Vituiksi meni remontti

Työnantaja

Ostin 3h, k saunallisen asunto-osakkeen ja ennen muuttoa päätin teetättää koko kolossiin remontin. Alunperin ajattelin tehdä itse koko remontin, mutta muutto olisi viivästynyt liikaa työni takia joten teetätin koko remontin asiansaosaavalla firmalla. Tai "asiansaosaavalla".

Kun työn tulosta alettiin tarkastelemaan niin meinasin vetää pataan tuota adhd-säntäilijää, joka aluksi vakuutti.

Kun pyysin tarjousta lehdessä niin puhelimen perusteella hintahaarukka oli helevetin korkeasta kahvirahoihin. Muutamat tyypit eivät vaivaantuneet edes paikanpäälle kun oli niin kiirettä ja pari tyyppiä toimitin matkoihinsa jo alun puheiden takia. Vakuutuin yhdestä yrittäjästä, joka oli kuulemma tehnyt hommia vuosia. Kaikki, mitä halusin, oli hanskassa. Osattiin kuulemma tehdä keittiökaappiasennuksia, laatoituksia, saunan paneelit osattiin kuulemma laittaa ja lattian parkettiasennukset olivat kuulemma erikoisalaa.
Ei siinä mitään, teimme sopimuksen, jossa ilmoitettiin selvästi mitä remontti käsittää. Työhön kuului mm. keittiön kaapiston asennus ja laatoitus välitilaan. Lisäksi seinien maalaus. Kylppäri/saunan lattian laatoitus ja kylppärin seinät. Tietty saunan alapalat kuuluivat
toimitukseen. Saunan panelointi, lauteet ja kylpytilojen katon maalaus. Lasisen suihkuseinämän asennus kylputiloihin, joka siis eristää suihkun ja wc:n. Lisäksi työsopimukseen kuului parketin asennus, listoitus ja tietenkin askelmuovi alle. Edelleen piti vetää joka huoneeeseen tapetit boorit yms.

Mitä sain vastineeksi. Turausta turausta ja lisää turaa.
- Keittiön kaapisto on hyvin asennettu. Todella hyvin, sillä fischerin lyöntiankkureita on pätkitty sieltä täältä oikein urakalla. Kaapisto on todella kiinni seinässä. Lisäksi pitää ottaa huomioon se, että liesituuletin on noin 1,2 cm vinossa vaakatasossa. Edelleen alakaapit on asennettu hyvin. Proppuja on ammuttu todella paljon, mutta työtaso viettää reilu sentin seinäänpäin. Taso on myös toisesta suunnasta liki sentin alempana. Se siis viettää taakse- ja vasempaan.
- Kaakelointi on kenties okei, mutta saumaus tarkoittaa tässä tapauksessa sitä. että saumat on täynnä soossia ja pursuaa ylikin. Eli saumalaasti on vedetty samalle tasolle kuin itse laatat eli tasaista pintaa todella.
- Kylppärin laatoitus on päin vittua, Urakoitsija väittää seinien olevan kieroja ja ettei parempaa saa, mutta mitä olette mieltä tästä: herra on ensin laatoittanut lattian joka sekin menee vähän vinoon. Sen jälkeen herra urakoitsija on aloittanut seinien laatoituksen sillä periaatteella, että täysi laatta lattiasta. Eli ei olla otettu huomioon lattian kaatoja vaan vedetty vaan lattian mukaan laattaa ja yritetty korjailla kaatoa kaljapullonkokoisilla saumoilla. Nurkissa on pahimmillaan tollaiset kahden tuuman heitot laatoissa. Ja Urakoitsija väittää, että seinät heittää.
- Pahin tai paras lienee se, että Herra asensi parketin poikittain suhteessa huoneiston kulkuun. Eli kun astut sisään kämppääm niin pitkällä käytävällä parketti on poikittain eikä pitkittäin. Sanoi olevan kuulemma makuasia.

Olishan tätä lisää, boordit ei ole vaaterissa, ovien listat on ammuttu kiinni summamutikassa yms, yms.

Nyt tää urakoitsija yrittää periä multa viisnumeroisen summan rahaa, jota en ole maksanut. Itse en tiedä vielä, että laitanko tappajat perään vaiko mitä. Aika näyttää... itse olen kaavaillut jo omaa laskua.
On todella vaikea erottaa alkuhuumassa työmies ja työmies.

35

10078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pari taloa rakentanut

      Kun käyttää ulkopuolista työvoimaa, pitää olla koko ajan skarppina ja ukot tylysti vaan pihalle heti jos homma alkaa näyttämään pahalta, sen takia itse en tee ikinä kirjallisia sopimuksia. Ekalla työmaalla heivasin kaksi erillistä muuraria pihalle. Tokalla työmaalla jo arkkitehdin, hyvin alko:) ja sähkömiehen.


      Oliko työsuhde vai oliko kaverilla oma firma?? Jos on firma, älä maksa vaan peri pilattujen materiaalien hinnat pois selvissä tapauksissa mitä ei voi korjata (esim. kaakeloinnit, parketit pitää sopia etukäteen mieten päin pannaan, tavallaan oma moka) jos ei suostu korjaamaan, teetä vastaavalla mestarilla lasku kaikesta materiaalista joka on pilattu remppaan ja laskuta urakoitsijaa. Nää tuskin maksaa. Oikeuteen ei ehkä kantsi lähteä, jää todennäköisesti sun omaan piikkiin, mutta et joudu maksamaan työtä ainakaan kokonaan.

      Jos kaveri oli työsuhteessa sinuun, et voi periä edes pilattuja materiaaleja, saati palkkoja.

    • työnantaja

      No nyt tää "urakoitsija " uhkaa mua kaikella mahdollisella. Että vedetään "homma käräjille ja katsotaan kuka maksaa". .. oli viimeisen puhelun tulos.
      Meikä lähtee mielellään katsoon oikeuslaitoksen päätöstä. Siis jos jumalauta lähdetään siitä, että ammattitaidottomat puupäät häslää markkinoilla niin mielelläni vaikka maksan omasta pussista oikeuskulut, että tällaisille saadaan edes jokin liiketoimintakielto tms.
      Mua vituttaa vieläkin se, että itse olisin saanut ne kylppärin laatat suorempaan kuin "ammattilainen".

      • lausunnon

        asiassa, ota yhteyttä, teen itsekin noita hommia, mutta sillai ainakin tähänasti, että yleensä oon kiitoksen, ja hyvän konjakkipullon vielä kaupanpäälle saanut. siis, voin antaa asiantuntijalausunnon tosta sudesta, miltä se ainakin kuulostaa.. olikos muuten alue porvoo, loviisa helsinki? saatan tietää tekijänkin....


      • tavarantarkastajaa
        lausunnon kirjoitti:

        asiassa, ota yhteyttä, teen itsekin noita hommia, mutta sillai ainakin tähänasti, että yleensä oon kiitoksen, ja hyvän konjakkipullon vielä kaupanpäälle saanut. siis, voin antaa asiantuntijalausunnon tosta sudesta, miltä se ainakin kuulostaa.. olikos muuten alue porvoo, loviisa helsinki? saatan tietää tekijänkin....

        Siihen asti maksut jäihin. Mikäli urakoitsija, niin kysäiseppä joutaiskos joku verovirastosta vilkaisemaan ko.yrityksen ilmoituksia.

        Missä päin työmaa on?


      • tarkastajat on
        tavarantarkastajaa kirjoitti:

        Siihen asti maksut jäihin. Mikäli urakoitsija, niin kysäiseppä joutaiskos joku verovirastosta vilkaisemaan ko.yrityksen ilmoituksia.

        Missä päin työmaa on?

        myyjien ja firmojen juoksupoikia eli vetävät sinen päin. Jos oli työnantajana niin isäntä itse vastaa työnjäljestä. Mutta valvontahan tuossa on pettänyt eli omaan piikkiin menee suurin osa.

        Hesarissa tänään oli kiista 8000 laskusta ja siitä kun riideltiin niin asiakkaan oikeuskulut nousi yli 30000 euroon. Vaikka osittain voitti jutun.


      • tuossa
        tarkastajat on kirjoitti:

        myyjien ja firmojen juoksupoikia eli vetävät sinen päin. Jos oli työnantajana niin isäntä itse vastaa työnjäljestä. Mutta valvontahan tuossa on pettänyt eli omaan piikkiin menee suurin osa.

        Hesarissa tänään oli kiista 8000 laskusta ja siitä kun riideltiin niin asiakkaan oikeuskulut nousi yli 30000 euroon. Vaikka osittain voitti jutun.

        nyt apuani tarjosinkin, en tehnyt sitä rahantoivossa, vaan auttaakseni. 15v olen tavarantarkastajana toiminut, oman työni ohella, enkä ole välttämättä aina senttiäkään veloittanut lausunnosta. käsitykset siitä, että tarkastaja on jonkun juoksupoika, saanee unohtaa, tai pitää ainakin miettiä asoita joka suunnalta, jos pystyy... silloin näkee kokonaisuuden.


      • riippuu
        tuossa kirjoitti:

        nyt apuani tarjosinkin, en tehnyt sitä rahantoivossa, vaan auttaakseni. 15v olen tavarantarkastajana toiminut, oman työni ohella, enkä ole välttämättä aina senttiäkään veloittanut lausunnosta. käsitykset siitä, että tarkastaja on jonkun juoksupoika, saanee unohtaa, tai pitää ainakin miettiä asoita joka suunnalta, jos pystyy... silloin näkee kokonaisuuden.

        No tuohan riippuu mitä tavarantarkastaja asiasta sanoo. Eli jos kohde on toleransseissa niin tarkastaja on tietenkin grynderin puolelta maksettu. Jollekin kumarrat niin jollekin pyllistät...


    • juttuja

      Nämä on joskus vaikeita juttuja kun sitä voi tekijällä ja saajalla erilaisia käsityksiä työn tarkkuudesta ja toleransseista.
      Todellisuudessa riidat johtuu useimmiten henkilökemioista kun joku sanoi jotakin tai nykäytti suupieltä jotenkin ja toinen tulkitsi sen jotenkin. Ja asiat alkaa etenemään huonoon suuntaan.
      Kuvailemasi teksti paikoitellen olisi sopinut ihan täysin asialliseenkin rakennustyöhön. Itekin olen kerran käynyt työmaakäynnillä ulkopuolisena katsomassa "katastrofia" kun kaikki on perseellään ja lattialaattoihin kompastuu. Todellisuudessa työn jälki oli jotakin 9 luokkaa.
      Katastrofin aiheena oli pikkuviat jotka hakemalla haettiin näkymättömiin jäävistä paikoista ja iltayön ajatuksissa muuttuneet järkyttäviksi.

      Taas toisaalta paikoitellen kertomuksesi kertoi selvistä toleranssi ylityksistä ja huolimattomuudesta. Ota siis paikalle tavarantarkastaja ja pohdi asiaa siitä eteenpäin.
      Todennäköisesti joudut kuitenkin maksamaan remontista jonkinlaisen osuuden varsinkin kun olet antanut kaverin työmaalla noinkin kauan touhuta virheistä ja puutteista ilmoittamatta.

    • Huonoa

      Kyllä kunnon remonttimies tutkii nuo seinien ja lattioiden vinoudet yms.asiat ja huomioivat ne tarjouksessa. Jos ei "ammattimies" niitä kaappeja ja laattoja saa suoraan niin silloin pitää olla laittamatta ollenkaan eikä selitellä jälkeenpäin. Tuo parketin suunta on normaalisti valon suunta ja voimakaskuvioisessa se vaikuttaa kapeissa käytävissä mittasuhteisiin, jotkut haluavat sen poikittain kun se silloin ikäänkuin "leventää" käytävää. Kuitenkin tuollaisetkin asiat pitäisi selvittää etukäteen. Kylppäri näyttäisi olevan purkukunnossa ja ei sitä keittiötäkään välttämättä kovin helpolla korjailla jos seinäkiinnitykset ovat mallia "ei koskaan irti enään". Tuo laadunarviointi on joskus vähän hankalaa mutta kyllä paskatyön erottaa helposti normaalista laatuheitoista.

    • www.finlex.fi

      Kuluttajansuojalaki 8 luku, 12§:
      Yleinen virhesäännös

      Palveluksen on sisällöltään, suoritustavaltaan ja tulokseltaan vastattava sitä, mitä voidaan katsoa sovitun.

      Palvelus on suoritettava ammattitaitoisesti ja huolellisesti sekä ottaen huomioon tilaajan edut. Palveluksen tulee kestävyydeltään ja muuten vastata sitä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen palveluksen yhteydessä aihetta olettaa. Palveluksen tulee myös vastata laissa, asetuksessa tai viranomaisen päätöksessä asetettuja vaatimuksia.

      17§:
      Oikeus pidättyä maksusta

      Tilaajalla on virheen perusteella oikeus pidättyä maksamasta palveluksen hintaa. Tilaaja ei kuitenkaan saa pidättää rahamäärää, joka ilmeisesti ylittää ne vaatimukset, joihin hänellä on virheen perusteella oikeus.

      18§:
      Tilaajalla on oikeus vaatia, että toimeksisaaja korjaa virheen tai uusii virheellisen suorituksen ilman, että tilaajalle aiheutuu siitä lisäkustannuksia. Toimeksisaaja ei kuitenkaan ole velvollinen oikaisemaan virhettä, jos siitä aiheutuisi hänelle kohtuuttomia kustannuksia tai kohtuutonta haittaa.

      19§:
      Jollei virheen korjaaminen tai uusi suoritus tule kysymykseen taikka jollei tällaista oikaisua suoriteta kohtuullisessa ajassa siitä, kun tilaaja on ilmoittanut virheestä, tilaaja saa vaatia virhettä vastaavaa hinnanalennusta.

      • voi vaatia ja

        hesarissa oli juttu että tuo vaatimus käräjllä toi vaatijalle yli 30000 euron laskun.


    • -JP

      Just, katsoit sitte parhaaksi antaa tuntemattoman kaverin huseerata issekseen viikkokaupalla ilman minkäänasteista valvontaa???

      Noh, se kuuluisa Siperia ehkä opettaa tätäkin "työn teettäjää"...

    • Infoa

      Tuo on 400 sivuinen kirja missä määritellään hyväksyttävä laatu.

      (hmm, copy&paste ei näemmä osaa välilyöntejä, ehkä saat selvää ilmankin)

      74.413 Lattioiden laatoittaminen

      Vaatimukset Lattialaatatovatsuunnitelmienjakäyttötarkoituksenmukaiset.

      74.5 Valmislaatoitus
      Vaatimukset
      Valmislaatoitusonasiakirjoissaasetettujenvaatimustenmukai-nen.Laatoitusonulkonäöltääntasalaatuinenjayhdenmukaineneikäsiinäolehäiritseviähammastuksia.Laatoituksensaumoissaotetaanhuomioonlaattojenmittapoik-keamienvaikutus.Yhtenäisilläsekäviereisilläpinnoillasaumojenleveydetovatmahdollisimmanyhdenmukaisia.Saumojenkeski-viivatjatkuvatsuorina.Keskiviivojenkeskinäinenetäisyysonsamayhtenäisilläjaviereisilläpinnoilla.

      74.7Luovutus
      Vaatimukset
      Vastaanottotarkastuksessakirjataanmahdollisetvirheetjapuut-teetsuunnitteluasiakirjoihin,sopimuksiinjahyväänrakennusta-paannähden.Kirjatutpuutteetkorjataanmahdollisimmannope-asti.Kohteessapidetäänjälkitarkastuksia,kunnespuutteetovatkorjatut.

      Eli tuossa selkeästi kerrotaan esim laatoituksen osalta. Kerro Herralle, että lukee RYLlin iltalukemisena.

      Kaikissa kuluttujaviranomaisen hyväksymissä sopimuspohjissa (esin RT) viitataan RYLliin.

      Toivottavasti asia selviää.

    • Rehellinen yrittäjä

      Otan osaa. Olen käynyt noita susia korjaamassa menessa paikassa. Viimeksi juuri päin v***ua asennetut keittiön kaapistot. Kyllä sitä ihmettelee ihan oikeasti, että miten joku rupeaa asentamaan kaapistoja, jos ei ole mitään käsitystä, miten ne pitäisi asentaa. kallistukset oli kaapeissa joka suuntaan yläkaapit oli lisäksi vedetty siporex seinään ihan vaan 70mm puuruuveilla :) . Viime kesänä oikein säälitti yksi asiakas, jolle me tehtiin pesuhuoneen seinät, sauna ja vesieristykset... ym no. kaiffari otti nuukuuden puuskassaan kaverinsa firmasta laatoittajan, jonka piti olla ihan hyvä. Ei ollut... Pahaa teki katsella jälkeä (ei voi sanoin kuvailla) lisäksi ko laatoittaja teki pesuhuonetta kuukauden tuntityönä, että ei ainakaan halvemmaksi voinut tulla. No kaverin firma maksoi sitten meille, että korjaillaan (fiksaillaan/lumotaan) pahimpia paikkoja. 70h työn jälkeen asiakas hyväksyi. (minä en olisi hyväksynyt kuin kokonaan uudelleen laatoituksen, mutta ei ollut minun riitani).

      Saisi tulla lama, niin markkinoilta häviäisi nämä sudentekijät, hintojen vedättäjät (molempiin suuntiin), epärehelliset, ym.

      Totuus vain taitaa olla, että yksityinen ei saa hyvää firmaa kuin suhteilla. Meidänkin liikevaihdosta isommat rakennusliikkeet, vakuutusyhtiöt ja taloyhtiöt muodostavat noin 95% liikevaihdosta. Yksityiselle tehdään, jos on joku kaveri tai hyvän kaverin tuttu, eikä kehtaa kieltäytyä. Töitä on enemmän, mitä osaavaa työvoimaa, niin pitää priorisoida.

      En väitä, etteikö tehtäisi virheitä. Kaikki tekevät joskus. Jotkut vaan myötävät ne ja korjaavat.

    • ei näin...

      Hyvää remppamiestä tuntuu olevan hankala löytää. Teetimme pari vuotta sitten asuntoomme Helsingissä muutaman pikkuremontin Tapio Kalsti -nimisellä remonttimiehellä (tekee tn. myös muualla Etelä-Suomessa). Nyt jälkikäteen täytyy todeta, että on tullut tehtyä karmea virhearvio remonttimiestä valitessa. Keittiön tasot on asennettu kuinka sattuu, kaikki työnjälki mikä on edes puoliksi kaapin takana piilossa ei kestä päivän valoa jne. Vesieristeitä en ole vielä edes tarkistuttanut... Olen jälkikäteen selvittänyt miehen taustoja ja samanlaista palautetta on nyt myöhemmin saatu muualtakin. Vai mitä mieltä olette laastivesien kaatamisesta vessanpönttöön tai keittiön seinälaattojen asentamisesta kolmeen kertaan ennen kuin ne saatiin silmää häiritsemättä suoraan? Lienee sanomattakin selvää, että takuukorjausta tms. on turha kuvitella saavansa. Harkitkaa toisenkin kerran ennen kuin palkkaatte!

      • röyhkeitä laiminlyöntejä

        Kootut valitukset tuollaisen vastuuttoman puuhastelijan tekemisistä olisi hyvä saada.


    • kolmen remontin jälkeen

      Kyseinen Tapio Kalsti on minulle tehnyt kolmen vuoden aikana kolme työkeikkaa.Kesämökin peruskorjaus, kaksi huoneistoremonttia ja lukuisia pikkuhommia. Työn jälki ollut todella hyvää, aikataulut pitäneet paikkansa ja vielä ekstrana siivoukset ja ikkunanpesut. Paperipuoli jämptiä, tarjoukset, laskut ja todistukset kotitalousvähennystä varten.Myös kahden tutun kokemukset ovat samoin erittäin positiivisia.
      Vastavuoroisesti olen sitten itse hoitanut maksut ajallaan.

      • varokaa vaan kaikki!

        Toi toitottaa joka asiakkaan perään käräjäuhkaukset. Tapa sekin heikoilla jäillä...


    • toisenlainen työnantaja

      Johan oli "työnantajalla" vuodatus! :D
      Ja oikein "tappajat laitetaan perään". Itse en ehkä suostuisi tekemään työtä henkilölle, jonka palkkalistoilla on "tappajia"...
      Asioista tarkka sopiminen ja työn valvonta olisi varmaan tuottanut hyvän lopputuloksen.

    • Todella pettynyt

      Huonot kokemukset minullakin Kalstista. Ekan viikon. Teki töitä ja sen jälkeen miestä ei näkunyt, kateettomia lupauksia ja lukemattomia lykkäyksiä aikatauluun. Teki sitten hommia hirveellä kiireellä ja jälki oöi kuon lapsen maalaamaa. Täysin vinot rajaukset ja osin jätety vain peitemaalit näkyviin. Lupaili korjailevansa, mutta kolme kertaa, kun on aikataulu pettänyt ja työ tuon näköistä, ei kannata enää hänen kanssaan toimia. Täytyy ottaa ammattilaiset korjaamaan jäljet. Olisinpa googlettanut ennen, kun otin hänet remonton tekijäksi.

      • Kalliiksi tuli

        Hirveitä kokemuksia tästä Kalstista. Oikeustoimilla uhkailu on yksi hänen ilmeisesti miltei joka asiakkaan kanssa käytämä metodi. Huutaa ja räyhää - kun omat taidot eivät ole riittäneet.
        Koko remontti piti tehdä uudestaan, kun tästä kurjasta "yrittäjästä" otimme etäisyyttä. Ei enää ikinä Kalstia - millä nimellä nyt mahtaakaan tehdä tekeleitään? Luultavasti hänen työmoraalillaan ajetaan yritys konkurssiin ja taas pomppaa äijä jostain uusia uhreja väijymään.


      • Museokatu XX
        Kalliiksi tuli kirjoitti:

        Hirveitä kokemuksia tästä Kalstista. Oikeustoimilla uhkailu on yksi hänen ilmeisesti miltei joka asiakkaan kanssa käytämä metodi. Huutaa ja räyhää - kun omat taidot eivät ole riittäneet.
        Koko remontti piti tehdä uudestaan, kun tästä kurjasta "yrittäjästä" otimme etäisyyttä. Ei enää ikinä Kalstia - millä nimellä nyt mahtaakaan tehdä tekeleitään? Luultavasti hänen työmoraalillaan ajetaan yritys konkurssiin ja taas pomppaa äijä jostain uusia uhreja väijymään.

        Ilmeisesti kaveri tajusi itsekkin ettei ole remonttireiska.
        Kalsti on nykyisin Klassinen hieroja. onnistuisikohan tuo.


    • Rempparemppa

      Tuli tuossa kokeiltua erästä pientä remonttifirmaa kattavan kosteusvahingon korjauksessa ja eipä tämäkään juttu mennyt kuin elokuvissa.

      Remonttifirma ilmoitti syyskuussa remontin olevan valmis ja lähdimme kohdetta tarkastamaan. Pintapuolisesti kaikki näytti todella hyvältä, mutta lähempi tarkastelu paljastikin paljon pikkujuttuja, joista teimme listan urakoitsijalle ja pyysimme heitä paikalle asian tiimoilta palaveriin.

      Urakoitsija kieltäytyi tulemasta paikalle sanoen, että työnjälki on erittäin hyvää ja suurin osa virhelistamme kohdista ei aiheuta heidän puoleltaan toimenpiteitä. No, ovien ja kynnysten välissä pahimmillaan 3 senttiä rakoa, lattia antaa monesta kohtaa reilusti periksi, lattia ei ole suora, ovet vinossa, listojen jiirit sahattu väärällä terällä, jiirejä paikattu akryylimassalla jne.

      Nyt etsitään tavarantarkastajaa, jotta saadaan asiasta kättä pidempää. Onneksi on vielä viimeinen lasku maksamatta urakoitsijalle.Ovat hommanneet myös lakimiehen asiamiehekseen pelottelutarkoituksella, mutta eipä tuolla vaikutusta allekirjoittaneeseen ole.

    • TK:hon pettynyt

      Kannattaa viedä valitukset Kuluttajavalituslautakuntaan ja jättää huonosti tehdyn remontin lasku maksamatta. Laskua ei voi laittaa perintään jos se on asianmukaisesti viety Kuluttajavalituslautakuntaan ja käsittely on käynnissä.

    • :_:_:_:

      En ota kantaa mitä pitäisi tuosa tilanteessa tehdä, koska ei ole kokomusta.

      Mutta haluan vain sanoa että eikö nykyään ihmisillä ole ns. maalaisjärkeä ollenkaan. Luotetaan vain urakoitsioihin, vaikka hyvin tiedetään että noita huonoja/huijareita on. Itse ainakin noinkin isossa remontissa kävisin paikan päällä mahdollisimman usein, jos samassa kaupungissa niin päivittäin, jos ei niin edes muutaman kerran viikossa. Varsinkin jos taitoa on itsellä tehdä, niin suurimman osan noista huonoista asennuksista huomaisi helposti, kesken urakan.

      Ja tuo parketin asennus kyllä on vähän omakin vikasi, se kannattaa sopia miten päin se tehdään, maku asia todellakin on. Urakoitsia saanut jostain vähän jämä paloja ja kun ei ole sovittu, niin käyttänyt niitä sitten siinä.

    • saatana3

      Näin se juuri mene. Omassa tapauksessa ollaan viikkoja oikaistu lattiavalua, korjattu sitten oikaisijan jälkiä. Ja niin edelleen. Vittu mitä tunareita.

      Vielä jotain lisää niin sitten alkaa tulla ruumiita saatana.

    • Silleen, tolleen

      Nää on niin hankalia juttuja ja riippuen tekijän juristista voi olla että vaikka olet asiassa täysin oikeassa ja remppa oli täysi susi niin nämä remonttifimat osaavat kyllä asiansa ja käyttävät kaverijuristiaan joka hoitaa homman kotiin.

      On kauhean vaikea todistaa ilmiselvät virheet virheiksi kaikki on niin suhteellista.

      Lähtlkohta on se että jos ei ole rakennusmääräyksiä rikottu eikä kaikesta ole kirjallista sopimusta niin " pienet virheet" kuuluu asiaan. Laki on sen remonttimiehen puolella hyvin helposti. Ihan pitäisi sopia että keittiökaapit pitää olla prikulleen, millilleen suorassa jne muuten kaikki on tulkinnanvaraista.

      Itse olen joutunut oikeuteen juuri samalaisen pässinpään takia. Esim hän ei rakentanut seiniä kattoon saakka kun sitä ei oltu sovittu jne toi paikalle kahdesta vanhasta hellasta hitsatun yhditelmähellan " vähänkäytetty" jne. No voitin kyllä jutun mutta koskaan en saanut penniäkään takaisin.

      Mitä yksityikohtaisemman sopimukset ihan seinien suoruudesta jne olisi ilmeisesti paikallaan. Ne jotka tekee huonoa työtä ei vaan välitä yhtään mitään mistään. Ja todella vaikea erottaa asiallisesti käyttäytyvää firmaa sellaisesta jolle työn laatu on samantekevää.

      Sain hyvää apua Kuluttajavirastosta ja tavarantarkastajalta mutta siitä huolimatta vaikka oikeudessa voitin jutun( ja siihen meni paljon aikaa ja hermojakin) firma ei maksanut mitään. Pääjehu kuoli siaraskohtaukseen kun oli huutanut ja uhkaillut jotain seuraavaa asiakastaan.

      Nykyisin olen tarkkana mutta aina jotain virhettä tulee mutta ei niin paljon. Ammattiylpeys vain on kadonnut ihmisiltä, se tässä on ikävintä. On sitten tietysti tosi hyviä ammatti ihmisiä, onneksi joista kannattaa pitää kii jos onnistuu löytämään.

    • ammattimies.

      Suurin ongelma taitaa olla siinä, että hyvin tehty työ maksaa niin paljon, että kukaan ei ole halukas maksamaan sitä.

    • henrik ijls72

      oisit tilannu miehet virosta ne osaa asiansa vaikka muut valittaaa.

      • juusomaa

        Joo otahan virosta kun naapurin hallin katon laittovat. Villat seiso katolla monta viikkoa sateessa ilman suojausta ja vettä valuvina ne laitettiin paikoilleen ja huopa päälle. Firman nimi siellä vaihtuu yhtä tiuhaan kun pitserian nimet eteläsuomessa. Sehöän talvivaaran jatkuvasti vuotava allaskin on virolaiste laatu työtä.


    • PETSKU

      TON TARINAN LUETTUANI LAITTAISIN NE SUN MAINITSEMAT TYYPIT PERÄÄN X2 JA VIELÄ KERRAN JA JOS NIISTÄ EI PÄÄSE SITTENKÄÄN EROON NIIN VIELÄ KERRAN,OLEN SUN PUOLELLA TOLLASTA EI TEHDÄ KENELLKKÄÄN

    • Rakennustarkastaja

      Maksaisit sen laskun, ettei jää kenellekään paha mieli. Joulukin on tulossa.

    • on han tuommoisia persenkäteisiä ammatilaisija))

    • suttajasekundaa

      Syitä ainakin 1. ammattiylpeyden käsitettä ei tunneta tai sen sisältö on muuttunut, rakentaja/saneeraaja/urakoitsija käsittää sillä jotain aivan muuta kuin asiakkaat/toimeksiantajat.

      2. Kaiken edelle menevä ja läpitunkeva toimintojamme nykyisin ohjaava voima, ahneus. Mitä isot edellä, sitä pienet perässä. Nalle Wahlroos on ahneudessaan samaa kastia kuin ne sosiaalipummit, jotka vaativat soskutädeiltä elintasoturhakkeita. Wahlroos tekee ja saa itselleen kaiken vain moninkertaisesti ja häikäilemättömämmin verrattuna siihen opiskelijapariskuntaan, joka siirtää pankkitilillään olevat fyrkat vanhempiensa tilille ja saa muutaman kk vuokrarahat soskusta.

      3. kun kohdat 1 ja 2 ohjaavat rakentamista pitää ottaa huomioon, että samat voimat (ahneus ja selkärangattomuus) ohjaavat ketjun kaikkia vaiheita, myös raaka-aineiden ja materiaalien valmistajia, on ketjun lopulla kaikki kertautunut.

      Jos jonkin uuden rakennusmateriaalin ja menetelmän vaikutuksista tai kestävyydestä ei ole kokemuksia, voi lopputulos olla sutta ja sekundaa. Ja pitäishän jonkun valvoa työn laatua, olkoon tekijä Suomenlahden kummalta puolelta hyvänsä, ja mausteena soppaan lisätään tietämätön ja rakennusalan termeistä täysin pihalla oleva rakennuspalveljujen tilaaja. Ei auta kirjallinen sopimuskaan, jos Tavis Tönönomistaja haluaa, että katon päänsä päälle, muttei tiedä, mikä ero katolla ja sateenvarjolla on.

    • Anonyymi

      Miten ton ajattelee kun keittiö remotti työntekijä jättää remotin kesken vaikka olen hänelle maksanut urakasta hän lähti pätkimään ja yritti maksattaa kun kävi työpaikalla minä vastasin että oma valinta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe