vuotava pullotutti - ongelma

anna200808

hei.

meillä on ongelma, johon en keksi vastausta.

meillä oli vauvalle ostettu emma-merkkinen pullotutti. kun vauva söi, sitä maitoa valui kumpaakun suopieltä pitkin... ostettiin uusi kumiosa siihen, mutta ei auttanut. Sitten ostin aventin pullon, 2kk vauvalle (meillä 2,5kk) mutta siitä vasta valuukin lujaa, kun kääntää ympäri niin maitoa valuu.. ja valuu myös vauvalla syödessä..

olen aika epätoivonen, taas ostettava uusi tuttipullo.

olisiko kellään neuvoa, mitä tehdä?
vauva syö myös rinnasta.

10

3534

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ne...

Emmat oo just sellasia, et tuttia kääntämällä määräät maidon tulonopeuden??

Ootko lukenut "käyttöohjeita"

• anna2008..

juuri näin, emmassa on kolme valumisnopeutta, mutta siinä ykkösellä se maito kuiteskin valuu suupieliä pitkin.

ehkä meidän tyttö sitten syö jotenkin ei niin kuin muut tai jotain..

• enemmän tai vähemmän
        anna2008.. kirjoitti:

juuri näin, emmassa on kolme valumisnopeutta, mutta siinä ykkösellä se maito kuiteskin valuu suupieliä pitkin.

ehkä meidän tyttö sitten syö jotenkin ei niin kuin muut tai jotain..

Ja monen vuoden ajan. Kärsivällisyyttä kehiin.

• anna2008..
        enemmän tai vähemmän kirjoitti:

Ja monen vuoden ajan. Kärsivällisyyttä kehiin.

tuntuu että kuolaa vain tulee aika lailla ja juuri kun pullosta syöttää niin enempi.

=(

• Aventin pullossa

pitää olla tarkka että kuulee pienen "klick" äänen kun laittaa sen kumiosa renkaaseen, muuten vuotaa pullon reunoja pitkin ja pullorengasta ei saa kääntää liian kireasti kiinni. Kun annat pulloa vauvalle niin kumisoassa on merkitty neljään kohtaan 2, tämä 2 tulisi olla nenän kohdalla jotta virtaus on sopiva. Näillä nikseillä minäkin opein käyttää Aventin pulloa. Toivottavasti ymmärsit "ohjeet"

• anna2008..

kiitos sinulle ohjeista.

ongelma on kuitenkin siinä, että aventin pullo vuotaa siitä muoviosan reijästä, kun käännän ympäri. Onko tämä normaalia? meillä kun vauva on myös rintamaidolla, niin neuvolassa sanottiin, ettei saisi vuotaa ylöalas päin kääntäessä, muten vaauva ei enää tissiä ottaisi...

aventi on 2kk lapsille ja siinä kumiosassa on kaksi reikää.

pitää varmaan huonmenna mennä vauvakauppaa kysymään, onko muita vaihtoehtoja.

• anna2008..

minulla on aventin airflex 260ml pullo ja 1m ja kaksi reikää siis. onko teillä minkälainen? valuuko teillä maitoa kun pullon kääntää kumi alaspäin? luin verkkokaupasta "maitoa virtaa vain vauvan imemisen tahdissa" niin aika ristiriitaista, eihän sitä silloin kuuluisi valua noin vaan..

• äiti2007
        anna2008.. kirjoitti:

minulla on aventin airflex 260ml pullo ja 1m ja kaksi reikää siis. onko teillä minkälainen? valuuko teillä maitoa kun pullon kääntää kumi alaspäin? luin verkkokaupasta "maitoa virtaa vain vauvan imemisen tahdissa" niin aika ristiriitaista, eihän sitä silloin kuuluisi valua noin vaan..

Meillä oli käytössä aventin pullot ja hyvin pelasi. Mielestäni tutin päästä valuu aina maitoa ulos kun käännät pullon ylösalaisin. Mutta mielestäni sieltä tippuu tippoja, että ei valumalla valu. Ei kai mikään tuttipullo toimi siten, että ei yhtään maitoa tipahtele pullosta kun sen kääntää ylösalaisin, tiedä häntä. No meillä käytettiin erilaisia pullonpäitä iän mukaan, eli reikiä määrä kasvoi vauvan kehittyessä. Virtaustuttipäitä ei käytetty kun vellin juontiin.

• Aventin omilla
        anna2008.. kirjoitti:

nettisivuilla miksi pullo saattaa vuotaa...

"Siihen, että pullo vuotaa lukitusrenkaan alta, voi olla useita syitä. Voit ehkäistä vuotamisen noudattamalla näitä ohjeita.

Kokoa kaikki tuttipullon osat märkinä tai kosteina, mikäli mahdollista. Jos tutti on kuiva, kostuta sen pohja keitetyllä vedellä ennen kuin vedät tutin lukitusrenkaan läpi, jolloin tutin reunus asettuu helposti ja tiiviisti pullon kaulan sisälle.

Vedä tuttia lukitusrenkaan läpi kunnes se naksahtaa paikalleen. Aseta korkki paikalleen lukitusrenkaan päälle. Kierrä koko yläosa pulloon.
        Tarkista, ettei tuttipullon yläosa ole liian tiukalla, sillä muuten koliikkia ehkäisevä reunus voi vääntyä tai jäädä jumiin, jolloin yksisuuntainen venttiili ei toimi kunnolla.
        Varmista, ettei pullon yläosassa (noin 0,5 cm etäisyydellä reunasta) ole korvikejauhetta.
        Älä kiristä tuttipullon yläosaa, kierrekantta, tuttia tai korkkia liian tiukasti pulloon."

ja vielä vastaus millaisen virtauksen vauvalle...

"Vauvojen tarpeet ovat yksilöllisiä, joten AVENT-tutteja on saatavana eri virtausnopeuksilla. Ikäsuositukset näet tästä sekä tutin pakkauksesta:

Vastasyntyneen yksireikäinen tutti: yli 0 kk. Tätä tuttia suositellaan rintaruokituille vauvoille sekä pienkokoisille tai ennenaikaisesti syntyneille vauvoille.
        Hitaan virtauksen kaksireikäinen tutti: yli 1kk. Hieman nopeampi virtaus kuin vastasyntyneen tutissa, monet pulloruokitut vauvat käyttävät tätä tuttia syntymästä saakka.
        Keskinopean virtauksen kolmireikäinen tutti: yli 3kk.
        Nopean virtauksen nelireikäinen tutti: yli 6 kk.
        Säädettävän virtauksen tutti: yli 3kk. Tässä tutissa on valikoimamme nopein virtaus ja sitä voi käyttää esimerkiksi vellin syöttämiseen."

Minulla on tytölle käytössä sekä keskinopean virtauksen tutti että säädettävä virtauksen tutti. Tutinosasta tippuu aina kun kääntää sen ylösalaspäin, pakkohan sitä pitää olla mahdollista tarkistaa korvikkeen/vellin sopiva lämpö. Sitten kun vauva imee tuttia maito virtaa eikö tipu. Kokeile vaikka itse imeä tuttia niin huomaat eron valuamisessa.

• anna2008..
        Aventin omilla kirjoitti:

nettisivuilla miksi pullo saattaa vuotaa...

"Siihen, että pullo vuotaa lukitusrenkaan alta, voi olla useita syitä. Voit ehkäistä vuotamisen noudattamalla näitä ohjeita.

Kokoa kaikki tuttipullon osat märkinä tai kosteina, mikäli mahdollista. Jos tutti on kuiva, kostuta sen pohja keitetyllä vedellä ennen kuin vedät tutin lukitusrenkaan läpi, jolloin tutin reunus asettuu helposti ja tiiviisti pullon kaulan sisälle.

Vedä tuttia lukitusrenkaan läpi kunnes se naksahtaa paikalleen. Aseta korkki paikalleen lukitusrenkaan päälle. Kierrä koko yläosa pulloon.
        Tarkista, ettei tuttipullon yläosa ole liian tiukalla, sillä muuten koliikkia ehkäisevä reunus voi vääntyä tai jäädä jumiin, jolloin yksisuuntainen venttiili ei toimi kunnolla.
        Varmista, ettei pullon yläosassa (noin 0,5 cm etäisyydellä reunasta) ole korvikejauhetta.
        Älä kiristä tuttipullon yläosaa, kierrekantta, tuttia tai korkkia liian tiukasti pulloon."

ja vielä vastaus millaisen virtauksen vauvalle...

"Vauvojen tarpeet ovat yksilöllisiä, joten AVENT-tutteja on saatavana eri virtausnopeuksilla. Ikäsuositukset näet tästä sekä tutin pakkauksesta:

Vastasyntyneen yksireikäinen tutti: yli 0 kk. Tätä tuttia suositellaan rintaruokituille vauvoille sekä pienkokoisille tai ennenaikaisesti syntyneille vauvoille.
        Hitaan virtauksen kaksireikäinen tutti: yli 1kk. Hieman nopeampi virtaus kuin vastasyntyneen tutissa, monet pulloruokitut vauvat käyttävät tätä tuttia syntymästä saakka.
        Keskinopean virtauksen kolmireikäinen tutti: yli 3kk.
        Nopean virtauksen nelireikäinen tutti: yli 6 kk.
        Säädettävän virtauksen tutti: yli 3kk. Tässä tutissa on valikoimamme nopein virtaus ja sitä voi käyttää esimerkiksi vellin syöttämiseen."

Minulla on tytölle käytössä sekä keskinopean virtauksen tutti että säädettävä virtauksen tutti. Tutinosasta tippuu aina kun kääntää sen ylösalaspäin, pakkohan sitä pitää olla mahdollista tarkistaa korvikkeen/vellin sopiva lämpö. Sitten kun vauva imee tuttia maito virtaa eikö tipu. Kokeile vaikka itse imeä tuttia niin huomaat eron valuamisessa.

kiitos kovasti vastauksista. seuraava jäi mietutyttämään:

eli onko tämä ainoastaan pulloruokituille vauvoille, eikä käy jos vauva imee myös tittiä?

meillä emman tutti ei ylöpäin kääntäessä valu lainkaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe