Uteliaisuutta.

Laumanvartijakoiran omistaja

En nyt oikein tiennyt mille palstalle tämän laittaisin, mutta ajattelin sitten että panen tänne koska omistan itse laumanvartijakoiran. :) Niin, siis, uteliaisuudesta tahtoisin tietää miksi koira kantaa tavaroita kun joku perheenjäsen, tai joku tuttu jonka koirakin tuntee ja laskee jo laumaansa, saapuu kotiin?
Tästä tavastahan ei ole meille mitään haittaa, vaikka senkin luultavasti saa sitten kouluttamalla pois.

5

766

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xkgu

...että koira tulee "rauhan merkeissä" eli koira näyttää tavara suussa, ettei aijo purra tai muuta, että kaikki on hyvin. Se on myös koiralle eäänlainen tutti, turvajuttu :)

• sama täällä

Täällä koirat tekevät samaa innostuessaan kotiinpaluusta. Käsitän sen sijaistoimintona.

• united05

Meillä kaksi estrelaa, vanhempi kanniskellut tervetulo tavaroita puolivuotiaasta. Nuorempi ei ottanut mallia, se nyt jo kolme v joten tuskin ottaakaan. Meistä se on vaan hauska tapa.

• syy

Meillä koira tekee myös samaa. Samoilla linjoilla edellisten vastaajien kanssa olen.. Luin jostain, että koira "rauhoittaa" itseään kantamalla jotain, kun muuten tekisi mieli hieman intoilla. Koirasi ei varmaankaan hypi tai muutoin rieku tulevien ihmisten ympärillä, kun sillä on jotakin suussaan? Voisi olla toisin mikäli koirasi ei kantaisi tavaroita ;)

• Nimetön

Tosiaan, nyt kun mainitsin tuosta, Veera ei pompikkaan kantaessaan sukkia, kenkiä yms. Mutta jos se on vaikka pihalla ja joku tulee kotiin niin silloin kun ei ole mitään kannettavaa niin kyllä pomppii. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1392
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      911
    3. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      95
      895
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      86
      815
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      737
    6. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      602
    7. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      591
    8. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      577
    9. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      567
    10. 48
      547
    Aihe