Motorolakin luopuu Linuxista

Pentti Nelonen

Linuxin kuolema on taas askeleen lähempänä, kun yksi maailman suurimmista puhelinvalmistajista luopuu Linuxista tuodakseen säästöjä. Samalla Motorola luopuu myös olemasta Nokian talutushihnassa itsenäisemmäksi.

http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=35544

"Motorola jättäytyy pois Nokian hallitsemasta Symbian-leiristä ja lopettaa myös oman Linux-alustansa kehittämisen. Motorola aikoo myös tehdä tiiviimpää yhteistyötä Microsoftin kanssa Windows Mobile -puhelimissa. Windows Mobile 6.5 -puhelimia nähdään ensi vuoden loppupuoliskolla. Symbian-puhelimista ja Motorolan omasta Linux-alustasta luovutaan."

Vielä, kun Nokia luopuisi Symbianista ja Linuxista ja siirtyisi maailman parhaimpaan käyttöjärjestelmään niin voisin ostaa jopa Nokialaisen, mutta tällä hetkellä ainoa oikea matkapuhelin minulle on Motorola.

11

521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta tällä hetkellä ainoa oikea matkapuhelin minulle on Motorola.

      on jäänyt isoista HTC, HP?

    • olis pitänyt lukea uutinen ennen ekaa postausta! ;-)
      Lainaus "Googlen Androidilla yritetään muutosta

      Motorola kertoo, että yhtiön kännykkävalikoima ja varsinkin ohjelmistot uudistetaan. Huomio kiinnitetään Googlen Android-alustaan, ja ensimmäinen Motorolan Google-puhelin tulee myyntiin ensi vuoden lopulla."
      http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=35544

      ELI, tästä saa sen kuvat että olet vaihtamassa Androidiin! :-P

    • jäi pois

      Lainauksesta "unohtui" tämä niin laitetaan se nyt kuitenkin mukaan:

      "Huomio kiinnitetään Googlen Android -alustaan, ja ensimmäinen Motorolan Google-puhelin tulee myyntiin ensi vuoden lopulla."

      Ja sitten Pentille vielä kysymys: Mikähän sen Googlen Androidin alusta on? ;)

      • Pentti Nelonen

        Koska ei Google Android voi olla Linux-pohjainen jos Motorola luopuu Linuxista.

        "Motorola jättäytyy pois Nokian hallitsemasta Symbian-leiristä ja lopettaa myös oman Linux-alustansa kehittämisen."

        Toisaalta se voi tarkoittaa myös sitä, että Google vain tilaa Motorolalta puhelimen ilman softaa ja asentaa itse sinne sitten jotain muuta kökömpää.

        Motorola sen sijaan on täysin luopumassa Linuxista ja Symbianista tuodakseen säästöjä, koska Linux ajoi kuten monet muutkin yritykset niin myös Motorolan lähes konskurssiin.


      • ...taas
        Pentti Nelonen kirjoitti:

        Koska ei Google Android voi olla Linux-pohjainen jos Motorola luopuu Linuxista.

        "Motorola jättäytyy pois Nokian hallitsemasta Symbian-leiristä ja lopettaa myös oman Linux-alustansa kehittämisen."

        Toisaalta se voi tarkoittaa myös sitä, että Google vain tilaa Motorolalta puhelimen ilman softaa ja asentaa itse sinne sitten jotain muuta kökömpää.

        Motorola sen sijaan on täysin luopumassa Linuxista ja Symbianista tuodakseen säästöjä, koska Linux ajoi kuten monet muutkin yritykset niin myös Motorolan lähes konskurssiin.

        "Koska ei Google Android voi olla Linux-pohjainen jos Motorola luopuu Linuxista."

        Wikipedia on taas väärässä - miten me tietäisimme totuuden ilman Penaa:
        "Android is a software platform and operating system for mobile devices, based on the Linux kernel, ..."
        http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Android


      • Pentti Nelonen kirjoitti:

        Koska ei Google Android voi olla Linux-pohjainen jos Motorola luopuu Linuxista.

        "Motorola jättäytyy pois Nokian hallitsemasta Symbian-leiristä ja lopettaa myös oman Linux-alustansa kehittämisen."

        Toisaalta se voi tarkoittaa myös sitä, että Google vain tilaa Motorolalta puhelimen ilman softaa ja asentaa itse sinne sitten jotain muuta kökömpää.

        Motorola sen sijaan on täysin luopumassa Linuxista ja Symbianista tuodakseen säästöjä, koska Linux ajoi kuten monet muutkin yritykset niin myös Motorolan lähes konskurssiin.

        "Koska ei Google Android voi olla Linux-pohjainen jos Motorola luopuu Linuxista."

        Googlen Android on Linux-pohjainen, Motorola luopuu vain OMASTA Linuxistaan. Eihän sitä nyt mitään Windowseja puhelimiin laiteta. Kai ne voisi valita jostain muustakin Linuxista jos on rahat tiukassa.


    • ..........

      Juu, ja taitaa Motorola luopua myös puhelinbisneksestä (konkurssi häämöttää). tarkoittaako se, että matkapuhelimet eivät mene kaupaksi kenelläkään.

      • Pentti Nelonen

        Linux- ja Symbian-pohjaiset eivät mene kaupaksi, joten Motorola on ajautunut niiden takia lähes konskurssiin, mutta aikoo nousta pohjalta tukeutumalla yhä tiiviimmin Microsoftiin ja Microsoftin tuotteisiin.

        Motorola luopuu Linux- ja Symbian-pohjaiset puhelimet ja tuo yhä voimakkaammin kaupattavaksi Windows-pohjaisia kännyköitä, joten Motorolan tulevaisuus on nähtävissä nousevana.

        Kaikki yritykset, jotka sekoilevat Linuxin kanssa ovat ennemmin tai myöhemmin konskurssikunnossa. Vasta äskenkin Ubuntun kehittäjät julkaisivat tiedon, että ovat pahasti miinuksella tuloissa ja Ubuntun kehitys aiheuttaa vain menoja ilman tuloja.


      • esimerkkiä?
        Pentti Nelonen kirjoitti:

        Linux- ja Symbian-pohjaiset eivät mene kaupaksi, joten Motorola on ajautunut niiden takia lähes konskurssiin, mutta aikoo nousta pohjalta tukeutumalla yhä tiiviimmin Microsoftiin ja Microsoftin tuotteisiin.

        Motorola luopuu Linux- ja Symbian-pohjaiset puhelimet ja tuo yhä voimakkaammin kaupattavaksi Windows-pohjaisia kännyköitä, joten Motorolan tulevaisuus on nähtävissä nousevana.

        Kaikki yritykset, jotka sekoilevat Linuxin kanssa ovat ennemmin tai myöhemmin konskurssikunnossa. Vasta äskenkin Ubuntun kehittäjät julkaisivat tiedon, että ovat pahasti miinuksella tuloissa ja Ubuntun kehitys aiheuttaa vain menoja ilman tuloja.

        Kun sinulla tuntuu muka olevan tietoa muiden kuin Linux- ja Symbian-pohjaisten puhelinten menestyksestä niin laitapa joku linkki että mekin tiedettäis.

        Esim Windowsin Mobilen "maailmanvalloituksesta". ;)


      • Pidän peukkuja, että Nokia ostaa Motorolan matkapuhelinosaston. Toivottavasti vain viisaampaan hintaan kuin yleensä suomalaiset yritysten ostajat.
        (Juu, ei liity Linuxiin tai Windowsiin, mutta eipä oikeasti juuri aloituskaan)


    • ilaiho

      Kun näin tuon uutisen, oli aivan pakko tulla tänne katsomaan, miten Pentti onnistuu vääntelemään asian.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1890
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe