisiin, enkä todellakaan ymmärrä tuota pompottelvaa morsianta. Lopeta ihmeessä. Minulla ei ole varsinaisia kaasoja, hyviä ystäviä kuitenkin, sillä uskon kykeneväni aikuisena ihmisenä hoitamaan häihin liittyvät järjestelyt ystäviäni rasittamatta. Toki vapaaehtoista apua otan vastaan. Häät ovat kuitenkin minun, mieheni ja ystäviemme juhla, jossa on tarkoitus pitää hauskaa. Ei pompottaa jotain kaasoksi lupautunutta ystäväparkaa.
        Naiset tuntuvat menevän aivan sekaisin häistään ja se antaa oikeuden kohdella ystäviä huonosti. Häpeäisitte kaikki Bridezillat! Ai niin, häihin aikaa vajaa 4 kk, pitäisikö sitä hääpukua alkaa suunnitella...?


    • opettaa

      jos kerran sinä hoidat kaiken niin tilaa kaikki valmiina siivous ym... ja äläkä ota bändiä joka maksaa alle 5000e oppiipahan!

    • Satu*****

      Eihän tuollainen ole mitään ystävien kohtelua. Keskustele asiasta ja jos ei morsian ymmärrä, niin irtisanoudu tehtävästä. Jos morsian suuttuu ja ei halua olla kanssasi enää missään tekemisissä, uskon, että olet onnellisempi ilman häntä. Älä raada liikaa toisen häiden eteen.

      Jos nyt kuitenkin "otat pestin vastaan" olttareihin kannattaa järjestää vaikkapa saunailta morsiussaunoineen. Se sopii kaiken ikäisille.

      • on oikeus

        Kyllä sinulla on oikeus kieltäytyä. Vaikka se voi olla hankalaa jos olette tunteneet pitkään ja on pelko että ystävyys menee, mutta silti.
        Minä itse kieltäydyin kaason pestistä kun ensimmäisen palaverin jälkeen kuulin että olisin ollut myös paikan koristelijana-tiskarina ja siivoojana. Koristelun vielä ymmärrän (siis kaiken sen muun asiaankuuluvan lisäksi) mutta esim tiskaus ja vielä seuraavan päivän siivos... Onko se kavereiden harteilla? Eikö sen takia ole pitopalvelut yms..? Minun mielestä kaverit kutsutaan häihin juhlimaan kaverin häitä, ei mennä töihin. Siinä on ero.
        Tsemppiä.


    • kaasorukalle

      Kuulosti liian kauhealta ollakseen totta. Mutta toivottavasti on tilanne parantunut. Uskalsitko kieltäytyä "kunniasta" tai ymmärsikö morsian järjettömyytensä? (eh.. ihmeitähän tapahtuu, joohan? )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe