sormukset

tuituitui

Menin mieheni kanssa kihloihin reilu viikko sitten. Hän sanoi ettei ostanut sormuksia, koska ei halua nähdä sormessani sellaista josta en itse pidä. Kävimme katsomassa sormuksia, mieheni sanoi ettei mielellään ottaisi itselleen sormusta, koska ei tunne sitä mukavaksi kädessään, mutta ottaisi sen jos se olisi minulle tärkeää. Sanoin että hänen ei tarvitse ottaa. Kysyin haluaako hän että minä otan. Hän vastasi että häntä ei haittaa mikäli en halua. Päätin sitten että en ota sormusta. Näyttäisihän se vähän tyhmältäkin jos toisella olisi sormus ja toisella ei :)

ilman sormuksiakin on ihan hyvä olla, koska kihlaus on kihlaus ilman helyjäkin.

20

3696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pppkkk

      niin mikä tässä oli se juttu. Mielestäni sinä kysyit kohteliaana että haluaako hän että sinä otat sormuksen, koska hän ei niin sitä halunnut ja koska vastaus tuli tyyliin että " turhaapa siihe rahoja laittaa" niin päätit olla haluamatta sormusta miehen takia, niinhän? Itse selkeesti olisit halunnut sormuksen mutta koska mieskään niin et sinäkään. Miksi et voi sanoo vaan miehelle että koska tapana on kihlautuessa rengastaa toinen toisensa niin miksi ette myös sitä tekisi. Koska kuitenki haluat, miksi muuten oisit tänne kirjoittanut :)

    • Oma kihlaus menee myös ilman sormuksia. Tämä mun toiveestani. Voihan aina vihkisormukset hankkia, jos pitää "rengastamista" arvossa. :)

    • häh....

      Niin miten se kihlaus tapahtuu ilman sormusta? En ymmärrä. Ai sovitte vain, että nyt ollaan kihloissa? Enpä ole ennen tuollaista kuullut.

      Ennemmin niin, että itselläni olis sormus, mutta miehellä ei jos hän ei sitä tahtoisi. Haluan ainakin itselleni jonkun konkreettisen ja silmin nähtävän muiston siitä, että olen kihloissa.

      Mieheni kanssa ollaan kihloja harkittu heti kun on vain rahaa ostaa ne sormukset.

      • me olimme

        kihloissa aika pitkään ennen kuin sormukset hankittiin! KYLLÄ KIHLOISSA VOI OLLA VAIKKA EI SITÄ SORMUSTA OLE SORMESSA!

        Tiedätkös, että kihloissa ollaan silloin, kun on SOVITTU että mennään naimisiin!?
        Ja todella, kosia voi ilman sormusta ja luulen, että nykyään suurin osa kosinnoista tapahtuu ilman sormusta. Ja eiköhän sitä yleensä sovita, että mennään naimisiin, ei että mennään kihloihin. Tai näin siis kuuluisi olla... Nykyään tuntuu, että suurin osa kuvittelee, että kihlat on joku oma juttunsa, ei sidottu avioliiton suunnitteluun ja avioaikeisiin.

        Me olimme nykyisen kihlattuni kanssa jutelleet avioliitosta ja tulevaisuudesta jo pitkään. Yhtenä synkkänä iltana noin vuosi sitten mieheni sanoi, että haluaa mennä juuri minun kanssani naimisiin sitten, kun aika on sopiva, esimerkiksi viiden vuoden sisällä, jos kaikki menee hyvin tulevaisuudessa (esim toinen ei kuole jne.)

        Kuitenkin ostimme sormukset toisillemme vasta elokuussa, joten ehdimme olla kihloissa n. 9kk ennen sormusten ostamista ja kihlauksen julkistamista. Ei ollut mitään kiirettä saada sormusta sormeen eikä huudella ympäri kylää, että olemme kihlautuneet.

        Nyt vain odotetaan, että aika kuluisi ja koittaisi se ihana hääpäivä vuonna 2010. :)


      • no...
        me olimme kirjoitti:

        kihloissa aika pitkään ennen kuin sormukset hankittiin! KYLLÄ KIHLOISSA VOI OLLA VAIKKA EI SITÄ SORMUSTA OLE SORMESSA!

        Tiedätkös, että kihloissa ollaan silloin, kun on SOVITTU että mennään naimisiin!?
        Ja todella, kosia voi ilman sormusta ja luulen, että nykyään suurin osa kosinnoista tapahtuu ilman sormusta. Ja eiköhän sitä yleensä sovita, että mennään naimisiin, ei että mennään kihloihin. Tai näin siis kuuluisi olla... Nykyään tuntuu, että suurin osa kuvittelee, että kihlat on joku oma juttunsa, ei sidottu avioliiton suunnitteluun ja avioaikeisiin.

        Me olimme nykyisen kihlattuni kanssa jutelleet avioliitosta ja tulevaisuudesta jo pitkään. Yhtenä synkkänä iltana noin vuosi sitten mieheni sanoi, että haluaa mennä juuri minun kanssani naimisiin sitten, kun aika on sopiva, esimerkiksi viiden vuoden sisällä, jos kaikki menee hyvin tulevaisuudessa (esim toinen ei kuole jne.)

        Kuitenkin ostimme sormukset toisillemme vasta elokuussa, joten ehdimme olla kihloissa n. 9kk ennen sormusten ostamista ja kihlauksen julkistamista. Ei ollut mitään kiirettä saada sormusta sormeen eikä huudella ympäri kylää, että olemme kihlautuneet.

        Nyt vain odotetaan, että aika kuluisi ja koittaisi se ihana hääpäivä vuonna 2010. :)

        Okei, oli vain pakko kysyä kun kuulostaa jotenkin hassulta.

        Mutta kyllähän moni pariskunta pysyy kihloissa maailman tappiin asti menemättä naimisiin, joten mites sitten on asian laita, jos ei siis naimisiin menoa suunnitella mutta mennään kihloihin?

        Sanotaanko sitten vain että "mennäänkö kihloihin jos mennään naimisiin joskus sitten sadan vuoden päästä..."


      • eivind
        no... kirjoitti:

        Okei, oli vain pakko kysyä kun kuulostaa jotenkin hassulta.

        Mutta kyllähän moni pariskunta pysyy kihloissa maailman tappiin asti menemättä naimisiin, joten mites sitten on asian laita, jos ei siis naimisiin menoa suunnitella mutta mennään kihloihin?

        Sanotaanko sitten vain että "mennäänkö kihloihin jos mennään naimisiin joskus sitten sadan vuoden päästä..."

        Kihlaus on sopimus avioliitosta.
        Siis jos ei aiota mennä avioliittoon, ei voi olla kihloissa, Yksinkertaista, eikö totta?
        Eräänlaisia "sitoutumissormuksia" käytetään nykyisin korvikkeena ja sanotaan kaikille että ollaan "kihloissa".
        Me kihlauduimme yhteisestä sopimuksesta ilman sormuksia, emme nähneet niillä mitään merkitystä, kuin turhan rahanmenon.
        Vihkosormukset sitten pujotettiin vihittäessä toisillemme avioliiton näkyväksi merkiksi...eikä nekään ole siis pakolliset!


      • kuin ne ovat
        no... kirjoitti:

        Okei, oli vain pakko kysyä kun kuulostaa jotenkin hassulta.

        Mutta kyllähän moni pariskunta pysyy kihloissa maailman tappiin asti menemättä naimisiin, joten mites sitten on asian laita, jos ei siis naimisiin menoa suunnitella mutta mennään kihloihin?

        Sanotaanko sitten vain että "mennäänkö kihloihin jos mennään naimisiin joskus sitten sadan vuoden päästä..."

        No niinhän se menee, kuinka tuossa joku jo ehti vastata. Jos ei ole aikeissa mennä naimisiin, ei olla kihloissakaan.

        "kyllähän moni pariskunta pysyy kihloissa maailman tappiin asti menemättä naimisiin"

        Tietysti jokainen voi sanoa olevansa ihan mitä hyvänsä, mutta kihlautuminen on sopimus avioliittoon menemisestä. Tuollaiset pariskunnat eivät siis ole kihloissa sen mukaan, mitä kihlaus tarkoittaa. Tämä on sillain jännää, että jostain syystä kihlauksella on joku taika edelleen (paitsi teineille niin aikuisemmillekin), että "kihloissa" ollaan, vaikkei avioon ole aikomuskaan. Jokin virallistamisrutiini siis se lienee niillekin, jotka eivät ole vihille menossa.


      • Naimisissa oleva
        kuin ne ovat kirjoitti:

        No niinhän se menee, kuinka tuossa joku jo ehti vastata. Jos ei ole aikeissa mennä naimisiin, ei olla kihloissakaan.

        "kyllähän moni pariskunta pysyy kihloissa maailman tappiin asti menemättä naimisiin"

        Tietysti jokainen voi sanoa olevansa ihan mitä hyvänsä, mutta kihlautuminen on sopimus avioliittoon menemisestä. Tuollaiset pariskunnat eivät siis ole kihloissa sen mukaan, mitä kihlaus tarkoittaa. Tämä on sillain jännää, että jostain syystä kihlauksella on joku taika edelleen (paitsi teineille niin aikuisemmillekin), että "kihloissa" ollaan, vaikkei avioon ole aikomuskaan. Jokin virallistamisrutiini siis se lienee niillekin, jotka eivät ole vihille menossa.

        Kihloihin meneminen on lupaus avioliitosta. Jos naimisiin ei olla edes menessa niin ei se silloin ole mikään kihlaus. Kihlasormuksetkin on mielestäni oltava. Suullinen lupailu on vain yhdessä oloa. Jos ei kykene jotain pientä rinkulaa pitämään kihloissa sormessa niin en tiedä mitä psyykkisiä ongelmiä ihmisellä on.


      • eivind
        Naimisissa oleva kirjoitti:

        Kihloihin meneminen on lupaus avioliitosta. Jos naimisiin ei olla edes menessa niin ei se silloin ole mikään kihlaus. Kihlasormuksetkin on mielestäni oltava. Suullinen lupailu on vain yhdessä oloa. Jos ei kykene jotain pientä rinkulaa pitämään kihloissa sormessa niin en tiedä mitä psyykkisiä ongelmiä ihmisellä on.

        Avioliittolakiin on jätetty vain kihlauksen määritelmä: "Nainen ja mies, jotka ovat s o p i n e e t menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet".
        Mitähän tässä puhutaan sormuksesta?!?
        Eiköhän ole sama vaikka vetäisi autonrengasta perässään kihlauksen merkiksi, jos se on niin tärkeää, että toiset huomaavat...
        Itse en pidä koruista, miksi siis kihlasormus tekisi poikkeuksen.


      • kestää viisivuotta-
        me olimme kirjoitti:

        kihloissa aika pitkään ennen kuin sormukset hankittiin! KYLLÄ KIHLOISSA VOI OLLA VAIKKA EI SITÄ SORMUSTA OLE SORMESSA!

        Tiedätkös, että kihloissa ollaan silloin, kun on SOVITTU että mennään naimisiin!?
        Ja todella, kosia voi ilman sormusta ja luulen, että nykyään suurin osa kosinnoista tapahtuu ilman sormusta. Ja eiköhän sitä yleensä sovita, että mennään naimisiin, ei että mennään kihloihin. Tai näin siis kuuluisi olla... Nykyään tuntuu, että suurin osa kuvittelee, että kihlat on joku oma juttunsa, ei sidottu avioliiton suunnitteluun ja avioaikeisiin.

        Me olimme nykyisen kihlattuni kanssa jutelleet avioliitosta ja tulevaisuudesta jo pitkään. Yhtenä synkkänä iltana noin vuosi sitten mieheni sanoi, että haluaa mennä juuri minun kanssani naimisiin sitten, kun aika on sopiva, esimerkiksi viiden vuoden sisällä, jos kaikki menee hyvin tulevaisuudessa (esim toinen ei kuole jne.)

        Kuitenkin ostimme sormukset toisillemme vasta elokuussa, joten ehdimme olla kihloissa n. 9kk ennen sormusten ostamista ja kihlauksen julkistamista. Ei ollut mitään kiirettä saada sormusta sormeen eikä huudella ympäri kylää, että olemme kihlautuneet.

        Nyt vain odotetaan, että aika kuluisi ja koittaisi se ihana hääpäivä vuonna 2010. :)

        OIKEA kihlaus maks, 3-4 kk. Eli sen ajan kun häitä valmistellaan.


      • jaapajaappaa
        kestää viisivuotta- kirjoitti:

        OIKEA kihlaus maks, 3-4 kk. Eli sen ajan kun häitä valmistellaan.

        Jaa on se vähän vanhanaikaista mielestäni sanoa, että kihlaus on lupaus avioliitosta.
        Mulle kihlaus on suurimmaksi osaksi suhteen julkistamista. Ei välttämättä tarkoita naimisiin mnemistä ainakaan lähitulevaisuudessa. On se minusta aika konkreettinen rakkauden tunnustus. Silloin haluaa myös muille ilmoittaa, että on rakastunut.


      • mieltä..
        jaapajaappaa kirjoitti:

        Jaa on se vähän vanhanaikaista mielestäni sanoa, että kihlaus on lupaus avioliitosta.
        Mulle kihlaus on suurimmaksi osaksi suhteen julkistamista. Ei välttämättä tarkoita naimisiin mnemistä ainakaan lähitulevaisuudessa. On se minusta aika konkreettinen rakkauden tunnustus. Silloin haluaa myös muille ilmoittaa, että on rakastunut.

        Olen täysin samaa mieltä sun kanssas.

        Itsekin kun kihloihin menen, se on merkki siitä, että on löytänyt rinnalleen sen ihmisen, kenen kanssa tahtoo olla, ja on toivon mukaan mahdollisimman pitkään, ja joskus jopa naimisiin. Mutta se naimisiin meno voi tapahtua 10 vuoden päästä, tai sitten voimme päättää, että kihloissakin on ihan hyvä, ei naimisiin ole pakko mennä.
        Niin se vain nykyaikana toimii.


      • miten-vaan
        jaapajaappaa kirjoitti:

        Jaa on se vähän vanhanaikaista mielestäni sanoa, että kihlaus on lupaus avioliitosta.
        Mulle kihlaus on suurimmaksi osaksi suhteen julkistamista. Ei välttämättä tarkoita naimisiin mnemistä ainakaan lähitulevaisuudessa. On se minusta aika konkreettinen rakkauden tunnustus. Silloin haluaa myös muille ilmoittaa, että on rakastunut.

        Näinhän se menee, jos haluaa määritellä itse oman olemisensa, vaikka sitten sen vastaisesti, mitä jollain sanalla yleensä tarkoitetaan. Ja kun maailma nykyaikana on semmoinen, että kihlauksella ei ole mitään juridista merkitystä, eli kuka tahansa voi "olla kihloissa" ja "erota kihloista" ilman jälkiseuraamuksia.

        Silti edelleenkin pätee, että avioliittolain ihka ekan pykälän mukaan se menee näin "Nainen ja mies, jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet". Muunlaisia kihlauksia ei laki tunne. Sehän ei tietenkään pakota ketään elämään noin "kapea-alaisesti". Kuten ei ketään toista ajattelemaan, että pariskunta, joka ei ole sopinut naimisiinmenosta, olisi oikeasti kihloissakaan. ;-)


      • Herää jo
        eivind kirjoitti:

        Avioliittolakiin on jätetty vain kihlauksen määritelmä: "Nainen ja mies, jotka ovat s o p i n e e t menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet".
        Mitähän tässä puhutaan sormuksesta?!?
        Eiköhän ole sama vaikka vetäisi autonrengasta perässään kihlauksen merkiksi, jos se on niin tärkeää, että toiset huomaavat...
        Itse en pidä koruista, miksi siis kihlasormus tekisi poikkeuksen.

        Tähän rituaaliin kuuluu meidän kulttuurissamme sormus. Ei tarvi vääntää niinkuin olisit lukenut asian jostain lakikirjasta kun niin kerran ei ole :)

        Jos haluat vängätä asiasta niin eihän mikään sinua estä olematta ilman sormusta ja muista kantasi kun menet naimisiis. Miksi siis silloin tekisit poikkeuksen.


    • epäilyttävää

      Kihlauksen idea on nimenomaan ne helyt, pönttö! Kihloihinhan mennään sen takia, että MUUT IHMISET NÄKEVÄT ETTÄ OLETTE TOSISSANNE. Eli turha mennä kihloihin, jos ette halua sormuksia. Sit on ihan sama kerralla mennä naimisiin. Siinä on se hyvä puoli, vaikkei hiluja olekkaan, että saatte periä tiosenne jos toinen esim yhtäkkiä kuolee ym. Varisnk ijos on lapsia. Mutta sormukset kuuluu siihenkin kyllä.

      • eivind

        Kihlauksen idean olen tyhmänä ymmärtänyt olevan sopimuksen avioliittoon menemisestä.
        Samoin kihlaus, kuten avioliittokin on kahden kauppa, mitä helskuttia se ulkopuolisille kuuluu...tai näkyy, kuten sinulle tuntuu olevan niin erityisen tärkeää..
        Naimisiin ei voi mennä olematta kihloissa (=sopimus avioliitosta)...mitenkähän se naimisiin meno onnistuu, jos asiasta ei ole sovittu etukäteen?!? Ylläriiii....mennäänkin vihille just tällä sekunnilla puhumatta asiasta mitään etukäteen...LOL!


      • koruton tyttö

        mielummin kihloihin ilman sormuksia oikeasti aikomuksena avioitua kuin että kihloihin sormusten kanssa tarkoituksena vain näyttää sitoutuneelta. :( helyt on mun mielestä pinnallista, näyttämishaluisten ja epävarmojen ihmisten touhua


      • on akkamagneetti
        koruton tyttö kirjoitti:

        mielummin kihloihin ilman sormuksia oikeasti aikomuksena avioitua kuin että kihloihin sormusten kanssa tarkoituksena vain näyttää sitoutuneelta. :( helyt on mun mielestä pinnallista, näyttämishaluisten ja epävarmojen ihmisten touhua

        Ei helyt mitenklään liity epävarmuuteen. Tiedätkö miksi alunperin nimenomaan ne korut on? No siksi, ettei tule turpakäräjiä=D Haha. Eli kun ihmiset näkevät, että tämä on varattu, niin yrittävät jotain muuta. Tosin monestihan sormus on nimenomaan magneetti, JOTEN EMME VOI PITÄÄ SITÄ EPÄVARMOJEN IHMISTEN ESINEENÄ! PÄINVASTOIN. Joka ikinen nainen tietää, että sormus miehen sormessa jostain syystä vetää akkoja puoleensa=D Kyllä itse pidän ainakin sormuksia todella kauniina ja haluan itselleni sormuksen. Pitäisin sitä myös luolastossa, jossa ei muita ihmisiä ole, koska minulle se olisi tärkeää. Pidän muitakin mieheni antamia koruja, vaikka ne eivät muille mitään merkitsekään..minulle ne korvakorut ja kaulaketjut ovat tärkeitä..jos minua jännittää, saatan hipelöidä kaulakoruani. Pidän niitä onnenkoruina=) Eli tämmöstäkin tarinaa.


    • Ol Playa

      Eikös jenkeissä mene niin, että naiselle kihla mutta miehelle ei. Ja molemmille tulee vihkisormus. Oisit vaan ottanut sormuksen.

      OIshan ne sormukset voinu ostaa, vaikka vaan pöytälaatikossa pidettäväksi taikka olohuoneeseen näytille.

      • :o)

        Naimisiin ei voi mennä ilman kihloja, koska ainakin viikko menee esteiden tutkimiseen ja se aika virallisesti lain mukaan ollaan kihloissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9726
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2847
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      170
      2634
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1449
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe