kaakelien maalaus ?

sjh

Tarvitsisin apua kylpyhuoneen kiiltäväpintaisien seinä kaakelien maalaukseen.Olen löytänyt seuraavanlaisia vaihtoehtoja:
-valmis kaakelimaali.
-2komponentti kaakelimaali.
-erillinen pohjamaali pintamaali.
Tuo viimeinen vaihtoehto tuntuisi sopivimmalta koska pintavärin pystyy sävyttämään koneella.Mutta eniten minua kiinnostaisi kuinka pitkäikäisiä nämä maalatut kaakeliseinät ovat ja kestävätkö hyvin pesua ? Onkohan olemassa vesiohenteisia vaihtoehtoja?

22

53665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • l.j.k

      kaakeleille suunnattu oma tuotteensa esim. plasti-koten kaakelimaali on paljon parempi vaihtoehto kuin erillinen pohja- ja pintamaali.

      kaakelimaali tarttuu ja pysyy
      näyttää oikealta (jos ei tiedä ei eroa huomaa)

      kokemuksena kaksi kylpyhuonetta.

      • Mitähän

        tollaset kaakelimaalit maksaa? Just katoin T.I.L.A:sta, et kaakelia voi maalata. Ei millään jaksain ruveta uusia laittamaan. Siinä on kova homma. Kai toi maalaminen tulis halvemmaksi, ku uusien laittaminen tilalle?


      • remppaajatar
        Mitähän kirjoitti:

        tollaset kaakelimaalit maksaa? Just katoin T.I.L.A:sta, et kaakelia voi maalata. Ei millään jaksain ruveta uusia laittamaan. Siinä on kova homma. Kai toi maalaminen tulis halvemmaksi, ku uusien laittaminen tilalle?

        Itekkin katoin just kyseisen T.I.L.A- ohjelman ja koin ahaa-elämyksen " Just tota meidän kylppäri kaipaa", kaakelitkun on järkyttävän näköset, hyväkuntoset kylläkin. Joten jos jollain lisää kokemuksia/hintatietoja ja tietoa mistä kaakelimaaleja saa, niin kertokaa toki! :)


      • l.j.k
        remppaajatar kirjoitti:

        Itekkin katoin just kyseisen T.I.L.A- ohjelman ja koin ahaa-elämyksen " Just tota meidän kylppäri kaipaa", kaakelitkun on järkyttävän näköset, hyväkuntoset kylläkin. Joten jos jollain lisää kokemuksia/hintatietoja ja tietoa mistä kaakelimaaleja saa, niin kertokaa toki! :)

        Kaakelimaalit maksavat 25-30€ purkki. Purkillisella tekee n. 7m2

        Kaakelimaaleja myyvät kaikki hyvin varustetut rautakaupat ja maalikaupat esim.bauhaus,k-rauta,rautia,värisilmä...


      • kaakelit
        l.j.k kirjoitti:

        Kaakelimaalit maksavat 25-30€ purkki. Purkillisella tekee n. 7m2

        Kaakelimaaleja myyvät kaikki hyvin varustetut rautakaupat ja maalikaupat esim.bauhaus,k-rauta,rautia,värisilmä...

        http://www.pintanikkarit.fi/forum/viewforum.php?f=28


      • kokeillut

      • maalariina
        Mitähän kirjoitti:

        tollaset kaakelimaalit maksaa? Just katoin T.I.L.A:sta, et kaakelia voi maalata. Ei millään jaksain ruveta uusia laittamaan. Siinä on kova homma. Kai toi maalaminen tulis halvemmaksi, ku uusien laittaminen tilalle?

        Milloin kyseinen Tila-ohjelma oli? Ajattelin katsoa sen nettitv:stä.


    • anttito

      Onnistuuko kaakelilattian maalaus ?

      • remppaajatar

        Eli, itsehän kuulin kaakelimaaleist TILA-ohjelman kautta, ja siinä ainakin sanottiin, että lattioihin maalaus ei toimi. Sitä en sitten tiedä onko joku käytännössä kokeillut, ja onko toiminut vaiko ei.


      • hho
        remppaajatar kirjoitti:

        Eli, itsehän kuulin kaakelimaaleist TILA-ohjelman kautta, ja siinä ainakin sanottiin, että lattioihin maalaus ei toimi. Sitä en sitten tiedä onko joku käytännössä kokeillut, ja onko toiminut vaiko ei.

        kaakeliseiniin tarkoitettu maali ei ole tarpeeksi kestävää lattioihin. kaakelilattioihin tarkoitettu lakka kiellettiin uudessa direktiivissä.


      • lattia onnistuu
        hho kirjoitti:

        kaakeliseiniin tarkoitettu maali ei ole tarpeeksi kestävää lattioihin. kaakelilattioihin tarkoitettu lakka kiellettiin uudessa direktiivissä.

        lattian voita maalata huolellisen pesun jälkeen otepohjalla ja vaikka betoluxilla - toimii


      • kisu5
        lattia onnistuu kirjoitti:

        lattian voita maalata huolellisen pesun jälkeen otepohjalla ja vaikka betoluxilla - toimii

        Kokeilin kaakelimaalia keittiön välilaatoitukseen. Hirveää luottoa tuotteeseen ei ollut, mutta ajattelin että ehkä sitä voi kokeilla, kun muuten joutuisi kuitenkin laatoittamaan uudelleen.

        Pesin laatat laattojen tehopesulla, jonka pitäisi poistaa rasva, kalkki yms. Siitä huolimatta laattoihin jäi kohtia, joihin maali ei tarttunut, joten uusi laatoitus on joka tapauksessa edessä.

        En voi kyllä suositella maalia, ellei ole sen jälkeen valmis laatoittamaan esim. koko kylppäriä uudestaan. Varmuuden vuoksi ainakin hioisin laatan pintaa hiekkapaperilla, jotta kaikki epäpuhtaidet lähtisivät siinä samassa. Tämä siis vain maallikon neuvo:)


      • tööt.tööt.
        kisu5 kirjoitti:

        Kokeilin kaakelimaalia keittiön välilaatoitukseen. Hirveää luottoa tuotteeseen ei ollut, mutta ajattelin että ehkä sitä voi kokeilla, kun muuten joutuisi kuitenkin laatoittamaan uudelleen.

        Pesin laatat laattojen tehopesulla, jonka pitäisi poistaa rasva, kalkki yms. Siitä huolimatta laattoihin jäi kohtia, joihin maali ei tarttunut, joten uusi laatoitus on joka tapauksessa edessä.

        En voi kyllä suositella maalia, ellei ole sen jälkeen valmis laatoittamaan esim. koko kylppäriä uudestaan. Varmuuden vuoksi ainakin hioisin laatan pintaa hiekkapaperilla, jotta kaikki epäpuhtaidet lähtisivät siinä samassa. Tämä siis vain maallikon neuvo:)

        Ohjeessa sanotaan että pestään maalipesulla.
        EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA LAATTA YM. PESUAINEILLA!!! ne jättävät pintaan ns. lialta suojaavan pinnan joka estää maalia tarttumasta.

        Kaakeleita ei saa missään tapauksessa hioa. Hiominen aiheuttaa sen verran naarmua pintaan etä se tulee jäämään maalipintaan näkyviin.

        Jos ei usko kannattaa mennä katsomaan esim. järbenpään Keittiönet -myymälän kaakeliseinät maalattu RONSEAL -kaakelimaalilla. Jälki on loistavaa, ja maalauksen suoritti kaveri joka piti kaakelimaalipurkkia ensimmäistä kertaa kädessään....


    • Hei te, jotka olette maalanneet kylppärin seinälaatat.

      Miten on maalaus kestänyt?
      Eli kestääkö normaalia suihkukulutusta?

      Meillä vaalean keltainen laatoitus seinissä, haluaisin valkoiseksi.
      Lattia tummahkon ruskeaa ja kaapit ruskeita, tasot ja allas valkoiset.
      Olisi raikkaampi kylppäri ruskea-valkoisena, kuin noilla keltaisilla laatoilla.
      Kesto vain mietityttää.

      • wc-remppaaja

        Olen juuri äskettäin maalannut meidän pikku vessan Ronsealin kaakelimaalilla valkoiseksi. Aiemmin laatta oli vaaleaa beigeä ja osassa ruskeita kukkakuvioita. Joutui maalaamaan kahteen kertaan ja joitakin kohtia kolmeen kertaankin. Maali on aika valuvaista, mutta kyllä sen kanssa pärjää, kun yrittää olla tarkkana.
        Tosin valumia tuli jonkun verran, mutta eipä nuo haittaa. Yleisilme on ihan ok. Maali tosin haisee tosi voimakkaalle, toivottavasti haju haihtuu pikku hiljaa. Jos perheessä on hajuallergikkoja tai vastaavaa, niin en suosittele tätä...


      • wc-remppaaja kirjoitti:

        Olen juuri äskettäin maalannut meidän pikku vessan Ronsealin kaakelimaalilla valkoiseksi. Aiemmin laatta oli vaaleaa beigeä ja osassa ruskeita kukkakuvioita. Joutui maalaamaan kahteen kertaan ja joitakin kohtia kolmeen kertaankin. Maali on aika valuvaista, mutta kyllä sen kanssa pärjää, kun yrittää olla tarkkana.
        Tosin valumia tuli jonkun verran, mutta eipä nuo haittaa. Yleisilme on ihan ok. Maali tosin haisee tosi voimakkaalle, toivottavasti haju haihtuu pikku hiljaa. Jos perheessä on hajuallergikkoja tai vastaavaa, niin en suosittele tätä...

        Laitapa kommentia vuoden jälkeen, miten on kestänyt.

        WC:ssä ehkä kestää paremmin kuin kylppärissä, jossa vesi kosketusta tulee enemmän, ja myös pesun tarvetta.


      • RipsaK kirjoitti:

        Laitapa kommentia vuoden jälkeen, miten on kestänyt.

        WC:ssä ehkä kestää paremmin kuin kylppärissä, jossa vesi kosketusta tulee enemmän, ja myös pesun tarvetta.

        Hieman yli vuosi mennyt - miten on maalaukset kestäneet?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ostin luultavasti vanhentuneen mastonin maalin, koska komponentti A oli pohjan liruja lukuunottamatta kiinteänä aineena purkissaan. Meinasin siltä seisomalta lähteä palauttamaan maalia kauppaan, mutta ryhdyin kuitenkin sekoittamaan tuota paakkua. Puolen tunnin ankaran vatkaamisen jälkeen se sulikin tasaiseksi liisteriksi, jonka jälkeen vatkasin sitä vielä porakoneella, koska epäilin pieniä paakkuja yhä olevan. Ohjeen mukaan sekoitin sitten huolella toisen komponentin, annoin seistä 5min. ja aloin telaamaan. Ja niinhän siinä kävikin, että maalissa oli kuin olikin vielä paakkuja, varsinkin satsin pohja oli täynnä hilettä. Maalaaminen oli kyllä tosi helppoa ja jälki muuten hienoa, mutta hileiden takia homma meni kuitenkin uusiksi. Pitää hakea uusi purkki, mutta tällä kertaa eri kaupasta, josko saisi tuoreempaa tavaraa. Sitten ehkä lasken maalin teesiivilän läpi, jos epäilyttää sama ongelma. Pois suljettua ei tietysti ole, että itse jotenkin saastutin maalin... Onkohan tuo komponentti A:n kiinteys normaalia vai oliko vanhentunut?

      • Anonyymi

        Minulla on sama tilanne. Onneksi sain pinnan siistiksi. Ostin uuden purkin, joka oli kunnossa. Ainakin nyt onnistui, saa nähdä kuinka kestää. Tummanharmaaseen pintaan jäi helposti jälkiä, toivottavasti lakkaus toimii paremmin. Maalaus on tuulikaapin laattalattiassa.


    • Anonyymi

      Hain toisesta kaupasta uuden purkin. Kovete oli tässä paksua, mutta juoksevaa eikä paakkuista, ja sekoittamiset onnistuivat vaivatta. Eli eka purkki oli ilmeisesti ikivanha. Päiväystä siinä ei ollut ollenkaan, toimivassa toisessa purkissa oli 2022.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1025
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      30
      611
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe