Riittääkö f-secure

yks vaan

Koneellani on viruksentorjuntaohjelmana f-secure, kysyisinkin, että onko se riittävä suojaus ja löytääkö se vakoiluohjelmat yms?
Mulla on ollut kotona tietokone käytössä vasta heinäkuusta ja siinä on Soneran laajakaista, johtuen siitä, että muuta ei tänne perälle ollut saatavissa. Ton laajakaistan mukana tuli f-secure, joten se on kai uusin versio. Koneen kasaaja asensi ton f-securen, joten kaikki asetukset oli varmaan laitettu ihan ok. Palomuuri = korkea taso, tietomurtojen estäminen = estä ja kirjaa, virus- ja vakoilusuojaus on normaali, muutin ainoastaan internet-suojauksen normaalista korkeaksi.
Päivitystarkistukset on tunnin välein.
Tiedoteluettelo ja hälytysloki ainakin näyttävät tyhjää. Olen muutaman kerran ajanut koko tarkistuksen läpi, eikä ohjelma ole löytänyt mitään. Voinko siis olla varma, että masiina on puhdas? Joissain keskusteluissa suositellaan vakoiluohjelmien poisto-ohjelmia, koska f-secure ei välttämättä löydä niitä. Pitäiskö sellainen hankkia lisäksi? En vaan pidä itteeni tarpeeks nörttinä, että tohtisin ladata netistä jotain ohjelmia.

8

655

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dAdaDDXda
    • Todellakaan

Itse poistin juuri kymmeniä haittaohjelmia Malwarebytes' Anti-Malware ohjelmalla. Omalla koneella ei ole ongelmia, kun käytän ilmaisohjelmia.

• Laita lisukeeksi..
      • Kun ei niin ei

Voihan se riittääkin, jos osaa muutenkin huolehtia tietoturvastaan, jolloin pärjäisi ihan ilmaiseksikin. Hölmöä maksaa tietoturvasta, jos pitää kuitenkin poistaa jatkuvasti ongelmia koneelta. Helppoja asiakkaita.

• fSFDQAWD

Päivitysnopeus on yksi tärkeä tekijä. Virusohjelma ei paljon auta jos päivitykset tulee pari päivää myöhässä.

• My two cents

Kaveri suositteli mulle tuota advanced system carea, ja hyvin tuntu löytyvän haittaohjelmia ja paranevan suorituskyky ja blaa blaa. Kuitenkin tajusin jossain vaiheessa että kyseinen ohjelma vain keksi ongelmia minun koneeseen, ja varmistuin asiasta kun poistin asennuksen. Suorituskyky ei enää heikentynyt! Ilmaisohjelmat(kin) haluaa voittoja, jos tuntuu löytyvän onkkelmia ja ohjelma tarjoaa myös maksullisen vaihtoehdon, niin pistää hieman epäilyttään. Siksi luotankin puhtaasti vuosimaksullisiin palomuureihin/virustorjuntaohjelmiin.

• Toi Advanced ohjelma ei ole kovinkaan hyvä. Minulla se on sekoittanut vara-koneeni. Itse asentaisin sen tilalle mieluummin Ccleaner ohjelman.

Ilmaiset virustorjunta ohjelmat ovat ihan hyviä. Itse käytän MSE virustorjuntaa ja hyvin on hoitanut asiansa vaikka on ilmainen.

• PPAP2

F-Secure on riittävän hyvä. MBAM free vielä kaveriksi, niin asiat ovat hyvällä tolalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6364
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      5863
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3284
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2690
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2594
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2258
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1956
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1799
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1747
    Aihe