tämän ensimmäisen koiran kanssa käytiin innolla alussa koirapuistossa. oli niin ihanaa nähdä koiran leikkivän muiden kanssa. ajattelin että koira sosiaalistuukin siinä samalla.
koirani on remmirähjääjä, eli kiltti koirani rähjää jokaiselle vastaantulijalle ja muullekin kuin vastaantulijalle, jos joku koira on vain näköpiirissä.
olen sitä mieltä, että tämä ainakin osittain johtuu koirapuistoilusta. liian usein tuli siellä tilanteita, joissa joku koira kävi koirani kimmppuun vaikkei koirani ollut riitamielellä. kerran jo asuessamme sisään jo portilla koirani ollessa vielä hihnassa toinen koira hyökkäsi välittömästi ja olisi varmaan raadellut silloisen vielä pentuni. olin tietysti tyhmä kun en heti lopettanut puistoilua - olihan sielä paljon hyviäkin kavereita koiralle.
nooh nyt on tulossa toinen koira taloon. tämän pennun kanssa ei ole suunniteltu käytävän puistossa.
ymmärrän ettei kaikki koirat tule toimeen keskenään. mutta koirapuistoon tuodaan paljon sellaisia koiria, joita ei todellakaan pitäisi puistoon viedä - siis muille koirille vihaisia ja aggressiivisia. omistajat kai laiskuuttaa vievät; saapahan koira liikuntaa kun ei itse jaksa ulkoiluttaa.
muuten tästä minun koirastani ei olisikaan enää puistoilijaksi juuri tämän rähjäämisen takia.
pahasta oli
4
518
Vastaukset
- tottatotta
Oletko koskaan ajatellut sitä ettei ne koirat vaan omistajat jotka arvioivat väärin sen mitkä koirat sopivat tai eivät sovi yhteen?
Muutaman virhetikin olen itsekin vuosien varrella tehnyt mutten silti menettänyt uskoani siihen etteikö puistossa voisi olla kivaakin.- usein omistajat
kääntää selkänsä koirilleen puistoissa kun pitäisi hiukan tarkkailla niiden kemioita/eleitä.
- eleitä niin
vältyt paljon ikäviltä asioilta ja koirasi voi luottaa sinuun ja sinun arvioosi voiko johonkin koiraan tutustua vai ei. Hyvä laumanjohtaja pitää huolen laumansa turvallisuudesta.
- miettinyt sitäkin
että ulkoilu on tosi hankalaa kahden koiran kanssa, mikäli toinen on vieläkin remmirähjä?
Voi tulla mieleen ulkoiluttaa koirat erikseen mikä olisi muutenkin ihan hyvä asia.
Remmirähjäys ja muut käytöshäiriöt eivät häviä toisen koiran tultua.
Vai oliko viesti vain ajatelma ja koira on jo saatu hallintaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1212779- 872451
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai651890- 1761830
- 561817
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581596Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461586- 1231403
Jokainen suomalainen on velvollinen puolustamaan Suomea
Kaikilla Suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus eli velvollisuus osallistua Suomen puolustamiseen. Miesten m3991337Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket281289