Riittääkö f-secure

yks vaan

Koneellani on viruksentorjuntaohjelmana f-secure, kysyisinkin, että onko se riittävä suojaus ja löytääkö se vakoiluohjelmat yms?
Mulla on ollut kotona tietokone käytössä vasta heinäkuusta ja siinä on Soneran laajakaista, johtuen siitä, että muuta ei tänne perälle ollut saatavissa. Ton laajakaistan mukana tuli f-secure, joten se on kai uusin versio. Koneen kasaaja asensi ton f-securen, joten kaikki asetukset oli varmaan laitettu ihan ok. Palomuuri = korkea taso, tietomurtojen estäminen = estä ja kirjaa, virus- ja vakoilusuojaus on normaali, muutin ainoastaan internet-suojauksen normaalista korkeaksi.
Päivitystarkistukset on tunnin välein.
Tiedoteluettelo ja hälytysloki ainakin näyttävät tyhjää. Olen muutaman kerran ajanut koko tarkistuksen läpi, eikä ohjelma ole löytänyt mitään. Voinko siis olla varma, että masiina on puhdas? Joissain keskusteluissa suositellaan vakoiluohjelmien poisto-ohjelmia, koska f-secure ei välttämättä löydä niitä. Pitäiskö sellainen hankkia lisäksi? En vaan pidä itteeni tarpeeks nörttinä, että tohtisin ladata netistä jotain ohjelmia.

8

601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dAdaDDXda
    • Todellakaan

      Itse poistin juuri kymmeniä haittaohjelmia Malwarebytes' Anti-Malware ohjelmalla. Omalla koneella ei ole ongelmia, kun käytän ilmaisohjelmia.

    • Laita lisukeeksi..
      • Kun ei niin ei

        Voihan se riittääkin, jos osaa muutenkin huolehtia tietoturvastaan, jolloin pärjäisi ihan ilmaiseksikin. Hölmöä maksaa tietoturvasta, jos pitää kuitenkin poistaa jatkuvasti ongelmia koneelta. Helppoja asiakkaita.


    • fSFDQAWD

      Päivitysnopeus on yksi tärkeä tekijä. Virusohjelma ei paljon auta jos päivitykset tulee pari päivää myöhässä.

    • My two cents

      Kaveri suositteli mulle tuota advanced system carea, ja hyvin tuntu löytyvän haittaohjelmia ja paranevan suorituskyky ja blaa blaa. Kuitenkin tajusin jossain vaiheessa että kyseinen ohjelma vain keksi ongelmia minun koneeseen, ja varmistuin asiasta kun poistin asennuksen. Suorituskyky ei enää heikentynyt! Ilmaisohjelmat(kin) haluaa voittoja, jos tuntuu löytyvän onkkelmia ja ohjelma tarjoaa myös maksullisen vaihtoehdon, niin pistää hieman epäilyttään. Siksi luotankin puhtaasti vuosimaksullisiin palomuureihin/virustorjuntaohjelmiin.

    • Toi Advanced ohjelma ei ole kovinkaan hyvä. Minulla se on sekoittanut vara-koneeni. Itse asentaisin sen tilalle mieluummin Ccleaner ohjelman.

      Ilmaiset virustorjunta ohjelmat ovat ihan hyviä. Itse käytän MSE virustorjuntaa ja hyvin on hoitanut asiansa vaikka on ilmainen.

    • PPAP2

      F-Secure on riittävän hyvä. MBAM free vielä kaveriksi, niin asiat ovat hyvällä tolalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1753
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1357
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1158
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1138
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      53
      987
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      954
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe