Koneellani on viruksentorjuntaohjelmana f-secure, kysyisinkin, että onko se riittävä suojaus ja löytääkö se vakoiluohjelmat yms?
Mulla on ollut kotona tietokone käytössä vasta heinäkuusta ja siinä on Soneran laajakaista, johtuen siitä, että muuta ei tänne perälle ollut saatavissa. Ton laajakaistan mukana tuli f-secure, joten se on kai uusin versio. Koneen kasaaja asensi ton f-securen, joten kaikki asetukset oli varmaan laitettu ihan ok. Palomuuri = korkea taso, tietomurtojen estäminen = estä ja kirjaa, virus- ja vakoilusuojaus on normaali, muutin ainoastaan internet-suojauksen normaalista korkeaksi.
Päivitystarkistukset on tunnin välein.
Tiedoteluettelo ja hälytysloki ainakin näyttävät tyhjää. Olen muutaman kerran ajanut koko tarkistuksen läpi, eikä ohjelma ole löytänyt mitään. Voinko siis olla varma, että masiina on puhdas? Joissain keskusteluissa suositellaan vakoiluohjelmien poisto-ohjelmia, koska f-secure ei välttämättä löydä niitä. Pitäiskö sellainen hankkia lisäksi? En vaan pidä itteeni tarpeeks nörttinä, että tohtisin ladata netistä jotain ohjelmia.
Riittääkö f-secure
9
736
Vastaukset 9
- dAdaDDXda
f-secure on ihan riittävä suojaus. Joskus voi tarkastaa koneen jollakin vakoiluohjelmien poistojutulla.
tuossa yksi
http://www.download.fi/tyopoytaohjelmat/haittaohjelmien_poisto/ccleaner.cfm
suurimmat vahingot voit tehdä sinä itse, eli asennat koneelle sellaista mistä et tiedä mitään. - Todellakaan
Itse poistin juuri kymmeniä haittaohjelmia Malwarebytes' Anti-Malware ohjelmalla. Omalla koneella ei ole ongelmia, kun käytän ilmaisohjelmia.
- Laita lisukeeksi..
Tuosta alla olevassa linkissä oleva vakoiluohjelmien poistaja, muuta et tarvitse vaikka jotkut tässä niin väittävätkin
PS; itselläni toiminut sama systeemi ilman ongelmia vuodesta 2004...............
http://www.download.fi/tyopoytaohjelmat/haittaohjelmien_poisto/spybot.cfm- Kun ei niin ei
Voihan se riittääkin, jos osaa muutenkin huolehtia tietoturvastaan, jolloin pärjäisi ihan ilmaiseksikin. Hölmöä maksaa tietoturvasta, jos pitää kuitenkin poistaa jatkuvasti ongelmia koneelta. Helppoja asiakkaita.
- fSFDQAWD
Päivitysnopeus on yksi tärkeä tekijä. Virusohjelma ei paljon auta jos päivitykset tulee pari päivää myöhässä.
- My two cents
Kaveri suositteli mulle tuota advanced system carea, ja hyvin tuntu löytyvän haittaohjelmia ja paranevan suorituskyky ja blaa blaa. Kuitenkin tajusin jossain vaiheessa että kyseinen ohjelma vain keksi ongelmia minun koneeseen, ja varmistuin asiasta kun poistin asennuksen. Suorituskyky ei enää heikentynyt! Ilmaisohjelmat(kin) haluaa voittoja, jos tuntuu löytyvän onkkelmia ja ohjelma tarjoaa myös maksullisen vaihtoehdon, niin pistää hieman epäilyttään. Siksi luotankin puhtaasti vuosimaksullisiin palomuureihin/virustorjuntaohjelmiin.
Toi Advanced ohjelma ei ole kovinkaan hyvä. Minulla se on sekoittanut vara-koneeni. Itse asentaisin sen tilalle mieluummin Ccleaner ohjelman.
Ilmaiset virustorjunta ohjelmat ovat ihan hyviä. Itse käytän MSE virustorjuntaa ja hyvin on hoitanut asiansa vaikka on ilmainen.- PPAP2
F-Secure on riittävän hyvä. MBAM free vielä kaveriksi, niin asiat ovat hyvällä tolalla.
- Anonyymi00008
F secure sallii päälle puhumisen Sanelimen käytön
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran94887Mies, kumman ottaisit mieluummin
176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?150829- 63708
Anteeksi mies
En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.47674Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."
Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y25673Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi
Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.46644- 44597
Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla
Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä29542Oot komea
etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n20533- 31531
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.27516- 6486
Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan
Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee408483Se oli molemminpuolinen limerenssi
Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭81479- 44461
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.29451- 30446
Rydman, herätys!
"Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski tienasi kiinteää palkkaa 445 891 euroa ja lisiä 72 157. Kuukausipalkka oli 363432En laita sulle viestiä
Toivottavasti ymmärrät jo mies hyvä, että en tule koskaan laittamaan sulle viestiä enkä soittamaan sulle. Minusta ei sii39414Helena Ahti-Hallberg napauttaa - Näin hän kommentoi Vappu Pimiän TTK-lähtöä
Vappu Pimiä jätti Tanssii Tähtien Kanssa -juontajapestin viime kauden lopuksi. Nyt on erilainen kausi, kun Pimiä ei ole4401