vaginismi

kun halut hävisivät

Onko kukaan tällä palstalla kävijöistä kärsinyt vaginismista? Mulla tämä on jopa niin paha, etten anna koskettaa itselleni. Taustalla huono seksikokemus epäonnistuneesta "ensimmäisestä" kerrasta, joka ei sitten koskaan onnistunut vaginismista johtuen.

Miten ihmiset olette päässeet eroon tästä? Kuinka saatte rentoutettua itsenne? Mulla tämä on mennyt jopa niin pitkälle, ettei enää edes haluta.

13

7715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoveri

      itse sain apua Väestöliiton gynekologilta, seksuaaliterapeutilta ja psykologilta. Minulla vaginismi sai alkunsa kovakouraisesta papa-näytteen otosta ja laajeni sitten kaikkiin gynekologisiin tutkimuksiin. Lopulta mikä tahansa toisen ihmisen kosketus alapäässä sai sen aikaan.

      • kun halut hävisivät

        Auttoiko tuo seksuaaliterapeutilla ja gynellä käynti? Poistuiko ongelma? Onko vaginismista yleensä mahdollista parantua? Mua itseäni epäilyttää yleisesti ottaen, että meneeköhän tässä montakin vuotta. Jotenkin ajattelisin, että oman pään sisältähän tämä lähtee, mut niin. Vaikeata parantuminen varmasti tulee olemaan. Sit kun elelen vielä sinkkuna. Tuntuu, että parisuhteen muodostaminenkin on vaikeata, kun miehet kuitenkin haluavat sänkyyn asap. Harva haluttava mies ymmärtää.


    • täällä myös

      Mulla ollut kanssa sama pulma koko ikäni. Mulla vain ei ole taustalla mitään traumaattisia kokemuksia. Siis toki gyn. tutkimus on aina ollut kivulias eikä muutenkaan alapäähän voi mitään paria sormea paksumpaa työntää - että kipua on tullut koettua. Mulla on kyllä ihana mies jonka kanssa seksiä voi harrastaa muutenkin, mutta toki olis kiva jos tähän joku apu olis. En tosin tiiä oisko psykologista tässä nyt apua, kun mulla ei tosiaan ole mitään traumaa t. parisuhdeongelmia työstettävänä. Kun ei mahdu niin ei mahdu. Eikä gynetkään sille mitään tunnu voivan, emättimen suuaukko ilmeisesti vaan kramppaa heti kun sitä yrittää liikaa levittää. Tosi kurja vaiva!

      • Hana-Bi

        Vaginismista voi parantua. Itselläni on vulvodynia, joka ei parannu koskaan, mutta sen liitännäisoireena ollut vaginismi on parantunut. Apuna oli seksuaaliterapia ja fysioterapia. Erityisesti fysioterapia auttoi. Ensisijaisesti kyse on oman pelon voittamisesta, eli siitä, että vaginan kosketteleminen tapahtuu mukavassa ja rauhallisessa ympäristössä, aivan milli kerrallaan. Toiseksi tarvitaan rankkoja lihasharjoituksia, joilla jännitys saadaan pois. Lantionpohjan ongelmiin erikoistuneita fysioterapeutteja löytyy kyllä. Onnea teille kaikille!


      • pelokas........
        Hana-Bi kirjoitti:

        Vaginismista voi parantua. Itselläni on vulvodynia, joka ei parannu koskaan, mutta sen liitännäisoireena ollut vaginismi on parantunut. Apuna oli seksuaaliterapia ja fysioterapia. Erityisesti fysioterapia auttoi. Ensisijaisesti kyse on oman pelon voittamisesta, eli siitä, että vaginan kosketteleminen tapahtuu mukavassa ja rauhallisessa ympäristössä, aivan milli kerrallaan. Toiseksi tarvitaan rankkoja lihasharjoituksia, joilla jännitys saadaan pois. Lantionpohjan ongelmiin erikoistuneita fysioterapeutteja löytyy kyllä. Onnea teille kaikille!

        Sinä, jolla on vulvodynia: liittyykö ongelmaan viileyden tunnetta alapäässä? Minulla on tiheävirtsaisuutta ja tuota viileyden tunnetta, vuotoa taas ei nimeksikään enää. Sain emätintulehdukseen puikkokuurin, mutta pahoin pelkään ettei tämä auta ja pelkään vulvodyniaa :(


      • hoidettavissa

        Minä olen itse kärsinyt sekä primaarista että sekundaarista vaginismista, ja olen nyt selättänyt molemmat.

        Vaiva näkyi ekan kerran kun ensimmäinen yhdyntä ei meinannut millään onnistua, emmekä ymmärtäneet miksi näin oli. Joku kerta päädyimme kokeilemaan yhdyntää kuitenkin niin, että olin juonut kaksi siideriä, ja ne riittivät siihen, että en pystynyt alitajuisesti supistamaan lihaksiani, ja yhdyntä onnistui.

        Vaivat hävisivät pitkäksi aikaa kunnes vuosia myöhemmin taas tulivat. Yhdyntä sattui useita vuosia, ja ei todellakaan ollut mukavaa myöskään miehellekään (joinakin kertoina hän jopa vuoti verta). Viime vuonna luin vaginismus.com sivustosta, joka vastasi kaikkiin kysymyksiin ja ihmettelyn aiheisiin. Tilasin amazon.comista noin 100 dollaria maksavan paketin, jossa oli opas ja dialaattorit ongelman hoitamiseen. Itsehoito-opas on todella hyvä, ja omin (ja miehen) avuin olen voinut selättää vaginismin. Hoitoon kuuluuu paljon lihasharjotteita ja oman mielen tutkiskelua, vaivan hoitamiseen meni aikaa noin 2 kuukautta ja nyt olen kokonaan parantunut. Periaate on se, että opitaan itse kontrolloimaan kyseisiä lihaksia, totutetaan kroppa ja mieli kosketukseen (yhdessä miehen kanssa), ja lopulta tämä johtaa siihen, että kosketus ei johda kramppeihin ja kivuton yhdyntä on mahdollista ja seksistä tulee jälleen niin nautinnollista kuin sen kuuluukin olla.

        Suosittelen lämpimästi vaivan hoitamista, koska tämä vaiva on oikeasti todellakin ratkaistavissa. Olen itse niin helpottunut, ja toivon että muutkin vain rohkeasti tilaavat materiaalin ja alkavat ratkoa ongelmaa. Jos taustalla on jokin tietty tilanne, joka on on vaginismin laukaissut, suosittelen lämpimästi myös tilaan johtavan henkisen puolen käsittelyä esimerkiksi seksuaaliterapeutin kanssa.

        Lykkyä tykö!


      • hoidettavissa
        hoidettavissa kirjoitti:

        Minä olen itse kärsinyt sekä primaarista että sekundaarista vaginismista, ja olen nyt selättänyt molemmat.

        Vaiva näkyi ekan kerran kun ensimmäinen yhdyntä ei meinannut millään onnistua, emmekä ymmärtäneet miksi näin oli. Joku kerta päädyimme kokeilemaan yhdyntää kuitenkin niin, että olin juonut kaksi siideriä, ja ne riittivät siihen, että en pystynyt alitajuisesti supistamaan lihaksiani, ja yhdyntä onnistui.

        Vaivat hävisivät pitkäksi aikaa kunnes vuosia myöhemmin taas tulivat. Yhdyntä sattui useita vuosia, ja ei todellakaan ollut mukavaa myöskään miehellekään (joinakin kertoina hän jopa vuoti verta). Viime vuonna luin vaginismus.com sivustosta, joka vastasi kaikkiin kysymyksiin ja ihmettelyn aiheisiin. Tilasin amazon.comista noin 100 dollaria maksavan paketin, jossa oli opas ja dialaattorit ongelman hoitamiseen. Itsehoito-opas on todella hyvä, ja omin (ja miehen) avuin olen voinut selättää vaginismin. Hoitoon kuuluuu paljon lihasharjotteita ja oman mielen tutkiskelua, vaivan hoitamiseen meni aikaa noin 2 kuukautta ja nyt olen kokonaan parantunut. Periaate on se, että opitaan itse kontrolloimaan kyseisiä lihaksia, totutetaan kroppa ja mieli kosketukseen (yhdessä miehen kanssa), ja lopulta tämä johtaa siihen, että kosketus ei johda kramppeihin ja kivuton yhdyntä on mahdollista ja seksistä tulee jälleen niin nautinnollista kuin sen kuuluukin olla.

        Suosittelen lämpimästi vaivan hoitamista, koska tämä vaiva on oikeasti todellakin ratkaistavissa. Olen itse niin helpottunut, ja toivon että muutkin vain rohkeasti tilaavat materiaalin ja alkavat ratkoa ongelmaa. Jos taustalla on jokin tietty tilanne, joka on on vaginismin laukaissut, suosittelen lämpimästi myös tilaan johtavan henkisen puolen käsittelyä esimerkiksi seksuaaliterapeutin kanssa.

        Lykkyä tykö!

        Kävin vielä kurkkaamassa nuo tämän hetkiset paketit ja amazonissa on myynnissä tällä hetkellä vain kirjoja.

        Mutta vaginismus.com sivustolta löytyy se koko paketti, ja ehdottomasti paketin tulee sisältää:
        - kaksi kirjaa (1&2)
        - dialaattorit

        Hinta 99,95 dollaria ja on kyllä sen väärti.


    • mennyttä

      Kannattaa todellakin tilata netistä tuo Compeletly overcome vaginismus -kirja, jonka mukana tulee myös dildaattorisetti. Itselläni tämä ongelma hävisi kolmessa kuukaudessa, vaikka luulin, että mikään ei auta. Seurasin vain kirjan ohjeita. Vaiva olisi mennyt nopeamminkin ohi, jos olisin ehtinyt ja jaksanut treenata tarpeeksi usein. Että tästä voi päästä eroon!

      • Anonyymi

        Saako näitä kirjaa ja dildaattorisettiä suomesta tilata mistään ja onko kirja suomenkielinen. Itsellä tämä ongelma ja haluaisin päästä siitä eroon se rajoittaa elämää todella paljon. Jos joku tietää asiasta olisi todella kiitollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako näitä kirjaa ja dildaattorisettiä suomesta tilata mistään ja onko kirja suomenkielinen. Itsellä tämä ongelma ja haluaisin päästä siitä eroon se rajoittaa elämää todella paljon. Jos joku tietää asiasta olisi todella kiitollinen.

        Onko totta ettei kellään muulla ole tätä ongelmaa kun kukaan ei vastaa tuohon kysymykseen. On muuten kovasti itsetuntoa alentava asia ei tunne itseään yhtään normaaliksi. Onko jotakin neuvoja millä saisi lantionpohja lihaksia rentoutettua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako näitä kirjaa ja dildaattorisettiä suomesta tilata mistään ja onko kirja suomenkielinen. Itsellä tämä ongelma ja haluaisin päästä siitä eroon se rajoittaa elämää todella paljon. Jos joku tietää asiasta olisi todella kiitollinen.

        Hei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko totta ettei kellään muulla ole tätä ongelmaa kun kukaan ei vastaa tuohon kysymykseen. On muuten kovasti itsetuntoa alentava asia ei tunne itseään yhtään normaaliksi. Onko jotakin neuvoja millä saisi lantionpohja lihaksia rentoutettua?

        Hei,
        Vähän aikaan sitten pääsin eroon tästä ”itsetunnontappaja” vaginismista. Suosittelen menemään fysioterapiaan joka on erikoistunut lantiopohjalihaksiin. Minulla ei kestänyt fysiterapian avulla kuin 5 käyntiä ja sain jo kaikki dilaattorit laitettua. Dilaattorit fysioterapeutti=pääset yli tästä vaivasta


    • Anonyymi

      Siis mä en uskalla hommata noita dilaattoreita tai mitä onkaan. Siis auttaako toi terapial käyminen ollenkaan? Kui kauan se kestää päästä eroon vaginismista? Tää on niin häiritsevää oon kärsiny tätä 5 vuotta ja haluun päästää siitä eroon. Onks muita vinkkejä ku ne dilaattorit?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe