Koneellani on viruksentorjuntaohjelmana f-secure, kysyisinkin, että onko se riittävä suojaus ja löytääkö se vakoiluohjelmat yms?
Mulla on ollut kotona tietokone käytössä vasta heinäkuusta ja siinä on Soneran laajakaista, johtuen siitä, että muuta ei tänne perälle ollut saatavissa. Ton laajakaistan mukana tuli f-secure, joten se on kai uusin versio. Koneen kasaaja asensi ton f-securen, joten kaikki asetukset oli varmaan laitettu ihan ok. Palomuuri = korkea taso, tietomurtojen estäminen = estä ja kirjaa, virus- ja vakoilusuojaus on normaali, muutin ainoastaan internet-suojauksen normaalista korkeaksi.
Päivitystarkistukset on tunnin välein.
Tiedoteluettelo ja hälytysloki ainakin näyttävät tyhjää. Olen muutaman kerran ajanut koko tarkistuksen läpi, eikä ohjelma ole löytänyt mitään. Voinko siis olla varma, että masiina on puhdas? Joissain keskusteluissa suositellaan vakoiluohjelmien poisto-ohjelmia, koska f-secure ei välttämättä löydä niitä. Pitäiskö sellainen hankkia lisäksi? En vaan pidä itteeni tarpeeks nörttinä, että tohtisin ladata netistä jotain ohjelmia.
Riittääkö f-secure
8
650
Vastaukset
- dAdaDDXda
f-secure on ihan riittävä suojaus. Joskus voi tarkastaa koneen jollakin vakoiluohjelmien poistojutulla.
tuossa yksi
http://www.download.fi/tyopoytaohjelmat/haittaohjelmien_poisto/ccleaner.cfm
suurimmat vahingot voit tehdä sinä itse, eli asennat koneelle sellaista mistä et tiedä mitään. - Todellakaan
Itse poistin juuri kymmeniä haittaohjelmia Malwarebytes' Anti-Malware ohjelmalla. Omalla koneella ei ole ongelmia, kun käytän ilmaisohjelmia.
- Laita lisukeeksi..
Tuosta alla olevassa linkissä oleva vakoiluohjelmien poistaja, muuta et tarvitse vaikka jotkut tässä niin väittävätkin
PS; itselläni toiminut sama systeemi ilman ongelmia vuodesta 2004...............
http://www.download.fi/tyopoytaohjelmat/haittaohjelmien_poisto/spybot.cfm- Kun ei niin ei
Voihan se riittääkin, jos osaa muutenkin huolehtia tietoturvastaan, jolloin pärjäisi ihan ilmaiseksikin. Hölmöä maksaa tietoturvasta, jos pitää kuitenkin poistaa jatkuvasti ongelmia koneelta. Helppoja asiakkaita.
- fSFDQAWD
Päivitysnopeus on yksi tärkeä tekijä. Virusohjelma ei paljon auta jos päivitykset tulee pari päivää myöhässä.
- My two cents
Kaveri suositteli mulle tuota advanced system carea, ja hyvin tuntu löytyvän haittaohjelmia ja paranevan suorituskyky ja blaa blaa. Kuitenkin tajusin jossain vaiheessa että kyseinen ohjelma vain keksi ongelmia minun koneeseen, ja varmistuin asiasta kun poistin asennuksen. Suorituskyky ei enää heikentynyt! Ilmaisohjelmat(kin) haluaa voittoja, jos tuntuu löytyvän onkkelmia ja ohjelma tarjoaa myös maksullisen vaihtoehdon, niin pistää hieman epäilyttään. Siksi luotankin puhtaasti vuosimaksullisiin palomuureihin/virustorjuntaohjelmiin.
Toi Advanced ohjelma ei ole kovinkaan hyvä. Minulla se on sekoittanut vara-koneeni. Itse asentaisin sen tilalle mieluummin Ccleaner ohjelman.
Ilmaiset virustorjunta ohjelmat ovat ihan hyviä. Itse käytän MSE virustorjuntaa ja hyvin on hoitanut asiansa vaikka on ilmainen.- PPAP2
F-Secure on riittävän hyvä. MBAM free vielä kaveriksi, niin asiat ovat hyvällä tolalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1873836
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m891781Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek281492- 1651352
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut231148Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2031087Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?931061- 361047
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1251004Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell184902