asunnottomuus, poste restante

.........................

tein tänään netissä muutto ilmoituksen ja ilmoitin osoitteekseni poste restanten.
luin kuitenkin jostain että maistraatti ei hyväksyisi sitä osoitteeksi..
hyväksyykö ne vai ei?
eihän tääkään nykyinen osoite voi mun osoitteena olla kun täältä tänään lähden pois.
eli miten on nyt asia?

9

7481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväksy

      ihmisen osoite on se jos esim muuttaa ulkomaille floridaan puoleksi vuodeksi, voit siis pitää suomessa osoitteen poste restante,,kunnes tulet takaisin,,eihän maistraatti voi päättää missä asut vai asutko missään,,toinen juttu on sitten ne tuet, eli opintotuki asumistuki elatustuki,,et voi saada tukea tuohon osoitteeseen, sehän on kottaraisen pönttöä pienempi asunto,ei siihen voi silleen muuttaa kamojensa kanssa, siinä maistraatti on oikeassa vai?

      • muuttaa pariksi viikoksi

        kesämökkiin uuden talon muuttolupaa odotellessa. Maistraatti sanoi ei käy ja laki sanoo, että jos muuttoilmoituksen laiminlyö, niin sakkoa tulee.


      • faktaa*
        muuttaa pariksi viikoksi kirjoitti:

        kesämökkiin uuden talon muuttolupaa odotellessa. Maistraatti sanoi ei käy ja laki sanoo, että jos muuttoilmoituksen laiminlyö, niin sakkoa tulee.

        Asuinpaikka ja postiosoite ovat eri asioita. Itselläni on asuinkuntana Vantaa ja postiosoitteena Poste Restante Helsingissä.

        Asuinpaikka tarvitsee olla ainakin viranomaisia (poliisi yms.)ja verottajaa varten, jotta tietävät mistä sinut suunnilleen voi tavoittaa tarvittaessa ja minkä kunnan veropiiriin kuulut.


    • sietä maistraatista.

      Aikanaan vakuutusyhtiöstä kerottiin, ettei autovakuutusta myönnetä PR-osoitteeseen.
      Postiluukku käy.

    • ööööööööööööööö

      ethän sä siellä poste restantessa asu??

    • sysmä

      Mietin itse samaa eli jään asunnottomaksi tuossa ensi kuun alusta ja mietin juuri kuinka maistraatille asiasta ilmoitetaan. Majailen vaihtuvasti sukulaisilla ja ystävillä eli en tosiaan asu vakituiseen missään. MIten maistraatti tähän suhtautuu? Asumistukea en tietenkään saa, mutta muuten normaalit toimeentulotuet ilmeisesti?

      • bpj

        suhtautuu asiaan hyvin kielteisesti (juuri olin puhelimessa sinne). Maistraatille EI kelpaa poste restante, piti antaa kaverin osoite, että sai kirjat muutettua entisen avokin kämpästä pois! Ja ilmeisesti ens viikolla taas uus muuttoilmoitus heille, koska ens viikolla majailen jo toisen kaverin nurkissa:)


      • mä vaan
        bpj kirjoitti:

        suhtautuu asiaan hyvin kielteisesti (juuri olin puhelimessa sinne). Maistraatille EI kelpaa poste restante, piti antaa kaverin osoite, että sai kirjat muutettua entisen avokin kämpästä pois! Ja ilmeisesti ens viikolla taas uus muuttoilmoitus heille, koska ens viikolla majailen jo toisen kaverin nurkissa:)

        voinko siis muuttoilmoitusta tehdessäni antaa postiosoitteekseni poste restante ja maistraatin taas "virallisemman" osoitteen?


    • vosap

      mitä vittua? ei monilla ole oikeasti paikkaa missä voi ottaa postia vastaan. poste restante mullakin ja jos ei sitä kautta saa kiinni niin ei ole tärkeää. nim."katkera"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe